O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Choć większość plotek z ostatniego tygodnia dotyczyła zaprezentowanych w czwartek produktów firmy Panasonic, to jednak udało nam się znaleźć kilka nieoficjalnych informacji na temat nadchodzących produktów innych producentów.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
Premiera już 14 sierpnia
Powraca temat produktów firmy Canon, które mają mieć swoją premierę już 14 sierpnia br. Nieoficjalne źródła potwierdzają, iż tego dnia poznamy obiektyw EF 35 mm f/1.4L II, a jego cena ma wynosić 1899 USD. Kolejną nowością będzie podobno zaprojektowany do współpracy z bezlusterkowcami EOS M obiektyw EF-M 15-45 mm f/3.5-6.3 IS STM.Coś dla miłośników patentów
Firma Canon złożyła wniosek patentowy, w którym opisano dość ciekawy dekielek montowany na korpusie aparatu. Jego zadaniem ma być nie tylko ochrona matrycy i wnętrza przed zabrudzeniami, ale również smarowanie i konserwacja bagnetu do mocowania obiektywów.Fujifilm
Kompakt z matrycą 1-calową
Podobno w ciągu najbliższych trzech miesięcy ma pojawić się pierwszy kompakt z serii Fujifilm X wyposażony w matrycę formatu 1". Możliwe, iż będzie to aparat klasy megazoom, który zastąpi model X-S1.XF 100-400 mm i XF 120 mm opóźnione
Anonimowe źródła donoszą, że obiektywy Fujifilm XF 100-400 mm f/4.5-5.6R LM OIS WR oraz XF 120 mm f/2.8 R OIS WR Macro wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie pojawią się w marcu i czerwcu przyszłego roku. Podobno producent zdecydował się przesunąć ich premierę, gdyż nie jest zadowolony z jakości obrazów generowanych przez obecne prototypy i potrzebuje nieco więcej czasu na ich dopracowanie.Olympus
Olympus E-M10 Mark II
Od pewnego czasu pojawiają się plotki na temat nowej wersji bezlusterkowca Olympus OM-D E-M10. Najnowsze informacje wskazują, iż podobnie jak Sony A7000 aparat powinien pojawić się na przełomie sierpnia i września br.Sony
Sony FE 85 mm f/1.4 G
Podobno są już testowane pierwsze prototypy obiektywu Sony FE 85 mm f/1.4 G. Według anonimowych źródeł nowy model nie został oznaczony logotypem Zeiss, a jego premiera powinna odbyć się na przełomie września i października br.Kiedy A7000?
Wciąż nie wiadomo kiedy dokładnie poznamy wyczekiwanego bezlusterkowca Sony A7000. Najnowsze plotki wskazują, że aparat zostanie zaprezentowany na przełomie sierpnia i września tego roku.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Czekam na tego Olka 10 mk2
Z tym dekielkiem, co to konserwuje bagnet, to pewnie będzie wynalazek na miarę nikonowskiego kija do robienia selfie smartfonem :)
@fotones: nie czekaj, kup m10 różnicy w matrycy pewnikiem nie zauważysz, a zaoszczędzone pieniądze wpakuj w obiektyw. Za rok dwa rynek każde body znacznie przeceni, a Ty będziesz miał przez ten czas obiektyw.
Sony 85/1.4 to na jaki bagnet ?
Sony FE 85 mm f/1.4 G --> FE chyba jednoznacznie odpowiada na to pytanie.
@Marek B: napisz ile razy nie wykonałeś zdjęcia, bo w mokrym klimacie / słonym środowisku musiałeś wyjmować baterię (resetować), bo styki z obiektywem nie kontaktowały?
Mój kumpel już kilkanaście?
Te pseudo plotki o A7000 na temat kolejnej rzekomej daty premiery stają się już nudne.
Faktycznie....wkurza mnie ten producent RTV z tym A7000.
Kurcze, fajna ta pełna klatka od Pentaxa.
No proszę, Olek był (słusznie) krytykowany za kiepskie światło w swoim 12-50, a tu Canon chce zaprezentować tak samo ciemne szkło, ale o gorszym zakresie... A ja czekam stale na Micro wersję Zuiko 12-60.
