Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Dwa nowe obiektywy od Sony

Dwa nowe obiektywy od Sony
30 stycznia
2008 22:54

Dziś firma Sony poinformowała o wprowadzeniu na rynek dwóch pełnoklatkowych obiektywów wyposażonych w ultradźwiękowy napęd SSM. Są to: Carl Zeiss Vario Sonnar 24-70 f/2.8 T* SSM oraz Sony SAL 70-300 f/4.5-5.6 G SSM.

Po obiektywowych nowościach Canona, Nikona i Pentaxa przyszedł czas na kolejnego dużego gracza na rynku - firmę Sony, która przedstawiła dzisiaj dwa nowe obiektywy. Pierwszy z nich to Carl Zeiss Vario Sonnar 24-70 f/2.8 T* SSM czyli pełnoklatkowy, profesjonalny zoom standardowy o stałym świetle f/2.8, który, obok dzisiejszej wiadomości o nowym CMOSie od Sony, jest kolejnym sygnałem na to że pełna klatka od Sony już naprawdę blisko.

Nowy Zeiss składa się z 17 soczewek ustawionych w 13 elementach, pośród których znajdziemy dwa elementy asferyczne i dwie soczewki wykonane ze szkła niskodyspersyjnego.

Wysokiej jakości powłoki Carl Zeiss T* mają zapewniać świetną transmisję, idealne odwzorowanie kolorów oraz brak problemów przy pracy pod ostre światło.

Jak na profesjonalny instrument przystało obiektyw wyposażono w ultradźwiękowy mechanizm ustawiania ostrości Super Sonic wave Motor (SSM).

Dwa nowe obiektywy od Sony

Druga nowość skierowana jest do zaawansowanych amatorów. To zmiennoogniskowy teleobiektyw o popularnym zakresie ogniskowych 70-300 mm i świetle f/4.5-5.6. On także ma ultradźwiękowy napęd SSM.

W tym przypadku mamy do czynienia w 16 soczewkami ustawionymi w 11 grupach (1 soczewka niskodyspersyjna).

Dwa nowe obiektywy od Sony

Amerykańskie ceny obiektywów są już znane. Pierwszy z nich ma kosztować 1750 USD, a drugi 800 USD.

Pełne specyfikacje opisywanych obiektywów można znaleźć w naszej bazie:


Komentarze czytelników (10)
  1. olaieryk
    olaieryk 31 stycznia 2008, 03:43

    Kolejne dobre premiery. SONY dobrze się przygotowało do PMA. 75-300 Sony nie powalał jakością optyczną. Tu literka G wskazuje, że można liczyć na więcej. Zeiss chyba jest gwarantem jakości 24-70. Czy Zeiss będzie lepszy od nowego Nikkora 24-70? Będzie co testować, a jeszcze są nowe Sigmy!

  2. hose
    hose 31 stycznia 2008, 11:54

    prawie 2000zł za 70-300 bez stabilizacji przy tym świetle to raczej oferta dla naiwniaków. Przepraszam ale wybór systemu sony ze względu na cenę szkieł uważam za nieporozumienie.

  3. MC
    MC 31 stycznia 2008, 12:22

    Sony ma stabilizacje w matrycy, wiec hose wybacz...

  4. Arek
    Arek 31 stycznia 2008, 12:27

    Poza tym Sony ma IF. Poza tym wszystko tak naprawdę zależy od jakości optyki. Wszystkie 70-300 mm niedomagają na 300 mm. Jeśli Sony będzie wyjątkiem, to warto za niego dać 2000 zł. Tym bardziej, że startowe ceny Nikkora 70-300 VR i Canona 70-300 IS (ten dla odmiany kręci mordką) były wyższe od 2000 zł.

  5. hose
    hose 31 stycznia 2008, 12:34

    faktycznie, zapomniałem o tym MC..moja wina. Jednak to nie powód by za tą stabilizację płacić w każdym nowym zakupionym obiektywie (kosztują jakby była w każdym). Arku nie sadzę by był ostrzejszy niż mój nikkor 70-300 z VR o tym samym swietle, cudów nie ma to nie stałka.

  6. Arek
    Arek 31 stycznia 2008, 12:34

    A ja nie sądzę, póki nie sprawdzę. Różnie może być.

  7. superWRC
    superWRC 1 lutego 2008, 16:41

    spodeneczku prezentujesz iście amatorskie podejście do tematu, optyka wysokich lotów to nie tylko ogniskowa, światło i ostrość, takie szkła to przede wszystkim kolor, kontrast, plastyka, oraz wysokie parametry od pełnego otworu.

  8. Bucefal00
    Bucefal00 2 lutego 2008, 14:33

    Zgodzę się z hose, że stosunek jakości do ceny obiektywów sony w wielu przypadkach jest niekorzystny dla kupującego. Użytkownikom Alfy 100 - 350 doradził bym ofertę Sigmy.
    Przyzwoita Sigma 70 - 300 z tym samym światłem dostępna już poniżej 1000 PLN

  9. Winnf
    Winnf 5 września 2008, 23:14

    użytkownikom alfy można doradzić jedynie przesiadkę na nikon/canon lub kupno masy starych dobrych minolt

  10. ptys
    ptys 5 września 2008, 23:27

    Wydaje mi się że prócz ogniskowych ten obiektyw niewiele ma wspólnego z klasą w której jest Sigma 70-300. Jakościowo (optycznie i w budowie) to raczej coś pomiędzy Canonem 70-300 IS is Olympusem 50-200, z tego co czytałem. Stąd pewnie ta cena. Światło nie jest już tak krytyczne kiedy aparat robi piękne zdjecia przy ISO 1600+.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.