Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Relacja z Fotomisji na Zanzibarze i w Tanzanii

20 marca
2014 09:58

Umieściliśmy na stronie relację z grudniowej Fotomisji na Zanzibarze i w Tanzanii. Możecie obejrzeć w niej kilka zdjęć wykonanych przez Tomka Tomkowiaka – fotografa, który poprowadził ten niezwykły plener. Więcej zdjęć Tomka będziecie mieli okazję zobaczyć podczas spotkania na targach FVF 2014 w Łodzi, a osoby chcące podszkolić swój warsztat foto zapraszamy na najbliższą Fotomisję na Sri Lance i Malediwach.


Komentarze czytelników (58)
  1. tomizary
    tomizary 20 marca 2014, 10:29

    Wolę nasz Bałtyk , morze czarne Krym , Hiszpania , Francja ,Tunezja jest slicznie czysto bezpiecznie .
    Nie ma much malarii , węży na kazdym kroku czy skorpionów jak tam gdzies w tym zanzibarze czy innej dalekiej afryce .

  2. Arek
    Arek 20 marca 2014, 10:45

    W ogóle najlepiej z domu nie wychodzić.

  3. Didymos
    Didymos 20 marca 2014, 10:46

    Na Zanzibarze też nie ma "much malarii , węży na kazdym kroku czy skorpionów".
    Przynajmniej ja nie zauważyłem.
    Jest natomiast sporo gawronów zawleczonych tam przez Angoli, przez co czasami ma się wrażenia słuchowe podobne do tych które się ma podczas wiosennego spaceru po krakowskich Plantach.
    Jest za to piasek o wyglądzie mąki, morze o kolorach od których kręci się w pierwszej chwili w głowie, a także pyszne jedzonko przyrządzane przez miejscowych ze świeżo złowionych morskich stworzeń.
    Znajdujący się w Tanzanii Park Narodowy Ngorongoro jest też bez wątpienia jednym z najciekawszych miejsc jakie dotychczas miałem szczęście odwiedzić, a może nawet najciekawszym.

  4. 20 marca 2014, 10:56

    Super zdjęcia, może kiedyś i mnie będzie stać na taką wycieczkę... eh... ;-)

  5. sektoid
    sektoid 20 marca 2014, 11:12

    Obejrzałem te zdjęcia i się ucieszyłem :)

  6. knipser
    knipser 20 marca 2014, 12:47

    Mam nadzieję, że uczestnicy dobrze się bawili, bo po takie sztampowe obrazki to nie warto było jechać :P

  7. grzegorz9992
    grzegorz9992 20 marca 2014, 13:19

    no faktycznie poza fotką ze słoniami reszta to trochę ....

  8. Arek
    Arek 20 marca 2014, 13:23

    Eksperci...

  9. Tekilos
    Tekilos 20 marca 2014, 13:57

    Krytyka, narodowy sport Polaków. Fajne fotki.

  10. 1backspace65
    1backspace65 20 marca 2014, 14:18

    Fajne miejsca, energetyczne zdjęcia i kolory. Tak powinno wyglądać życie, plaża, słońce i beztroska

  11. ncc23marek
    ncc23marek 20 marca 2014, 14:30

    :) no tak, zdjęcia fajne zrobione pospolitymi lustrzankami jednak
    każdy może już dziś wykonać podobne zdjęcia

    Może warto by skierować tą samą ekipę na wyprawę do Polski
    by tez wykonali zapierające dech w piersiach zdjęcia


    Mówię wam ...POLSKA to wyzwanie. Kolory będą, emocje pewnie też ...

