Rokinon Xeen 24 mm, 50 mm oraz 85 mm
Pod marką Rokinon pojawiły się nowe, filmowe obiektywy koreańskiej firmy Samyang. To modele Xeen 24 mm T1.5, 50 mm T1.5 oraz 85 mm T1.5.
O zapowiadanej premierze nowych obiektywów filmowych z serii Xeen pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Teraz trzy modele z tej serii są już dostępne w systemie „pre-order” na stronie amerykańskiego sklepu B&H.
![]() |
Na budowę optyczną obiektywu Rokinon Xeen 24 mm T1.5 składa się 13 soczewek ułożonych w 12 grupach. Model ten oferuje 84.1 stopniowe pole widzenia i ostrzy z odległości 25 cm. W przypadku wersji Xeen 50 mm T1.5 mamy do czynienia z obiektywem, na którego budowę składa się 9 soczewek ułożonych w 6 grupach. Pole widzenia wynosi tutaj 46.2 stopnia, a minimalny dystans ostrzenia to 45.7 cm. Z kolei na budowę obiektywu Rokinon Xeen 85 mm T1.5 składa się 9 soczewek ułożonych w 7 grupach. Pole widzenia wynosi 28.4 stopnia, zaś minimalny dystans ostrzenia 1.1 m.
Obiektywy Rokinon Xeen są dostępne z mocowaniami PL, Sony E, Mikro 4/3, Canon EF i Nikon F, w cenie 2.495 dolarów za każdy z modeli.
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Tak pod marką Rokinon ale w USA, w PL Xeen będzie sprzedawany pod marką Samyang.
"Obiektywy Rokinon Xeen są dostępne z mocowaniami PL, Sony E, Mikro 4/3, Canon EF i Nikon F, w cenie 2.495 za każdy z modeli. "
Warto dodać, że ceny w $.
@Wiel - dzięki za info. Poprawione.
cena wydaje się normalna ,jeżeli weźmie się pod uwagę ,fakt ,że są to obiektywy filmowe.
Miesiąc temu kupiłem 85 T/1.5 za 1400 zł, by się trochę pobawić z małą GO (zdjęcia i filmiki). Muszę przyznać, że szkło fajne, ale na cropie jest słabo. Wersja Xeen, to już inna para kaloszy, ale i tak trzeba mieć sprzęt za grubą kasę, by wykorzystać potencjał tych szkieł.
Przykładowy filmik (nagrywane z ręki + vReveal, Canon 1DX) do 3.31:
link
Bardzo ciekawi mnie tutaj jedna rzecz. Samyang/Rokinon nie publikują wykresów z układem optycznym tych szkieł. Natomiast z tego co piszą w notce wynika, że budowa jest identyczna jak "zwykłych" stałek. Przynajmniej w zakresie ilości elementów/grup optycznych. Wygląda to więc na zwykły re-housnig - a jeśli tak jest rzeczywiście to każą za te szkła strasznie przepłacać.
gambling - dokładnie, zgadzam się z Tobą.
@gamling, mav a nie lepiej poczekać spokojnie na jakieś testy?
link
Frank Glencairn wypowiada się na temat Waszych wątpliwości, gość miał te szkła.
"The optics are just what most would expect. It’s identical to all the other Rokinon Cine Primes with the exception of the coatings. Rokinon does boast a newer, better advanced 14 layer anti-reflective multi-coating to suppress flares and control aberrations." link
link
"These are the MTF charts for these lenses, and if you compare them to the still version MTF charts, they look essentially identical, which tells us that in terms of sharpness, these are going to be pretty similar to the lower-end versions (and it's quite possible they are using some or all of the same glass in these, just like Zeiss does with their CP.2 and ZF/ZE line)" link
Frank Glencairn?
“XEEN is the ‘game changer.’
The materials, build quality, optics, mechanics and especially the image, are nothing but amazing.”
link
MTF'y
Xeen link
24mm F1.4 ED AS UMC link
50mm F1.4 AS UMC link
85mm F1.4 AS IF UMC link
A konstrukcja optyczna zwykłych jest tu link
Moja wiedza z optyki jest szczątkowa, ale mam pewną wątpliwość. Jak warstwy mają wpływać na aberarcje chromatyczne? Wycinają końcówki pasma widzialnego?
@dcs
Dla mnie sprawa jest prosta, wystarczy że opublikują schematy i wszystko będzie jasne. Albo trzeba poczekać do pierwszej niezależnej recenzji.