Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony A7CR - test trybu filmowego

Sony A7CR - test trybu filmowego
3 października 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 8

1. Wstęp

Sony A7CR oraz Sony A7C II to dwa niedawno zaprezentowane korpusy stanowiące rozwinięcie obecnego na rynku od września 2020 roku modelu A7C. Podobnie jak poprzednik, bazują one na wcześniej zaprezentowanych „pełnowymiarowych” korpusach i stanowią ich wariant, w którym znacznie większy nacisk położono na zachowanie niewielkich rozmiarów i wagi.

W przypadku bohatera niniejszego testu, modelu A7CR, oraz jego „protoplasty”, czyli korpusu A7R V, różnica w wadze jest zauważalnie większa niż gdy porównać A7C II do A7 IV. Wynosi ona bowiem ponad 200 g. To już całkiem sporo. Takie odchudzanie ma jednak swoją cenę w postaci redukcji liczby gniazd na karty pamięci, dużo gorszego niż w A7R V wizjera elektronicznego czy też braku możliwości filmowania w rozdzielczości 8K.

Mamy oczywiście świadomość, że korpusy wyposażone w wolniejsze (niekorzystające z technologii warstwowej) matryce o dużej ilości megapikseli to zazwyczaj sprzęt adresowany głównie do fotografów. Niemniej to, co A7CR potrafi w zakresie filmu, także w żadnym stopniu nie odstaje od współczesnych standardów i obejmuje rejestrację filmów w 4K z prędkością do 50/60 kl/s, 10-bitowe kodeki z wewnętrznym zapisem czy szereg profili obrazu włącznie z logarytmicznym S-Logiem 3. Jeśli zatem potencjalny użytkownik Siny A7CR postanowi, w przerwie od robienia zdjęć coś nagrać, powinien teoretycznie móc uzyskać całkiem satysfakcjonujące rezultaty.


----- R E K L A M A -----

My natomiast jesteśmy tu po to, by tę teorię sprawdzić w praktyce, czym zajmiemy się w kolejnych rozdziałach niniejszego testu. Zapraszamy do lektury!

Aparat do testu udostępnił polski oddział firmy Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział