Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne
12 stycznia
2015 16:38

Firmy Samyang oraz Tokina, wraz z projektem fotowarsztaty.com, zapraszają w weekend 20-22 lutego na warsztaty fotograficzne. Ich tematem będzie drewniana architektura cerkiewna w Bieszczadach. Na czas zajęć będzie można bezpłatnie wypożyczyć obiektywy marek Samyang i Tokina.

Informacja prasowa

Architektura cerkiewna w Bieszczadach.
Fotowarszaty z Samyangiem i Tokiną.

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne

Samyang i Tokina wraz z serwisem fotowarsztaty.com, zapraszają w weekend 20-22 lutego 2015 na warsztaty fotograficzne, w których tematem przewodnim będzie urzekające piękno drewnianej architektury cerkiewnej w Bieszczadach. 

Organizatorzy proponują plener fotograficzny z pięknem zaklętym w drewnie - jak zwykle solidna dawka wiedzy fotograficznej zostanie wzbogacona informacjami o historii, architekturze i sztuce - w jedynych w swym rodzaju okolicznościach bieszczadzkich cerkwi.

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne

Kiedy bieszczadzkie cerkwie prezentują się najlepiej? Śmiemy twierdzić, że jedne z najlepszych warunków na plener architektoniczno-cerkiewny oferuje zima: gdy pozbawione liści drzewa nie przeszkadzają zrobić tego niepowtarzalnego kadru, a wręcz swoją surowością wprowadzają dodatkowy klimat melancholii, ciszy, spokoju...

Bieszczady to przestrzeń gdzie stykały się ze sobą dwie grupy etnograficzne Bojków i Łemków. Budownictwo sakralne jakie powstało na tym pograniczu cechowała duża różnorodność. Obok archaicznych cerkwi bojkowskich zachowały się tu budowle w typie narodowym, a także świątynie stylowo mieszane. To bogactwo architektonicznych rozwiązań jest obecne tylko w tym zakątku Polski. 

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne

Na czas zajęć będzie można bezpłatnie wypożyczyć dowolne obiektywy Samyang i Tokina, w ramach ich dostępności, po wcześniejszej deklaracji wypożyczenia. Zajęcia rozpoczyna piątkowa część teoretyczna, natomiast sobota i niedziela to plenery.

Termin: 20-22 lutego 2015
Cena: 420 zł

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w zajęciach,
  • 2 noclegi
  • wyżywienie
  • transport w czasie sobotniego pleneru.

Więcej informacji:
www.fotowarsztaty.com
www.fotowarsztaty.com/tematy/item/29-szlakiem-cerkwi

Rezerwacje oraz wszelkie pytania można zgłaszać pod adresem info@fotowarsztaty.com.

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne

Architektura cerkiewna w Bieszczadach - warsztaty fotograficzne


Komentarze czytelników (9)
  1. fotografix
    fotografix 12 stycznia 2015, 17:11

    Chyba zima to jednak nie jest najlepszy czas do fotografowania architektury sakralnej w Bieszczadach, na przełomie października i listopada w Bieszczadach jest cudownie i właśnie wtedy te stare cerkwie na tle kolorów jesieni prezentują się wspaniale. Robiłem też na początku czerwca zdjęcia kilku cerkwi i liście na drzewach zbytnio nie przeszkadzały...

  2. PERON
    PERON 12 stycznia 2015, 17:14

    Dla mnie za daleko, temat fajny, optyka też, no i cena atrakcyjna.

  3. fotografix
    fotografix 12 stycznia 2015, 17:19

    PERON na zdjęcia w Bieszczady 'nigdy nie jest za daleko', naprawdę warto tam pojechać ale najlepiej późną jesienią, mało ludzi, rozsądne ceny a świat jest niesamowicie kolorowy ...

  4. abes
    abes 12 stycznia 2015, 20:04

    Miejsce pewnie bajeczne, cena rozsądna, ale gdzie tam w lutym na plener się wybierać? Palce u dłoni odpadną już po 15 min., a nosy góra po godzinie. I tyle będzie tego pleneru ;)

  5. muzyk
    muzyk 13 stycznia 2015, 00:54

    10 min deszczu i tydzień błota jeśli słońca nie ma...
    ej... termin to chyba wymyślił ktoś na siłę.

    Choć z drugiej strony, można ukazać te budowle w dość ponurej aurze jak i historia jaką pamiętają.

    Polecam II szlak architektury drewnianej Podkarpacia.

