Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EF 200-400 mm f/4L IS USM

Canon EF 200-400 mm f/4L IS USM
14 maja
2013 09:36

W lutym 2011 roku firma Canon poinformowała, że pracuje nad nowym teleobiektywem EF 200-400 mm f/4L IS USM z budowanym telekonwerterem x1.4. Dopracowanie konstrukcji zajęło ponad 2 lata, bowiem dopiero dzisiaj producent poinformował o wprowadzeniu tego obiektywu do sprzedaży.

Obiektyw posiada skomplikowaną konstrukcję optyczną, w skład której wchodzi 25 elementów ustawionych w 20 grupach i wśród których znajduje się jedna soczewka fluorytowa oraz 4 soczewki UD. Przy załączonym telekonwerterze konstrukcja robi się jeszcze bardziej skomplikowana i składa się z 33 elementów ustawionych w 24 grupach. W takiej konfiguracji obiektyw posiada ogniskową 280-560 mm przy światłosile f/5.6. Poza specjalnymi soczewkami producent informuje także o zastosowaniu przeciwodblaskowych powłok SWC (ang. SubWavelength Structure Coating) oraz powłok SSC (ang. Super Spectra Coating) redukujących duszki i flary.

Za ustawienie ostrości odpowiada pierścieniowy silnik USM, a wbudowany system stabilizacji optycznej ma charakteryzować się skutecznością równą 4 EV. Ustawienie ostrości w nowym Canonie jest możliwe z odległości od 2 m, przy czym system AF posiada trzy zakresy pracy: od 2 m do nieskończoności, od 2 do 6 m oraz od 6m do nieskończoności. Nowy Canon nie jest konstrukcją małą, jego rozmiary wynoszą 128 x 366 mm, a masa 3620 g. W komplecie z obiektywem znajduje się mocowanie statywowe oraz osłona przeciwsłoneczna ET-120 (WII).

Canon EF 200-400 mm ma trafić do sklepów w dniu 29 maja w sugerowanej cenie 11.800 Euro.

Pełna specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:


Canon EF 200-400 mm f/4L IS USM

Informacja prasowa

Nowy obiektyw EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x – lepsze osiągi i wszechstronność dla profesjonalnych fotografów sportu i dzikiej przyrody

Warszawa, 14 maja 2013r. – Firma Canon prezentuje obiektyw EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x i tym samym rozszerza swoją linię najlepszych obiektywów super-tele. EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x cechuje wszechstronny zakres ogniskowej od 200 do 400mm, stałe światło f/4, 4-stopniowa optyczna stabilizacja obrazu i po raz pierwszy wbudowany extender 1.4x. Połączenie tych cech sprawia, że zawodowi fotografowie sportu i dzikiej przyrody otrzymują do dyspozycji wybitnie wszechstronny obiektyw. Wytrzymała konstrukcja z magnezowego odlewu, odporność na warunki otoczenia i specjalistyczne powłoki soczewek czynią ten model idealnym do użycia w ruchu, co w połączeniu z najlepszą optyką daje wspaniałe rezultaty nawet w najtrudniejszych warunkach.

Bądź bliżej i zachowaj wspaniałą jakością obrazu

Zasięg obiektywu EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x jest powiększony poprzez wbudowany extender 1.4x, który można włączyć jednym ruchem i tym samym wydłużyć ogniskową od 280mm do 560mm. Sprawia to, że fotografowie mogą jeszcze bardziej skrócić dystans i być bliżej rozgrywającej się akcji. Dzięki wykorzystaniu w konstrukcji wysokiej jakości elementów fluorytowych firmy Canon występowanie aberracji chromatycznej zostało zredukowane do minimum. Oprócz soczewki fluorytowej użyto również elementów UD, zapewniając tym samym wysoką jakość rejestrowanego obrazu, wysoki kontrast i naturalne oddanie kolorów w całym zakresie ogniskowych. Opatentowane powłoki soczewek firmy Canon zaprojektowane specjalnie dla fotografii cyfrowej - SubWavelength Structure Coating (SWC) i Super Spectra Coating umożliwią zmniejszenie efektów zjawy i flary powodowanych przez odbicia wewnętrzne. Powłoki zmniejszają te odbicia pozwalając uzyskać wyraźne obrazy bez zniekształceń. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii jakość obrazu nie zmienia się przy użyciu extendera.

