Samyang 50 mm f/1.4 AS UMC - wersja fotograficzna
Wraz z zaprezentowanym niedawno obiektywem V-DSLR 50 mm T1.5 AS UMC - firma Samyang przygotowała jego wersję fotograficzną - 50 mm f/1.4 AS UMC. Na konstrukcję optyczną obiektywu składa się 9 soczewek umieszczonych w 6 grupach. Soczewki zostały pokryte wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
![]() |
Jak podkreśla firma Samyang - obiektyw 50 mm f/1.4 AS UMC został zaprojektowany do aparatów cyfrowych wyposażonych w matrycę światłoczułą formatu 24x36 mm lub mniejszego. Obiektyw oferuje 46.2 stopniowe pole widzenia.
![]() |
Na konstrukcję obiektywu składa się 9 elementów optycznych umieszczonych w 6 grupach Jedna z soczewek jest asferyczna, a inna - hybrydowa asferyczna. Soczewki zostały pokryte wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC.
Obiektyw Samyang 50 mm f/1.4 AS UMC jest dostępny z mocowaniami Canon EF, Nikon F, Pentax, Sony A, Sony E, Fuji X, Samsung NX, Canon M, Cztery Trzecie oraz Mikro Cztery Trzecie.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ciekawe za ile to "cacko"? Swoją drogą ciekawa alternatywa szczególnie dla Sony E. Porównanie do nowego Zeissa będzie niezłe, szczególnie cenowo :)
z pewnością świat potrzebuje kolejnej manualnej 50ki f/1.4
Szkoda, że nie ma wersli na gwint M42.
@ thedoc - w USA juz mozna zamawiac - $549, czyli u nas bedzie podobnie - 1600-1700 PLN.
Nie wiem jakie cuda plastyki musiałby oferować ten obiektyw, żeby wybrać go zamiast tańszych systemowych 50-ątek z AF ;)
druid
nawet nie chodzi o Af , bo taka 50 1,2 pod pentaxa uzywana oczywiście jest w tej samej cenie ...
kupując takiego Pentaxa mamy na pełnej dziurze mniejsza ostrość a po przymknieciu do 1,4 już pewnie porównywalną ;..oczywiście nie każdy lubi tą firmę ale ten obiektyw z każdej strony ma duża konkurencję ...czyli w niosek ze będzie wybitny
SKkamil, można przypuszczać, że ten Samyang będzie ostrzejszy na pełnej dziurze od Pentaxa przymkniętego do f/2. Z resztą od Canona 50/1.2 L również.
Dalej bez styków?
M42? Szkoda, że nie ma pod OM :)
Nie wiem, czy świat potrzebuje kolejnej 50/1.4. To problem producenta, czy to sprzeda. Ja potrzebuję małej, zgrabnej i jasnej(poniżej f/2.8) 24-28mm.
a ja poproszę sony-e 4/10
Nowe 50tki f/1.4 puścił Zeiss, Sony, Nikon i Sigma. Samyangowi też wolno :)
Jeżeli to szkło będzie dość dobre, to kupi je każdy, kto chciałby mieć Zeiss'a, ale go nie stać na niebieski kwadracik... Moim skromnym zdaniem właśnie tego potrzebował świat ;-)
szkoda ze nie ma pod x100s :)
W Polsce "przedsiębiorca" dostał dotację unijną (oczywiście pochodzącą z naszych podatków) na budowanie zamków z piasku na brzegu morza i jakoś nikt nie mrugnął okiem czy te zamki są światu potrzebne. Póki Korea nie należy do UE a Samyang nie korzysta z dopłat to niech produkuje jak najwięcej. Mnie marzy się Polska, w której rolnicy nie muszą wylewać nadmiaru mleka (potrzebnego światu) do ścieków aby nie przekroczyć limitów i dalej móc otrzymywać dotacje za to, że produkują mało :-)
@SKkamil
Po pierwsze, to Pentax 50/1.2 na aukcjach raczej schodzi po około 700$. A po drugie, tak jak pisał jakubkrawiec, bardzo prawdopodobne, że Pentax przymknięty do 1.4 nawet nie zbliży się do tego Samyanga.
