Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
U mnie działa, pomimo że adres zawiera polski znak diakrytyczny. To na Optycznych zwykle działa dobrze, choć czasem pewna kombinacja przeglądarki i znaków w URL powoduje, że czasem nie. Tutaj jest ok.
Odtwarzanie filmu przykładowego na moim kompie w 1440P kończy się na ISO sto tysięcy, powyżej jest chyba za duża przepływność wynikająca z szumu i zaczyna mi się ciąć. Ale jakość jest bardzo fajna na wysokich ISO, petarda.
Bardzo zainteresowała mnie premiera filmowej "trójki". Bardzo. Czekałem na nią od dawna ;->
Tak na poważnie - za rok, gdy ceny A7S2 spadną do sensownego (subiektywnie) poziomu, to może skuszę się na tego "starocia", w roli korpusu do zdjęć nocnych. Filmowanie "zaawansowane" jest dla mnie całkowicie zbędne, wystarczają mi możliwości filmowania, jakie zapewniają mi posiadane przeze mnie korpusy "fotograficzne" z serii A7x.
Kilka lat temu na Mazurach ktoś rzucił hasło: sfotografować nietoperza w locie.
Chodzi oczywiście o "portret" nietoperza a nie jakiekolwiek zdjęcie go zawierające. Czyli musi zawierać minimum 50% wysokości/szerokości kadru.
Nikomu z obecnych się nie udało. Przyznaję że kilka razy później próbowałem zdobyć to osiągnięcie ale niezależnie o posiadanego sprzętu bez powodzenia. Problemy w DSLR są dwa. Pierwszy to zbyt mało światła dla AF drugi to zbyt mało światła w wizjerze by ocenić jego kierunek i zwroty by nadążyć ze śledzeniem go obiektywem.
Patrząc na specyfikację ten aparat by w tym ewidentnie pomógł. A jeśli wizjer będzie odpowiednio szybki to chyba nawet Baron przyzna że do tego zadania bezlustro nada się lepiej. A ta konkretna puszka miałaby jeszcze tę przewagę że zamiast klepać fotki można by włączyć filmowanie i liczyć że sam wleci w zakres GO.
@veto - przecież wszystko masz w tekście i filmie na końcu.
- przy Slogu3 natywne jest 640, ale można schodzić do 160 kosztem pogorszenia dynamiki - HLG tak, PQ nie - 4K DCI nie (trochę mnie w sumie dziwi że nie dodali trybu "open gate")
@Heimo Po zachwytach nad piecykiem akumulacyjnym wyposażonym we wszystkie marketingowe ficzery od Canona ciężko o zachwyty nad profesjonalnym narzędziem do pracy. Ale ten "aparat" znajdzie swoich nabywców nawet pomimo ceny.
Sęk w tym że te "takie możliwości" to były fajne tak ze dwa lata temu :-)
Fanboje Sony mnie tu przyzwyczaili że wyznacznikiem są smartfony więc skoro one dziś filmują w 8K to ten aparacik to totalne dno i metr mułu.
Tak wiem, że to bzdura co napisałem, ale dokładnie taka była przez lata argumentacja gdy Sony i smartfony mieli 4k a konkurencja nie. Teraz konkurencja i smartony zaczynają mieć 8k, a Sony odpowie na to za... kolejnych 5 lat?
Jeśli to jest głównie kamera do filmowania, to dlaczego uparli się pakować ją w obudowę aparatu fotograficznego (grip, rozmieszczenie pokręteł, wizjera, ekranu, guzikologia etc.). Bez sensu...
Wreszcie Sony poszło po rozum do głowy, że obsługa dotykowa przydaje się nie tylko w smartfonie. Dziwne, że nie zdążyli z tym nowym wizjerem na premierę A9 II.
"co było choć podobnego 2 lata temu, bo mnie zaintrygowałeś?"
Nic nie było :-)
I właśnie dlatego ten sprzęt w tej cenie to wtedy byłby hit i wielkie WOW. Obecnie na nikim spoza bardzo wąskiej branży wrażenia nie robi.
