Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Zeiss udostępniła przykładowe zdjęcia wykonane zaprezentowanymi dzisiaj obiektywami z nowej linii Loxia - 35 mm f/2 oraz 50 mm f/2. Oba modele są dedykowane do pełnoklatkowych bezlusterkowców firmy Sony z mocowaniem E. W galeriach ze zdjęciami znalazło się łącznie 18 fotografii wykonanych tymi obiektywami.
Przykładowe zdjęcia są dostępne pod poniższymi linkami:
Sony wraz z Zeissem mnie zadziwiają. Puszka high tech XXI wiek i manualne obiektywy i to za taka kasę. To samo można osiągnąć dziesiątkami starych manuali za ułamek tej chorej ceny: link Declick mam w heliosie w standardzie.
sprzedaz zweryfikuje Twoj osad :-) po prostu... gdyby wszyscy mysleli tak samo - samochodow z recznymi skrzyniami biegow nie byloby juz dawno, a Ty zapewne w 80 % masz takowa...
@dexter80 Lustra ff Canona i Nikona to też puszki high-tech i jakoś nie przeszkadzało to Zeissowi aby zrobić manualnego Otusa za 4-krotnie wyższą cenę. Ba, są nawet tacy co to kupują.
@dexter80 Zeiss wie co robi. Dzięki A7s system Sony pojawił się na radarach entuzjastów wideo. Problem tylko taki, że systemowe szkła Sony kompletnie się do takich zastosowań nie nadają. Teraz jest jakaś alternatywa dla szkieł Nikona czy Canona podpinanych przez adapter.
Zresztą, rynek zweryfikuje. Ale ja obstawiam, że znajdzie się sporo chętnych.
@nikos faktycznie, mglisty (i to jest fajne) ale krążki jakieś niekształtne i niejednorodne. Mam wrażenie, że mogłoby być lepiej.
Co do ostrości - nie wiem dlaczego rozmiar zdjęć został zmniejszony. Ciężko powiedzieć jak ostre są te obiektywy, patrząc na to co widać na samplach - dość ostre :-)
Ja życzę szczęścia tym obiektywom (bez ironii, tym razem) ale obawiam się, że Sigma odpowie lepszymi optycznie odpowiednikami z AF za 1/3 ceny. Inna sprawa że do fimowania, za cenę tych dwóch Zeissów można kupić całą paletę manualnych Nikkorów, które w niczym nie ustępują Zeissowi...
@goornik A które z tej całej palety manualnych Nikkorów mają chociażby bezstopniową przysłonę? Nie wiem jak jest dokładnie z oddychaniem tych Zeissów, ale można przypuszczać, że skoro szkła są pomyślane pod kątem filmowania to i ta cecha została zminimalizowana bądź wyeliminowana, w przypadku całej palety manualnych Nikkorów raczej masz gwarantowane oddychanie.
@mate Który z Nikkorów? - KAŻDY, po modyfikacji trwającej 1~3 minuty, w zależności od egzemplarza. Focus breathing usuwany jest w obiektywach z czero/pięciocyfrową ceną w dolcach. Widać to także po rozmiarach optyki kinematorgaficznej, gdzie nawet "stałki" są zmiennoogniskowe, by nie "oddychać". Tu - jestem niemal pewien - nie zrobili tego.
@goornik czy Ty tylko teoretyzujesz czy popierasz swoje wywody praktycznym kontaktem ze szkłami Zeissa? Jeśli Zeiss coś wypuszcza nowego to nie obawiaj się, oni mają rynek zanalizowany i odbiorcy się znajdą. Nie ma się tu nad czym zastanawiać. Co do Loxii to miałem nadzieję że będą kontynuacją Touita i AF wyląduje na pokładzie ale widocznie jest jakieś Halo.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Sony wraz z Zeissem mnie zadziwiają. Puszka high tech XXI wiek i manualne obiektywy i to za taka kasę. To samo można osiągnąć dziesiątkami starych manuali za ułamek tej chorej ceny: link Declick mam w heliosie w standardzie.
Z drugiej strony co nie kliknę zdjęcie które mi się podoba to zrobione Leica Summicron 35mm f2.0 za 10000zl buuu jak żyć?
sprzedaz zweryfikuje Twoj osad :-) po prostu...
gdyby wszyscy mysleli tak samo - samochodow z recznymi skrzyniami biegow nie byloby juz dawno, a Ty zapewne w 80 % masz takowa...
@dexter80
Lustra ff Canona i Nikona to też puszki high-tech i jakoś nie przeszkadzało to Zeissowi aby zrobić manualnego Otusa za 4-krotnie wyższą cenę. Ba, są nawet tacy co to kupują.
@dexter80
Zeiss wie co robi. Dzięki A7s system Sony pojawił się na radarach entuzjastów wideo. Problem tylko taki, że systemowe szkła Sony kompletnie się do takich zastosowań nie nadają. Teraz jest jakaś alternatywa dla szkieł Nikona czy Canona podpinanych przez adapter.
Zresztą, rynek zweryfikuje. Ale ja obstawiam, że znajdzie się sporo chętnych.
Wersja 35 ma nawet ciekawy bokeh. 50-ątka niczym mnie nie urzekła, pewnie lepsze efekty można by uzyskać poczciwną 50 1.4 Canona ;)
Oba mają przepiękny, mglisty bokeh.
35/2 - 1299$
50/2 - 949$
Jak z mojego Pentaxa 50/1.7
@nikos
faktycznie, mglisty (i to jest fajne) ale krążki jakieś niekształtne i niejednorodne. Mam wrażenie, że mogłoby być lepiej.
Co do ostrości - nie wiem dlaczego rozmiar zdjęć został zmniejszony. Ciężko powiedzieć jak ostre są te obiektywy, patrząc na to co widać na samplach - dość ostre :-)
Ja życzę szczęścia tym obiektywom (bez ironii, tym razem) ale obawiam się, że Sigma odpowie lepszymi optycznie odpowiednikami z AF za 1/3 ceny.
Inna sprawa że do fimowania, za cenę tych dwóch Zeissów można kupić całą paletę manualnych Nikkorów, które w niczym nie ustępują Zeissowi...
@goornik
A które z tej całej palety manualnych Nikkorów mają chociażby bezstopniową przysłonę? Nie wiem jak jest dokładnie z oddychaniem tych Zeissów, ale można przypuszczać, że skoro szkła są pomyślane pod kątem filmowania to i ta cecha została zminimalizowana bądź wyeliminowana, w przypadku całej palety manualnych Nikkorów raczej masz gwarantowane oddychanie.
@mate
Który z Nikkorów? - KAŻDY, po modyfikacji trwającej 1~3 minuty, w zależności od egzemplarza.
Focus breathing usuwany jest w obiektywach z czero/pięciocyfrową ceną w dolcach. Widać to także po rozmiarach optyki kinematorgaficznej, gdzie nawet "stałki" są zmiennoogniskowe, by nie "oddychać". Tu - jestem niemal pewien - nie zrobili tego.
2.0 to nie jest coś powalającego. Czemu od razu nie 2.8? :)
@goornik czy Ty tylko teoretyzujesz czy popierasz swoje wywody praktycznym kontaktem ze szkłami Zeissa? Jeśli Zeiss coś wypuszcza nowego to nie obawiaj się, oni mają rynek zanalizowany i odbiorcy się znajdą. Nie ma się tu nad czym zastanawiać.
Co do Loxii to miałem nadzieję że będą kontynuacją Touita i AF wyląduje na pokładzie ale widocznie jest jakieś Halo.