Niestety sporo osób tutaj nadal uważa, że miarą jakości jasnego obiektywu stałoogniskowego (szczególnie dłuższych ogniskowych) jest to jak bardzo ostry na pełnej dziurze. W takiej sytuacji lepiej przypomnieć sobie do czego używa się takich szkieł i co decyduje o tym że chcemy takie obrazowanie.
Na pewnie po to, żeby generował mydło. Nieostrości mogą być piękne, ale ostrość też jest potrzebna.
Nie żeby zaraz mydło, ale jest jakiś kompromis, czego przykładem jest canon 50L. Nie ma on ostrości szkieł makro, ale dzięki temu ma delikatne i przyjemne nieostrości. Na testach tablic przekrywa, ale na normalnych zdjęciach na f=1.2 niczego już nie brakuje i daje przyjemny obraz. Tak samo jak nowy Nikon podszedł do nowego Nikkora 58mm.
@druid
Jedno nie wyklucza drugiego. Możesz mieć mydlane szkło z paskudnym oddawaniem nieostrości jak i ostre szkło od pełnej dziury z przyjemnym bokeh, vide Nocticron 42.5/1.2.
Nie wiem skąd macie takie przypuszczenia ...ja się opieram na dwóch źródłach
na dxO obiektyw 55 1,4 sdm jest tylko minimalnie gorszy od super sigmy 35 1,4 czyli w sumie bardzo dobry i tenże obiektyw na Pentax forum zyskuje notę 9,16 natomiast 50 mm1,2 -9,50
oczywiście jest to sumaryczna ocena ale pozakazuje zadowolenie klientów z uzyskiwanych efektów
z opisów zaś wynika jeśli dobrze zrozumiałem obcy jezyk ,że jest on w granicach przyzwoitości na pełnej przesłonie, ostry na 1,4 na f 2 zaś bardzo ostry
zresztą nie ważne, zdjęcia z Pentaxa i Samyanga mnie się podobają tylko tam mam dodatkowe światło 1,2 i patrząc na fotografie nie widzę jakiegoś totalnego mydła przy tej przesłonie
Tak czy siak dylemat pozostaje ;
Kolejna manualna pięćdziesiątka 1,4? Dobrze że jest wybór.
Ale bardziej byłby potrzebny 200mm 2.8 no bo ile jest takich obiektywów? Nie licząc oczywiście 70-200 2.8 za chore pieniądze.
letrel | 2014-09-03 11:21:28
@ thedoc - w USA juz mozna zamawiac - $549, czyli u nas bedzie podobnie - 1600-1700 PLN
Kto to kupi? Za 1350 zł mam obiektyw systemowy a za 1800 sigmę.
Jemu chyba chodziło o to że ostrość to nie jedyna istotna cecha obiektywu... Obiektyw może być ostry ale marnie się zachowywać pod światło, aberrować, mieć paskudną dystorsję itd.
Też nie rozumiem tej 50tki, wolałbym żeby się skupili na uzupełnianiu luk - np. jakieś nowoczesne 58/1.2 jako portretówka na apsc.
Chętnie z nabywcą tego cuda spotkam się aby porównać do mojej 50L
:-)
Sigma jest ostra ale bokeh ma nędzny.
@Borat
Tylko odpowiadalem na pytanie o cene. A kto to kupi to juz zalezy od wlasciwosci optycznych. Kto kupi Otusa skoro za $1000 mozna nabyc Sigme Art?
Poza tym jakby ten Samyang byl kompatkowy i rozmiarem nie odbiegal od Fujinon 35mm/1.4 XF, to bym go kupil, wlasnie do Fuji. Ale przy tej wielkosci, to bez sensu.
Szczegółowe zestawienie parametrów technicznych dla wszystkich typów mocowań:
link
50L ma ladny bokeh ale ostrosc jest nedzna vs. Sigma 50A.
@ letrel
Otus jest dla zupełnie innej grupy klientów, których stać na na bezkompromisowe rozwiązania bez względu na koszty. Samyang jest dla dla niezbyt zamożnych amatorów a ci mając tańsze obiektywy systemowe Samyanga raczej nie wybiorą ale to już problem producenta.
