Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca
10 czerwca
2013 13:36

Znamy cenę i dostępność najnowszych obiektywów firmy Samyang. Są to dwa modele przeznaczone do aparatów z matrycą APS-C: szerokokątny obiektyw 16 mm ze światłem f/2.0 oraz lustrzany 300 mm o jasności f/6.3. Sugerowana cena pierwszego z nich to 1545 zł (wersja AE 1675 zł), a drugiego 1085 zł.

Pełne specyfikacje nowych obiektywów są dostępne w naszej bazie:

Informacja prasowa

Dwa nowe obiektywy od Samyang

Jeszcze przed wakacjami do sprzedaży wejdą dwa, niezapowiadane wcześniej produkty marki Samyang przeznaczone do aparatów z matrycą APS-C. Będą to szerokokątny obiektyw 16 mm ze światłem f/2.0 oraz lustrzany 300 mm o jasności f/6.3.

Koreański producent mocno intensyfikuje prace i wprowadza na rynek już trzeci obiektyw w tym roku. Kilka tygodni temu w sklepach pojawił się Tilt-Shift 24mm f/3.5 teraz oferta zostanie poszerzona o kolejne stałoogniskowe szkła.

Precyzyjny szeroki kąt – Samyang 16mm f/2.0

Ultraszerokokątny, jasny obiektyw Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS został zaprojektowany z niezwykłą starannością. Jego budowę optyczną oparto na 13 elementach w 11 grupach. W tym zastosowano jedną soczewkę typu ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji, jedną asferyczną ze szkła optycznego oraz jedną hybrydowo-asferyczną. Soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które zapewniają bardzo dobrą transmisję światła. Solidna obudowa i jakość wykonania w połączeniu z wysokimi parametrami optycznymi sprawiają, że obiektyw ma szansę stać się wyjątkowo atrakcyjnym i przystępnym narzędziem zarówno dla profesjonalistów jak i amatorów fotografii.

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę APS-C. Producent zadbał o szeroką dostępność produktu oferując mocowania do takich modeli jak: Canon EF i M, Nikon F, Sony A i E, Pentax K, Fujiifilm X, Samsung NX, MFT oraz Cztery Trzecie.

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Lekkie, kompaktowe lustro – Samyang 300mm f/6.3 Reflex

Samyang Reflex f/6.3 300mm ED UMC CS to małogabarytowy obiektyw lustrzany przeznaczony do aparatów bezlusterkowych. W budowie optycznej znajduje się 9 elementów w 6 grupach, w tym jedna soczewka typu ED, która zapewnia wysoki kontrast i skutecznie zapobiega powstawaniu aberracji chromatycznej. Duża ogniskowa, wyjątkowo przystępna cena oraz niewielki rozmiar (obiektyw waży zaledwie 315 g) sprawiają, że szkło może stać się nieodłącznym towarzyszem miejskich i przyrodniczych wypraw.

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Aby sprostać oczekiwaniom użytkowników, dla których estetyka sprzętu jest równie istotna jak jego jakość i funkcjonalność, obiektyw zaprojektowano w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej oraz srebrnej. Dostępne mocowania: Sony E, Fujiifilm X, MFT oraz Canon M.

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Nowe obiektywy Samyang w sprzedaży od lipca

Sugerowana cena detaliczna obiektywów w Polsce to 1545 złotych - Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS; 1675 złotych - Samyang AE 16mm f/2.0 ED AS UMC CS oraz 1085 złotych - Samyang Reflex f/6.3 300mm ED UMC CS. Nowe produkty wejdą do sprzedaży w lipcu 2013 roku.

Wszystkie aktualnie dostępne obiektywy marki Samyang to szkła manualne. Listę dystrybutorów oraz dodatkowe informacje o produkcie można znaleźć na: www.samyang.pl oraz www.facebook.com/samyangpl.


Komentarze czytelników (24)
  1. MartwyAstro
    MartwyAstro 10 czerwca 2013, 13:41

    "W budowie optycznej znajduje się 9 elementów w 6 grupach, w tym jedna soczewka typu ED, która zapewnia wysoki kontrast i skutecznie zapobiega powstawaniu aberracji chromatycznej."
    Zawsze myślałem, że obiektywy lustrzane pozbawione są aberracji chromatycznej.

  2. kazziz
    kazziz 10 czerwca 2013, 13:45

    a gdzie dziesiątka, się pytam!