  12. sloma_p
    sloma_p 20 marca 2014, 14:37

    Arek, nie przesadzasz trochę? Najpierw jakiaś dziwna uwaga do @tomizary, który tylko stwierdził, że on Woli Bałytk, Krym i Hiszpanię (wiesz, ja się cieszę, że Wam się udało, możecie jeździć do Afryki itp. sam lubię tego typu wypoczynek/wyprawy, ale np. moja żona nie - ona tez woli Hiszpanię...Zresztą wyjazd np. na Krym to chyba nie "nie wychodzenie z domu"? Chyba, ze trzeba zapłacić w okolicach 10 tys. PLN, zeby liczyć na "wyjście z domu"...). Do tego jakieś teksty typu "eksperci"...Owi "eksperci" pośrednio sponsorują Wam te wycieczki, więc może trochę mniej arogancji w wypowiedzich...zwłaszcza, że pozwalacie tu na komentarze, więc spodziewajcie i tych [pochwalnych, i tych krytycznych. mi sięfotki podobają, ale nie każdemu muszą.

    Zmienia się powili charakter dyskusji tego portalu - redakcja chyba uważa, że to co robia jest zawsze świetne, a uwagi (poza stylistycznymi/ort.ograficznymi) to bydło...Kiedyś tak nie było...NIe wyobrażam sobie tego typu odpowiedzi na jakimkolwiek zagranicznym portalu, nawet na blogu Lensrental, gdzie redakcja się nie patyczukje, takie teksty nie padają...

  13. grzegorz9992
    grzegorz9992 20 marca 2014, 15:04

    Przychylam się do tego co pisze kol. sloma_p , uwagi krytyczne bardzo łagodne - reakcja niewspółmierna a fotki słabe jak jest temat to kadr krzywy -dziewczynka i drzwi , na zdjęciach z motywem ichniego jachtu -kupa bałaganu itp.
    pozrawiam

  14. jajaja
    jajaja 20 marca 2014, 15:15

    wg mnie szału nie ma typowe ot typowe fotki z wakacji

    i również drazni mnie ten krzywy horyzont na kazdym prawie zdjeciu, czy olympus nie ma jakiejs siatki w wizjerze? wg mnie doswiadczonemu fotografowi nie przystoi, no ale zawsze mozna powiedziec ze to taki styl. Ja w canonie tez nie nie mam siatki ale w poziomowaniu pomagam sobie skrajnymi punktami af ;)

    i czemu nie ma fotek reszty ekipy tylko same tomkowiaka?

  15. pan Szakal
    pan Szakal 20 marca 2014, 15:37

    @ Arek- rozumie, ze pod tym nikiem umieszczasz swoje prywatne uwagi- dokładnie, jak my wszyscy- prawda?
    Jesli jednak nie, to będzie fajnie wyjść z ukrycia i może ,, Arek- redakcja" ( to samo do reszty cicho- ciemnych ;) )
    Normalnie za te durne odzywki, to bym Cię kolego objechal podobnie, jak kiedyś niejakiego Lemaranisa, Bzunka i kogoś tam jeszcze.

    Jesli redakcja ma problem z przyjęciem krytyki, to może wyłączyć komentarze?
    ( wylaczyliscie pod Owsiakiem, możecie wyłączyć pod wycieczkami).
    A swoja droga, to może lepiej będzie popracować troche nad wprowadzeniem zmian, o ktrorych była mowa w na początku roku? ;)

    Zdjecia... Zawsze to jakas pamiątka.
    Bez urazy.

    Kłaniam sie nisko.

  16. karp1225
    karp1225 20 marca 2014, 16:20

    zdjęcia jak zdjęcia...pewnie bym lepszych nie zrobił...ale bym się też nimi nie chwalił :)

  17. knipser
    knipser 20 marca 2014, 16:58

    "Eksperci..."
    @Arek: Napisz w takim razie, co jest takiego choćby trochę niepowtarzalnego w tym zdjęciach, co odróżnia je do tysięcy fotek z podobnych regionów, które tygodniowo wrzucane są do netu.

  18. Arek
    Arek 20 marca 2014, 17:49

    sloma_p - w jaki sposób owi "eksperci" finansują mi te wycieczki... Zaczynając od tego, że na Zanzibarze nie było nikogo z redakcji, a kończąc na tym, że to pełnopłatna wyprawa za którą pełne koszta pokrywają jej uczestnicy...