Ciesze bardzo na nowy EF 35 mm f/1.4L II. Jednak powiem juz teraz, w ciemno, ze za 1899 USD lepiej kupic doskonala Sigme A. Cokolwiek Canon stworzy pod ta nazwa, z taka cena nie bedzie to konkurencyjne dla tej bardzo dobrej Sigmy.
Maruś, masz bardzo ograniczone pojęcie o przemyśle, jeśli uważasz, że Sony to tylko RTV. Dzięki tej firmie przynajmniej coś się dzieje w branży foto.
Skoro już mowa o Olympusie: nie znalazłem jeszcze w żadnych "Plotkach" na Optycznych informacji o tym, że Olympus ogłosił prace nad obiektywem 4/300 PRO. Czy coś bliższego na ten temat wiadomo? Jakieś terminy, dane techniczne?
Rok 2050.
"O tym się mówi czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia"
Canon wypuszcza na rynek nową matrycę o niespotykanej dotąd u tego producenta rozpiętości tonalnej 14 EV
Olympus wprowadza do sprzedaży nowego bezlusterkowca z matrycą APSC. Posiadacze puszek M4/3 będą teraz mieli duży problem ze swoimi dwoma wiadrami obiektywów.
Fuji wyprodukowało długo oczekiwane lustro z pełną klatką. Podobno dynamika będzie pozwalać na wykonywanie zdjęć pod słońce w samo południe bez żadnych przepałów.
Nikon wypuszcza na rynek pierwszy aparat z matrycą w której zamontowane są wycieraczki. Podobno nad tą technologią pracowali inżynierowie z BMW. Właściciele przyszłych puszek tego producenta mający wieczny problem z brudzącą się matrycą mogą wreszcie spać spokojnie.
Sony w przyszłym tygodniu planuje wreszcie wprowadzić na rynek długo oczekiwanego bezlusterkowca. A7000 ma lada chwila pojawić się na rynku.
@TS
12-60/2.8-4 byłby wewnętrzną konkurencją dla 12-40.
W 4/3 nie był dla 14-35/2.
Zapomnij.
Do ploteczek na 2050 rok dodałbym:
-zapowiadana premiera pierwszej lustrzanki FF Pentaksa na przełomie 2050/2051 ;)
EF-M 15-45 mm to będzie z pewnością malutki obiektyw typu "naleśnik", którego brakuje w systemie M. Odpowiednik kitowych naleśników Sony i Samsunga o zakresie 16-50.
dcs - Sigma ma 17-50/2.8 i 17-70/2.8-4.0. Jak dla mnie to mógłby być nawet 12-80/3.5-4.5 (albo stałe f/4.0). Chcę trochę lepsze światło i zakres niż w kitowych zoomach, koło 400 g.
Koleś z dp review na podstawie specyfikacji GX8 dostępnej na japońskiej stronie i właśnie dp review wyliczył, że to może być oczekiwane przeze mnie multi aspect :)
W swoich wyliczeniach poszedł dalej i jest teoria, że GH5 może mieć w symbolu K i wcale nie będzie to oznaczać czarnego korpusu :)
A przepraszam... to tylko m43 więc się nie liczy.
Soniak10, M. Zuiko 300/4 to nie jest plotka, bo oficjalnie nad tym pracują:
link
Kiedy - nie wiadomo. Plotką było wprowadzenie stabilizacji do tego szkła...
No to mamy wysyp 85 w Sony. Najpierw Batis, teraz Soniacz.... Jakby nie było innych dziur do łatania w ofercie ;)
>zelik: szanse na trafienie bardzoduuże....
Dekielek że smarowaniem bagnety to połowiczne rozwiązanie. Canon znowu o kilka kroków za Nikonem - "żółci" mieli migawki ze smarowaniem matrycy.
