Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
@PDamian Tak, dość chłodne przyjęcie przez zawodowców... Ogólnie rzecz ujmując, koncept dobry ale cała masa niedoróbek. Bateria na 310 zdjęć to totalna porażka!!!
Bo to nie sprzęt dla zawodowców, tylko kolejny uczestnik konkursu piękności dla amatorów.
Konkurencja ma, to i Fuji musi mieć, cała filozofia.
Poza tym wiadomo przecież, że dla zawodowców to może być jedynie małoobrazkowy Canon albo Nikon z czymś w stylu 400mm f/2.8 a wszystko inne to zabawki dla amatorów którzy mają coś nie tak z mózgiem. ;-)
To nie jest model dla którego filmujący wejdą w Fuji. Co innego jak ktoś już jest w tym systemie. Fotografujący mogą dla samej stabilizacji matrycy chcieć wymienić swoje X-T2.
Fuji kojarzy ten aparat ze swoimi obiektywami MK. Tylko jak ktoś ma na zakup lup wypożyczenie tych obiektywów link to kupi lub wypożyczy aparat dający lepszą od X-H1 jakość wideo.
@pdamian: "To nie jest model dla którego filmujący wejdą w Fuji." - bo pewnie nie o to (jeszcze) chodzi, żeby filmujący weszli w Fuji, tylko żeby fotografującym Fuji łatwiej było przy okazji coś sfilmować. Poza ekipami stricte filmowymi z większą ilością filmowych zabawek, są fotografowie, którzy też czasem mają jakieś zlecenia "przy okazji" dotyczące obrazu ruchomego. Ważne jest więc posiadanie sprzętu, który do tego się nadaje.
Rzecz w tym, że Sony (i Fuji) marnuje potencjał większych matryc aps-c i te mniejsze 4/3 w Panasonikach dają w wielu aspektach podobna jakość ruchomych obrazków (dzięki m.in 4:2:2 10-bit). Dodatkowo mają te 60p w 4K i dużo mniejszy efekt rolling shutter.
@PDamian: Dzięki, ale Hero6, Yi4K+ i iP8[+]/X nie mają nawet 1/2". O ustawieniu parametrów nagrywania (nie-auto) albo ograniczeniach czasowych nawet nie wspominam (poniekąd nie od tego są).
Kamery z małymi matrycami rzędu 1/2.3", Sony FDR-AX1 i Panasonic HC-X1000, zauważalnie szumią w cieniach (nawet przy mocnym słonecznym oświetleniu).
Z, dosłownie i w przenośni, ciężkiego sprzętu są Ursy i HC-X1, ale to inny, nomen omen, ciężar gatunkowy. 1Dm2 też, do tego tylko MJPEG.
X4S to właśnie DJI ZenMuse, ale tylko do dronów (nawet Osmo nie obsługuje, co jest trochę bez sensu i wbrew pierwszym zapowiedziom DJI), stąd wrzuciłam do kategorii nie-do-końca-aparat.
Ta lista na wiki jest, delikatnie mówiąc, nieaktualna i nieprecyzyjna (wliczają nawet 15fps, ale nie ma np. X4S albo Panasonic HC-X1).
@Szabla: No nie same mikromatryce, 3szt. 4/3", 2szt. 1", przynamniej mają przyzwoitą dynamikę, jak wasze RX*. Jak wychodził RX10mIV to byłam przekonana, że będzie miał 4K50p. Szkoda, że nie ma.
Pytam, bo jak widać ładnie z tego porównania: link przy 8 bitach i 4:2:0 nawet V-LOG nie pomógł, ale porównanie jest z 4:2:2@10bit, a nie z 4:2:0@10bit.
Rzecz w tym, że takie porównania są trudne do zrobienia (jeśli mają być miarodajne) - już choćby dlatego, że trudno ustawić obok siebie kilka(naście) aparatów, w których ustawiałoby się różne parametry, m.in.: 1. kodowanie wewnątrz- i międzyklatkowe różnych producentów, 2. bitrate'y i fps 3. liczba bitów i rodzaj podpróbkowania 4:x:x, 4. krzywe gamma różnych producentów, 5. standard H.264/5, MPJG.
Czytam to i czytam i że tak użyję eufemizmu "smutno mi się robi".