  3. wulf
    wulf 10 czerwca 2013, 13:51

    Chciałbym bardzo zobaczyć test tego reflexa. Na bezlusterkowcach m43 i aps-c to może być super szkło do wiadomych zastosowań. Chociaż cena w okolicy ponad tysiąc zł może zniechęcać. Zwłaszcza, że podobne instrumenty kryjące fufu są prawie dwukrotnie tańsze.
    Wszystko zależy od tego jak będzie się manualnie ostrzyć tym obiektywem w górnym zakresie odległości. Co prawda mała odległość między 6m a nieskończonością nie wróży nic dobrego ale zawsze można mieć nadzieję.

  4. Arek
    Arek 10 czerwca 2013, 14:08

    MartwyAstro - chyba wszystkie obiektywy lustrzane to tak naprawdę katadioptryki czyli kombinacja zwierciadeł i mniej lub bardziej skomplikowanego korektora, który jest niczym innym jak soczewką lub układem soczewek. A soczewki mają to do siebie, że wprowadzają aberrację chromatyczną. Poza tym w obiektywach zaczyna się też montować 2-3 elementowe korektory tuż przed właściwym ogniskiem.

  5. Featinwe
    Featinwe 10 czerwca 2013, 14:15

    Nie zmienia to faktu, że katadioptryki praktycznie rzecz biorąc nie mają aberracji chromatycznej (jest pomijalna). I że są to, moim zdaniem, bardzo niedoceniane konstrukcje, zwłaszcza w przypadku bezlusterkowców. Ciągle nie rozumiem czemu sony nie zrobiło jeszcze swojej 300/5.6 AF REFLEX... albo nie poprawiło 500/8 (konstrukcji z końca lat 80')

  6. mav
    mav 10 czerwca 2013, 14:58

    Zasadniczo szkoda, że ta lustrzana konstrukcja taka ciemna, skoro 500 równiez ma 6.3.

    No i trochę przewalona cena, skoro tamte są o połowę tańsze.. chyba, że faktycznie są również ostrzejsze i lepsze optycznie, bo tamte zasadniczo pozostają raczej ciekawostką niż bardzo użytkowym szkłem..

  7. baron13
    baron13 10 czerwca 2013, 15:27

    @mav: Co do przydatności luster Samyanga :
    link
    kliknij w obraz, to pojawi się 1:1.
    Moim zdaniem, bo nie robiłem eksperymentu, jak nie podpisać, to normalnym rozmiarze nie daje się odróżnić zdjęć z luster od zdjęć z innych obiektywów. Zaletą luster jest znikoma aberracja chromatyczna, natomiast klątwa Samyanga to mechanika. Muszę trzymać za część nieruchomą i ruchomą by udało się ograniczyć zakres ruchu do stopnia wystarczające do trafienia w okolice ostrości. Sampel strzelony z ręki, zaznaczam, gdyby Samyang chciał mnie obić. Aliści moim zdaniem widać wyraźnie że 500/f=8.0 jest gorsze od 500/f=6,3. To. co moim zdaniem kładzie używanie wszelkich luster, to mikrusia głębia ostrości. Na kilku metrach ma szerokość wróbla.

  8. smatusiak
    smatusiak 10 czerwca 2013, 15:47

    A gdzie się podziało obiecane 10mm? Wiem, ze wiele osób czeka na to szkło...

  9. szuman
    szuman 10 czerwca 2013, 16:06

    @baron13

    "nie daje się odróżnić zdjęć z luster od zdjęć z innych obiektywów"

    a "obwarzanki" w bokeh? ;)

  10. ero
    ero 10 czerwca 2013, 16:23

    Baron13, trzeba Ci przyznać że jesteś konsekwentny....

  11. baron13
    baron13 10 czerwca 2013, 16:38

    @szuman: obwarzanki,
    link
    to podpis obiektywu.

  12. Featinwe
    Featinwe 10 czerwca 2013, 18:15

    Obważanki pojawiają się w szczególnych sytuacjach, trzeba się o nie "postarać". Poza tym to kwestia gustu. a i tak chętnie przehandluję gorsze bokeh za możliwości schowania obiektywu 500mm do kieszeni, lub za 300mm o wielkości niemal 50-tki 1.4 z osłoną...

  13. m
    m 10 czerwca 2013, 18:39

    baron13

    co wpis to link, na to patrzec sie nie da:)

  14. kivirovi
    kivirovi 10 czerwca 2013, 19:25

    Pod zajawka 10mm dyskutowalismy, ze APS-C powinien byc mniejszy i tanszy niz FF no i sie sprawdzilo: na malego nie wyglada (specyfikacja nieznana, w bazie brak) i nawet drozszy. Dodatkowo zamiast zapowiadanego 10mm dostalismy niezapowiadane bardzo ciemne lustro i 16mm, ktore jest nie wiadomo do czego komu potrzebne.

