O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Za nami kolejny tydzień. Nie przyniósł on co prawda żadnych spektakularnych premier, gdyż poznaliśmy jedynie chiński obiektyw Venus Optics Laowa 15 mm f/4 oraz nową lunetę Delta Optical. Najwięcej emocji wzbudziła jednak informacja o możliwości darmowego wypożyczenia aparatów z serii Sony A7. Czy nasze cykliczne zestawienie plotek okaże się równie emocjonujące. Sprawdźmy...
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Coś dla miłośników patentów
Wśród najnowszych wniosków patentowych firmy Canon znalazły się dwa dość interesujące dokumenty. W pierwszym z nich poznać można opis obiektywu EF-S 20 mm f/2.8, którego konstrukcja składa się z 6 soczewek ułożonych w 5 grupach. Drugi dokument przedstawia natomiast adapter do pełnoklatkowego bezlusterkowca. Ma on umożliwiać stosowanie z tego typu aparatem obiektywów EF i EF-S. Urządzenie zostało wyposażone w przełącznik określający, czy podłączony jest do niego obiektyw EF czy EF-S i zapewne dzięki temu aparat będzie w stanie przełączyć się w tryb APS-C, co będzie zapobiegać powstawaniu winietowania przy współpracy z obiektywami niepełnoklatkowymi.![]() |
Canon EF 35 mm f/1.4L II
Podobno nowa wersja obiektywu Canon EF 35 mm f/1.4L jest już gotowa do produkcji. Niestety na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy produkt będzie miał swoją premierę. Z plotek dowiadujemy się jedynie, iż jego korpus będzie dłuższy i smuklejszy w porównaniu do poprzednika, co pozwoliło zredukować średnicę gwintu do mocowania filtrów.
Trochę o pełnoklatkowych lustrzankach
Serwis Canon Rumors opublikował garść spekulacji dotyczących przyszłych pełnoklatkowych lustrzanek firmy Canon. Oto one:- Canon EOS 5D Mark IV - W tym wypadku konstruktorzy mają skupić się bardziej na świetnej jakości obrazu na wysokich ISO niż wysokiej rozdzielczości. W rezultacie aparat ma być wyposażony w sensor o rozdzielczości ok. 18 Mpix, a także unowocześniony moduł AF. Możliwe, że do aparatu zawita także tryb wideo 4K.
- Canon EOS 6D Mark II - Nowy EOS 6D cenowo ma być spozycjonowany nieco wyżej niż jego poprzednik. Jednak płacąc więcej użytkownicy mają otrzymać dużo lepszy system AF, a także inne dodatki, wśród których znajdzie się np. interfejs WiFi z NFC. Matryca w nowym modelu ma mieć więcej pikseli niż ta z 5D Mark IV i najbardziej prawdopodobna wydaje się tu wartość z przedziału 24-28 Mpix.
- Canon EOS-1D X Mark II - Aparat ma wyróżniać się jeszcze lepszą jakością obrazu na wysokich czułościach i wyznaczać nowe standardy pod względem dynamiki tonalnej. Nowa "jedynka" ma odziedziczyć kilka rozwiązań z kamery EOS C300 Mark II i być może znajdzie się wśród nich tryb wideo 4K. Użytkownicy mają także otrzymać zupełnie nowy i jeszcze szybszy system AF.
Fujifilm
Fujifilm X-Pro2
Od dłuższego czasu wiele osób wyczekuje następcy bezlusterkowca Fujifilm X-Pro1. Niestety nie mamy dla nich dobrych wieści, gdyż według najnowszych plotek aparat ma pojawić się dopiero w przyszłym roku.
Leica
Nowy Noctilux
Plotki głoszą, że Leica pracuje obecnie nad nowym obiektywem z serii Noctilux. W testach jest obecnie kilka konstrukcji, a w niedalekiej przyszłości do produkcji ma wejść jedna z nich. Podobno producent rozważa jeden z modeli:- 50 mm f/0.95 (ulepszona wersja obecnego produktu),
- 35 mm f/0.95,
- 35 mm f/0.70.
Nikon
Coś dla miłośników patentów
W jednym z wniosków patentowych firma Nikon zaprezentowała dedykowany do współpracy z bezlusterkowcami NIkon 1 obiektyw Nikkor 10-600 mm f/3.5-6.7 VR FL. Daje to więc rekordowy zoom wynoszący 60x. W drugim z dokumentów złożonych w urzędzie patentowym znaleźć można opis systemu umożliwiającego zmianę położenia cropa podczas korzystania z tego trybu w aparatach pełnoklatkowych.