Co by nie mówiąc, trzeba czekać na testy , a wcześniej , jak tylko się pokaże wezmę go na krótki test .
Niemniej jednak , 1300-1700 złotych to jest dużo za manualny obiektyw , cenowe okolice za ten obiektyw, ale 85-tki 1,4 Samyanga byłyby do przyjęcia , przy jego całkiem niezłych osiągach.
Ja mówię oczywiście o amatorskich ,niezłych osiągach, bo znowu ktoś tu zacznie porównywać go do niedaj boziu ,Otusa :-)
To juz wole manualnego Zeissa. Przynajmniej ma wartosc szpanerska a cena minimalnie wieksza tylko.
Nie wiedziałem że jestem na forum modowo bizuteryjnym ;-(
ikit
Chodzi o to ze największy system nie ma dobrej ( ostrej ) pięćdziesiątki i tu pewnie sam yang widzi szansę ;
Ja nie wiem skąd wy bierzecie te mydlane 50tki.... aaa już wiem.. bo sie szkieł nie testuje przed zakupem :-P
link
qbic, na 5D, czy D3/D700 każde szkło wydaje się ostre, ten test jest bezwartościowy. Szkło, które na starym D700 wydawało się ostre, może okazać się złomem po zapięciu do D800, albo wymagać konkretnego domknięcia przysłony. Niestety matryce APS-C 24mp stawiają nieporównywalnie wyższe wymagania co do jakości optyki. 36mp na FF to też sporo, ale to na pewno jeszcze nie koniec. Z czasem będą wyższe rozdzielczości, potem matryce warstwowe jak Foevon i wyścig zacznie się na nowo ;)
Co do mnie to porównuję obiektywy ostatnio na DXo , nie dlatego ze nie ufam optycznym ale tam mam możliwości porównania jednocześnie trzech obiektywów przy wyborze różnych korpusów ,tak z ciekawości porównywałem 50 -tki Canona i Pentaxa na porównywalnych korpusach czyli K5 i 50 d
i niezależnie czy wybierzesz tanią alternatywę czy droga Pentax wypada lepiej optycznie;
o_O
druid
"Niestety sporo osób tutaj nadal uważa, że miarą jakości jasnego obiektywu stałoogniskowego (szczególnie dłuższych ogniskowych) jest to jak bardzo ostry na pełnej dziurze"
niestety kotuś od tego TRZEBA wyjść... Nie każdy "robi" w branży ślubnej skalując foty do rozdzielczości ekranowej... dziwne, że szumy Tobie przeszkadzają a ta kwestia nie...
Borat
"Samyang jest dla dla niezbyt zamożnych amatorów a ci mając tańsze obiektywy systemowe Samyanga raczej nie wybiorą ale to już problem producenta"
obawiam się, że dla amatora główną cechą obiektywu jest AF a nie cena... jeśli "zawodowcowi" przeszkadza napis na obiektywie... :)
@ r_a_v_e_n
AF jest decydującą cechą pod warunkiem niedużej różnicy w cenie. Jak amator ze "szczupłym" portfelem ma wydać 3-4 tyś np. na obiektyw szerokokątny to się zastanowi czy za 1500 nie kupić manualnego Samyanga. Gdyby różnica w cenie miedzy obiektywami to było 300-500 zł to na takiego Samiego nikt by nawet uwagi nie zwracał.
Z reguły jak ktoś zawodowo zajmuje się fotografią to raczej rzadko sięga po samyanga. Bardziej jako uzupełnienie kupuje jakiś obiektyw filmowy czy fisheye, którego używa się rzadko i nie ma sensu przepłacać robiąc nietypowe zlecenie raz na kilka miesięcy.
Nie oszukujmy się ktoś kto fotografuje np. na co dzień architekturę kupi obiektyw systemowy Nikona PC-E Czy Canona TS-E a nie Samyanga bo dla nich jakość obrazu i mechaniki jest ważniejsza niż różnica w cenie.
poczekajmy na testy moze one odzwierciedlą cenę obiektywu. Póki co samyang trochę cenowo idzie po bandzie...
Prawie 1800 złotych , niech sobie wybiją z głowy , że ktoś to kupi w tej porąbanej cenie .