Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang XEEN - zapowiedź nowych obiektywów

Samyang XEEN - zapowiedź nowych obiektywów
4 sierpnia
2015 09:56

Na profilu społecznościowym marki Samyang Polska pojawiła się zapowiedź nowej rodziny obiektywów filmowych XEEN, których premiera odbędzie się już wkrótce.

„Rewolucja w segmencie optyki firmy Samyang nadchodzi! Już niebawem dowiesz się więcej!” - czytamy w poście zamieszczonym na profilu społecznościowym firmy Samyang Polska. Powstała też specjalna witryna www.xeenglobal.com, ale na razie dostępna jest tylko strona główna.

Z informacji serwisu cinescopophilia.com wynika, że firma Samyang zaprezentuje jeszcze w tym miesiącu nową rodzinę obiektywów filmowych o nazwie XEEN. W jej skład wejdą modele 24 mm, 50 mm oraz 85 mm T1.5 (będą dostępne pod marką Rokinon). Rodzina obiektywów XEEN ma być dostępna z mocowaniami PL, Sony E, Mikro 4/3, Canon ED i Nikon F, w cenie ok. 2495 dolarów za dowolny model.

Samyang XEEN - zapowiedź nowych obiektywów
Źródło: cinescopophilia.com

Samyang XEEN - zapowiedź nowych obiektywów
Źródło: cinescopophilia.com

Samyang XEEN - zapowiedź nowych obiektywów
Źródło: cinescopophilia.com

Rewolucja w segmencie optyki firmy Samyang nadchodzi! Już niebawem dowiesz się więcej!

Posted by Samyang Polska on 3 sierpnia 2015


Komentarze czytelników (16)
  1. mav
    mav 4 sierpnia 2015, 11:03

    Mam dziwne przeczucie, że samyang zaczyna sobie za bardzo folgować i może przedobrzyć...

  2. gnieciuch
    gnieciuch 4 sierpnia 2015, 11:21

    @mav co to znaczy folgować?

  3. sloma_p
    sloma_p 4 sierpnia 2015, 11:33

    Podobno te szkła wycenią na $2500...wiesz, to mimo wszystko Samyang, nie wiadomo, czy optyka nie będzie ta sama co w już dostępnych szkłach. Mi to wygląda na tą samą optykę w nowych obudowach, ale może dadzą nową...

  4. mav
    mav 4 sierpnia 2015, 11:45

    gnieciuch - za wiki: dawać upust czemuś, pozwalać sobie.

  5. Blue
    Blue 4 sierpnia 2015, 11:49

    mav czyli "folgowanie" to domena koreańskich producentów, jest wielu z nich który dobrze na tym folgowaniu wyszli ;-). Choćby Samsung :-)

  6. Hunart
    Hunart 4 sierpnia 2015, 11:59

    Jeśli obraz dorówna droższym w segmencie filmowym obiektywom, to te 2500$ nie jest taką straszną kwotą. Za nie jedno tego typu szkło trzeba zapłacić minimum 4 x tyle.

  7. gnieciuch
    gnieciuch 4 sierpnia 2015, 12:13

    ceny będą raczej takie że zrobią małą zadymkę na rynku, na rynku szkieł filmowych tego typu.

  8. sloma_p
    sloma_p 4 sierpnia 2015, 12:44

    Zrobią tylko pod warunkiem, że szkła będą odpowiedniej jakości i nie, obecne Samyangi takie nie są. Musiałyby być pozbawione focus breathingu, mieć małe CA, winietowanie, komę, dobrą pracę pod światło i równo rozłożoną ostrość, plus Tstop musi byc rzeczywiście taki, jak deklarowany. Do tego bardzo często w filmie używa się szkieł jednego producenta, żeby zachować określony "look" - a 3 obiektywy to za mało. Oczywiście w jakiś produkcjach indie to nie ma takiego znaczenia, ale wtedy obecne Ciamciangi filmowe tez wystarczą. Po prostu filmowiec nie wpadnie w zachwyt, bo "łostre szkło jest". Ostrość to za mało, a i wymagania nawet do 4K nie takie znowu wielkie. Zoomy Zeissa filmowe takie znów ostre nie są, ale nie "oddychają" i mają bardzo zrównoważone osiągi. Jak Samyang te wymagania spełni, to może namieszać, ale jakoś mam pewne wątpliwości, bo akurat te ogniskowe, poza 85 (też nie jakąś wybitną, po prostu dobrą) do tej pory im nie wyszły najlepiej.

  9. gnieciuch
    gnieciuch 4 sierpnia 2015, 13:30

    @sloma dowiemy się konkretów na dniach, testerzy pracują i póki co widać światełko w tunelu :)
    Ale to co piszesz to prawda, to już musi być inna półka.

  10. mav
    mav 4 sierpnia 2015, 13:50

    gnieciuch - no ja nie wiem, entuzjastą Samsunga zdecydowanie nie jestem. Dla mnie to taka śmieciowa marka. Samyanga lubiłem, dopóki realnie siebie wyceniali.
    Swoją drogą ciekawe jak idzie sprzedaż tej przewartościowanej tokiny filmowej?

  11. tripper
    tripper 4 sierpnia 2015, 14:01

    No za taką cenę to zakładam, że będzie to optyka dedykowana do takich zastosowań, a nie obiektywy foto z dodanymi zębatkami. Wejść na ten rynek pewnie warto, skoro nawet nikomu nieznana Veydra zdołała się wbić ze swoimi szkłami filmowymi pod MFT. Tylko to zupełnie inna półka cenowa.

  12. sloma_p
    sloma_p 4 sierpnia 2015, 14:09

    Ciekawe to co piszesz. Fajnie będzie, jak się potwierdzi, konkurencji nigdy za wiele ;)

  13. 4 sierpnia 2015, 19:52

    A Tokina link co daje więcej oprócz ząbków i bezzaskokowej przysłony za 3tys. więcej (zabierając chip, styki i AF jednocześnie)?

  14. sloma_p
    sloma_p 4 sierpnia 2015, 20:45

    Ale to jest 3 tys. więcej, a nie 8,5...

  15. mav
    mav 4 sierpnia 2015, 21:53

    dcs - nie chodzi o tę Tokinę z mojego testu, tylko 16-28 :) a raczej w taką "zmianę" celuje teraz Samyang.

  16. 5 sierpnia 2015, 16:46

    Jak to mówił mój znajomy zajmujący się wynajmem sprzętu filmowego: "pewnie ktoś tam kupi" :)

    Jednak branża filmowa to nie biedny amator fotografii, który przymknie oko na niedoskonałości mogąc zaoszczędzić kilka stówek. Zresztą takie szkła kupują głównie firmy wynajmujące sprzęt a dla niech liczy się jakość i trwałość bo ten sprzęt pracuje non stop przez kilka lat. Ma na siebie zarabiać więc lepiej zainwestować w sprawdzone konstrukcje, których używa cały filmowy świat a nie niepewną egzotykę Samyanga.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.