  15. domek
    domek 10 czerwca 2013, 19:50

    Jedna z najwiekszych rewolucji canona w nowoczesnej fotografiiiiiii

    Obowiazkowy czerwony pasek na obudowie

    Pewnie odpedza zle moce gasi flary zwieksza iso i co tam jeszcze poprawia samopoczycie fotografa

  16. p0m
    p0m 10 czerwca 2013, 19:55

    dobra, miało być 10mm f2 a nie 16 f2. i to jeszcze za 1500zl. w sumie drogo, a żaden parametr tego szkła nie powala...

  17. decker
    decker 10 czerwca 2013, 20:43

    Dziwne. Z jednej strony bardzo przydałaby mi się stałka szerokokątna pod APSC. Z drugiej strony taniej niż zapowiadaną 16tke mogę kupić 14mm f2.8 pod FXa.

  18. 10 czerwca 2013, 21:52

    @ decker

    Dokładnie. Poza tym 16 mm to na APS-C żaden szeroki kąt.
    To niewiele szerzej niż standardowy kit.

    Nie wróżę temu obiektywowi wielkiego powodzenia szczególnie przy cenie prawie 1700 zł. W ogóle to przy obecności na rynku tańszego Samyanga 14 mm nie widzę zupełnie sensu w zakupu tej 16-tki. Cena prawie 1700 zł to już nawet przedział cenowy, w którym można kupić ultra szerokie zoomy pod APS-C takie jak tokina 11-16/2.8.

  19. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2013, 04:09

    Borat, akurat różnica między 16, a 18mm jest bardzo duża i jest to jak najbardziej szeroki kąt. Nie ultraszeroki, ale najszerszy który jeszcze łapie się w zakresie szerokiego. A różnica między 14/2.8, czy 11-16/2.8 jest zasadnicza, czyli działka światła - wbrew pozorom są zastosowania, w których to istotne, a f/2.8 to już ciemnica.

  20. baron13
    baron13 11 czerwca 2013, 08:48

    Trochę na palcach licząc dla apsc 18 mm daje kat widzenia liczony względem przekątnej kadru 73 stopnie, 16 mm 79,5 stopni. Różnica ok 6,5 stopnia przekłada się na ok 11% różnicy powierzchni objętej przez kadr. GO na tej samej przesłonie na 18 mm stanowi ok 0,8 GO na 16 mm. Posiadam 14 mm i nie wykluczam nabycia 16 mm. Bo to dobre szkło do fotografowania imprez we wnętrzach. Poczekamy, pomacamy, ale wstępnie to możliwość przejścia od fotografowania na 1/30 do 1/60 wydaje mi się bardzo pociągająca.

  21. misiak76
    misiak76 11 czerwca 2013, 09:24

    No cóż ja kupiłem dwa tygodnie temu 14/2,8 i uwielbiam ten obiektyw ;) Jedyny plus w tej 16 to możliwość zastosowania "tańszych" filtrów, a nie jak do 14 zestawów cokin X-Pro lub Lee

  22. 11 czerwca 2013, 16:59

    @ jaad75

    Może ta różnica w świetle ma znaczenie w przypadku jakiegoś starego body ale w przypadku dzisiejszych modeli, w których spokojnie można robić foty na iso 3200 jest bez znaczenia. Osobiście za te same pieniądze wolałbym kupić obiektyw ze świtałem 2.8 wyposażony a AF i przy słabych warunkach oświetleniowych podbić iso niż męczyć się na małym wizjerze ostrząc ręcznie tym samyangiem.

  23. jaad75
    jaad75 13 czerwca 2013, 03:17

    Borat, mówimy o warunkach, rzędu 2-3 EV zastanego, gdzie odległość i temat wymusza czasy rzędu 1/125s, czyli różnica między f/2.8, a f/2, to różnica między ISO25600, a jeszcze akceptowalnym 12800 (EV2), albo między 12800, a 6400 (EV3). Jak dla mnie nie do pogardzenia.

  24. antON2
    antON2 14 lipca 2013, 01:37

    Panowie przepraszam ale gdzie wy robicie te zdjęcia w piwnicy ja używam 400ASA w analogu i nie mam problemu wracając do cyfry na 800ASA podpiłem ten obiektyw do Pentaxa k5 i mnie nie powalił

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.