Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe

Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
8 września
2015 10:53

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Canon EF 11-24 mm f/4L USM, który został podpięty do aparatu Canon EOS 5D Mark III.

Jak zwykle, wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano minimalny poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/11.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.44 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.1 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.58 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.77 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.51 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.61 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.95 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.3 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.53 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.28 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.51 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.67 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.52 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.77 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.62 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.18 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.06 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.26 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.54 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.72 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.45 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.05 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.95 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 18 mm, f/11.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.81 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.87 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.59 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.6 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.5 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.54 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/4.0, exp. 1/25 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.42 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 11 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.47 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.71 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.32 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.35 MB
Canon EF 11-24 mm f/4L USM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 16 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.25 MB


Komentarze czytelników (32)
  1. sloma_p
    sloma_p 8 września 2015, 11:06

    Wow. Jak na takie parametry jest szokująco dobry. Nawet winietowanie nie jest jakieś ekstremalne. Pogoda trochę słaba do testowania CA, więc ciężko oceniać, ale żadnego nie zauważyłem. I wydaje się, że najlepszy jest na tych 11 mm ;)

    Sigmo, poproszem taki z mocowaniem Nikona.

  2. fotofan
    fotofan 8 września 2015, 11:12

    Szokująco dobry? Ty chyba na inne zdjęcia patrzysz niż ja. Obiektyw jest tak samo "dobry" jak pozostałe z tego zakresu. Różnica będzie polegała na tym, że ten będzie sporo droższy.

  3. sloma_p
    sloma_p 8 września 2015, 11:17

    Na te same. To jest 11 mm, raz, że w ogóle nie ma nic porównywalnego, a Sigma 12-24 jest gorsza (i ciemniejsza), to jeszcze to są typowe niewyostrzone fotki Optycznych. Weź to przeleć jakąś procedurą wyostrzania to nie ma się czego przyczepić.

  4. Arek
    Arek 8 września 2015, 11:19

    fotofan - ja wiem jak odbierać niewyostrzone zdjęcia i wierz mi, że ten obiektyw jest dobry.

  5. sloma_p
    sloma_p 8 września 2015, 11:25

    OK, jest tyćka CA na zdjęciu z wnętrza kościoła, ale bardzo, bardzo niewiele.

  6. baron13
    baron13 8 września 2015, 11:35

    Rewelacyjnie zachowuje się po rogach. Świetny ale nie kupię :-)

  7. cube
    cube 8 września 2015, 11:40

    Słoma, jest trochę CA na brzegu, ale nic takiego. Jestem w szoku jak dobry jest obraz z tego szkła!!! Nawet brzegi używalne od pełnej dziury... Miałem trochę S12-24, nawet nie ma co porównywać.

  8. 8 września 2015, 11:43

    @ fotofan

    Nie ma się co podniecać bezsensownymi pstrykami w jpegu z optycznych. Nikt nie kupuje szkła za ponad 10 koła żeby marnować jego potencjał klepiąc jpegi. Widziałem RAWy z tego szkła przy takim kącie jaki oferuje jakość i ostrość obrazu jest rewelacyjna.

  9. Betelgeuse
    Betelgeuse 8 września 2015, 12:13

    Dobre szkło, jedno z może trzech-czterech które rzeczywiście zasługuje na ten czerwony pasek :)

  10. +tof
    +tof 8 września 2015, 12:26

    Canonie czyś ty zwariował? Do pejzażu mam nosić kilogram dwieście tylko dla bardzo szerokiego kąta? Przecież, gdy kąt jest szeroki to na prawdę nie widać ruchu gdy zrobię panoramę z 2 zdjęć twoim 16 35 z takim samym zresztą światłem. Statyw i tak muszę zabrać, bo obiektyw i tak się zwykle domyka.
    Do tego nie mam przedniego filtra i żadnej ochrony oprócz własnej ostrożności.
    Zresztą za taką kasę to na wycieczki kupię panasonica 7 14 albo olympusa może nie tak szerokiego, ale za to łącznie z najnowszym ich aparatem.
    A całość będzie ważyła połowę mniej niż sam obiektyw.
    Canonie czyś ty zwariował? Może dla odmiany wypuść aparat z jakąś setką megapiskeli którego oczywiście także nie kupię, bo 50 to dla mnie o połowę za dużo!