Na **** mi 200mbps, na **** mi 4:2:2 i 4K cały ten cyrk..jak później 99% moich odbiorców ogląda film na komórce? Żeby mi się film wyliczał 3h? żebym musiał dokłądać RAM i kupowac nowy procesor?
trybów F-Log tez nie używam bo kolory z puszki mają być ok. film mam szybko zmontowąc i wrzucić do xnews
Nagrywam zawodowo, weselnie i reklamowo i do TV. Dla TV maks 1080p, do neta też, na portal 720p (typu xnews) .... wesela oddaję na BlueRay tylko ułamek ludzi ma odtwarzacz w domu i proszą o nawet nie o Vimeo (bo TV nie ma apki) tylko o YT gdzie 4K to 40mbps..
Mam X-T2 i uważam że to jedyny sprzęt dobrze sprawdzający się do pracy reporterskiej gdzie trzeba zrobić fotki a przy okazji nagrać wideo. Planuję przesiadkę na X-H1 bo uwolnię się wreszcie od dobrego aczkolwiek nie doskonałego 18-55 2.8-4.0
To trochę jak gadanie tu o szumach na jpg.. jak robię w papier to robię jpg 2000 na 3000 w trybie obniżonej jakości i nawet przy druku na okładkę takie zdjęcie wygląda dobrze bo to druk gazetowy...
Gdy mam zlecenie reklamowe typu "do kina" to i tak się wynajmuje Arri albo REDa....za kilkaset zł za dzień pracy...
Nie wiem czy obecnie jest sens wymiany X-T2 na X-H1 dla samej stabilizacji ? (4500/8000) zl.
@aditoma
Standard 4K jest nieco przereklamowany. Oferuje to co wiekszosc ludzi nie wykorzysta w praktyce + problemy z kompatybilnoscia urzadzen. Trudniej uzyskac plynny ruch i latwiej zauwazyc nieznaczne odstrojenia AF. Do plynnego filmowania w 4K trzeba miec znacznie lepszy sprzet i chociaz tryb 50p/60p. Swiadomie wybralem bardziej dopracowany i oprogramowany full-hd. Full-hd 50p w XAVC S skalowany na TV 55" (4K) daje tak wysoka jakosc obrazu ze naprawde nie potrzeba wiecej ;) Jest jakosc, standard i plynny ruch. 4K przydaje mi sie do ogladania zdjec na TV gdzie jest duza roznica w odbiorze miedzy 2Mpix (HD) a 8Mpix(4K).
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
4:2:0 8-bit internal recording przy 200Mbps -po co?
Czy ja dobrze czytam, że on nie ma normalnego spustu migawki...
Co to za stylista wymyślił taki ładny, profilowany grip, do puszki kanciastej jak stary ruski Zenit. Dziwne połączenie.
Trochę zaorali
link
link
link
@PDamian
Tak, dość chłodne przyjęcie przez zawodowców...
Ogólnie rzecz ujmując, koncept dobry ale cała masa niedoróbek.
Bateria na 310 zdjęć to totalna porażka!!!
Bo to nie sprzęt dla zawodowców, tylko kolejny uczestnik konkursu piękności dla amatorów.
Konkurencja ma, to i Fuji musi mieć, cała filozofia.
Poza tym wiadomo przecież, że dla zawodowców to może być jedynie małoobrazkowy Canon albo Nikon z czymś w stylu 400mm f/2.8 a wszystko inne to zabawki dla amatorów którzy mają coś nie tak z mózgiem. ;-)
To nie jest model dla którego filmujący wejdą w Fuji.
Co innego jak ktoś już jest w tym systemie. Fotografujący mogą dla samej stabilizacji matrycy chcieć wymienić swoje X-T2.
Aparaty konkurencji mają: 4K50 / 60p, 10-bitowe nagrywanie, próbkowanie kolorów 4:2:2, zebrę...
Fuji kojarzy ten aparat ze swoimi obiektywami MK.
Tylko jak ktoś ma na zakup lup wypożyczenie tych obiektywów link
to kupi lub wypożyczy aparat dający lepszą od X-H1 jakość wideo.
Nie przesadzaj z powszechnością 4K/50p wśród konkurencji.
X-H1 ma tylko kompresję IPB.
Konkurencji przy 4K 30p 4:2:0 8-bit wystarcza bitrate 100Mbps.
Nie wierzę że niższa kompresja zdziała cuda.
Liczę że Sony da wewnętrzne 4:2:2 10-bit przy 30p.
"Na szersze testy autofokusa przyjdzie czas przy okazji pełnego testu..."
Czyli że co, że wreszcie będzie jakaś poważna procedura testująca AF?
