Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR
6 stycznia
2015 04:00

Firma Sony zaprezentowała na targach CES 2015 dwie nowe kamery sportowe - Action Cam 4K FDR-X1000VR oraz Action Cam Full HD HDR-AS200VR. Pierwsza z nich umożliwia zapis wideo w standardzie 4K. Oba modele wyposażono w obiektyw Zeiss Tessar o świetle f/2.8, a także stabilizację obrazu SteadyShot.

Informacja prasowa

Zapis wszystkich przygód - teraz w rozdzielczości 4K.
  • Kamery Action Cam 4K FDR-X1000VR i Action Cam Full HD HDR-AS200VR
  • Większa płynność i stabilność obrazu dzięki udoskonalonemu, zaawansowanemu systemowi stabilizacji SteadyShot™3
  • Profesjonalne możliwości: zapis przy przepływności 100 Mb/s (FDR-X1000VR) umożliwiającej dokładne utrwalenie scen z dużą ilością szczegółów oraz funkcja ręcznej kompensacji ekspozycji i nastawiania balansu bieli
  • Lepszy obraz Full HD dzięki indywidualnemu odczytowi wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy
  • Tryby zapisu w formacie Full HD 120p i HD 240p umożliwiające uzyskanie znakomitych nagrań w zwolnionym tempie (FDR-X1000VR)
  • Lepsza jakość dźwięku stereo dzięki osłabianiu zakłóceń powodowanych przez wiatr
  • Funkcja automatycznego montażu (Highlight Movie Maker) do szybkiego przygotowywania i udostępniania kompilacji najciekawszych scen

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Technologia 4K szybko zdobywa popularność, przybywa też zgodnych z nią produktów. Jednym z nich jest nowa kamera sportowa Sony Action Cam FDR-X1000VR, która pozwala utrwalać na filmach 4K wszystko to, co widzi się na własne oczy. Kamerę można zamocować na kasku lub w innym dogodnym miejscu, aby następnie dokumentować swoje wyczyny na wyjątkowo szczegółowych filmach, których rozdzielczość będzie czterokrotnie wyższa niż nagrań Full HD - i w ten sposób wiernie przekazać emocje towarzyszące lotowi na paralotni albo wspinaczce górskiej.

Czystość obrazu 4K oraz jego bogata, żywa kolorystyka nadają też nową jakość ujęciom krajobrazowym, które autentycznie urzekają ilością szczegółów. Kamera FDR-X1000VR pozwala również nagrywać film w formatach Full HD4 120p i HD5 240p, dzięki czemu z łatwością uzyskuje się kinowy efekt zwolnionego tempa - wystarczy użyć bezpłatnego programu Action Cam Movie Creator.

Model FDR-X1000VR jako pierwszy w rodzinie produktów Action Cam umożliwia dokonywanie nagrań 4K 30p o dużej przepływności: 100 Mb/s6 lub 60 Mb/s7. Zapis odbywa się wówczas w formacie XAVC S, opracowanym na potrzeby elektroniki użytkowej na podstawie profesjonalnego formatu XAVC Tak uzyskany materiał ma niemal studyjną jakość, z dokładnie uchwyconym skomplikowanym ruchem i dużą szczegółowością ujęć przedstawiających tłum, rozpyloną wodę2 itp.

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Oba nowe modele są wyposażone w obiektyw ZEISS Tessar®, którego niezwykle szeroki, wynoszący 170° kąt widzenia pozwala utrwalać rozległe panoramy i rozgrywającą się wokół akcję. Płynność i stabilność nagrań dokonywanych na rowerze lub w szybkim marszu to zasługa udoskonalonego, zaawansowanego stabilizatora obrazu SteadyShot8. W porównaniu ze swoimi poprzednikami9 trzykrotnie skuteczniej kompensuje on wibracje o wysokiej częstotliwości, powstające na przykład po zamocowaniu kamery Action Cam na dronie.

Nowością w modelach FDR-X1000VR i HDR-AS200VR jest tryb nagrywania w pętli, który pozwala niezawodnie uchwycić najważniejszy moment lub niespodziewane zdarzenie. Działanie tego trybu - dostępnego także w wielu kamerach profesjonalnych - polega na ciągłej rejestracji obrazu w buforze na karcie pamięci. Kiedy zdarzy się coś ciekawego - na przykład przyjdzie wielka fala - wystarczy włączyć nagrywanie, a kamera zarejstruje także fragment poprzedzający naciśnięcie przycisku.

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Uzupełnienie znakomitego obrazu stanowi kryształowo czysty dźwięk. Obie kamery są wyposażone w stereofoniczne mikrofony z systemem osłabiania zakłóceń powodowanych przez wiatr. Efekt działania systemu jest wyraźnie słyszalny w nagraniach dokonanych podczas szybkiej jazdy na snowboardzie albo rowerze.

Znakomite filmy w ciągu chwili

Nie ma chyba nikogo, kto zamiast planować następną przygodę wolałby ślęczeć nad programem do montażu nagrań. Na szczęście kamera jest teraz wyposażona w funkcję automatycznego montażu Highlight Movie Maker10, pozwalającą połączyć najlepsze sceny w krótki film. Wszystko dzieje się szybko i automatycznie, a przesłanie dopracowanego nagrania (MP4) ze smartfona na serwisy społecznościowe - Facebook lub YouTube - trwa dosłownie moment.

Korzystając z bezpłatnego programu Action Cam Movie Creator, można nałożyć na nagrany obraz mapę przebytej trasy, przygotowaną dzięki zarejestrowanym danym GPS. Program pozwala również łączyć nagrania dokonane kilkoma kamerami. Montowany film można ponadto wzbogacić samodzielnie wybranym podkładem muzycznym11 i w ten sposób nadać mu własny, niepowtarzalny charakter. Edycję ułatwia też nowa aplikacja Action Cam12 przeznaczona na urządzenia z systemem Android i iOS.

Nowe uchwyty i akcesoria

Kamera jest wyposażona w łącze Wi-Fi, zapewniające między innymi współpracę z pilotem z funkcją podglądu na żywo RM-LVR220. Ten wodoodporny13, zakładany na nadgarstek pilot umożliwia podgląd obrazu z kamery, rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywania, wyświetlenie nagranego materiału14 i skasowanie zbędnych scen. Dzięki niemu, zamiast manipulować przy kamerze zamocowanej na kasku lub kierownicy, można wygodnie wybrać potrzebne funkcje, nawet w rękawiczkach. Pilot RM-LVR2 pozwala bezprzewodowo sterować pięcioma urządzeniami, takimi jak inne kamery Action Cam15 czy aparaty Sony Smart-shot QX1 i QX30. Funkcja sterowania wieloma kamerami zostanie wprowadzona w wersji 5.2 aplikacji PlayMemories Mobile (planowane wydanie: wiosna 2015 r.).

Dokumentowanie małych i wielkich przygód ułatwia ponadto bogatsza oferta akcesoriów. Uchwyt VCT-HSM1 służy do mocowania kamery Action Cam z boku kasku, a łatwa regulacja kąta pozwala uzyskać optymalne ujęcia z nart lub roweru. Dzięki uchwytowi VCT-BDM1 kamerę Action Cam można niezawodnie zamontować na desce surfingowej lub snowboardzie. Do kamery Action Cam FDR-X1000VR można dokupić obudowę wodoodporną16 SPK-X1, zabezpieczającą urządzenie przed działaniem wody do głębokości 10 m. W sprzedaży znajdą się także drzwiczki do nurkowania AKA-DDX1 (do kamery FDR-X1000VR). Zastępują one standardowe drzwiczki obudowy i umożliwiają nastawianie ostrości pod wodą, do głębokości 60 m.

