Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
15 lutego
2014 10:30

Na targach CP+ firma Carl Zeiss współdzieliła stoisko z Voigtlanderem. Wszystko dlatego, że właścicielem tej marki jest Cosina, która zajmuje się produkcją obiektywów dla niemieckiej legendy. Obydwie firmy postanowiły więc wspólnie zaprezentować swoją ofertę obiektywów.

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Zeiss i Voiglander po sąsiedzku

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Zeiss na bialo

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Voigtlander na czarno

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Zeiss chwalił się linią Touit do bezlusterkowców...

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
...a także pełną ofertą obiektywów do lustrzanek...

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
...wszystkie poprzecinał na pół...

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
...w tym Otusa 55 mm f/1.4

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Wnętrzności Distagona 2.8/15 robią wrażenie

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
W jednej z gablot producent udowadniał, że jego obiektywy podepniemy niemal do wszystkiego

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Nie zapomniano też o bogatej ofercie obiektywów dla filmowców...

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
...ani też o lornetkach

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Cosina również zajęła się cięciem obiektywów...

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
...jednak najnowszego Noktona 25 mm f/0.95 Type II oszczędziła

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
Pochwaliła się też adapterem VM-E Close Focus...

Zeiss i Voigtlander na CP+ 2014 - fotorelacja
...i analogowymi aparatami średnioformatowymi serii BESSA


Komentarze czytelników (24)
  1. Z_photo
    Z_photo 15 lutego 2014, 11:11

    Bessa R4 widoczna na ostatnim zdjęciu to aparat małoobrazkowy, a nie średnioformatowy - co nie zmienia faktu, że Voigtlander ma w ofercie aparaty średniego formatu.

  2. sloma_p
    sloma_p 15 lutego 2014, 11:21

    To teraz trzeba poszukać drugiej połowki Otusa i skleić, na 1.4 miejsce klejenia nie powinno być widoczne :-)

  3. bogdanek
    bogdanek 15 lutego 2014, 11:36

    Człowiek, gdyby nie widział przekrojonego obiektywu , nie zdawał by sobie sprawy jak bardzo układ optyczny jest skomplikowany.
    To jest czarna magia.:-)

  4. goornik
    goornik 15 lutego 2014, 11:49

    Taki przekrokony pół-Otus w sam raz na pół-klatkę APS-C :)

  5. sloma_p
    sloma_p 15 lutego 2014, 11:59

    Swoją drogą ciekawe, czy pół Otusa osiągnęłoby lepsze wyniki od całego Nikkora 58/1.4 ?

  6. 15 lutego 2014, 14:05

    W Otusie 55mm piata soczewka robi wrażenie - Gruba na maxa!

  7. 15 lutego 2014, 14:41

    Bessy to przecież mały obrazek - Lejki dla ubogich.

  8. 15 lutego 2014, 14:42

    przynajmniej te z gabloty

  9. goornik
    goornik 15 lutego 2014, 15:59

    Podpis, raczej szósta, a nie piąta.
    Przy okazji na tym zdjęciu pięknie widać "anatomię" układu optycznego typu "Distagon": Właściwy obiektyw to ta część optyki od soczewki piątej (duża cienka) w prawo. I "to coś" ma rozmiary normalnej 50-tki f/1,4. Natomiast pierwsze cztery soczeki to typowy dla Distagona układ odpowiedzialny za wielkość pola widzenia i korekcję części abarracji - coś w stylu konwertera. Tak wyglądały wszystkie szerokokątne szkła do Hasselblada, w czasach przed ich "sońskim" zejściem na psy

  10. 15 lutego 2014, 17:04

    @goornik
    "Tak wyglądały wszystkie szerokokątne szkła do Hasselblada, w czasach przed ich "sońskim" zejściem na psy"

    -tak wyglądają też w "psich Sony"
    Carl Zeiss Distagon T* 24 mm f/2 ZA SSM link
    Distagon T* 25 mm f/2.0 ZE/ZF.2 link

    Chyba, że szukasz cech konstrukcjI Distagona w innych modelach.

  11. RoJa
    RoJa 15 lutego 2014, 17:28

    A gdzie miły akcent na koniec?

  12. marcin wuu
    marcin wuu 15 lutego 2014, 17:44

    średnioformatowe bessy na kliszę 135 :D rewolucja w analogowej fotografii...

  13. goornik
    goornik 15 lutego 2014, 19:43

    dcs - produktów Sony poza płytami CD z muzyką poważną, nie śledzę.....

  14. MFor
    MFor 15 lutego 2014, 22:46

    Tym samym też nie masz pojęcia o ich jakości...

  15. smatusiak
    smatusiak 15 lutego 2014, 23:55

    @podpis:
    "W Otusie 55mm piata soczewka robi wrażenie - Gruba na maxa!" - chodzi pewnie o DWIE soczewki: szóstą i siódmą.

  16. MaciekNorth
    MaciekNorth 16 lutego 2014, 00:05

    I ten "psi soński" Zeiss 55/1.8 na bagnet E nokautuje tą zapowiadaną legendę - Nikkora 58/1.4 :D

  17. matys
    matys 16 lutego 2014, 01:38

    Otus przecięty na pół zapewne dalej jest ostrzejszy niż nowy Nikkor 1.4/58 ;)

  18. goornik
    goornik 16 lutego 2014, 10:20

    Kurcze, - napisałem, że Hassleblad zszedł na psy, robiąc wiejski tunning soniaków, a nie Sony. Próbujmy czytać ze zrozumieniem, dobrze?

  19. gietrzy
    gietrzy 16 lutego 2014, 14:36

    Szkoda, że nie przedstawili nowej ogniskowej z f/0.95 do m43.

  20. 16 lutego 2014, 22:18

    Nowa ogniskowa musiałaby być 70 mm. Przy tym świetle to byłby kawał szkła (już teraz 17.5 i 42.5 podchodzą pod 600 g, tylko 25-tka jest lżejsza), więc drogo...

  21. 16 lutego 2014, 22:21

    Napisałem poniżej 14 mm lub powyżej 70 mm, tylko znak mniejsze/większe rozwalił tekst :)

  22. 17 lutego 2014, 08:01


    @goornik
    "Tak wyglądały wszystkie szerokokątne szkła do Hasselblada, w czasach przed ich "sońskim" zejściem na psy"

    -obiektywy do Hasselblada teraz produkuje Fuji.

    Kiedyś takie nieścisłości pewnego autora o Nikonie w Foto Kurierze spotkały się z odpowiedzią na łamach innego magazynu foto w artykule "Nie śrubkalog, nie chronolog" (czy jakoś tak) ;-)

  23. Sky_walker
    Sky_walker 17 lutego 2014, 11:59

    "Szkoda, że nie przedstawili nowej ogniskowej z f/0.95 do m43. " - Zeiss nie bawi się w szkła do m4/3 - kiedyś w wywiadzie mówili, że ten format nie daje wystarczającej jakości obrazu, żeby leżeć w ich kręgu zainteresowań. Więc jeśli liczysz na Truita m4/3 to się przeliczysz.

  24. Sky_walker
    Sky_walker 17 lutego 2014, 12:00

    A... dobra, to chyba o wojtku jednak było, a nie o Zeissie. No to nie ważne :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.