Nikon D5
W serwisie Nikon Rumors pojawiły się pierwsze doniesienia na temat lustrzanki Nikon D5. Aparat ma zostać wyposażony w nową, pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 20 Mpix. W połączeniu z nowym procesorem obrazowym ma ona umożliwiać rejestrację wideo w rozdzielczości 4K, a zakres jej natywnych czułości ma sięgać aż wartości ISO 102 400 z możliwością rozszerzenia do ISO 409 600. Sensor ma być w stanie rejestrować do 15 kl/s w trybie zdjęć seryjnych, a wspomagany będzie przez układ AF składający się ze 173 punktów. Premiera powinna odbyć się pod koniec tego roku, lub na początku przyszłego.
Olympus
Coś dla miłośników patentów
Firma Olympus złożyła wniosek patentowy, w którym znaleźć można opis konstrukcji obiektywu M.ZUIKO DIGITAL ED 500 mm f/4 PRO IS. O ile światłosiła i ogniskowa nie są w tym przypadku niczym zaskakującym, to z pewnością dziwi wyposażenie obiektywu z optyczną stabilizację, bowiem wszem i wobec wiadomo, że bezlusterkowce Olympusa są wyposażone w bardzo wydajną stabilizację bazującą na ruchach matrycy.
Stabilizowany M.Zuiko Digital 300 mm f/4 ED PRO
W nawiązaniu do powyższej informacji, pojawiły się doniesienia na temat opóźnienia premiery obiektywu M.Zuiko Digital 300 mm f/4 ED PRO. Podobno producent zdecydował się na zastosowanie w nim optycznej stabilizacji obrazu, która ma być jeszcze bardziej efektywna od tej stosowanej w korpusach. Co ciekawe, Olympus jakiś czas temu złożył wniosek patentowy, w którym opisał stabilizowaną 300-tkę dla Mikro Cztery Trzecie.
10 000 kl/s z matrycy Mikro Cztery Trzecie
Serwis DC.watch opublikował kilka informacji na temat matrycy mogącej rejestrować do 10 000 kl/s, nad którą pracuje obecnie firma Olympus. Podobno sensor będzie formatu Mikro Cztery Trzecie i będzie posiadać rozdzielczości 16 Mpix. Jednak w pełnej rozdzielczości ma on być w stanie zapisywać jedynie 5 kl/s, a wspomniane 10 000 osiągał będzie przy zmniejszeniu rozdzielczości do 2 Mpix. Matryca ma też umożliwiać jednoczesne sczytywanie danych ze wszystkich pikseli (tzw. global-shutter), co ma zapobiegać efektowi rolling shutter.
Panasonic
Panasonic Lumix FZ300
Podobno jeszcze tego lata rodzina kompaktów firmy Panasonic ma zostać rozszerzona o nowy aparat klasy megazoom. Będzie to model FZ300, a w jego wnętrzu znajdzie się produkowana przez Sony matryca formatu 1".
Pentax
Pełnoklatkowy Pentax
Mówi się, że zapowiedziana w lutym br. pełnoklatkowa lustrzanka marki Pentax zostanie wyposażona w znaną z bezlusterkowca Sony A7r II matrycę o rozdzielczości 42 Mpix.
Samsung
Samsung NX Mini 2
Serwis Photo Rumors opublikował pierwsze zdjęcia oraz specyfikację bezlusterkowca Samsung NX Mini 2. Oto one:- matryca 20.5 Mpix.
- 3-calowy, odchylany ekran AMOLED,
- bardzo lekki korpus,
- zapis zdjęć w formacie RAW,
- zapis filmów 4K,
- tryby automatyczne i manualne,
- interfejs WiFi z NFC,
- cena ok. 400 USD.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tamron
Nowe obiektywy z mocowaniem Pentax K
Mówi się, że w związku z planowaną premierą pełnoklatkowej lustrzanki marki Pentax firma Tamron zamierza wprowadzić do swojej oferty nowe, pełnoklatkowe obiektywy wyposażone w bagnet Pentax K.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Canon EOS-1D X Mark II - Aparat ma ... wyznaczać nowe standardy pod względem dynamiki tonalnej."