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Sony Action Cam 4K FDR-X1000VR i Full HD HDR-AS200VR

Nowe kamery Sony Action Cam FDR-X1000VR i HDR-AS200VR można już rezerwować za pośrednictwem witryny www.sony.pl. Model FDR-X1000VR pojawi się w Europie w kwietniu 2015, natomiast HDR-AS200VR będzie dostpęny w sklepach już w Marcu.

Dane techniczne:


FDR-X1000VR (razem z RM-LVR2)
  • Przetwornik obrazu: CMOS Exmor R typu 1/2,3" wykonany w technologii BSI
  • Liczba pikseli (efektywna, fotografie/filmy): około 8,8 megapiksela
  • Obiektyw: ZEISS Tessar® F2,8
  • Kąt widzenia: 170° (SteadyShot wyłączony); 120° (SteadyShot włączony)
  • Procesor: BIONZ X
  • Stabilizacja obrazu: SteadyShot (elektroniczny)17
  • Tryb nagrywania (przybliżona przepływność): MP4 - PS: 1920 x 1080 60p/50p (28 Mb/s), HQ: 1920 x 1080 30p/25p (16 Mb/s), STD: 1280 x 720 30p/25p (6 Mb/s), HS120 (HS100): 1280 x 720 120p/100p (28 Mb/s), HS240 (HS200): 800 x 480 240p/200p (28 Mb/s); XAVC S - 4K: 3840 x 2160 30p/25p/24p (100 Mb/s / 60 Mb/s) HD: 1920 x 1080 120p/100p (100 Mb/s / 60 Mb/s) HD: 1280 x 720 240p/200p (100 Mb/s / 60 Mb/s); HD: 1920 x 1080 60p/50p/30p/25p/24p (50 Mb/s)
  • Obsługiwane nośniki nagrań : MP4 - Karta pamięci microSD/microSDHC/microSDXC (klasa 4 lub wyższa), Memory Stick Micro™ (Mark 2); XAVC S - 60 Mb/s / 50 Mb/s: microSDXC (klasa 10) lub wyższa 100 Mb/s: microSDXC UHS-I U3 lub wyższa
  • Dźwięk: Mikrofon stereofoniczny, osłabianie zakłóceń powodowanych przez wiatr
  • Gniazda: Złącze Multi Terminal/ Micro USB18
  • Wi-Fi /NFC: Tak/Tak (sterowanie jednym dotknięciem)
  • GPS: Tak
  • Przybliżone wymiary (szer. x wys. x gł.): 24,4 × 51,7 × 88,9 mm
  • Przybliżona waga: Tylko główne urządzenie 89 g; z akumulatorem 114 g
  • Typ akumulatora: Akumulator litowy o pojemności 1240 mAh (NP-BX1)
  • Czas ciągłego nagrywania (w przybliżeniu)19: 4K 30p 50 min, HQ 30p 115 min
HDR-AS200VR (razem z RM-LVR2)
  • Przetwornik obrazu: CMOS Exmor R typu 1/2,3" wykonany w technologii BSI
  • Liczba pikseli (efektywna, fotografie/filmy): Około 8,8 megapiksela
  • Obiektyw: ZEISS Tessar® F2,8
  • Kąt widzenia: 170° (SteadyShot wyłączony); 120° (SteadyShot włączony)
  • Procesor: BIONZ X
  • Stabilizacja obrazu: SteadyShot (elektroniczny)17
  • Tryb nagrywania (przybliżona przepływność): MP4 - PS: 1920 x 1080 60p/50p (28 Mb/s), HQ: 1920 x 1080 30p/25p (16 Mb/s), STD: 1280 x 720 30p/25p (6 Mb/s), HS120 (HS100): 1280 x 720 120p/100p (28 Mb/s), HS240 (HS200): 800 x 480 240p/200p (28 Mb/s); XAVC S - HD: 1920 x 1080 60p/50p/30p/25p/24p (50 Mb/s)
  • Obsługiwane nośniki nagrań: MP4 - Karta pamięci microSD/microSDHC/microSDXC (klasa 4 lub wyższa), Memory Stick Micro™ (Mark 2); XAVC S - microSDXC (klasa 10) lub wyższa
  • Dźwięk: Mikrofon stereofoniczny
  • Gniazda: Złącze Multi Terminal/ Micro USB18
  • Wi-Fi /NFC: Tak/Tak (sterowanie jednym dotknięciem)
  • GPS: Tak
  • Przybliżone wymiary (szer. x wys. x gł.): 24,2 x 46,5 x 81,5 mm
  • Przybliżona waga: Tylko główne urządzenie 68 g; z akumulatorem 93 g
  • Typ akumulatora: Akumulator litowy o pojemności 1240 mAh (NP-BX1)
  • Czas ciągłego nagrywania (w przybliżeniu)19: HQ 30p 115 min