Stałe światło f/41 pozwala na użycie szybkiej migawki, natomiast najnowszy układ stabilizacji obrazu (IS) umożliwia zastosowanie dłuższych czasów naświetlania (nawet do 4 stopni) bez potrzeby wykorzystania statywu. Nowy „tryb 3” stabilizatora obrazu idealnie nadaje się do dokumentowania akcji, a w szczególności do fotografii wykorzystującej panoramowanie, gdyż aktywuje system stabilizacji obrazu dopiero w trakcie ekspozycji. To funkcja idealna dla fotografów sportowych, którzy często mają tylko ułamek sekundy na wykonanie zdjęcia.

Skuteczne, elastyczne ustawianie ostrości

Obiektyw EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x posiada pionierski ultradźwiękowy silnik ustawienia ostrości (USM), który gwarantuje ciche i szybkie ustawienie AF z możliwością dokładnego ręcznego doostrzenia. Tryb zasilanego ustawienia ostrości (PF) zwiększa możliwości podczas filmowania lustrzankami EOS-1D C lub EOS-1D X, umożliwiając operatorom kontrolę ostrości w jednej z dwóch prędkości, poprzez obrót pierścienia lub na zaprogramowaną odległość.

Najwyższa jakość wykonania

Obiektyw EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x jest odpowiedzią na oczekiwania zawodowców zarówno co do jakości obrazu, jak i wszechstronnego zakresu zoom. Jest to konstrukcja najwyższej klasy, która spełnia wysokie standardy renomowanej serii obiektywów L firmy Canon.

EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x posiada mocną magnezową obudowę. Pomimo wbudowanego extendera 1.4x obiektyw ma podobną wagę do modeli o porównywalnych parametrach. Fluorytowe powłoki na przedniej i tylnej soczewce zmniejszają prawdopodobieństwo zabrudzenia i ułatwiają czyszczenie. Dzięki temu, że konstrukcja jest odporna na kurz i wodę obiektyw może pracować w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Kombinacja wspaniałej optyki, wszechstronności zastosowań, wagi i mocnej konstrukcji sprawia, że obiektyw może być podstawowym i niezbędnym narzędziem pracy każdego fotografa sportu i dzikiej przyrody.

EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x – kluczowe cechy:

  • Wbudowany ekstender 1.4x zwiększający zakres zoom
  • 4-stopniowy optyczny stabilizator obrazu do pracy przy słabym świetle
  • Soczewki fluorytowe dające najlepszą jakość obrazu
  • Szybki AF z technologią USM
  • Wytrzymała konstrukcja do pracy w najcięższych warunkach

Canon EF 200-400 mm f/4L IS USM


Komentarze czytelników (43)
  1. hijax_pl
    hijax_pl 14 maja 2013, 09:42

    Dla przypomnienia: link ;)

    Czas na zaprezentowanie nowych produktów, które firma Canon wprowadzi do sprzedaży za 5, 10 i 15 lat. Dzięki temu, potencjalni nabywcy będą mogli zawczasu założyć odpowiednie lokaty bankowe ;)

  2. hlynur
    hlynur 14 maja 2013, 09:44

    Jak ja czekałem na ten link.......:)

  3. architekt76
    architekt76 14 maja 2013, 09:46

    może teraz zostanie produktem roku 2013?

  4. wzrokowiec
    wzrokowiec 14 maja 2013, 09:57

    Ciekawe z czym konstruktorzy mieli problemy, że tak długo dopracowywali ten obiektyw?

  5. cauchy
    cauchy 14 maja 2013, 10:30

    dłużej się na niego czekało niż na mityczny 1Dx

  6. goltar
    goltar 14 maja 2013, 10:35

    A teraz jeszcze dłużej będzie trzeba zbierać 50 tysi ;)

  7. focjusz
    focjusz 14 maja 2013, 11:03

    To prężenie muskułów - ładnie wygląda ale ilu z nas go kupi ? Nawet ci których stać nie zawsze go kupią bo po co im taki kloc 3.5 kg ? Większość która nie ma problemów z kręgosłupem obejdzie się smakiem.
    Szczerze powiedziawszy tu widzę sens cropów - które można wziąć na różne "safari" - zwłaszcza taki Panas 100-300 albo nawet tym razem N1 z 70-200 np.

  8. alfanick
    alfanick 14 maja 2013, 11:18

    Za taką cenę polecam zmienić system na Nikona - starczy na D4, 200-400 i 1.4x ;)

  9. p24
    p24 14 maja 2013, 11:38

    No dobra, ale cały "myk" polegał tu chyba na wbudowaniu telekonwertera do wnętrza obiektywu, tak, żeby można go było "włączyć" jednym ruchem ręki. W klasycznym układzie trzeba rozłączyć obiektyw i aparat, podłączyć konwerter, połączyć wszystko razem. Przy szybkiej akcji może to mieć znaczenie.
    Poza tym można się spodziewać, że policzyli to tak, by nie pogarszał jakości obrazu, jak to robią telekonwertery dołączane. Ten obiektyw, jako pierwszy z tym rozwiązaniem, jest drogi, ale może jest pierwszą jaskółką, zapowiadającą rozpowszechnienie się tego rozwiązania za jakiś czas.