Czyżby matryca od sony?
pełna klatka i 18 mln pikseli w 5d m IV= ok
zwiększenie pikseli w 6d m II nie jest dobrym pomysłem
Stabilizacja optyczna w szkłach PRO od olka nie jest dla mnie zaskoczeniem.
Porównywałem sobie kiedyś stabilizację w szkle, do stabilizacji matrycy na 100-300 panasa. Więcej ostrych było na IOS. Na ogniskowych, mniej więcej do 150mm (przeliczeniowe 300mm FF) matryca radzi sobie dobrze. Później bywa już różnie.
Dlatego jak już używać stablizacji na długich ogniskowych to lepiej optycznej. A najlepiej bez i ze statywu.
Jak by Canon dał matrycę od sonego było by dobrze.
39 punktowy Af z szeroko rozstawionymi punktami jak np D750
Do tego niski poziom szumów. I mamy dobrego ślubniaka.
@ MaciekKwarciak
A może wreszcie "warstwowa" matryca jak Foveon?
Ploteczki od Sony....cienizna. A 7000 na świętego nigdy :).
Mniejsza ilość pikseli jeszcze niczego nie gwarantuje.
Abstrahując od rozmiaru matrycy, np. ISO 3200 z 24 MP w D7200/D5500 wygląda porównywalnie z ISO 800 na 16 MP w D7000/D5100, gdzie ISO 3200 wyglądało już byle jak. I to przy zachowaniu świetnej dynamiki i rozpiętości tonalnej. Moim zdaniem, 24-36 MP to rozsądne minimum, by wykorzystać możliwości obiektywów FF.
Jeśliby Tamron zrobił PK 150-600 to uznalbym, ze na cos się ta mityczna fufu przydała. Poza tym czekam na wyceny tych długoogniskowych lensow m43 od Olympusa.
@Desirer
Mocno Cię poniosło kolego, tam jest góra 1 EV przewagi... chyba, że pisałeś o d610 , zamiast d5500 :)
"Poza tym czekam na wyceny tych długoogniskowych lensow m43 od Olympusa."
-MZuiko 300/4 PRO pewnie będzie troszkę tańszy od jego odpowiedników na FF -czyli 600/4
"Canon EOS-1D X Mark II - Aparat ma ... wyznaczać nowe standardy pod względem dynamiki tonalnej."
W końcu doszli do wniosku iż dynamika tonalna to nie mniej (raczej więcej) istotny element niż bajery filmowe w korpusach.
ps.
Szkoda tylko że dobra dynamika jest zarezerwowana dla najdroższego segmentu...
Bez Sony to nawet plotki słabe ;-)
Oj ,ten pełnoklatkowy Pentax się w dysze nie zmieści , cza będzie dwie dysze :-)
U Sonego to cisza przed burzą. Zapewne uciekają do przodu i zamiast wejść w średni format , wejdą od razu w duży... To tak w odpowiedzi na zakusy Pentaxa.
Najwyższy czas zrobić ,,normalny AF" w 5DmkIV. No i żeby pomiar światła po zablokowaniu ekspozycji się nie zmieniał :(
Jakby E-M1 Mark II dostał BSI (16 lub 20 MP) oraz tryb hi-res działający z łapy przy czasach w stylu 1/100 sek, to bym się nie obraził ;).
Patent Nikona z ruchomym cropem miałby polegać na przesuwaniu go niecentralnie? Interesujące, zwłaszcza przy niepełnoklatkowym obiektywie.
To będzie rok canona, odświeżą szklarnię, wypuszczą 4 puchy FF i będzie pozamiatane. :-)
Jeśli Canon bierze matryce od Sony, to Nikon będzie miał pozamiatane po części...
cube
Sigma wypuści serię ART z mocowaniem FE i bezbłędnym AF i dopiero będzie pozamiatane.
sigma z nowiutkimi konstrukcjami zeissa nie powalczy. Z resztą nawet ze świeźszymi słoikami canona nie ma startu, co widać na przykładzie S24art... Niedługo wyjdzie 35/1.4LII i odeśle również S35art tam gdzie jej miejsce.
Pomarzyć zawsze można a wyjdzie zwykle jak zawsze...
Przemek1978, Pathfinder - czego wam brakuje w AF w 5dIII? Ja nie zauważyłem żadnych poważnych braków... punkty krzyżowe rozstawione szeroko (być może7dII ma szerzej w kadrze rozstawione bo ma ich więcej i mniejszą matrycę, ale nie miałem tej puszki w ręku więc ciężko mi porównać). Jedyne czego brak w 5dIII to by boczne krzyżowe pozostawały krzyżowymi z obiektywami ciemniejszymi niz f4...
cube
Cena sigmy to 50% systemowych do tego A7II i masz pewny AF i stabilizację.