Nie zrozum mnie źle - nie uważam że to zły sprzęt, wręcz przeciwnie. I oczywiście wiem, ze ta premiera nie jest po to by na kimś robić wrażenie tylko bo dać narzędzie tym którzy go potrzebują. Po prostu nabijam się z tych co przez lata tłumaczyli jaki to cały świat jest zacofany bo w aparatach do robienia zdjęć nie dał trybu 4k, który jest nawet w komórkach. A tymczasem w aparacie do kręcenia filmów Sony nie dało trybu 8k który jest nawet w komórkach :-)
Mam wrażenie, zdjęcia z innego aparatu oglądaliśmy... A7s III szumi? W którym miejscu szum jest wyższy od konkurencji na podobnym ISO? Zdjęcie 12800 ISO z A7s III - w obrębie głębi ostrości krawędzie równe, ostre. W ciemnych obszarach szum drobniutki. link
Zdjęcie z 12800 ISO z Nikona D6 - w obrębie głębi ostrości w miarę wyraźne obiekty, choć są przebarwienia w szumie. W ciemnych obszarach paćkaja (choć po skalowaniu zdjęcie w pełni użyteczne). link
Widać wyraźnie, że mniej upakowana matryca ma niższy szum. Ciekawi mnie, która mało upakowana matryca oferuje mniejszy szum na podobnym ISO, skoro ta "jak na mało upakowaną mocno szumi"? :)
Polecam dodać parę złotych i kupić URSA Mini PRO 4.6K
28 lipca 2020, 21:11
Canon R5 zaszalał ze specyfikacją video, w foto nie ma tam niczego przełomowego, ale w praktyce jest tam za dużo ograniczeń, przynajmniej dla części pro od video. Sony w SIII poszedł w inną stronę, tak jak Panas z S1H, i zrobiło sprzęt do roboty, takiej która musi być wykonana bez potknięć i na teraz. Nie ma tu żadnych gwizdków, ale poprawili to co było do poprawienia w SII. Czyli nadal nie ma sprzętu idealnego :) Sony to król ciemności i slomo, panas daje narzędzia dla pro, a Canon daje coś ekstra, ale nie bez wad. Nie pamiętam gdzie, ale jeden z recenzentów SIII powiedział coś co zabrzmiało bardzo prawdziwie. 5DII to było coś nowego i ekstra, potem Canon zaspał na wiele lat, ale za to pokazywał sprzęt, który nadawał się do pracy, bez wpadek. Potem Sony zaprezentowało SII, który pokazał, że da się zrobić coś nowego i potem też zaspali na kilka lat. W międzyczasie pojawiło się wiele nowych firm, które mocno podgoniły w video: Fuji, Panas, Nikon, Sigma czy firmy typu BM. I teraz role się odwracają. Canon pokazał coś czego jeszcze nie było, ale z gwiazdką, a Sony pokazało maszynkę do pracy.
@PDamian: „Kto to kupi do zdjęć?” – ale to jest do filmów, nie zdjęć. Chyba że ktoś potrzebuje paparazzi robić w milion ISO, może się okaże, że daje toto czystsze pliki niż pozostałe A7 czy A9? Tego chyba jeszcze nie wiemy.
Co do rozdzielności sensora to dla mnie lepsze porządne 4K bez mocnych ograniczeń termicznych niż 8K na 20 minut. Nie wiem, jakiego wow się kto tu spodziewał, dla mnie to jest porządna maszyna do roboty w 4K. Liczą się też inne detale i szczegóły niż tylko kluczowe dane ze specyfikacji.
I to bardzo solidną maszynkę do pracy. Skoro mamy w jednym korpusie: deklarowana dynamika sensora ponad 15 EV, wewnętrzny zapis 4k 10 bit z próbkowaniem koloru 4:2:2 i zewnętrzny 4k 16 Bit(sic!) po HDMI, rekordowy i absurdalny wizjer 9.44 mln punktów przybliżenie 0,9, Łapanie ostrości do −6 EV, minimalny rolling shutter(w końcu!), brak limitów, brak przegrzewania (Sony gorąco pozdrawia Canona EOS R5!), profile obrazu i wspomniana kompatybilność koloru z FX9, nagrywanie na raz 4 ścieżki audio z 24-bitową głębią.... do tego pełnowymiarowe wyjście HDMI, dwa podwójne złącza kart, WRESZCIE w pełni dotykowe i przebudowane menu na wzór smartfonowych, solidna bateria (wciąż rekordowa we wszystkich bezlustrach), wreszcie opcja dodatkowej stabilizacji elektronicznej (z cropem), personalizacja, w końcu odchylany ekran...