1. 4K - 3840 x 2160 pikseli
2. Po zainstalowaniu w obudowie wodoodpornej
3. Brak stabilizacji przy nagrywaniu w formacie 4K
4. 1080p
5. 720p
6. Wymagana jest karta pamięci microSDXC UHS-I klasy 3 (U3)
7. Wymagana jest karta pamięci microSDXC klasy 10 lub wyższej
8. Brak stabilizacji przy nagrywaniu kamerą FDR-X1000VR w formacie 4K
9. HDR-AZ1, HDR-AS100
10. Wymagany jest smartfon/tablet z aplikacją PlayMemories Mobile 5.1
11. Wymagana jest wersja 4.2.00
12. Planowane wydanie: wiosna 2015 r.
13. 3 m / 30 min. Urządzenie nie jest przystosowane do stałego zanurzenia w wodzie ani do trudnych warunków środowiskowych.
14. Bez dźwięku
15. Funkcja sterowania wieloma kamerami nie współpracuje z kamerą HDR-AS15. W kamerze HDR-AS30 musi być zainstalowane oprogramowanie systemowe w wersji 3.00 lub nowszej.
16. Obudowy można używać nad wodą; nie jest ona jest przeznaczona do użytku pod wodą, ponieważ w takich warunkach nie jest zapewnione działanie systemu automatycznego nastawiania ostrości
17. Brak stabilizacji przy nagrywaniu w formacie 4K
18. Współpraca z urządzeniami zgodnymi ze standardem Micro USB
19. Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy i innych czynników. Maksymalna pojemność akumulatora maleje stopniowo wraz z upływem czasu i zużyciem.
20. Wyposażenie standardowe do FDR-X1000VR oraz HDR-AS200VR


Komentarze czytelników (48)
  1. espresso
    espresso 6 stycznia 2015, 08:36

    Stabilizacja obcinająca boki kadru to takie połowiczne rozwiązanie, zapożyczone zdaje się od samsunga. Karta obsługująca tak szybki zapis kosztuje 1/3 kamery...

  2. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 10:26

    Karta kosztuje znacznie mniej.

  3. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 11:13

    Ale nowosc... 4k @30 fps to ja mam w moim nie najnowszym juz Samsungu Galaxy Note 3 od wrzesnia 2013 roku. A Sony z opoznieniem.

    "Przeplywnosc" (ciekawe okreslenie) na poziomie 100 Mb/s to chyba niewiele, biorac pod uwage ze 1 Bajt ma 8 bitow.

  4. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 11:37

    Naprawdę myślisz, że jakość filmów z tabletu jest porównywalna?

  5. piotrbox
    piotrbox 6 stycznia 2015, 11:51

    Akurat stabilizacja w tych kamerach sony działa bardzo dobrze. trzeba jednak pamietać, że dzieła tylko przy rejestracji 120 stopni a nie 170. efekt jest jednak dobry, bo kamera rejestruje piksele poza kadrem i jak cos dynamicznie przesuwa kadr po matrycy. dzieki temu uzyskujemy stabilny obraz w full HD.