Jak wyjdzie 35 canona to pewnie w cenie 7500zł i rozdzielczość w zależności od egzemplarza.
2marekm | 2015-06-27 18:52:38 Ploteczki od Sony....cienizna.
Bo Sony nie plotkuje tylko produkuje. Sony nie ma tego szczescia co Czanon ktory jest wybierany aparatem roku a pojawia sie w sklepach poltorej roku pozniej. (vide EOS1x)
pablospanishguy
Nie miałem na myśli 5 tylko 6mark II
@dcs
> MZuiko 300/4 PRO pewnie będzie troszkę tańszy od jego odpowiedników na FF -czyli 600/4
Eeee, nie sądzę. To by było samobójstwo, i Olympus na pewno zdaje sobie z tego sprawę. Gdyby rzeczywiście zaśpiewali "trochę mniej" niż kosztuje 600/4, czyli powiedzmy $8000, to ludzie by ich wyśmiali. Zwłaszcza, że 300/2.8 do 4/3 kosztuje jakieś $6000.
Do tej pory szkła z linii PRO były wycenione adekwatnie do tego co oferowały. 12-40 kosztuje połowę tego co eLka 24-70/2.8. Gdyby Olek próbował sprzedawać to szkło za $1800, to szybko by się linia PRO skończyła :) 40-150 to też ta sama półka cenowa co szkła 70-300 pod FF. Z 7-14 jest podobnie, kosztuje mniej więcej tyle co Nikkor 16-35/4, a sporo mniej niż 14-24/2.8.
Do tej pory polityka cenowa Olka trzyma się kupy. Ale też jestem ciekaw, jak to będzie wyglądało w przypadku 300/4. Bo to szkło będzie pełniło tą samą funkcję co 600/4 w świecie FF, ale jednocześnie będzie porównywane do lustrzankowych obiektywów 300/4. Wydaje mi się, że cena powyżej $2000 może być dla wielu ciężka do przełknięcia.
Żartowałem z tym troszeczkę.
Pewnie tak jak piszesz
i jak było z 150/2:
"używając matryc APS-C, w zasadzie taki sam kąt widzenia uzyskamy stosując obiektywy klasy 2/200. Znajdziemy takie instrumenty zarówno w ofercie Canona jak i Nikona, tyle że należy za nie zapłacić około 15-20 tysięcy złotych. Przy tej kwocie, Olympus ze swoją ceną 8500 zł wydaje się skromnym kopciuszkiem.
Gdy zrobimy porównanie kątów widzenia z pełną klatką, odpowiednika nie ma. W tej sytuacji musimy posiłkować się ciemniejszymi 2.8/300, których ceny znów są na pułapie około 20 tysięcy zł." link
-czyli dla niektórych "kopciuszkowa cena".
Ciekawe czy będzie mniejszy i tańszy od link Nikkor AF-S 300 mm f/4E PF ED VR: 2000$
Jakby nie było Canon EF 135/2 w tamtym czasie kosztował marne 4tys.
i do 8500 było daleko.
Proszę mi wytłumaczyć, skąd się bierze takie przywiązanie do cyferek, które objawia się w porównywaniu ogniskowych/przesłon i ich równoważników dla sensorów o różnych rozmiarach?
Przecież - tak sobie myślę - miałyby one niejakie znaczenie, gdybyśmy zdjęcia robili w pełni kontrolowanych i powtarzalnych warunkach (zadana odległość, rozmieszczenie postaci/obiektów na scenie, konfiguracja oświetlenia, etc.).
A tymczasem większość zdjęć - wydaje mi się - powstaje poza studiem, gdzie zarówno warunki jak i fotografowana sytuacja są (zwłaszcza z punktu widzenia ogniskowej) albo przypadkowe, albo niepowtarzalne.
Kiedy więc np. taki 24mm@FF rozkłada/miażdży/kosi 28mm, 22mm@APS-C jest za wąski, a 40mm@FF to zupełnie co innego niż "standard" 50mm?
@dcs
Ale też i 150-tka Olka była wybitnie udana optycznie. No i przede wszystkim bezkonkurencyjna w systemie. A szkieł 135/2 nie brakuje (chociaż nie wiem jak było wtedy). Konkurencja jednak robi swoje.