  19. sektoid
    sektoid 20 marca 2014, 17:56

    Jednak okazuje się, że krytyka jest tu niewskazana. No dobrze, przynajmniej wiemy na czym stoimy. W tej sytuacji może zablokować możliwość komentowania ? No też nie, komentarze to ruch na stronie, a ruch jak wiadomo ... :) Hmm, ruch nie śmierdzi :)

  20. Arek
    Arek 20 marca 2014, 18:07

    Krytyka konstruktywna jest jak najbardziej wskazana. Jeszcze jak byście krytykowali zdjęcia redakcji, to już w ogóle byłoby fajnie. Problem w tym, że tych zdjęć nie wykonał nikt z redakcji, bo jak już wspomniałem, nikogo z redakcji na Zanzibarze nie było...

    A jeśli chodzi o ruch z komentarzy... To skoro jesteś tak dobry w liczeniu tego co nie śmierdzi, to policz ile osób aktywnie tutaj komentuje i podziel to przez prawie 400 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie. Zobaczysz wtedy jaki szalony ruch na stronie mamy dzięki komentarzom...

  21. sloma_p
    sloma_p 20 marca 2014, 18:23

    Arku, być może prowadzicie portal optyczne.pl charytatywnie, wtedy przepraszam, arugment nieważny. Jeśli jednak nie, to uczestnicy dyskusji swoimi wpisami jednak jakąś tam cegiełkę dokładaja,. Możesz w kolejnych postach ignorować komentujących, wręcz pokazywac jeszcze większą arogancję, pisząc, że ruch przez omentujących generowany nie jest "szalony". Problem w tym, ze komentujący to użytkownicy zaangażowani - tacy, o których wlaczy każda (choć z powyższego wynika, że prawie każda) firma, najwyraźniej jednak tacy sa tu niepożądani. Nie jestes pierwszy, któremu się wydaje, że raz napędzona bańka odsłon będzie trwać wiecznie i możesz mieć użytkowników serwisu w poważaniu. Ale przciętny, niekomentujący, wejdzie pod taki art. zobaczy jak odnosisz się do ludzi, którzy się z Tobą nie zgadzają (nie tylko pod tym art. ostatnio...), nic pozytywnego nie pomyśli. Może np. przez to zrezygnować z Fotomisji firmowanej przez Optyczne (nieważne, czy będzie ktos z redkacji...), bo po co jechac z kims, kto zawsze wie lepiej...

  22. grzegorz9992
    grzegorz9992 20 marca 2014, 18:30

    @ Arek - to taka kalkulacja żywcem z sejmu , przecież nie każdy czytający od razu pisze post

  23. sektoid
    sektoid 20 marca 2014, 18:46

    Przepraszam, obiecuję, że już nie będę drażnił Naczelnego. Niepotrzebnie poruszyłem niektóre tematy. Będę się skupiał jedynie na czytaniu testów.

  24. komor
    komor 20 marca 2014, 20:30

    Skoro wam wolno pisać, że kiepskie zdjęcia i w Hiszpanii ciekawiej niż w Tanzanii, to czemu zabraniacie Arkowi pisać, co mu na sercu leży? :) Nie czytuję zbytnio komentarzy na Lensrental.com (świetny portal, tak przy okazji), ale w ciemno mogę założyć się, że tam nikt nie jojczy, że rozkręcają te obiektywy, rozkręcają a potem wypożyczają za pieniądze, takie używane i naprawiane i że nie powinni. Już sobie wyobrażam komenty, które znalazły by się na hipotetycznym wypożyczalniaszkieł.pl, po pojawieniu się blogowego wpisu o rozkręceniu nowego 24-70L czy innego Olka 45/1.8, skierowanego potem do wypożyczalni.