@ 2marekm
Gdyby nie ten producent RTV to połowa firm produkujących sprzęt foto, wideo czy komórki nie miałaby matryc i akumulatorów do własnych produktów :)
@Borat - miała by tylko nieco gorsze i nieco póżniej ( choć nie można wykluczyć że wcześniej bo rynek nie znosi próżni i być może np Samsung się bardziej zaangażował w produkcję matryc )
Cała ta tzn własność przemysłowa a szczególnie patenty nie powinny obowiązywać dłużej niż 5 lat max ( jak ktoś ma inne zdanie to proponuję przeanalizować temat cen leków => śmiertelność dzieci w III świecie)
PS. Sony ma duże dokonania ale z wielkopomnych dzieł to chyba głównie jednak Walkman.
A i trzymam kciuki za kompakt 1" Fuji - obecne ceny Sony i Panasa są dosyć wygórowane.
Kto by jeszcze 5 lat temu pomyślał że kompakt z zoomem będzie kosztował 2 razy więcej niż porządna lustrzanka a nawet więcej niż FF
@zelik76: "Fuji wyprodukowało długo oczekiwane lustro z pełną klatką. Podobno dynamika będzie pozwalać na wykonywanie zdjęć pod słońce w samo południe bez żadnych przepałów."
Wezmą matrycę z D810? :D
@TS: jak to nie wiadomo kiedy?
Wiadomo:
Under development. Scheduled to be released 2015 onward.
Problemem jest to ,,onward''
Cashback na E-M10 jest do końca sierpnia, więc Mark II pewnie zostanie ogłoszony najwcześniej we wrześniu.
Oooo a tak marudzono że w sony fe nie ma 85 porządnej. Ciekawe na co teraz będzie się marudziło...:)
@sloma_p
"Wezmą matrycę z D810? :D"
Aa tam, zaraz z D810 :) Tutal stary ccd z D40:
link
@mate - kurde, ładnie :) Ja na D70 dostawałem czasem taki wyciek, że pół zdjęcia było zaświetlone :/ Za to synchro na 1/1000 - miodzio :)
Ale obszar wokół słońca jest wypalony, więc się nie liczy... :P
Hehe, jak na ten sensor to i tak cudownie :) Zresztą, wiesz jak to drzewiej bywało i u Pentaxa, bo sensor zdaje się ten sam w *ist D był ;)
I w wielu innych - to by bardzo popularny sensor. :)
Hi hi... Dołączę do grona prześmiewców, a co:
Ten patent Canona na olejowy dekielek ma ominąć patenty Nikona na autonomicznie naoliwioną matrycę?
Eh pod koniec czerwca byłem na urlopie i niestety musiałem fotki cykać kompaktem. Lustro sprzedałem w maju bo podobno A7000 miał wyjść na początku czerwca. Trraz historia się powtarza, urlop pod koniec września, jak nie wyjdzie ten A7000 to trzeba będzie co innego kupić. Mogłem brać A6000 narobić fot i za rok body wymienić. W UK mają cashbacka do 6 września to może coś zaprezentują tak pod koniec sierpnia.
Hmm, sprzedałeś aparat przed wakacjami, bo była jakaś PLOTKA, że BYĆ MOŻE Sony wypuści A7000? Sorry, ale to trochę masakra...
@cygnus Wśród tysięcy bzdur, raz na milion lat znajduje się idea która wg mnie naprawdę jest innowacyjna i ma przyszłość. Prosta, skuteczna i aż dziwne, że nikt nie wpadł na nią wcześniej. I ku mojemu zdumieniu, to jest ten pomysł.
W opisie jednego z takich środków czytam: "kontakt spray poprawia przewodzenie pradu elektrycznego zapobiega osadzaniu sie wilgoci dziala antykorozyjnie czysci styki kontakty..." a wiec to nie jest zwykły olej. Osobiście z podobnych środków korzystałem w dziedzinie audio, gdy podpinałem kable do kolumn, przynajmniej do czasu, aż nie wprowadzono koncówek ze srebra czy powlekanych czystym złotem.
