Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W miniony weekend, w miejscowości Łochów, odbył się zorganizowany przez naszą redakcję, kolejny Festiwal Optyczny. Do malowniczo położonego XIX-wiecznego pałacu przyjechało ponad 100 miłośników fotografii z całego kraju. Do udziału w Festiwalu udało nam się również namówić przedstawicieli największych producentów oraz dystrybutorów sprzętu fotograficznego. Wśród naszych partnerów znaleźli się:
Wydarzenie rozpoczęło się w piątek 5 października i tego dnia od rana zaczęli zjeżdżać się uczestnicy. Oficjalne rozpoczęcie przewidziane zostało na godzinę 14:00. O tej porze Festiwal zapoczątkował wydawca Optyczne.pl – Robert Olech, który przywitał uczestników, przedstawił plan na najbliższy weekend oraz zapoznał wszystkich z zasadami Festiwalu.
Po tym krótkim wprowadzeniu, uczestnicy udali się do oranżerii, gdzie mogli wypożyczyć sprzęt fotograficzny przywieziony przez naszych Partnerów. Przedstawiciele producentów i dystrybutorów przywieźli swoje najnowsze korpusy i obiektywy, a także całą masę akcesoriów fotograficznych, zatem wybór był naprawdę spory. Nie zabrakło oczywiście najnowszych bezlusterkowców pełnoklatkowych od Nikona i Canona, które cieszyły się szczególnie dużym powodzeniem.
Oczywiście, oprócz koprusów i obiektywów dostępne były również inne produkty. Uczestnicy Festiwalu przebierać mogli w statywach, gimbalach, torbach i plecakach fotograficznych, akumulatorach, ładowarkach czy pokrowcach. Mogli nawet obejrzeć fotoksiążki lub wydrukować własne zdjęcia na stoisku firmy CEWE.
Następnie, po obiadokolacji przygotowanej przez pałacową kuchnię, uczestnicy Festiwalu udali się na wykłady prowadzone w Sali Balowej. O 19:00 odbył się wykład Michała Ostrowskiego o fotografii krajobrazowej. Michał zdradził, w jaki sposób planuje swoje wyprawy oraz z jakich aplikacji korzysta, żeby możliwie jak najdokładniej przewidzieć pogodę i warunki świetlne. Opowiedział też nieco o sprzęcie, z którego korzysta. I tak, pokazał uczestnikom swój plecak Shimoda, świeżo przywieziony z wyprawy do szwajcarskich Alp, statyw Benro oraz Nikony D750 i obiektywy Samyanga, Nikona i Tamrona o zakresie od 14 mm do aż 600 mm. Uczestnicy dowiedzieli się również co nieco o średnioformatowej fotografii otworkowej, którą również zajmuje się Michał. Po wykładzie prowadzący chętnie odpowiadał na pytania uczestników.
Od razu po wykładzie Michała scenę przejął ambasador Nikona - Adam Nurkiewicz, który opowiedział o fotografowaniu sportu lustrzankami japońskiego producenta. Dowiedzieliśmy się nieco o tym, dlaczego zdjęcia Adama nie wyglądają jak typowe ujęcia sportowe oraz dlaczego warto prezentować swoje prace w formie wydruków. Poznaliśmy też szereg porad, jak zacząć w ogóle fotografować sport oraz jak to wyglądało w przypadku prowadzącego.
Po wykładzie prowadzący odpowiadał na pytania uczestników, a niektóre rozmowy toczyły się aż do późnych godzin nocnych.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.