Przecież to jest idealny wół roboczy do wideo, w przeciwieństwie do tej przereklamowanej protezy którą zaserwował Canon... i definiuje przyszły rozwój innych A7-ek, które myślę można już założyć na pewno że dostaną nowe menu, odchylane menu i połowę usprawnień z tego korpusu. Tego i tak nie kupie, wolałbym coś co nie koncentruje się tak na wideo kosztem zdjęć (12,1 mpx matryca za 20k?... dziękuję, postoję), ale przyszły A7 IV robi się coraz bardziej interesujący.
Przydałoby się jeszcze żeby Sony wykombinowało jak wyraźnie polepszyć stabilizację optyczną, bez uciekania się do elektronicznego cropa bo czuję że tu będzie główny problem w porownaniu do szerokopojętej konkurencji i nie mam pojęcia jak oni to zrobią przy tej średnicy bagnetu.
@Rafiki, dobry link podałeś, dowiedziałem się z niego, że to nowe A7S III potrafi nagrywać nieprzerwanie na jedną kartę, podczas gdy otworzymy klapkę i wymienimy drugą kartę. Czyli w zasadzie kamera transmisyjna :] Zostało mi jeszcze 20 minut oglądania…
ISO 16000 zabija. 8K z Canona R5 identyczne jakościowo z 4K A7SIII. 4K Canona wyraźnie dużo słabsze niż 4K z Sony. Różnica w szumie na bardzo wysokich ISO w filmie miażdżąca.
Northrupowi wyszło, że jednak R5 daje lepszy obraz w 8K niż A7S3 w 4K, przynajmniej przy jego ulubionym 60fps. link 6:50. Ale za to 4K gorsze w R5. Za to R6 dał lepszą jakość w 4K/60 niż Sony. Wszystko na niskim ISO, bo na wysokim Sony lepsze.
29 lipca 2020, 06:03
@voyager100 Ergonomię można poprawić i zapewne wielu tak zrobi. To samo trzeba zrobić z kadłubkiem, który proponujesz. Są różne sposoby wykorzystania tego typu sprzętu, nie ma jedynie słusznej drogi.
Zastanawia mnie cena dlaczego w USA A7SIII kosztuje 3500$,a w Europie nie 3500euro jak to było zwykle było tylko 4200euro. Co to za polityka. Na wyspach 3800 funtów,a u nas 19 499 tak jakby dolar kosztował 5,57zł to już przesadzili. czyli przebitka 1/3 więcej prawie 2zł na $.
@michasacuer - Autofokus jest i w 50 i w 100 kl/s i trzyma się twarzy / oka jak przyklejony. Jedyne zawahania miałem na nastawach typu ISO 204800 + f/22, ale to nie są parametry na których się normalnie pracuje. Cały przebieg po czułościach na S-Logu w 50p (ten kręcony z gimbala) był kręcony z autofokusem i nawet na 400k nie zgubił twarzy.
@asp Kwestia generowania i odprowadzania ciepła jest wypadkową rozdzielczości i klatkażu. Do streamowania w sieci raczej nie używasz więcej niż 1080p i 25/30 fps ze względu chociażby na inne aspekty jak obciążenie serwera czy łącza, więc i problem przegrzewania jest pomijalny.
Jest wreszcie argument na potwierdzenie faktu, że dziurka za mała - stabilizacja ma ograniczenia właśnie pewnie przez tę dziurkę. A może nie. W Canonie jest dużo lepsza choć zobaczymy po kilku latach jak to wpłynie na trwałość. W Sony coś tam się rozlatuje choć podobno wpływu wielkiego nie ma.
Kolejny film z porównaniem R5 vs A7S3. Tym razem kolesiowi wyszło, że na dworze, w pełnym słońcu Florydy, to Sony się przegrzewa przy 4K szybciej niż Canon. Jest nawet sensowna próba wytłumaczenia, być może ruch powietrza działa na korzyść Canona, bo w pomieszczeniach to Canon zdycha, a Sony nie – powietrze chłodniejsze, ale brak cyrkulacji. link ok. 9 minuty.