  25. komor
    komor 20 marca 2014, 20:30

    Z litości nie napiszę o komentach pod tekstami o poczynaniach Leiki :)

  26. adam m
    adam m 20 marca 2014, 20:47

    Arek uważaj, trolle się na Ciebie szykują :D

  27. pan Szakal
    pan Szakal 20 marca 2014, 20:49

    Szczyt szczytów.
    Koniec końców lub może raczej początek końca ;)

  28. knipser
    knipser 20 marca 2014, 23:33

    "Skoro wam wolno pisać, że kiepskie zdjęcia i w Hiszpanii ciekawiej niż w Tanzanii, to czemu zabraniacie Arkowi pisać, co mu na sercu leży? :)"
    Sam co prawda nie reagowałem na "newralgiczną" odpowiedź Arka, zauważ jednak, że to "eksperci" to było powiedziane ad personam, a wcześniejsze wypowiedzi były raczej ad rem. Czujesz rożnicę?
    Myślę, że to mogło zadziałać na niektórych :) W zasadzie nie zdziwiłbym się, gdyby dalej poszła utarczka w stylu: "Arek, masz świetne pojęcie o urządzeniach fotograficznych i na tym poprzestańmy." ;).

  29. moosehood
    moosehood 21 marca 2014, 04:04

    Tak, Krym jest fascynujący. Jakieś warsztaty z reportażu wojennego?

  30. tomizary
    tomizary 21 marca 2014, 09:54

    oj no i Bałtyk uroczy piekny jest i Krym , i Odessa i Afryka :-)

  31. Jan Szpak
    Jan Szpak 21 marca 2014, 14:45

    Zauwazam pewna nerwowosc w komentarzach redakcyjnych. Gdzie te czasy kiedy Sony czy Leica, generowaly 400 komentarzy? Rynek nasycony i zainteresowanie spada, ile razy mozna zmieniac sprzet?

    Zdjecia normalne, jak na zdjecia z urlopu, tylko slonie wybijaja sie.

    Szanowny Pan Arek, podobnie jak reszta redakcji, sa ekspertami od testowania i reklamy, wiec nie powinni dyskutowac wartosci i poziomu zdjec.

  32. Boa
    Boa 21 marca 2014, 15:15

    Przy pierwszym zdjęciu załączyłem sobie slideshow i dopiero po obejrzeniu wszystkich i wyłączeniu tegoż, zauważyłem, że autorem wszystkich zdjęć jest Tomek.
    Cóż... spodziewał bym się lepszych kadrów po kimś, kto na zanzi lata już od dobrych kilku lat i w ogóle chełpi się tyloma nagrodami, etc.
    Faktycznie kilka z zamieszczonych zdjęć wygląda jak przypadkowe kadry totalnego amatora, zachłyśniętego tamtejszą egzotyką, już nie wspomnę o jakichś słabej jakości próbach HDR.
    Nawet fragment "Rozumieć, że czasem należy zapomnieć o technicznym aspekcie zdjęcia i skupić się na tym, co chcemy opowiedzieć, położyć nacisk na sposób widzenia. " jest swego rodzaju próbą usprawiedliwienia się przed widzem...

  33. kris@79
    kris@79 21 marca 2014, 15:29

    karp1225 skromność, dziś wymierająca przywara ;) Ja też bym się tym nie chwalił. Mz autor nie docenił zgromadzonego tu towarzystwa, pewnie ma w zaciszu lepsiejsze ale to na inna sposobność. Co nie tłumaczy i tak tych kadrów czy choćby powtarzającego się "zachwiania" :D Przydałby się test poziomic tych zewnętrznych na szyny i wewnętrznych ;)

    Fajny wypad . Podróże dobra sprawa .
    Pozdrawiam

  34. 22 marca 2014, 00:07

    Troszeczkę za dużo agresji w dyskusji. Redakcjo, może wprowadzić aktywne moderowanie? Takie, które widać? Z naciskiem na wzajemny szacunek? Przydało by się wszystkim...