    Mimo iz sony do tej pory ustępowało Go pro to własnie w kwestii stabilizacji było znacznie lepsze (go pro stabilizacji chyba nie ma do tej pory)

    @fotopstryk. to zamontuj samsunga do kasku i spłyń jakąś rwącą rzeką na pontonie.

  6. espresso
    espresso 6 stycznia 2015, 12:03

    Oczywiście stabilizacja działa super, ale 120 stopni odbiera sporo uroku. Zdaje się też że stabilizacja intensywniej zjada baterię, bo procesor ma co robić.

  7. piotrbox
    piotrbox 6 stycznia 2015, 12:20

    ale zamontowanie mechanicznej stabilizacji w tak narażonym na ruch, upadki, przeciążenia urządzeniu chyba nie będzie łatwe. choć telefony już mają a też są poniewierane.

  8. johndoe
    johndoe 6 stycznia 2015, 12:31

    @espresso
    >>>>
    Stabilizacja obcinająca boki kadru to takie połowiczne rozwiązanie...
    ----
    Ja mam dla Ciebie propozycje. Weź sobie c5d albo c7d zapnij jakaś eLke, włącz stabilizację i nakręc film zjezdzajac rowerem z Kasprowego czy gdzie tam po górach sie jeździ. Trzymam kciuki.
    Stabilizacja elektroniczna to jedyna możliwa w sprzęcie tego typu.

  9. johndoe
    johndoe 6 stycznia 2015, 12:37

    @ piotrbox
    >>>
    Mimo iz sony do tej pory ustępowało Go pro to własnie w kwestii stabilizacji było znacznie lepsze (go pro stabilizacji chyba nie ma do tej pory)
    -----
    Sony ustępowały i dalej będzie ustępować ilością i dostepnoscia akcesoriów. Głownie firm trzecich. Gopro jest firma dominująca na tym rynku. Jakościowo (obraz, dźwięk) to raczej jest podobnie. Przynajmniej tak mówi youtube:).
    A stabilizacji to faktycznie w Gopro nie ma.

  10. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 12:39

    Tylko podobnie ;)

  11. handlowiecupc
    handlowiecupc 6 stycznia 2015, 14:47

    @fotopstryk
    Optyczne to forum foto a nie video, więc wybaczam ci ignorancję w tym względzie. Spieszę jedynie zapewnić, że 100Mb/s to bardzo dużo nawet jak na 4k. Sprawdź ten parametr w swoim szajsungu to zrozumiesz o czym piszę...

  12. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 14:59

    Handlowiec, czaisz roznice pomiedzy Mb/s i MB/s? Bitem oraz bajtem??? Zarzucasz mi ignorancje ale chyba powinienes uwazniej czytac.

  13. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 15:15

    Szabla, jakosc z kamery jest zapewne lepsza, w koncu to urzadzenie dedykowane. Nie chodzi mi o jakosc, tylko o pozna date implementacji 4k do tej obudowy.

    BTW, Note 3 nie jest tabletem.

  14. Rafiki
    Rafiki 6 stycznia 2015, 15:22

    " Nie chodzi mi o jakosc, tylko o pozna date implementacji 4k do tej obudowy. "

    ...a kto do TEJ obudowy dodał 4K szybciej???
    :)

  15. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 16:09

    Atak Sony :)

    Ta obudowa wlada tylko Sony :) GoPro do swojej wsadzilo 4k szybciej, czy sie myle?