@pdamian: "To nie jest model dla którego filmujący wejdą w Fuji." - bo pewnie nie o to (jeszcze) chodzi, żeby filmujący weszli w Fuji, tylko żeby fotografującym Fuji łatwiej było przy okazji coś sfilmować. Poza ekipami stricte filmowymi z większą ilością filmowych zabawek, są fotografowie, którzy też czasem mają jakieś zlecenia "przy okazji" dotyczące obrazu ruchomego. Ważne jest więc posiadanie sprzętu, który do tego się nadaje.
Napiszcie, proszę, że się mylę. Że osoba, która trzyma to na zdjęciu ma wyjątkowo małe dłonie. Że ten aparat z gripem nie jest większy niż Mamiya 645?
@PDamian: profesjonalnie zapisuje się na rekorder, a wtedy nieskompresowane 4:2:2 nie jest problemem.
"[...] powszechnością 4K/50p wśród konkurencji"
Zakładając konkurencję z matrycami przynajmniej 1" i kodowaniem nie-MJPEG:
Aparaty:
- GH5
- GH5s
Nie-do-końca-aparaty:
- GX10
- X4S
Czy coś przegapiłam poniżej ~12kPLN?
a G9?
Lianna, jak Sony nie dało, to nie można tego oczekiwać. ;)
-To samo czy po kablu czy wewnętrznie.
Przełknąłbym nawet 4:2:2 10-bit w Sony po kablu. Jak na razie jest chyba tylko 8-bit. ;)
Poza tym nie pisałem o powszechności tylko że mają.
Dzięki, słusznie, chociaż to okrojone wnętrzności GH5.
Moje pytanie było ogólne, o powszechności pisał Szabla i od niego był cytat.
Zatem aktualizacja: 4K 50p/60p, matryca 1"+ i kodowanie nie-MJPEG:
Aparaty:
- GH5
- GH5s
- G9
Nie-do-końca-aparaty:
- GX10
- X4S
Czy ktoś coś dorzuci? Są plotki o premierach (z 4K50/60p) na CP+ albo NAB?
Warto czekać na RX100/10 mark n+1?
GoPro HERO6 i YI 4k plus ?
Któreś DJI?
Smartfony?
link
@Lianna: czyli póki co same mikromatryce.
Ładny ten korpusik, ale wieeeelki, niemal pachnie pełnoklatkowością....
Rzecz w tym, że Sony (i Fuji) marnuje potencjał większych matryc aps-c
i te mniejsze 4/3 w Panasonikach dają w wielu aspektach podobna jakość ruchomych obrazków (dzięki m.in 4:2:2 10-bit).
Dodatkowo mają te 60p w 4K
i dużo mniejszy efekt rolling shutter.
goornik,
gorzej
link
link
@PDamian:
Dzięki, ale Hero6, Yi4K+ i iP8[+]/X nie mają nawet 1/2". O ustawieniu parametrów nagrywania (nie-auto) albo ograniczeniach czasowych nawet nie wspominam (poniekąd nie od tego są).
Kamery z małymi matrycami rzędu 1/2.3", Sony FDR-AX1 i Panasonic HC-X1000, zauważalnie szumią w cieniach (nawet przy mocnym słonecznym oświetleniu).
Z, dosłownie i w przenośni, ciężkiego sprzętu są Ursy i HC-X1, ale to inny, nomen omen, ciężar gatunkowy. 1Dm2 też, do tego tylko MJPEG.
X4S to właśnie DJI ZenMuse, ale tylko do dronów (nawet Osmo nie obsługuje, co jest trochę bez sensu i wbrew pierwszym zapowiedziom DJI), stąd wrzuciłam do kategorii nie-do-końca-aparat.
Ta lista na wiki jest, delikatnie mówiąc, nieaktualna i nieprecyzyjna (wliczają nawet 15fps, ale nie ma np. X4S albo Panasonic HC-X1).
@Szabla:
No nie same mikromatryce, 3szt. 4/3", 2szt. 1", przynamniej mają przyzwoitą dynamikę, jak wasze RX*. Jak wychodził RX10mIV to byłam przekonana, że będzie miał 4K50p. Szkoda, że nie ma.
Może w tym roku na Photokina pokażą następcę A6500.
Żeby tylko poprawki nie ograniczyły się do większej rozdzielczości wizjera i podobnych bzdetów.