    Wycieczka fajna, fotki też fajne. Szału może nie być, tyłka mogą nie urywać, ale to kwestia gustu. Takie pocztówkowe, ale mnie się podobają. Najważniejsze, że tam sobie byli, i pewnie było zajefajnie, a może tak zajefajnie, że właśnie fotki krzywe? ;-)

  35. karp1225
    karp1225 22 marca 2014, 03:32

    @kris@79 - bo ciężko z takich wypadów zrobic foty które wszystkim by się podobały... a szczególnie "Optycznym" :)
    Mz. następnym razem po prostu wrzucic foty,zablokowac komentarze i będzie git - zaoszczędzi to nerwów Autorowi jak i niektórym komentującym :)

  36. T.B.
    T.B. 22 marca 2014, 06:21

    "Poprawność polityczna" nakazywałaby napisać, że przypuszczam - ale ja napiszę, że wiem.
    Wiem mianowicie, że w takich miejscach jak to nie zamieszczają komentarzy wybitni fachowcy. Prawdopodobnie nie piszą nawet ci bardzo dobrzy. Jeśli ktoś pluje się tutaj na temat zamieszczonych zdjęć - zamiast napisać fajnie mieliście, albo zazdroszczę, czy coś w tym stylu - to tylko leczy swoje kompleksy. I tyle.

  37. Jan Szpak
    Jan Szpak 22 marca 2014, 13:52

    @T.B - "poprawnosc polityczna" zmienia sie wraz z polityka, jak wykazuje historia. Obecnie mamy polityke konsumowania. Optyczne sa jej czescia.

    Zgadzam sie z Toba, krytyka fotografi powinna byc konstruktywna, powinna wnosic elementy wplywajace na poprawe ogolnego poziomu zdjec.

    Na tej stronie sa reprezentowani wszyscy, zajmujacy sie fotografia a przede wszystkim sprzetem fotograficznym. Od "kompaktowych" fotografow do najbardziej zawodowych, posiadajacych drogi specjalistyczny sprzet fotograficzny. (zainteresowani testami i nowosciami)

    Problem polega na tym ze : kupujacy drogi zawodowy sprzet , robia zdjecia "kompaktowe" i to czesto nie udane.

    Na flicr , wszyscy chwala wszystkich, "towarzystwo wzajemnej adoracji". Krytyczne komentarze sa usuwne przez autorow zamieszczanych zdjec.

    Fotograf sponsorowany przez producenta i Optycznych, prowadzacy wyjazd entuzjastow fotograficznych (na ich koszt) powinien reprezentowac troche wyzszy poziom.
    Dlatego wszelkiego rodzaju krytyka jest uzasadniona.

    Co stanowi sprzet fotograficzny, jezeli jego wlasciciele nie maja ambicji, dobrej fotografi?
    Technologiczne zabawki dla bogatych doroslych "dzieci".

  38. T.B.
    T.B. 22 marca 2014, 14:24

    No to niech będzie choć trochę konkretnie/konstruktywnie. Jedyny występujący dotychczas konkret jest taki, że zdjęcia są krzywe. Śmieszne, bo chyba autor tak chciał. Może ktoś z krytykantów napisze choć jednym słowem, co tym zdjęciom dolega? Napisać, że zdjęcie jest do d... potrafi każdy głupi. Mądry napisze, że zdjęcie mu się nie podoba - a to już całkiem coś innego, bo o gustach się nie dyskutuje.

  39. T.B.
    T.B. 22 marca 2014, 14:26

    PS
    Napisanie, że "jest takie, jak tysiące innych", to nie jest konkret.

  40. Jan Szpak
    Jan Szpak 22 marca 2014, 14:59

    Jest strona gdzie zdjecia sa na pierwszym planie, w odroznieniu od Optyczne, zamiszczalem ja wiele razy, bez rezultatu. Moze tym razem ... Nazywa sie "fotoferia", mozna ja znalezc w Google. link

    Tutaj znajdziecie zdjecia w "gornej galerji" i w dolnej, autorow o roznym stopniu zaawansowania.
    Wszyscy maja ambicje "dobrej fotografi". link

    Nic tak nie rozwija, jak ogladanie dobrych zdjec, zrobionych przez innych.

