Olympus w rejsie dookoła świata z kapitanem Cichockim
Firm Olympus poinformowała, że została oficjalnym partnerem projektu Cichocki Globe Conqueror. Kapitan Tomasz Cichocki podejmie drugą próbę samotnego opłynięcia kuli ziemskiej bez zawijania do portów. W podróży towarzyszyć mu będą aparaty OM-D E-M5 i TOUGH TG-3 oraz dyktafon WS-831.
Informacja prasowa
![]() |
OLYMPUS Polska został oficjalnym partnerem projektu Cichocki Globe Conqueror, w którym Kapitan Tomasz Cichocki podejmie drugą próbę samotnego opłynięcia kuli ziemskiej bez zawijania do portów. W ramach współpracy marka zapewnia żeglarzowi sprzęt, którym zrobi dokumentację fotograficzno-dźwiękową ze swojej wyprawy: aparaty OM-D E-M5 i TOUGH TG-3 oraz dyktafon WS-831.
W czwartek 24 lipca przy marinie Delphia Yachts w Górkach Zachodnich odbędzie się tzw. prestart wyprawy, czyli symboliczne, uroczyste pożegnanie Kapitana Cichockiego przez polskich kibiców i przyjaciół. Po przedstawieniu Kapitana i członków zespołu brzegowego, prezentacji jachtu oraz konferencji prasowej, jacht symbolicznie opuści marinę. We właściwy rejs Kapitan wyruszy 30 sierpnia z francuskiego Brestu.
Samotne opłynięcie kuli ziemskiej bez zawijania do portów to niebagatelny wyczyn, komentowany na całym świecie. W historii światowego jachtingu udało się to tylko 196 żeglarzom. Jedynym Polakiem, który tego dokonał był ponad 30 lat temu kpt Henryk Jaskuła. Kapitan Cichocki również ma już na swoim koncie taką próbę (2011/2012). Wtedy jednak poważny sztorm pokrzyżował mu plany i był zmuszony zawinąć do portu, aby naprawić jacht. Mimo to rejs ukończył.
Dzięki wsparciu polskich firm, w tym marki OLYMPUS, w tym roku ponownie podejmuje wyzwanie. W swój samotny rejs dookoła świata wyruszy 30 sierpnia z francuskiego Brestu. Popłynie tzw. Szlakiem Kliprów, pomiędzy Europą i Dalekim Wschodem, Australią i Nową Zelandią, mijając trzy przylądki: Dobrej Nadziei (Afryka), Leeuwin (Australia) oraz Horn (Ameryka Południowa). Rejs będzie monitorowany przez brytyjską organizację certyfikującą World Sailing Speed Record Council (WSSRC). Powrót jachtu do portu w Breście planowany jest na kwiecień 2015 roku.
Kapitan Tomasz Cichocki ma za sobą 35 lat doświadczenia w żeglowaniu po jeziorach, Morzu Bałtyckim, Śródziemnym i wszystkich oceanach. W latach 2005/2006 dwukrotnie samotnie przepłynął Atlantyk. W latach 2011/2012 samotnie opłynął świat trasą na wschód przez Horn z jednym zatrzymaniem. Pokonał łącznie 58 tys. mil morskich, w tym ponad 45 tys. samotnie. Jest laureatem wielu nagród, m.in.: Srebrnego Sekstantu, nagrody Rejs Roku 2012 oraz prestiżowej nagrody KOLOSY 2012.
![]() |
Jacht wyprodukowany specjalnie na wyprawę przez polską firmę Delphia Yachts jest jedną z najbardziej zaawansowanych tego typu łodzi na świecie. Jednostka o długości około 50 stóp została wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia nawigacyjne, ratujące życie, a także w zaawansowane systemy komunikacji z lądem, dzięki którym kapitan będzie mógł utrzymywać stały kontakt z zespołem brzegowym, a także z fanami na całym świecie.
![]() |
Relacje foto-audio-wideo będą przygotowywane przez Kapitana Cichockiego sprzętem marki OLYMPUS. Oto zestaw, jaki Kapitan zabiera na pokład:
![]() |
Wielokrotnie nagradzany bezlusterkowiec OM-D E-M5 wraz z obiektywami: bardzo jasnym i ostrym, nowym obiektywem M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40 mm 1:2.8 PRO oraz super teleobiektywem zoomem w kompaktowej formie M.ZUIKO DIGITAL ED 75‑300 mm 1:4.8‑6.7 II.
![]() |
Ultra wytrzymały i wodoszczelny aparat kompaktowy Stylus TOUGH TG-3.
![]() |
Cyfrowy dyktafon stereofoniczny OLYMPUS WS-831.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wielokrotnie nagradzany bezlusterkowiec ...
no cóż ...ten sprzęt ma parcie na nagrody i medale, na dyplomy uznania .
...proponuje jakiś medal zasługi wręczyć już na dzień dobry tego rejsu
Wyjątkowo zgodzę się z Tobą.
ciekawe dlaczego nie dali nowszego EM1. Za duzy na takie wyprawy czy za drogi?
sądzę, że chodzi raczej o wielkość i wagę (choć różnica niewielka, to jednak ma znaczenie przy takich wyprawach). ale może p. Cichocki na co dzień używa E-M5 i bierze ze sobą bo już zna? Nie dowiemy się pewnie :P
na pewno nie chodzi o to, że e-m1 za drogie - przy takich akcjach różnica na poziomie ~1000 USD dla sponsora klasy Olympusa raczej nie ma już znaczenia.
Może mi ktoś wyjaśnić co takiego jest super w tym ciemnym teleobiektywie?
Przecież w lustrzankach 70-300 z trochę lepszym światłem to najprostrzy standard i na dodatek co najmniej kilka stów zostaje w kieszeni.
@Felis - jest super jak na u4/3.
Ale mniejsza z tym, wazniejse pytanie to jak on przetrwa na jachcie, skoro nie jest uszczelniany?
@komisarz_ryba
Dokładnie to samo pytanie mnie naszło. Raczej bym się spodziewał, że Olympus użyczy nowego 40-150 f/2.8. Zakładam, że mają już jakieś przedprodukcyjne egzemplarze w testach terenowych. Mieli by się czym pochwalić jak już go rzucą na rynek (przy założeniu, że przeżyłby tę wyprawę).
A kapitanowi Cichockiemu życzę powodzenia w wyprawie i sprzyjających wiatrów.
Dopiszcie to a. w pierwszym słowie , bo się nam jeszcze firma obrazi :-)
ED12-40mm akurat jest uszczelniany, bardzo fajne uniwersalne i ostre szkło
@dialmo - a kto pisze o 12-40? nie wyskakuj tu z takimi tekstami. Felis jasno napisal o ktory obiektyw chodzi.