PDamian
za dużo dać nie można, trzeba coś zostawić na kolejne modele :)
@Lianna: wszystko mniejsze od małego obrazka to mikromatryce ;)
No, warunkowo APS-C można zaliczyć :)
@Szabla:
...i jeśli w ogóle to warunkowo tylko APS-C z mnożnikiem poniżej 1.55, tak, tak ;)
Jakieś zasady muszą być ;)
PDamian
"Konkurencji przy 4K 30p 4:2:0 8-bit wystarcza bitrate 100Mbps.
Nie wierzę że niższa kompresja zdziała cuda."
To zależy, jeśli kodek mają:
1. dobry, to z w połączeniu z IBP może zdziałać,
2, zły, to musieli nadrobić wyższym bitratem.
"Liczę że Sony da wewnętrzne 4:2:2 10-bit przy 30p."
W jakiego typu ujęciach będzie widać różnicę pomiędzy 4:2:0 a 4:2:2?
W szczególności, dla takiego samego bitrate'u?
Pytam, bo jak widać ładnie z tego porównania: link przy 8 bitach i 4:2:0 nawet V-LOG nie pomógł, ale porównanie jest z 4:2:2@10bit, a nie z 4:2:0@10bit.
Nie pisałem, że dla takiego samego bitrate'u.
Ten IBIS unit jest bardzo duży link
link
do takiego X-T30 czy X-E3s się nie zmieści.
link
GH5 10-bit vs Sony a6500 8-bit Video link
Rzecz w tym, że takie porównania są trudne do zrobienia (jeśli mają być miarodajne) - już choćby dlatego, że trudno ustawić obok siebie kilka(naście) aparatów, w których ustawiałoby się różne parametry, m.in.:
1. kodowanie wewnątrz- i międzyklatkowe różnych producentów,
2. bitrate'y i fps
3. liczba bitów i rodzaj podpróbkowania 4:x:x,
4. krzywe gamma różnych producentów,
5. standard H.264/5, MPJG.
Czytam to i czytam i że tak użyję eufemizmu "smutno mi się robi".
Na **** mi 200mbps, na **** mi 4:2:2 i 4K cały ten cyrk..jak później 99% moich odbiorców ogląda film na komórce? Żeby mi się film wyliczał 3h? żebym musiał dokłądać RAM i kupowac nowy procesor?
trybów F-Log tez nie używam bo kolory z puszki mają być ok. film mam szybko zmontowąc i wrzucić do xnews
Nagrywam zawodowo, weselnie i reklamowo i do TV. Dla TV maks 1080p, do neta też, na portal 720p (typu xnews) .... wesela oddaję na BlueRay tylko ułamek ludzi ma odtwarzacz w domu i proszą o nawet nie o Vimeo (bo TV nie ma apki) tylko o YT gdzie 4K to 40mbps..
Mam X-T2 i uważam że to jedyny sprzęt dobrze sprawdzający się do pracy reporterskiej gdzie trzeba zrobić fotki a przy okazji nagrać wideo.
Planuję przesiadkę na X-H1 bo uwolnię się wreszcie od dobrego aczkolwiek nie doskonałego 18-55 2.8-4.0
To trochę jak gadanie tu o szumach na jpg.. jak robię w papier to robię jpg 2000 na 3000 w trybie obniżonej jakości i nawet przy druku na okładkę takie zdjęcie wygląda dobrze bo to druk gazetowy...
Gdy mam zlecenie reklamowe typu "do kina" to i tak się wynajmuje Arri albo REDa....za kilkaset zł za dzień pracy...
Ale to Ty. Inni są....inni. :)
@PDamian
Nie wiem czy obecnie jest sens wymiany X-T2 na X-H1 dla samej stabilizacji ? (4500/8000) zl.
@aditoma
Standard 4K jest nieco przereklamowany. Oferuje to co wiekszosc ludzi nie wykorzysta w praktyce + problemy z kompatybilnoscia urzadzen. Trudniej uzyskac plynny ruch i latwiej zauwazyc nieznaczne odstrojenia AF. Do plynnego filmowania w 4K trzeba miec znacznie lepszy sprzet i chociaz tryb 50p/60p. Swiadomie wybralem bardziej dopracowany i oprogramowany full-hd. Full-hd 50p w XAVC S skalowany na TV 55" (4K) daje tak wysoka jakosc obrazu ze naprawde nie potrzeba wiecej ;) Jest jakosc, standard i plynny ruch.
4K przydaje mi sie do ogladania zdjec na TV gdzie jest duza roznica w odbiorze miedzy 2Mpix (HD) a 8Mpix(4K).
K interpolowany do 4K? Jasne, będzie pan zadowolony ;)