  41. Jan Szpak
    Jan Szpak 22 marca 2014, 15:27

    Tym razem podobnie, strona zablokowana przez optyczne, "awaria".
    Optyczne reklamuja sprzet , zdjecia to uboczna sprawa, na tym nie mozna juz zarobic.

  42. T.B.
    T.B. 22 marca 2014, 16:36

    Co Ci tam znowu zablokowali???
    Mnie niczego nie zablokowali. Oba Twoje linki działają i prowadzą w to samo miejsce. Oglądam z zainteresowaniem, ale komentowanie tamtych zdjęć tutaj byłoby nie na temat. Tylko jedno zdanie: nie odpowiedziałeś na pytanie.

  43. Jan Szpak
    Jan Szpak 22 marca 2014, 19:40

    @T.B - pozytywne ze u Ciebie "linki" dzialaja, u mnie otwiera sie pusta strona z napisem: Optyczne.pl przepraszamy awaria. (widocznie problem techniczny na stronie, poza granicami Polski)

    Napisales: " Tylko jedno zdanie: nie odpowiedziałeś na pytanie. " a jakie bylo pytanie?

  44. karp1225
    karp1225 22 marca 2014, 21:35

    @Jan Szpak - na ff zdjęcia są takie same jak na innych portalach tylko są po prostu "przesiewane" - link u mnie działa.

  45. T.B.
    T.B. 22 marca 2014, 22:15

    I są tak przesiewane, że wszystkie są na jedno kopyto: sam ślicz.
    Fotorelacja z czegokolwiek (wyprawy, schwanzparady, kongrsu partii) wykonana w tym stylu byłaby nie do strawienia. Ale dobrze, że są i takie serwisy jak fotoferia, i takie z treścią jak optyczne.pl. Dla każdego coś miłego.

  46. ***s***
    ***s*** 23 marca 2014, 05:55

    Jak 2 komentujacych tam 3 opinie.

  47. T.B.
    T.B. 23 marca 2014, 09:18

    A jak koza to do woza.

  48. grzegorz9992
    grzegorz9992 23 marca 2014, 11:45

    to mój ostatni koment w tej sprawie
    Jak wół napisane Warsztaty 13 dniowe - a nie wycieczka szkolna
    a dla czytających inaczej - już wprost
    zdjęcia poza jednym dobrym - to pozytywny komentarz
    reszta słaba i technicznie i tematycznie - to też pozytywny komentarz
    niech żyją szczęśliwe lata osiemdziesiąte - to zagadka z psychologi społecznej
    koniec

  49. T.B.
    T.B. 23 marca 2014, 12:00

    Sex & Drugs & Rock & Roll
    Chociaż nie - to było jeszcze dawniej.

  50. grzegorz9992
    grzegorz9992 23 marca 2014, 12:22

    przepraszam
    miało być - albo technicznie albo tematycznie-

  51. T.B.
    T.B. 23 marca 2014, 13:59

    Ależ nikt (chyba?) się nie gniewa, grzegorzu9992.
    Tak, czy siak - wszystko jest do d... To chciałeś powiedzieć. Prawda? (Pytanie retoryczne, odpowiedź nie jest oczekiwana.)
    No. To teraz możesz spełnić swoją obietnicę.

  52. grzegorz9992
    grzegorz9992 23 marca 2014, 14:44

    po pierwsze pisz za siebie

    po drugie zagadka tyczy się Ciebie
    po trzecie wzajemnie

  53. 23 marca 2014, 20:02

    Ten portal gromadzi tak szeroką gamę wybitnych fotografów, że aż zaczynam się wstydzić cokolwiek napisać. Tylko skoro oni wszyscy tacy wybitni, to gdzie są te równie wybitne zdjęcia?...