Ja rozumiem, że zaraz za tym pomysłem smarowania bagnetu pojawią się następne. Smarujące przyciski w aparatach i podnoszące odporność na deszcz. Smarujące klapki w aparatach podwodnych pozwalające zanurzyć przyszłą lustrzankę pod wodę bez obudowy podwodnej. A może nawet systemy pozwalające pozwalające napompować aparat/obiektyw wewnątrz sprężonym powietrzem w celu ochrony przed kurzem, pyłem i zaparowaniem. Rzecz mi sie naprawdę podoba, o ile się nie rozmydli, bo klientom będzie się kojarzyła z jakimś inżynierkiem z firmy Nikon któremu nie chciało się pomyśleć jak chronić matrycę.
A może audiobooki "Jak fotografować?" ;)
@dcs
"12-60/2.8-4 byłby wewnętrzną konkurencją dla 12-40.
W 4/3 nie był dla 14-35/2. Zapomnij."
Za to 12-60/2.8-4 wcale nie był konkurencją dla 14-54/2.8-3.5 ;)
12-60/2.8-4 kosztował prawie dwa razy więcej od 14-54/2.8-3.5,
no i od 12mm
i SWD
@dcs
"no i od 12mm "
Za to w m4/3 12-60 byłby do 60 mm zamiast do 40 mm, taki sam argument.
Jakoś u Canona mogą koegzystować 24-70/4 i 24-105/4. O Sigmach 17-50/2.8 i 17-70/2.8-4 wspominał już TS. U Nikona masz 18-105 i 18-140 z bliskich parametrami modeli. A w sumie to oba te modele nie powinny powstać, skoro jest taki 18-55, prawda? W Sony masz 16-80/3.5-4.5 oraz 16-105/3.5-5.6, te to dopiero muszą się kanibalizować. Coś o kant tyłka obić te twoje teorie.
"Jakoś u Canona mogą koegzystować 24-70/4 i 24-105/4"
-dzieli je 7 lat. To niedobitki 24-105, zresztą mocno go wyprzedawali.
"18-105 i 18-140"
18-140 kosztuje 1300, a 18-105 750
" W Sony masz 16-80/3.5-4.5 oraz 16-105/3.5-5.6"
-do niedawna był 1,5x droższy, nie to wykonanie
W Stanach jest 2x droższy link
Sony 16-80mm f/3.5-4.5 Carl Zeiss Vario-Sonnar T* 998$
Sony 16-105mm f/3.5-5.6 DT 498$
Za 3000zł kupilibyście 12-60/2.8-4?
...w Canonie teraz masz dwa kiciaki FF 24-70/4 i tańszy 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM
24-105/4 nie jest już sprzedawany w zestawach
@dcs
"-dzieli je 7 lat."
No i?
"To niedobitki 24-105, zresztą mocno go wyprzedawali."
Podasz jakieś info o zakończeniu produkcji, że twierdzisz, iż to niedobitki?
"24-105/4 nie jest już sprzedawany w zestawach"
link
"18-140 kosztuje 1300, a 18-105 750"
No to chyba tym bardziej 18-105 powinien skanibalizować 18-140 i wypuszczanie tego drugiego nie powinno mieć sensu gdy był już 18-105, no bo kto to kupi, nieprawdaż?
"-do niedawna był 1,5x droższy, nie to wykonanie
W Stanach jest 2x droższy"
No i co z tego, że jest droższy? Poza tym jego cena w Stanach jest mocno przeszacowana. Rzadko zdarza się, aby obiektyw w Polsce był blisko 30% tańszy.
A tak w ogóle, to w przypadku Olka która relacja cenowa wg. ciebie byłaby dobra? W przypadku Nikona obiektyw o większym zakresie jest droższy i to uzasadnia według twojego nieomylnego nosa rynkowego sens jego istnienia. W Sony krótszy, ale jaśniejszy jest droższy, i to również ma sens wg. ciebie. A u Olka?
"Za 3000zł kupilibyście 12-60/2.8-4?"
No ty z pewnością nie kupisz, więc daj sobie spokój z wróżeniem, bo kompletnie ci to nie wychodzi.
Aa, no i nie znalazłeś jakiegoś cudownego wytłumaczenia dla Sigm 17-50 i 17-70, widocznie zeżarły się już nawzajem.