  6. andrzej
    andrzej 13 stycznia 2015, 01:00

    warsztaty jak warsztaty, bieszczady cudowne sa zawsze. jedyny ból to ilość postprodukcji na zdjeciach prowadzącego link ) - ja to jednak lubię aby warsztaty fotografii dotyczyły fotografii :-)

  7. bodzio239
    bodzio239 13 stycznia 2015, 07:51

    Jestem na szlaku architektury drewnianej (sakralnej ,cerkiewnej i nie tylko) w Bieszczadach dwa razy w roku ,wiosną i jesienią i zawsze odnajduję jakiś obiekt , którego nie mam w kolekcji . A wierzcie mi Państwo jest ona bardzo obszerna. Do bramy Bieszczad mam przysłowiowy rzut beretem i sam się dziwię dlaczego jestem tam tak rzadko .
    Ja również , jak koledzy " fotografix" i "muzyk" wątpię w trafność wyboru terminu organizacji pleneru , a Pastwa stwierdzenie:
    "Śmiemy twierdzić, że jedne z najlepszych warunków na plener architektoniczno-cerkiewny oferuje zima", uważam i traktuję za co najmniej chybione i wydawać by się mogło nie poparte znajomością warunków terenowych i klimatycznych . Owszem , szanuję poglądy i odczucia innych , dlatego też zawsze w takich przypadkach na myśl mi przychodzi powiedzenie mojego nie odżałowanego kolegi , a mianowicie : jeden lubi ser szwajcarski, a drugi zapach skarpetek .
    Podkarpacie to kraina , która obfituje w szlaki architektury drewnianej więc na prawdę warto będąc pasjonatem tego tematu przemierzać je i obiekty , a wiele z nich wpisanych do światowego rejestru zabytków UNESCO uwieczniać na swoich fotografiach . A oto ich lista:
    1 Trasy i obiekty zabytkowe

    1.1 Trasa nr I (krośnieńsko-brzozowska) – 134 km
    1.2 Trasa nr II (sanocko-dynowska) – 80 km
    1.2.1 Trasa II a. Dynów – Bircza
    1.3 Trasa nr III (ustrzycko-leska) – 118 km
    1.3.1 Wariant III a. Ustrzyki Dolne – Chmiel
    1.4 Trasa nr IV (sanocko-dukielska) – 113 km
    1.5 Trasa nr V (przemyska) – 67 km
    1.5.1 Trasa V a. Przemyśl – Kalwaria Pacławska
    1.6 Trasa nr VI (lubaczowska) – 189 km
    1.6.1 Trasa VI a. Lubaczów – Wielkie Oczy
    1.6.2 Trasa łącznikowa Przeworsk – Lubaczów
    1.7 Trasa nr VII (rzeszowsko-jarosławska) – 133 km
    1.7.1 VII a. Trasa łącznikowa z trasą II sanocko-dynowską
    1.8 Trasa nr VIII (jasielsko-dębicko-ropczycka) – 136 km
    1.9 Trasa nr IX (tarnobrzesko-niżańska) – 232 km

    Polecam.

  8. Beginner
    Beginner 14 stycznia 2015, 16:15

    Z technik HDRI trzeba umieć korzystać, w przeciwnym razie efektem jest klasyczny jeleń na rykowisku, po prostu kicz. Według mnie najlepszy postprocessing, to taki który jest niedostrzegalny. Oczywiście każdy ma prawo do własnych osobistych gustów i upodobań, ale jednak co za dużo, to niezdrowo. Jeżeli "solidna dawka wiedzy fotograficznej" prowadzi do takich efektów jak zaprezentowane zdjęcia nr 2 i 3, to ja dziękuję. Pozdrawiam Szanownych Organizatorów Warsztatów.

  9. jausmas
    jausmas 17 stycznia 2015, 15:00

    Zdjęcia 2 i 3 nie są jakimś odstraszającym przykładem. Zapewne chodziło o to aby pokazać pokazać kierunek omawianej obróbki. Drewniana architektura poprzez bogate i ciekawe faktury oraz zdobienia bardzo sprzyja takim klimatom. Myślę, że finalny efekt to raczej indywidualna sprawa i takie uwagi to zwykłe hejtowanie.

    Zima w górach na pewno jest nie mniej wyjątkowa niż inne pory roku. Jestem pod wrażeniem determinacji niektórych komentujących próbujących tutaj forsować tezę, że termin jest niekorzystny z uwagi na panujące warunki. Możliwość skorzystania z bogatej szklarni organizatora jest równie ciekawą propozycją, zachęcającą do skorzystania z okazji. Oby więcej takich inicjatyw, a mniej krytykantów próbujących je negować bo tak naprawdę próbują sobie tylko uzasadnić dlaczego nie mogą lub nie chcą.

    Ogólnie jestem za tym aby pod takim newsem wyłączać komentarze.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.