  10. FuzBal
    FuzBal 14 maja 2013, 12:49

    za taka ''wygode'' placic 40/50tys zl ? to ja wole sie ''napocic'' przy odkrecaniu konwertera... :D

  11. karp1225
    karp1225 14 maja 2013, 12:54

    lekko używane 600/4 można kupic za 23 tysiaki...czyli za połowę 200-400/4 x1,4 a plastyka i jakośc z 600-tki jest na pewno lepsza.

  12. Yura
    Yura 14 maja 2013, 13:04

    Oly 90-250 f/2.8: ~25 kilo złotych

    Pozamiatane.

  13. matemaciek
    matemaciek 14 maja 2013, 13:11

    Będzie na zlocie? (-;

  14. Bogumił
    Bogumił 14 maja 2013, 13:23

    Dedykowana walizka, sprzedawana oddzielnie, to 649$

  15. 14 maja 2013, 13:37

    @Yura, i do czego podepniesz to Zuiko 90-250? Do E-5 z kiepskim DR, czy do PENa z śmiesznym AF-C?

  16. szuman
    szuman 14 maja 2013, 14:14

    @MAF
    Dokładnie, do E-5, E-3, E-30 czy E-620. Świetne AF-y, stabilizacja, a tam, gdzie Olki tracą na osiągach matrycy, nadrabiają światłosiłą obiektywów. Tu masz 200-400/f4 albo 280-560/f5.6, a w Olku masz ekwiwalent 180-500 i do dwóch działek jaśniej. "Kiepski DR" to problem dla tych, którzy nie potrafią porządnie ustawić ekspozycji.

  17. leszek3
    leszek3 14 maja 2013, 15:55

    Szuman, olek daje ci ekwiwalent 500 na matrycy m4/3 15Mpix, C200-400+tc da ci 560mm na FF 21 Mpix (odpowiednik ok. 660 po korekcie na Mpix) z ogromną dynamiką, a na APS-C 18Mpix ok 980mm z dynamiką porównywalną. Mniejsze wymiary tego nie rekompensują.

  18. 14 maja 2013, 17:55

    jest piekny!

  19. Lipen
    Lipen 14 maja 2013, 18:24

    Tak, piękna cena...właściwie dlaczego nie kosztuje 100 tys zł? W sumie to żadna różnica, bo zwykły zjadacz chleba tzn. nawet bardzo zaawansowany fotoamator i tak tego nie kupi. Ceny z kosmosu zadomowiły się na rynku sprzętu foto już na dobre.

  20. Yura
    Yura 14 maja 2013, 18:25

    @MAF - podepnę sobie do czego chce, w cenie tego Canona zostanie mi jeszcze na kilka korpusów :)

  21. jaco88
    jaco88 14 maja 2013, 19:08

    50 tyś. heh nieźle :) wydaje się lekkie przegięcie ale pewnie wiedzą co robią :D

  22. domek
    domek 14 maja 2013, 19:17

    link

    To chyba rozwiewa wszelkie dylematy amatorskich i profi pstrykaczy przyrody

  23. 14 maja 2013, 19:36

    @domek, ale jednak zoom ma swoje zalety...

  24. wolos
    wolos 14 maja 2013, 20:24

    @p24, nie taki on pierwszy link

  25. karp1225
    karp1225 14 maja 2013, 20:25

    MAF - tylko że w 200-400/4 w 95% i tak będzie się używac najdłuższej ogniskowej :)

  26. leszek3
    leszek3 14 maja 2013, 20:31

    Lipen, no właśnie one wszystkie teraz strasznie zdrożały, albo raczej: był taki okres, kiedy istotnie staniały i zdawało się, że są prawie w zasięgu ... W USA ma być cenowo pomiędzy 600/4 i 500/4, więc w Polsce wychodzi cena około 40tys.

  27. leszek3
    leszek3 14 maja 2013, 20:33

    Albo 6 tys. za Sigmę 50-500 OS ;-)

  28. michalng
    michalng 14 maja 2013, 21:11

    @karp1225 |

    Jak ktoś chce robić 95% zdjęć na 400 mm to lepiej kupić stalkę 400mm ;-)

  29. kivirovi
    kivirovi 14 maja 2013, 21:12

    Co wy pierniczycie, Pentax 560/5.6 kosztuje $8,000 to ile ma kosztowac zoom o znacznie szerszej funkcjonalnosci? A ze ceny z kosmosu, inna sprawa.

    Ta mozliwosc wlaczenia TC bez odpinania jest niezwykle istotnia. Przy fotografii ptakow TC w plecaku jest wart tyle samo co zostawiony w domu. Wkrecenie konwertera do takiego dziala to nie to samo co przepiecie 200/4! Ten obiektyw nie ma zadnej konkurencji. Funkcjonalnie: albo stara Sigma 300-800/5.6. Tyle, ze ogromna: 6 kg, dluga no i pewno gorsza.. Albo 500/4. Waga 3,6 kg to bardzo dobry wynik jak na lufe 100mm srednicy umozliwi dorazne fotografowanie z reki. I pisze to jako hejter Canona.

    Znam kilku Polakow ktorzy go kupia do ptakow juz w pierwszym roku od premiery.

  30. domek
    domek 14 maja 2013, 21:20

    MAF | 2013-05-14 19:36:07

    @domek, ale jednak zoom ma swoje zalety...

    Masz racje ale to mial byc odpowiednik tego szkla tak mi sie wydaje


    link

  31. domek
    domek 14 maja 2013, 21:54

    kivirovi | 2013-05-14 21:12:49

    Ta mozliwosc wlaczenia TC bez odpinania jest niezwykle istotnia. Przy fotografii ptakow TC w plecaku jest wart tyle samo co zostawiony w domu

    Ale po co ci to TC ???

    200 do 400 a 280 do 560 to nielepiej bylo od razu bez TC 300 do 600 albo bardziej sensowne 400 do 800 f4

  32. Introverder
    Introverder 14 maja 2013, 22:33

    A dla mnie - pomijając cenę - to ŻADNA rewelacja nie jest - zwł. jeśli spojrzeć na cenę i wagę.

    Jakbym miał kasę myślałbym o C 500/4 w wersji II, który z TC 1.4 daje 700 mm, a tu mamy tylko 560, a przy ptakach prawie zawsze więcej mm - lepiej! Ptactwo wodne to już w ogóle.

    Tak okiem kogoś kto foci trochę ptaki.

  33. Introverder
    Introverder 14 maja 2013, 22:34

    P.S. Zoom wygodny może, ale przy ptakach rzadko kiedy potrzebny, chyba, że grupa ptaków lecąca po niebie, ale ja takich kluczy raczej nie focę, bo wolę ptaka z bliska.

  34. 14 maja 2013, 22:38

    ten obiektyw nie jest następcą ef 100-400L. Przede wszydtkim to zupełnie inna konstrukcja z wbudowanym telekonwerterem. Po drugie ma stałe światło f4! Ma prawo tyle kosztować, ważyć i mieć takie gabaryty. Co do prawdziwego następcy 100-400L to jeśli go ujrzymy to w ciągu kilku lat, bo chodzą głosy, że prototypy są testowane i szacuje cenę na starcie ok. 8000zł i z czasem spadnie do 6500zł

  35. DoradcaTwój
    DoradcaTwój 14 maja 2013, 22:38

    Fuji pokazała stałkę, która pojawi się w 2017 i co spowodowało zbiorową ekstazę na wszystkich forach. Tymczasem znienawidzona firma na C jest zjechana przez ludzi, którzy nigdy tego obiektywu nie kupią.

  36. karp1225
    karp1225 15 maja 2013, 05:00

    DoradcaTwój - bo ci co będą potrzebowac szkła do focenia przyrody kupią 500/4,600/4 lub 800/5,6...a ktoś kto będzie potrzebował zooma pójdzie do Nikona i za mniejszą kasę o połowę będzie miał 200-400/4 VR i zostanie mu jeszcze na dobre body,telekonwerter,statyw i głowicę :)

  37. ad1216
    ad1216 15 maja 2013, 13:50

    karp1255: kilka lat temu widziałem na allegro używanego Canona 500 f/4 w bardzo dobrym stanie za 12 tys. zł, ach co to były za czasy kiedy dolar był po 2 zł. a nowy Canon 500mmf/4 kosztował w USA ok. 5-6 tys dol. ;))

  38. kajko5
    kajko5 15 maja 2013, 16:56

    phil001 - światło to on ma 5,6 z telekonwenterem!