Nikkory kitowe:
"W zastępstwie dotychczasowego Nikkora 18-70 mm, firma Nikon zaproponowała fotoamatorom nowy model o znacznie bardziej uniwersalnych parametrach 18-135 mm i w równie dobrej cenie." link "Gdy w połowie sierpnia 2006 roku firma Nikon zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowej lustrzanki cyfrowej o nazwie D80, świat fotoamatorów otrzymał jeszcze jedną ciekawą wiadomość. Wraz z lustrzanką światło dzienne ujrzał bowiem obiektyw o zakresie ogniskowych 18-135 mm i świetle f/3.5-5.6. Co ciekawe, wraz z D80 miał on tworzyć zestaw kitowy, zastępujący odchodzący do lamusa model D70s wyposażony w zoom 18-70 mm." link
"W sierpniu 2006 roku Nikon wprowadził na rynek nową lustrzankę oznaczoną symbolem D80. Premierze tej towarzyszył obiektyw Nikkor AF-S DX 18–135 mm f/3.5–5.6, który stał się uniwersalnym „kitem” dołączanym do D80. Dwa lata później Nikon powtórzył podobny scenariusz. Tym razem, wraz z premierą Nikona D90, ujrzeliśmy nowy obiektyw o nazwie Nikkor AF-S 18–105 mm f/3.5–5.6 VR DX ED.
Warto zwrócić uwagę jak zmieniła sie sytuacja przez te dwa lata. W sierpniu 2006 roku, na rynku był Canon i Nikon, potem długo nic, a następnie Olympus, Pentax oraz raczkujące Sony, mające po małe kilka procent rynku. Nikon mógł pozwolić więc sobie na wprowadzenie mocno plastikowego 18–135 mm (choć stosunkowo dobrego optycznie) i nie przejmować się stabilizacją matrycy dodawaną do niszowych, z punktu widzenia Nikona, lustrzanek konkurencji. Co więcej, ten nowy obiektyw miał na samym początku kosztować 1399 zł.
Dwa lata później sytuacja jest już zupełnie inna. Są miesiące, w których udział w rynku stabilizowanych lustrzanek Sony czy Olympusa sięga grubych kilkunastu procent, solidnie podgryzając sprzedaż Canona i Nikona. Konkurencja jest tym, co klienci lubią najbardziej, bo daje to takie efekty, jakie zobaczyliśmy w sierpniu 2008 roku. Nowy Nikkor, choć wciąż plastikowy, ma już stabilizację obrazu, która według producenta ma być wyraźnie wydajniejsza niż u lustrzanek konkurencji, a cena startowa sprzętu sięga 1099 zł. Dostajemy więc wyraźnie więcej, za kwotę zauważalnie niższą." link
"Gdy wydawało się, że firma Nikon pokazała w tym segmencie wszystko co było do pokazania, w czerwcu 2013 roku świat fotograficzny obiegła informacja o premierze modelu Nikkor AF-S DX 18–140 mm f/3.5–5.6G ED VR. Na pierwszy rzut oka to dublowanie już istniejących modeli 18–135 mm i 18–105 mm, ale tylko na pierwszy rzut oka. Nowy obiektyw jest przede wszystkim solidniej wykonany (metalowy bagnet). Dodatkowo ma największy zakres ogniskowych i w przeciwieństwie do modelu 18–135 mm jest wyposażony w stabilizację optyczną. Jego wyraźnie wyższa cena wskazuje na to, że zastosowano wyższej jakości materiały nie tylko w obudowie, ale także w optyce." link
"Jakoś u Canona mogą koegzystować 24-70/4 i 24-105/4"
Była mowa o "12-60/2.8-4 byłby wewnętrzną konkurencją dla 12-40"
Jakoś nie ma 24-105/2.8-4.
(Najwyższą półką w Olku jest 12-40/2.8, a w Canonie jest 24-70/2.8 -a nie jakieś f/4).