Na pocieszenie (marne, ale zawszeć to jakieś pocieszenie): F-35 w wersji STOVL też ma kłopoty, gdy robi się gorąco [ link ]. Przegrzewały się też Tesle: [ link ].
+Brak limitów nagrywania + dwa standardy kart + odchylany ekran (nie robię vlogów ale często muszę móc odchylić) + 4k 50 niemal bez kropa + przeprojektowane menu +Autofocus (choć jak zawsze rzadko korzystam)
Ale mam wrażenie że obrazek jest gorszy niż z panasonica, nawet z gh5s Jakiś taki mydlany i zaszumiony bardziej niż bym przypuszczał
Wychodzi na to, że dual gain został sprofilowany do dużych ciemności kosztem ISO 12800. Przy 16tyś jest taki efekt jakby zaczynać podbijanie od początku. Ciekaw jestem zestawienia tego body z taką Sigmą 35 1.2. Może to zestaw mało "gimbalowy" ale pewnie robi zamiast noktowizora ;)
@Opilek "obrazek jest gorszy niż z panasonica, nawet z gh5s Jakiś taki mydlany i zaszumiony bardziej niż bym przypuszczał" Różne filmy różnie pokazują. Wiadomo, każdy vlogger ma swoje preferencje a może i wytyczne. Na jednym z filmów 8K z CR5 lepsze niż 4K z SIII a na innym identyczne. I tylko na tym gdzie jest identyczne gościu przyznał, że użył tego samego obiektywu do obydwu aparatów. Na pozostałych filmach różnice widać ale nie wiadomo czy te różnice wynikają z body czy może z obiektywu. Tak czy siak widać to na powiększeniu 400% dopiero czyli realnie jest to poza zasięgiem percepcji.
I tak w praktyce filmowany material na dalszym etapie podlega silnej kompresji i jest tracona jakosc obrazu na rzecz upchania jednoczesnie jak najwiecej materialu w jak najmniejszej przestrzeni przesylanego pasma ;)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Tak tylko w kwestii technicznej, poprawcie link ze strony głównej (usuńcie "ę" w adresie), bo nie przekierowuje :)
U mnie działa, pomimo że adres zawiera polski znak diakrytyczny. To na Optycznych zwykle działa dobrze, choć czasem pewna kombinacja przeglądarki i znaków w URL powoduje, że czasem nie. Tutaj jest ok.
@komor
Teraz działa, na początku link kierował z powrotem do strony głównej, więc może nie polski znak tylko podwójny backslash po optyczne.pl
@lord13 - musiałeś się wstrzelić w moment między opublikowaniem niusa, a opublikowaniem artykułu do którego prowadzi.
Odtwarzanie filmu przykładowego na moim kompie w 1440P kończy się na ISO sto tysięcy, powyżej jest chyba za duża przepływność wynikająca z szumu i zaczyna mi się ciąć. Ale jakość jest bardzo fajna na wysokich ISO, petarda.
Bardzo zainteresowała mnie premiera filmowej "trójki".
Bardzo.
Czekałem na nią od dawna ;->
Tak na poważnie - za rok, gdy ceny A7S2 spadną do sensownego (subiektywnie) poziomu, to może skuszę się na tego "starocia", w roli korpusu do zdjęć nocnych. Filmowanie "zaawansowane" jest dla mnie całkowicie zbędne, wystarczają mi możliwości filmowania, jakie zapewniają mi posiadane przeze mnie korpusy "fotograficzne" z serii A7x.
Korpusu A7S3 nie kupię nigdy. No way.
A ja kupię... Ale A7IV :)
Jak nagrywacie wampira, to trzeba bylo w nocy chociaz
Kilka lat temu na Mazurach ktoś rzucił hasło: sfotografować nietoperza w locie.
Chodzi oczywiście o "portret" nietoperza a nie jakiekolwiek zdjęcie go zawierające. Czyli musi zawierać minimum 50% wysokości/szerokości kadru.