    Człowiek ponoć zrobi wszystko żeby przeżyć, nic dziwnego, skoro zrobi to choćby po to żeby ponieść sobie poziom ego...

    żal.pl bo jad to nie krytyka...

  54. TommyGun
    TommyGun 23 marca 2014, 21:44

    Fotki bardzo dobre, co z tego ze tysiace takich na roznych portalach?! To nie jakas wystawa sztuki, ze musza byc super unikalne i wnosic cos wybitnego! Takze skad te placze? Jedzcie sami, zrobicie lepsze i tez je Wam opublikuja! Polski sport narodowy - gnojenie innych i narzekanie na wszystko, rzygac sie chce.

  55. knipser
    knipser 23 marca 2014, 22:13

    "Napisanie, że "jest takie, jak tysiące innych", to nie jest konkret. "

    Tu nie trzeba większego konkretu. Problem z tym zdjęciami jest taki, że treściowo nie ma tu nic świeżego, odkrywczego, co chociaż trochę odróżniałoby je od fotek zrobionych przez zwykłego turystę.
    To mniej więcej tak samo jak z tymi fotkami zrobionymi na wyjazdach na Kubę. Wpadamy do Hawany, robimy kolorowe zdjęcia starych samochodów w malowniczych uliczkach, jakiś portrecik starego Kubańczyka z cygarem i uważamy, że pstryknęliśmy świetne zdjęcia. Pytanie, czy na tyle świetne, żeby je gdziekolwiek szerzej publikować ...
    Żeby przywieźć coś wartościowego z takiego wyjazdu, trzeba umieć i chcieć poznać dobrze tamtejsze warunki życia. Posiedzieć dłużej, najlepiej połazić samemu, a nie większą grupą. Tutaj ten Zanzibar jest pokazany bardzo powierzchownie. Tak, są fajne kolorki, ujęcia łódeczki na szerokim kącie, dodatkowo np. nic nie mówiący portrecik osoby w cieniu. Wg mnie mało.

  56. T.B.
    T.B. 23 marca 2014, 23:23

    "... ujęcia łódeczki na szerokim kącie, dodatkowo np. nic nie mówiący portrecik osoby w cieniu."

    Dodatkowo słonie, dodatkowo portrecik nie w cieniu, dodatkowo zdjęcie grupowe uczestników, dodatkowo zachód słońca, dodatkowo daszek na plaży, dodatkowo żona rybaka, dodatkowo rower przy nieczynnym kiosku ichniego Ruchu, dodatkowo same chłopy tanzańskie, dodatkowe ktoś z dzieciakiem na ramieniu, dodatkowo mała dziewczynka w wielkich drzwiach, dodatkowo kolaż z jeszcze dodatkowymi obrazkami, zapowiadający, że jest tego dużo więcej, a to nie jest wystawa, tylko krótka fotorelacja.

    Trudno rozmawiać o zdjęciach z kimś, kto tak potężnie niedowidzi.
    Ale może Ci się wszystko nie podobać (nie mam zamiaru dyskutować o Twoich gustach). Tylko jakie to ma znaczenie dla tych, którzy tam byli i świetnie się bez Ciebie bawili? Ja się cieszę, że dla mnie - który nie mógł tam być - zamieścili trochę ładnych zdjęć. Mnie się te zdjęcia podobają. I choćbyś spluł się do samego pępka, jesteś tylko jak ten piesek, co szczeka - a karawana idzie dalej.

    Amen

  57. T.B.
    T.B. 23 marca 2014, 23:32

    PS

    "Sam co prawda nie reagowałem na "newralgiczną" odpowiedź Arka ..."

    Możesz to przetłumaczyć na polski?

  58. knipser
    knipser 23 marca 2014, 23:47

    Serio pytasz? Nie daję satysfakcji ludziom, którzy z byle powodu muszą rzucać inwektywami.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.