Co do porównania z najnowszym Nikkorem, to z informacji do tej pory ujawnionych przez Olympusa wynika, że Olek będzie sporo cięższy. Prawdę mówiąc wychodzi, że będzie to jedno z najcięższych szkieł 300/4 niezależnie od systemu. Od najnowszego Nikkora jest też większy. Co mnie osobiście niespecjalnie się podoba. Ale w sumie co mnie to, i tak mnie nie stać :)
Ja obstawiam, że ruszy z poziomu $2000. Ale optycznie naprawdę będzie musiał być lepszy od najnowszego Nikkora, inaczej słabo to widzę.
Tyle że tego Nikkora możesz używać na np. D610
a potem podpiąć do D7200 i mieć cropowego zooma do formatu 4/3 w którym zostanie ci prawie tyle samo pikseli rozdzielczości (15mpix) co w E-M1.
1DX to aparat prawie idealny - poza dynamiką tonalną (choć na moje potrzeby i tak jest jeszcze ok) oraz jakością filmów, które z 1080p mają niewiele wspólnego.
Ciekawe jaka będzie cena za mark II... ;)
A do filmowania lepiej kupić sobie kamerę z 4K (np Sony FDR AX 100).
Macius, czyli rozdzielczość canona zalezy od egzemplarza, a sigmy wszystkie ostre I za pół ceny, I af taki pewny ze hoho... dorosnij chłopie. Swoja droga to ile miales egzemplarzy eLek? Bo mnie sie zdaje ze ani jednego.
Dcs, nie oszukuj sie chłopie, 300/4 na u43 to odpowiednik 600/8 na ff, czyli np 300/4 z tc2x. Koszta I wymiary podobne. A juz mieszanie instrumentów typu 200/2 z jakimis zabawkami swiadczy o doglebnym niezrozumieniu tematu.
MaciekKwarciak tak tak te sigmy sa takie super na pewno za swa cenę dostajemy niezłe szkła
Tu masz link do tak wychwalanego tamrona 24-70
link
Bardzo ciekawe plotki, szczegolnie z ta matryca do pelnoklatkowego pentaxa i obiektywami tamrona pod pelna klatke pentaxa ;)
@przemek1978 doczytaj sobie
"I spoke with Tamron, USA who assures me they haven't seen this problem at all before now. That would seem to indicate that our habit of shipping things all over the country is certainly contributing to the problem.
I was very impressed with their response. Rather than just telling me "there is no problem", they've taken the report very seriously and sent this lens back to Japan for further analysis to make certain there isn't a problem with the glue used or the way it was applied in this copy. I certainly wish more manufacturers would adopt this "let's see if we can find an problem" attitude. As an aside, I mentioned I was impressed with how rapidly their repair department got to this lens and was told very clearly that they get to every repair within 3 days. Now that is impressive!!!"
cube
Dla przykładu:
link
O sprawnym AF sigmy myślę tylko z przyszłym mocowaniem sony E
a to "That's one of three bits of glass glue that hold the element in place. No shims or clamps for this element.
It's not unheard of for an element to be glued into place rather than held with clip or screw-in rings, but, this is certainly one of the larger glued-in elements we've seen. It's thin and not very heavy compared to the front element (below) so I can understand someone thinking glue might be enough for it.
We've only seen it in copies that have been used (and shipped) several times so it may be far less likely to affect your own lens. On the other hand, we haven't really seen this in any of the other 10,000 odd lenses we own, so it probably is at least a bit of an issue." -?
i to: link
-nie dostajesz tej samej jakości wykonania za połowę ceny
A Fujifilm nadal nawet w plotkach nie myśli o własnych lampach błyskowych, które by oferowały możliwości porównywalne do lamp innych systemów?
Bardzo mi się podoba patent Nikona. Jeśli firma rzeczywiście rozpoczęła pracę nad takim obiektywem, to znaczy, że ich wyczucie potrzeb rynku sięgnęło dna. Dzięki temu system 1 umrze bardzo szybko i bezboleśnie...
Najgorsza byłaby wieloletnia, bolesna agonia.....
Myślę że ważniejsze od ceny ( nie dotyczy to PL) nowych tele Olka będzie właśnie ich rozmiary i waga. Niezależnie od jakości optycznej nie zdeklasują one już bardzo dobrych pełnoklatkowych stałek CiN. Z racji 4 krotnie mniejszej matrycy nie powinny one mieć ambicji zastąpienia ich w zastosowaniach profesionalnych. Powinny je uzupełniać oraz być ofertą dla bogatych ale leniwych amatorów.