Nikomu z obecnych się nie udało. Przyznaję że kilka razy później próbowałem zdobyć to osiągnięcie ale niezależnie o posiadanego sprzętu bez powodzenia. Problemy w DSLR są dwa. Pierwszy to zbyt mało światła dla AF drugi to zbyt mało światła w wizjerze by ocenić jego kierunek i zwroty by nadążyć ze śledzeniem go obiektywem.
Patrząc na specyfikację ten aparat by w tym ewidentnie pomógł. A jeśli wizjer będzie odpowiednio szybki to chyba nawet Baron przyzna że do tego zadania bezlustro nada się lepiej. A ta konkretna puszka miałaby jeszcze tę przewagę że zamiast klepać fotki można by włączyć filmowanie i liczyć że sam wleci w zakres GO.
Natywne iso przy filmowaniu
HLG/PQ
4096x ...
Wiadomo coś ?
@veto - przecież wszystko masz w tekście i filmie na końcu.
- przy Slogu3 natywne jest 640, ale można schodzić do 160 kosztem pogorszenia dynamiki
- HLG tak, PQ nie
- 4K DCI nie (trochę mnie w sumie dziwi że nie dodali trybu "open gate")
20 kafli?
Hardcore.
@qbic
...a co masz taniej z takimi możliwościami?? :)
Jakoś tak bez emocji Panowie, jak na 5 lat modlitw...
Dokładnie, bardziej mnie zainteresowała premiera naszego samochodu elektrycznego. Ale pewnie dlatego że nie filmuję.
Noo jedyne co zaskoczyło to chora cena
@Heimo
Po zachwytach nad piecykiem akumulacyjnym wyposażonym we wszystkie marketingowe ficzery od Canona ciężko o zachwyty nad profesjonalnym narzędziem do pracy. Ale ten "aparat" znajdzie swoich nabywców nawet pomimo ceny.
@Rafiki
Sęk w tym że te "takie możliwości" to były fajne tak ze dwa lata temu :-)
Fanboje Sony mnie tu przyzwyczaili że wyznacznikiem są smartfony więc skoro one dziś filmują w 8K to ten aparacik to totalne dno i metr mułu.
Tak wiem, że to bzdura co napisałem, ale dokładnie taka była przez lata argumentacja gdy Sony i smartfony mieli 4k a konkurencja nie. Teraz konkurencja i smartony zaczynają mieć 8k, a Sony odpowie na to za... kolejnych 5 lat?
120kl w 10bit 4:2:2 z cropem 1.1x.. mały rolling shutter, ładnie na wysokich czułościach, dobry autofokus.. i 19,499zł..
@RobKoz: co było choć podobnego 2 lata temu, bo mnie zaintrygowałeś?
Jeśli to jest głównie kamera do filmowania, to dlaczego uparli się pakować ją w obudowę aparatu fotograficznego (grip, rozmieszczenie pokręteł, wizjera, ekranu, guzikologia etc.). Bez sensu...
To jest aparat do filmowania :)
Wreszcie Sony poszło po rozum do głowy, że obsługa dotykowa przydaje się nie tylko w smartfonie. Dziwne, że nie zdążyli z tym nowym wizjerem na premierę A9 II.
Kij z aparatem.
Liczy Się System -DZiURKA za MAŁA.
To nie dziurka bywa problemem :P
@Szabla
"co było choć podobnego 2 lata temu, bo mnie zaintrygowałeś?"
Nic nie było :-)
I właśnie dlatego ten sprzęt w tej cenie to wtedy byłby hit i wielkie WOW. Obecnie na nikim spoza bardzo wąskiej branży wrażenia nie robi.
Nie zrozum mnie źle - nie uważam że to zły sprzęt, wręcz przeciwnie. I oczywiście wiem, ze ta premiera nie jest po to by na kimś robić wrażenie tylko bo dać narzędzie tym którzy go potrzebują. Po prostu nabijam się z tych co przez lata tłumaczyli jaki to cały świat jest zacofany bo w aparatach do robienia zdjęć nie dał trybu 4k, który jest nawet w komórkach. A tymczasem w aparacie do kręcenia filmów Sony nie dało trybu 8k który jest nawet w komórkach :-)
Autofocus do -6 EV to DLA jakiego szkla? F2 czy jasniejszego? Ktos gdzies wyczytal moze?