To jak to już sobie to wyjaśniliśmy, to:
"A tak w ogóle, to w przypadku Olka która relacja cenowa wg. ciebie byłaby dobra? W przypadku Nikona obiektyw o większym zakresie jest droższy i to uzasadnia według twojego nieomylnego nosa rynkowego sens jego istnienia. W Sony krótszy, ale jaśniejszy jest droższy, i to również ma sens wg. ciebie. A u Olka?"
-to co: 12-60/2.8-4 ma być bardziej pro (i oczywiście droższy) od 12-40/2.8 PRO?
@dcs
"Jego wyraźnie wyższa cena wskazuje na to, że zastosowano wyższej jakości materiały nie tylko w obudowie, ale także w optyce."
I jakoś w generowanym obrazie tego nie widać. Poza tym nie tłumacz mi sytuacji z kitami w Nikonie, bo byłem w tym systemie niemalże od początku i "przerobiłem" większość szkieł o których piszesz.
"Była mowa o "12-60/2.8-4 byłby wewnętrzną konkurencją dla 12-40"
Jakoś nie ma 24-105/2.8-4."
Ale 24-105/4 tym bardziej jest konkurencją dla 24-70/4, bo dubluje się większość zakresu ogniskowych przy identycznym świetle.
"(Najwyższą półką w Olku jest 12-40/2.8, a w Canonie jest 24-70/2.8 -a nie jakieś f/4)."
No i co z tego wróżbito od siedmiu boleści? Nie o tym jest mowa co jest najwyższą półką.
"-to co: 12-60/2.8-4 ma być bardziej pro (i oczywiście droższy) od 12-40/2.8 PRO? "
A ktoś tak twierdził? To ty ciągle powtarzasz, że to szkło nie ma sensu, bo Olek sobie wewnętrzną konkurencję zrobi.
No i zapytam ponownie, co z Sigmami? Jaką tam masz teorię?
@dcs ,,Za 3000zł kupilibyście 12-60/2.8-4?''
Gdyby optycznie i mechanicznie to był poziom 12-40/2.8, to na pewno bym się zastanawiał. Chociaż tak naprawdę to wolałbym jeszcze dłuższy zakres, nawet kosztem jakości obrazka czy uszczelek (ale nie kosztem światła). Brakuje w systemie zooma uniwersalnego pozycjonowanego pomiędzy różnej maści kitowcami a 12-40/2.8.
"Gdyby optycznie i mechanicznie to był poziom 12-40/2.8, to na pewno bym się zastanawiał."
-tylko że wtedy byłby wewnętrzną konkurencją dla 12-40.
TS, w Sony masz 16-70 i 18-105 //4 ;)
@dcs
"-tylko że wtedy byłby wewnętrzną konkurencją dla 12-40. "
Mniejszą niż Canony 24-70 i 24-105 f/4 i taką samą jak Sigmy 17-50/2.8 i 17-70/2.8-4 (do tej pory nie wyjaśniłeś tego fenomenu), a właściwie Olki by się bardziej między sobą różniły, bo potencjalny 12-60 miałby większy zakres niż dłuższa Sigma. Wewnętrzna konkurencja to jest coś, co występuje praktycznie u każdego producenta, na co przykłady już dostałeś.
@dcs, nie na tyle fajne, aby zmieniać system. Ale we właściwym kierunku.
@mate
Nie ma znaczenia co my myślimy o wewnętrznej konkurencji między tego rodzaju szkłami. Jednak jest to najbardziej prawdopodobna teoria, dlaczego ani Olympus, ani Panasonic nie wypuściły jeszcze chyba najbardziej pożądanego szkła w systemie.
Ktoś tam w kwaterze głównej uznał, że nie warto wypuszczać takiego szkła, i nietrudno sobie wyobrazić, że powodem zapewne jest kasa. Twoje czy moje zdanie na ten temat nie ma znaczenia. Absolutnie nie ma również znaczenia, czy te szkła rzeczywiście by ze sobą konkurowały, czy też nie. Wystarczy, że decydenci w Japonii w to wierzą.
Sytuacja jest w sumie analogiczna do Sony i high-endowego A7000, oraz Nikona i mitycznego już D400.