  16. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 16:21

    Do swojej - tak. :)

  17. Rafiki
    Rafiki 6 stycznia 2015, 16:53

    Faktycznie Sony wprowadziło dużo później 4K w porónaniu do GoPro...
    ....całe trzy miesiące :):):)

  18. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 17:11

    A mój szajsunk ma 4K od WRZEŚNIA 2013 roku :-) Kalendarzowo to już jakby dwa lata. Jeeee! :-)

    Panowie Optyczni, proszę poprawcie te megabity (na sekundę) na megabajty, bo macie pełno błędów w całym artykule. Skoro źródło Sony tego nie rozróżnia, to może Wy będziecie uprzejmi cytować z zewnątrz ale z poprawkami? Jeszcze ktoś przeliczy, że te 100 Mb/s to przecież zaledwie 12,5 MB/s. Kupi sobie jakąś kartę Sandisk albo Kingston Class 4, która spokojnie tyle wyrobi przy zapisie, włoży do tej kamerki i będzie pomstował na całą firmę Sony, że mu się filmik tnie. I słusznie.

  19. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 18:43

    W świecie filmu używa się jednostki Mb/s czyli Mbps. Nikt inaczej tego nie podaje.

  20. 6 stycznia 2015, 19:02

    @ fotopstryk

    Wideo jest poddawane sprzętowej kompresji przed zapisem dlatego do filmu nie trzeba wcale superszybkiej karty. Dużej szybkości trzeba dopiero do kamer zapisujących wideo w RAWie ale to nie ta półka cenowa i jakościowa.

  21. joteem
    joteem 6 stycznia 2015, 19:13

    @fotopstryk
    Ty zupełnie nie rozumiesz co to Mb, MB albo klasy kart pamięci :
    - Bitrate kodeka podaje się zawsze w Mbit/s, tak jak 99% przepustowości - prędkość twojego łącza DSL, LTE w telefonie, kabla sieciowego, USB, a także jakość mp3 czy innego AAC...
    - Jedyny wyjątek to prędkości zapisu na dyskach, dlatego że tam miarą jest MByte. Dlaczego? Nie wiem ale pewnie dlatego że na dyskach informacja zawsze musi być pogrupowana w ósemki bitów a wyjście z kodeka może mieć nawet nieparzystą liczbę bitów.
    - Klasa karty pamięci oznacza gwarantowaną prędkość zapisu w MB na sekundę. Czyli jeśli ktoś przeliczy 100Mbps na 12,5 MB/s to dobrze liczy, ale wtedy powinien szukać karty Class 13 (gdyby taka istniała) bo wie że na Class 4 się nie nagra.
    Nic nie trzeba korygować tylko twoje wpisy. 100 MB/s to by żadna karta MicroSD nie zniosła, trzeba by kamerkę do dysku SSD podpinać, a na 32GB byś 5 minut tylko zmieścił.

  22. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 20:00
  23. handlowiecupc
    handlowiecupc 6 stycznia 2015, 20:24

    @fotopstryk
    Zamiast bez sensu polemizować sprawdź ten bitrate w swojej komórce i przejrzyj na oczy. Jeśli nie znajdziesz w parametrach to przelicz objętość pliku dzieląc przez czas jego trwania. Będzie naprawdę fajnie jak uzyskasz 24Mb lub jak wolisz 3 MB/s.

  24. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 20:38

    Joteem, Borat, Szabla - dzięki za oświecenie.
    Handlowiecupc, sorki :-)

    Zasugerowałem się jakoś, że piszą tu ciągle o wymaganej przepustowości kart.

    Piszą m.innymi "100 Mb/s: microSDXC UHS-I U3 lub wyższa", więc się chyba zgadza, bo moja microSDXC UHS-1 nie wyciąga na czytniku USB 3.0 stu MB/s.

    Dzięki :-)

  25. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 20:47

    @ joteem"100 MB/s to by żadna karta MicroSD nie zniosła"

    Jeszcze troszkę i zniesie. Kwestia roku, dwóch. Oto co znalazłem:

    - SanDisk Extreme PRO 64GB UHS-I/U3 Micro SDXC Memory Card Speeds Up To 95MB/s
    - Read Up to 95MB/s
    - Write Up to 90MB/s

  26. fotopstryk
    fotopstryk 6 stycznia 2015, 20:58

    handlowiecupc, jest na tym poziomie jak piszesz. Np. dla jednego z plików 60fps:

    Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 60fps 27989kbps

    Dla 4k Samsung Note 3 ma pewnie podobnie.