Własciwie wszystko w temacie:
link
Co cena się nie podoba? Pokazał Canon, że można strzyc to jak tu nie skorzystać. Dać wam palec w postaci A7II za 4k to teraz całą rękę chcecie urwać.
Rok 2014:
filmowy Sony A7s: 12mpix
wysokorozdzielczy A7r: 36mpix
Rok 2015:
filmowy A7s II: 12mpix
wysokorozdzielczy A7r III: 42mpix
Rok 2020:
filmowy A7s: III 12mpix
wysokorozdzielczy A7r: 61mpix
Kto to kupi do zdjęć?
Mam wrażenie, zdjęcia z innego aparatu oglądaliśmy...
A7s III szumi? W którym miejscu szum jest wyższy od konkurencji na podobnym ISO?
Zdjęcie 12800 ISO z A7s III - w obrębie głębi ostrości krawędzie równe, ostre. W ciemnych obszarach szum drobniutki.
link
Zdjęcie z 12800 ISO z Nikona D6 - w obrębie głębi ostrości w miarę wyraźne obiekty, choć są przebarwienia w szumie. W ciemnych obszarach paćkaja (choć po skalowaniu zdjęcie w pełni użyteczne).
link
Widać wyraźnie, że mniej upakowana matryca ma niższy szum. Ciekawi mnie, która mało upakowana matryca oferuje mniejszy szum na podobnym ISO, skoro ta "jak na mało upakowaną mocno szumi"? :)
Polecam dodać parę złotych i kupić URSA Mini PRO 4.6K
Canon R5 zaszalał ze specyfikacją video, w foto nie ma tam niczego przełomowego, ale w praktyce jest tam za dużo ograniczeń, przynajmniej dla części pro od video. Sony w SIII poszedł w inną stronę, tak jak Panas z S1H, i zrobiło sprzęt do roboty, takiej która musi być wykonana bez potknięć i na teraz. Nie ma tu żadnych gwizdków, ale poprawili to co było do poprawienia w SII. Czyli nadal nie ma sprzętu idealnego :) Sony to król ciemności i slomo, panas daje narzędzia dla pro, a Canon daje coś ekstra, ale nie bez wad. Nie pamiętam gdzie, ale jeden z recenzentów SIII powiedział coś co zabrzmiało bardzo prawdziwie. 5DII to było coś nowego i ekstra, potem Canon zaspał na wiele lat, ale za to pokazywał sprzęt, który nadawał się do pracy, bez wpadek. Potem Sony zaprezentowało SII, który pokazał, że da się zrobić coś nowego i potem też zaspali na kilka lat. W międzyczasie pojawiło się wiele nowych firm, które mocno podgoniły w video: Fuji, Panas, Nikon, Sigma czy firmy typu BM. I teraz role się odwracają. Canon pokazał coś czego jeszcze nie było, ale z gwiazdką, a Sony pokazało maszynkę do pracy.
Do pracy z ergonomią cegły
@PDamian: „Kto to kupi do zdjęć?” – ale to jest do filmów, nie zdjęć. Chyba że ktoś potrzebuje paparazzi robić w milion ISO, może się okaże, że daje toto czystsze pliki niż pozostałe A7 czy A9? Tego chyba jeszcze nie wiemy.
Co do rozdzielności sensora to dla mnie lepsze porządne 4K bez mocnych ograniczeń termicznych niż 8K na 20 minut. Nie wiem, jakiego wow się kto tu spodziewał, dla mnie to jest porządna maszyna do roboty w 4K. Liczą się też inne detale i szczegóły niż tylko kluczowe dane ze specyfikacji.
I to bardzo solidną maszynkę do pracy. Skoro mamy w jednym korpusie: deklarowana dynamika sensora ponad 15 EV, wewnętrzny zapis 4k 10 bit z próbkowaniem koloru 4:2:2 i zewnętrzny 4k 16 Bit(sic!) po HDMI, rekordowy i absurdalny wizjer 9.44 mln punktów przybliżenie 0,9, Łapanie ostrości do −6 EV, minimalny rolling shutter(w końcu!), brak limitów, brak przegrzewania (Sony gorąco pozdrawia Canona EOS R5!), profile obrazu i wspomniana kompatybilność koloru z FX9, nagrywanie na raz 4 ścieżki audio z 24-bitową głębią.... do tego pełnowymiarowe wyjście HDMI, dwa podwójne złącza kart, WRESZCIE w pełni dotykowe i przebudowane menu na wzór smartfonowych, solidna bateria (wciąż rekordowa we wszystkich bezlustrach), wreszcie opcja dodatkowej stabilizacji elektronicznej (z cropem), personalizacja, w końcu odchylany ekran...