    Dobrze że kupiłem rok temu C 100-400L za 4k teraz dokupie konwenter 1,4x za 1,2k i w sumie mam to samo za 5,2k wiec zaoszczędzę 45k (kupie sobie autko za różnice, opije go i jeszcze na wakacje zostanie hehehe).
    Cena jak zwykle wysoka ale taki już urok firmy C i nie tylko.
    Do ptaszków a zwłaszcza tych na wodzie to tylko C 600 .

  39. ad1216
    ad1216 15 maja 2013, 18:54

    kajko5: bez urazy ale to tak jakbyś twierdził, że kupiłeś fiata punto i masz to samo co właściciel ferrari, też samochód i też ma 4 koła i też jeździ :)

  40. Soniak10
    Soniak10 15 maja 2013, 19:36

    Widzę że muszę jednak wejść pod stół i odszczekać wszystko, co niesłusznie wypisywałem kiedyś pod adresem Wielkich Koncernów Farma... echhhh, co ja plotę?! Jasne że nie żadnych tam "farmaceutycznych", tylko Fotograficznych, ma się rozumieć! A wypisywałem głupoty, jakoby te koncerny unikały wojen cenowych między sobą jak przysłowiowy "diabeł święconej wody"! Tymczasem OKAZUJE SIĘ, ŻE TO NIEPRAWDA! Bo właśnie Canon tym zoomem wypowiedział otwartą wojnę cenową koncernowi Sony! Otóż jak Sony wypuściło rok temu stałkę 4/500 za jakieś 55 tysiaków PLN, to Canon już latoś odpowiedział wypuszczając zooma za prawie taką samą cenę. TO SIĘ NAZYWA KONKURENCJA! Prawie jak w Castoramie, która jak wiadomo "NIKOMU NIE POZWOLI POBIC NASZYCH (czyli "swoich") CEN!
    Brawo Canon i Sony! Ciekawe kiedy w wyniku tak zażartej konkurencji cenowej dojdą do25 000 OJRO?! I czym te "superobiektywy" będą się różniły od dotychczasowych? Kolorem? Gumowanym korpusem?
    Cieszmy się, Klienci! Producenci robią co mogą żeby nas zaspokoić...

    Ps - a'propos koncernów farmaceutycznych: czy nie warto by wystąpić do ministerstwa (jeszcze nie wiem którego) z propozycją wprowadzenia "Listy Obiektywów Refundowanych"???

  41. DonYoorando
    DonYoorando 16 maja 2013, 03:29

    wystarczy spojrzeć na ceny supertele: tylko 200 i 300 odstaje. reszta czyli 400, 500, 600, 800 a teraz 200-400 idzie łeb w łeb. jeżeli nowa wersja 24-70 to 2500euro a jest tu ogromna konkurencja....... 200-400 to cena z kosmosu ale też: wbudowany konwerter, nowa stabilizacja, f4, jakość klasy 300/2,8. itd
    Agencje zajmujące się sportem na bank go kupią, potencjalne zyski z zastosowania 200-400 też mogą być spore, bo nagle 300/2,8 i 400/2,8 zostają w domu na półce i do odsprzedaży? u canona jest na szczęście 1D z x1,3 do ogniskowej, manipulując ff i x1,3 i wbudowanym konwerterem x1,4 mamy więcej możliwości. to wszystko gdybanie i nie moja para kaloszy.
    jedyny taki obiektyw pośród systemów, nowatorstwo, profesjonalizm. a dla mnie porażka i odwleczenie następcy 100-400 w nieskończoność.
    Podstawa to jakość obrazu i szybkość AF. jak będzie klasy 300/2,8 to ma to szkło jakiś sens.
    dobrze że jest sigma 120-300 os bo by było 15000$

  42. domek
    domek 16 maja 2013, 19:52

    ad1216 | 2013-05-15 18:54:57

    kajko5: bez urazy ale to tak jakbyś twierdził, że kupiłeś fiata punto i masz to samo co właściciel ferrari, też samochód i też ma 4 koła i też jeździ :)


    Nieprawda to tak jak by twierdzic skoro moje ferari jest dziesiecio krotnie drozsze od twojego i ma piecio stopniowa kilme i zamiast do setki 6 sekund jak twoje rozpedza sie w 5 i ma 30 km wiecej pod maska to moje autko to prawdziwe ferari a twoje nie................................. no i te zlocone klamki dla jedynego prawdziwego ferrrriari na ziemi

  43. krogul
    krogul 26 czerwca 2013, 10:15

    link

    Wbudowany "najdroższy konwerter świata" vs Canon 1.4x Ext. III...
    Zgadnijcie kto wygrywa ? :-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.