Fotografia górska i wspinaczkowa
1. Wstęp
|  | 
Dotychczas omawiałem decyzje, jakie należy podjąć na długo przed prawdziwą wyprawą. Ale kiedy już skompletujesz odpowiedni sprzęt, będziesz musiał nauczyć się z niego korzystać. Po prostu musisz umieć wycisnąć z niego, ile tylko się da.
Podczas wyprawy trzeba zwracać uwagę na wiele rozmaitych czynników, ale zanim przejdziemy do ich omawiania, chciałbym Ci uświadomić jedną rzecz: jeśli czytasz tę książkę w ramach przygotowań do dłuższej wyprawy w odległe zakątki ziemi, nie zakładaj, że dopiero na miejscu będziesz się uczył obsługi sprzętu i eksperymentował z nowymi technikami fotografowania. Wszelkie nowości testuj zawsze podczas krótkich wypadów blisko domu, gdzie popełnienie błędu nie będzie katastrofą, bo zawsze możesz wrócić i powtórzyć ujęcie. Doświadczenie, jakiego w ten sposób nabierzesz, okaże się później bezcenne — mając wszystko perfekcyjnie opanowane, będziesz mógł rozpocząć właściwe fotografowanie już pierwszego dnia wyprawy.
|  Hermann na eksponowanym trawersie, Nevado Chopicalqui, Kordyliera Biała, Peru. Czerwiec 2009 | 
Niniejszy artykuł stanowi fragment książki pt. „Fotografia górska i wspinaczkowa. Od inspiracji do obrazu” wydanej przez wydawnictwo Helion S.A., której autorem jest Alexandre Buisse – red.
Inne książki wydawnictwa Helion S.A.:



 
                        





 
                         
                         
                        
 
                         
                         
                         
                        
 
                         
                            Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.