Przecież to jest idealny wół roboczy do wideo, w przeciwieństwie do tej przereklamowanej protezy którą zaserwował Canon... i definiuje przyszły rozwój innych A7-ek, które myślę można już założyć na pewno że dostaną nowe menu, odchylane menu i połowę usprawnień z tego korpusu. Tego i tak nie kupie, wolałbym coś co nie koncentruje się tak na wideo kosztem zdjęć (12,1 mpx matryca za 20k?... dziękuję, postoję), ale przyszły A7 IV robi się coraz bardziej interesujący.
Przydałoby się jeszcze żeby Sony wykombinowało jak wyraźnie polepszyć stabilizację optyczną, bez uciekania się do elektronicznego cropa bo czuję że tu będzie główny problem w porownaniu do szerokopojętej konkurencji i nie mam pojęcia jak oni to zrobią przy tej średnicy bagnetu.
@Rafiki, dobry link podałeś, dowiedziałem się z niego, że to nowe A7S III potrafi nagrywać nieprzerwanie na jedną kartę, podczas gdy otworzymy klapkę i wymienimy drugą kartę. Czyli w zasadzie kamera transmisyjna :]
Zostało mi jeszcze 20 minut oglądania…
Im dalej, tym lepiej, 20 minuta filmu: Dual-ISO z czystym 16.000 ISO w s-log3 :)
ISO 16000 zabija. 8K z Canona R5 identyczne jakościowo z 4K A7SIII. 4K Canona wyraźnie dużo słabsze niż 4K z Sony. Różnica w szumie na bardzo wysokich ISO w filmie miażdżąca.
Northrupowi wyszło, że jednak R5 daje lepszy obraz w 8K niż A7S3 w 4K, przynajmniej przy jego ulubionym 60fps. link 6:50. Ale za to 4K gorsze w R5. Za to R6 dał lepszą jakość w 4K/60 niż Sony. Wszystko na niskim ISO, bo na wysokim Sony lepsze.
@voyager100 Ergonomię można poprawić i zapewne wielu tak zrobi. To samo trzeba zrobić z kadłubkiem, który proponujesz. Są różne sposoby wykorzystania tego typu sprzętu, nie ma jedynie słusznej drogi.
Zastanawia mnie cena dlaczego w USA A7SIII kosztuje 3500$,a w Europie nie 3500euro jak to było zwykle było tylko 4200euro. Co to za polityka. Na wyspach 3800 funtów,a u nas 19 499 tak jakby dolar kosztował 5,57zł to już przesadzili. czyli przebitka 1/3 więcej prawie 2zł na $.
W KOŃCU coś rozsądnego do filmowania w 4k 50p w możliwych pieniądzach. Chyba czas rozstać się z C100 i przejść na Sony
AF przy filmowaniu jest dostępny również w 4k 50p? Chyba zabrakło tego w filmie przykładowym Optycznych (przeleciałem po łebkach, nie oglądałem)
@janko
„28 lipca 2020, 20:34
Autofocus do -6 EV to DLA jakiego szkla? F2 czy jasniejszego? Ktos gdzies wyczytal moze?”
F2 / ISO100 / AF S
@michasacuer - Autofokus jest i w 50 i w 100 kl/s i trzyma się twarzy / oka jak przyklejony. Jedyne zawahania miałem na nastawach typu ISO 204800 + f/22, ale to nie są parametry na których się normalnie pracuje. Cały przebieg po czułościach na S-Logu w 50p (ten kręcony z gimbala) był kręcony z autofokusem i nawet na 400k nie zgubił twarzy.
No i miałeś aparat z niefinalnym softem.