Dziwi mnie natomiast że nikt nie skomentował planów Leica - ultra jasne 35mm to może być coś co na nowo pozwoli królować tej marce w pewnych zastosowaniach przez kilka lat.
@focjusz
wchodzisz w Leica?
poza tym istotą systemu Olka nie jest konkurowanie z lustrzankami klasy pro tylko klientela EL i porzucających kompakty
Nie - ale jeśli tak zawzięcie dyskutujecie o 1d/d5 to warto chyba wspomnieć o tym że OPTYCZNIE szkiełko 35mm f0.7 to jest rewelacja - i znajdą się tacy którzy zapłacą za czerwoną kropkę na nim
Maciek, jak masz problem ze zrozumieniem wykresu, to popros może kogos starszego o pomoc. Z tego co zalinkowałes wynika jedynie, że trafiając najlepszy egzemplarz starego modelu możesz się otrzeć o wyniki rozdzielczosci najsłabszych kopii nowego modelu. A szansa że kupując dwa obiektywy nowszy i starszy trafisz akurat modele mniej więcej tak samo ostre wynosi zaledwie 6%. Oczywiscie sigma i każdy producent oprócz złego canona na peewno wszystkie kopie obiektywu ma idealnie identyczne i nie do odróżnienia... wiara czyni cuda. ;-)
Nikon D5......Aparat ma zostać wyposażony w nową, pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 20 Mpix
To raczej nieprędko. Sony w końcu zrozumiała ze głupota jest udostępniać matryce konkurencji przed swoimi modelami. Chyba ze Niko kupi matryce gdzie indziej i wtedy będzie trzeba współczuć Nikonowi
Canon......Ma on umożliwiać stosowanie z tego typu aparatem obiektywów EF i EF-S. Urządzenie zostało wyposażone w przełącznik określający, czy podłączony jest do niego obiektyw EF czy EF-S i zapewne dzięki temu aparat będzie w stanie przełączyć się w tryb APS-C, co będzie zapobiegać powstawaniu winietowania przy współpracy z obiektywami niepełnoklatkowymi.
Teraz się kurczę obudzili .....???
Teraz to niech się w d... pocałują.
To była najwieksza wada Canona , w sumie ktoś narzeka na 2 bagnety Sony a u Canona identycznie. 2 bagnety skoro 1/3 nowych obiektywów nie dało się wpiąć do połowy aparatów tzn ze ktoś czego nie przemyślał lub zrobił to celowo czyli jeszcze gorzej.
Jak znam canona to będzie tak matryca z 1dx zawędruje do 5dm4 i będzie wielki szauł nowa matryca 18 milionów pikseli. Poptostu kotlet.
a co złego jest w matrycy z 1dx??? lepsze byle co, byle nowe?
czy takie same jęki są jak fuji i lolympus pakują identyczną matrycę do wszystkich modeli od lat?
przemek
"MaciekKwarciak tak tak te sigmy sa takie super na pewno za swa cenę dostajemy niezłe szkła
Tu masz link do tak wychwalanego tamrona 24-70
link"
tami ze stabilizacją pod canona to porażka jakich mało :) mam dwie wersje tego obiektywu i niestabilizowana mimo lat i użytkowania przez różne osoby w różnych warunkach jest nadal w świetnej formie, stabilizowana była już 5 razy w serwisie a ma tylko 3 lata :) tami nie nauczył się niczego, o ile optycznie jest ok o tyle jakość wykonania woła o pomstę do nieba (tylko czego oczekiwać za tak niską cenę...)
jausmas
"@przemek1978 doczytaj sobie
"I spoke with Tamron, USA who assures me they haven't seen this problem at all before now. That would seem to indicate that our habit of shipping things all over the country is certainly contributing to the problem.
I was very impressed with their response. Rather than just telling me "there is no problem", they've taken the report very seriously and sent this lens back to Japan for further analysis to make certain there isn't a problem with the glue used or the way it was applied in this copy. I certainly wish more manufacturers would adopt this "let's see if we can find an problem" attitude. As an aside, I mentioned I was impressed with how rapidly their repair department got to this lens and was told very clearly that they get to every repair within 3 days. Now that is impressive!!!""
i...???? że tak zapytam :)