  27. Szabla
    Szabla 7 stycznia 2015, 12:34

    Nawiasem mówiąc, w Note 3 jest matryca Sony IMX135. :)
    link

  28. fotopstryk
    fotopstryk 7 stycznia 2015, 13:12

    Szabla teraz przebiłeś mi serce. Już nie kocham mojego szajsunga...
    ;)

  29. Szabla
    Szabla 7 stycznia 2015, 16:26

    Czyli Sony musiało zrobić to wcześniej ;)

  30. fotopstryk
    fotopstryk 7 stycznia 2015, 19:45

    A jeszcze wczesniej Stworca stworzyl piasek (na krzem) i nie pracuje w Sony ;-)

    Note 3 powstal dawno. Jako pierwszy smarkfon dostal mozliwosc filmowania 4k i chyba jako dotychczas jako jedyny ma gniazdo USB 3.0. A Sony bylo wtedy w tyle.

    Co do jakosci - marketing to marketing. 4k to 4k i malo ktory Kowalski patrzy na bitrate. Fajnie ze ta kamera powstala, konkurencja sluzy konsumentowi. Ja jednak z uwagi na jej ksztalt i wybor akcesoriow planuje zakup od innego producenta.

  31. Szabla
    Szabla 7 stycznia 2015, 19:55

    Sony było w tyle, produkując matrycę filmującą 4K, którą kupił Samsung?
    Błyskotliwe. :P

  32. fotopstryk
    fotopstryk 7 stycznia 2015, 21:54

    Łapiesz za słowa i kombinujesz :-) Ja nie daję upustu mojej błyskotliwości ;), tylko piszę fakty w kontekście 4k. Skrócę mą myśl dla lepszego zrozumienia:

    Note 3 powstal dawno [...] Sony bylo wtedy w tyle.

    Pytanie: Kiedy powstał pierwszy smartfon Sony z filmowaniem 4k?
    Odpowiedź: SIEDEM MIESIĘCY PO SAMSUNGU!

    Siedem miesięcy to ponad połowa roku. A w dzisiejszych czasach co roku powstaje następny model. W USA Sony Z2 (bo o nim mowa) wszedł dopiero w lipcu 2014. Nie wiem czemu tak dziwnie się dzieje, że Sony sprzedaje matryce zamiast je wsadzać i się lansować. Zapewne możni z cygarami tak się dogadali żeby dymać nas. Hołk.

  33. Szabla
    Szabla 8 stycznia 2015, 09:57

    Prawdopodobnie Sony przez 7 miesięcy nie potrafiło wstawić własnej matrycy do swojego telefonu :)))))

  34. Liszu
    Liszu 8 stycznia 2015, 11:17

    Panowie, a któryś z Was w ogóle obsługiwał kiedyś kamerę od Sony albo GoPro, czy po prostu rzucacie w siebie mięsem, bo dane na papierze to dobry pretekst?

  35. Szabla
    Szabla 8 stycznia 2015, 11:23

    Ja miałem i mam. ;)

  36. fotopstryk
    fotopstryk 8 stycznia 2015, 15:35

    Macalem rozne Sony. Mam pierwsze GoPro i kupie chyba jednak najnowsze GoPro.

  37. fotopstryk
    fotopstryk 8 stycznia 2015, 15:37

    @ Szabla "Prawdopodobnie Sony przez 7 miesięcy nie potrafiło wstawić własnej matrycy do swojego telefonu"

    Dlaczego?

  38. 8 stycznia 2015, 16:50

    @ fotopstryk

    Dlatego, że bardziej im się opłacało sprzedać powiedzmy 30 czy 40 milionów matryc dla Samsunga, Motoroli, LG czy innych producentów i zarobić na tym niż sprzedać milion swoich telefonów dokładając do interesu.

  39. fotopstryk
    fotopstryk 8 stycznia 2015, 17:47

    Dokladajac do interesu? Przeciez Xperia Z jest drogim produktem.

  40. Szabla
    Szabla 8 stycznia 2015, 18:23

    Dlaczego? Bo im się nie spieszyło. :P

  41. fotopstryk
    fotopstryk 9 stycznia 2015, 02:45

    No tak. Widze nieco podobienstwo do firmy Surefire z USA, ktora dlugo zwlekala z wsadzeniem do swoich latarek najnowszych technologicznie diod LED. No to ich Chinole przescigneli i wlasciwie wygryzli z rynku. Surefire ma prestiz, legende z okresu sprzed panowania diod LED i niestety teraz ma juz niewielki udzial w rynku wypasionych latarek z uwagi na niekonkurencyjne ceny. Taka latarkowa Leica.

  42. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 08:34

    Sorry, nie znam się na rynku latarek. :P

  43. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 11:11

    tak trochę przy skroni ale wygląda bezpieczniej niż patent GoPro.

    są ponoć niezłe jazdy między Uvexem i GoPro bo ten kask szumachera ponoć ochroniłby go przed obrażeniami tylko właśnie mocowanie GoPro razem z kamerką dało bardzo skuteczny efekt.

    nie mówi się o tym za wiele w mediach z wiadomych powodów

  44. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 11:17
  45. fotopstryk
    fotopstryk 9 stycznia 2015, 13:42

    Winna jest sama forma rekreacji. Nie byloby kamery, to byc moze bylby winny wystajacy fragment skalny. Kask chroni tylko do pewnej predkosci. Bardzo smutna to historia i trzymam kciuki za tego biednego czlowieka. Bezpiecznie jest tylko w domu przed telewizorem ale co to wowczas za radosc z zycia...

  46. Nikoś
    Nikoś 10 kwietnia 2015, 19:59

    fotopstryk zajmij sie może jednak foto, bo tylko zgrywasz się że coś wiesz - a 90 MB/s podane to mają Rawy 5D, gdzie są to dane z matrycy w 14 bitch w fullHD, w innych przypadkach podaje się Mbps i nawet jak ktoś się pomyli to wiadomo co to za jednostka

    ...żeby porównywać jakość ze smartfony i nawet nie znać bitratu tegoż urządzenia a wyśmiewać inne...

  47. Alek
    Alek 18 lipca 2015, 22:21

     Witam
    Zakupiłem kamerkę AS200vr i mam do niej kartę mikro 32gb Sandisk bodaj 45Mb/s, cena około 140zl. Sprzedawca sformatowal ja tak aby obslugiwala XAVC S. BYLO Ok ale okazalosie ze byl wlaczony NTSC. ZMIEnilem na PAL i kamera wymusila mi format i kliknalem ok. Od tego czasu mam tylko mp4.
    Jak podłączać kamerę do pc/laptop przez USB przy włączonej kamerze mam sformatować ja żeby działał xavc s format. Sprzedawca coś mówił żeby nie jako FAT ustawić ale nie pamiętam. Proszę napisać jak mam to zrobic-nie mam czytnika do karty (adapteru), tylko kabel do kamery.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Z poważaniem
    Aleksander Kozak

  48. Barej
    Barej 29 grudnia 2016, 09:01

    Ja mam Sony i jestem zadowolony. Sony robi świetnej jakości zdjęcia, co widać przed i po obróbce fot. Czystość barwy, ilość szczegółów u Sony jest naprawdę świetna. Dodatkowo przy nagraniu mamy dobrej jakości dźwięk. Widać też, że Sony wykonało sporą pracę w kwestii usuwania mikro drgań - kamera z włączoną stabilizacją działa bez zarzutu, Zdecydowanie polecam. Można ją też kupić w przystępnej cenie, ja kupiłem w promocji tu: link Jak na sprzęt takiej jakości, cena jest ok.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.