@asp
Kwestia generowania i odprowadzania ciepła jest wypadkową rozdzielczości i klatkażu. Do streamowania w sieci raczej nie używasz więcej niż 1080p i 25/30 fps ze względu chociażby na inne aspekty jak obciążenie serwera czy łącza, więc i problem przegrzewania jest pomijalny.
a takze tego czy robi sie downsampling... jaka sie robi kompresje itd
Produkt Sony, artykuł wisi ponad dzień i tylko 49 komentarzy? Co się dzieje????
Szabla, Rafiki, mate/lord13 do pracy!!!. :)
@PDamian
Jest wreszcie argument na potwierdzenie faktu, że dziurka za mała - stabilizacja ma ograniczenia właśnie pewnie przez tę dziurkę. A może nie. W Canonie jest dużo lepsza choć zobaczymy po kilku latach jak to wpłynie na trwałość. W Sony coś tam się rozlatuje choć podobno wpływu wielkiego nie ma.
Kolejny film z porównaniem R5 vs A7S3. Tym razem kolesiowi wyszło, że na dworze, w pełnym słońcu Florydy, to Sony się przegrzewa przy 4K szybciej niż Canon. Jest nawet sensowna próba wytłumaczenia, być może ruch powietrza działa na korzyść Canona, bo w pomieszczeniach to Canon zdycha, a Sony nie – powietrze chłodniejsze, ale brak cyrkulacji. link ok. 9 minuty.
Na pocieszenie (marne, ale zawszeć to jakieś pocieszenie): F-35 w wersji STOVL też ma kłopoty, gdy robi się gorąco [ link ]. Przegrzewały się też Tesle: [ link ].
"Życie!" - skwitowałby filmowy Mikun...
To jest sprzęt do pracy, a nie hobbystycznego filmowania na urlopie. Zasadniczo. :)
+Brak limitów nagrywania
+ dwa standardy kart
+ odchylany ekran (nie robię vlogów ale często muszę móc odchylić)
+ 4k 50 niemal bez kropa
+ przeprojektowane menu
+Autofocus (choć jak zawsze rzadko korzystam)
Ale mam wrażenie że obrazek jest gorszy niż z panasonica, nawet z gh5s
Jakiś taki mydlany i zaszumiony bardziej niż bym przypuszczał
@Szabla
No i miałeś aparat z niefinalnym softem.
Twój komentarz częściowo może tłumaczyć mój niepokój. Z zacięciem czekam na pierwsze filmy porównujące obraz z S1H/A7SIII/Z6/R5
link
Wychodzi na to, że dual gain został sprofilowany do dużych ciemności kosztem ISO 12800. Przy 16tyś jest taki efekt jakby zaczynać podbijanie od początku. Ciekaw jestem zestawienia tego body z taką Sigmą 35 1.2. Może to zestaw mało "gimbalowy" ale pewnie robi zamiast noktowizora ;)
@Opilek
"obrazek jest gorszy niż z panasonica, nawet z gh5s
Jakiś taki mydlany i zaszumiony bardziej niż bym przypuszczał"
Różne filmy różnie pokazują. Wiadomo, każdy vlogger ma swoje preferencje a może i wytyczne. Na jednym z filmów 8K z CR5 lepsze niż 4K z SIII a na innym identyczne. I tylko na tym gdzie jest identyczne gościu przyznał, że użył tego samego obiektywu do obydwu aparatów. Na pozostałych filmach różnice widać ale nie wiadomo czy te różnice wynikają z body czy może z obiektywu. Tak czy siak widać to na powiększeniu 400% dopiero czyli realnie jest to poza zasięgiem percepcji.
@dARTi
"Różne filmy różnie pokazują. Wiadomo, każdy vlogger ma swoje preferencje a może i wytyczne."
Do tego nie wiadomo jak rejestrowane (z jakimi ustawieniami) i jak obrabiane, a niektórzy już wyrokują co jest bezsprzecznie lepsze :)
Przeczołgamy oba aparaty przez procedurę testową i zobaczymy co i jak :)
I tak w praktyce filmowany material na dalszym etapie podlega silnej kompresji i jest tracona jakosc obrazu na rzecz upchania jednoczesnie jak najwiecej materialu w jak najmniejszej przestrzeni przesylanego pasma ;)
A7s3
Colors RIP...