  11. UzytkownikX
    UzytkownikX 8 września 2015, 12:38

    Wow. Wygląda świetnie. Brawo.

  12. sloma_p
    sloma_p 8 września 2015, 12:45

    +tof - najwyraźniej nie jesteś klientem na takie szkło, jak i pewnie na 600/4 czy 200/2. Pomyśl jednak, jak szeroką panoramę mókłbyś zrobić na tych 11 mm ;)

  13. zelik76
    zelik76 8 września 2015, 12:53

    Waga 1180g. To mi wystarczy. Dziękuję, postoję.

  14. pinto
    pinto 8 września 2015, 13:05

    Jak zwykle najgłośniej krzyczą ci, których nie stać, oraz ci, za których żony wynoszą śmieci, bo za ciężkie kosze.

  15. +tof
    +tof 8 września 2015, 13:10

    @sloma_p to kto jest klientem, jeśli nie tacy jak ja??
    Jeśli potrafiłem zostać klientem, bo firma mnie przekonała np do 24mm 1.4, 17mm tilt shift, 35 mm i mnóstwa zoomów to kogo ta firma chce przekonać?
    Naprawdę nie rozumiem tej polityki.

  16. sloma_p
    sloma_p 8 września 2015, 13:21

    Nie chodziło o to, że nie jesteś klientem dla Canona, tylko dla tego konkretnie szkła. Są tacy, którym nie przeszkadza waga, a chcą mieć bardzo szeroki kąt. Filtry załatwisz systemem Lee. Ty nie chcesz nosić 1,2 kg szkła, OK, rozumiem, mi by to aż tak nie przeszkadzało, jakbym w zamian dostał 11 mm w tej jakości ;)

  17. magiler
    magiler 8 września 2015, 13:31

    Nie kupię, poczekam na stałkę 12 f/2.8... a na razie idę pobawić się Samyangiem ;-)

  18. +tof
    +tof 8 września 2015, 13:49

    No tak masz rację, tyle, że na nieszczęście dla Canona jakoś od pewnego czasu nic od nich mnie nie potrafi przekonać. Te rzeczy są jakoś bez sensu i bez duszy. Mimo ciężaru naprawdę byłem zdecydowany na Canon EF 200-400 mm f/4 i tylko dlatego odpuściłem, bo jak sam zgadłeś tele to raczej nie moje wartości ogniskowych. Zakochany w tym sprzęcie byłem bardzo. Ale to było strasznie dawno temu! Teraz posucha. Canon nie ujmuje mnie za serce i portfel, ani obiektywami, ani puszkami.
    Myślę, że nie tylko mnie powoli tracą.

  19. +tof
    +tof 8 września 2015, 13:51

    drogi interlokutorze @sloma_p

  20. kojut
    kojut 8 września 2015, 14:10

    @+tof
    "Do pejzażu mam nosić kilogram dwieście tylko dla bardzo szerokiego kąta? "
    Nie "tylko dla bardzo szerokiego kąta", a właśnie dla tego "upragnionego zdjęcia". Jak ktoś nie jest leniwy i ma więcej siły od pięciolatki, to i takie rzeczy w teren nosi: link

  21. +tof
    +tof 8 września 2015, 15:03

    Teraz to ty mnie zraniłeś @kojut! Zraniłeś wręcz na wskroś
    bo dla upragnionego widoku, (nawet nie zdjęcia) jestem w stanie pognać na kraj świata i nawet przespać posiłek w samolocie ;))
    Tego Twojego (ze zdjęcia) "człowieka z szafą" już lubię, bo on chciał być pierwszy.
    Ja już nigdzie pierwszy nie będę, ale zawsze mogę być ostatni.
    Czyli ten po którym wszystko zburzą, zniszczą i połamią.
    link
    Do tego potrzebuję dobrego, taniego sprzętu i lekkiego, aby móc szybko uciekać.

  22. jagular
    jagular 8 września 2015, 17:38

    Hmm...Polska: niezbyt bogaty kraj nad rzeką Wisłą, którego część obywateli ma tak wielkie kompleksy dotyczące swoich możliwości finansowych, że nawet będąc stosunkowo anonimowym w Internecie wymyślają durne historyjki tłumaczące dlaczego jaloby nie kupią sobie drogiej zabawki.

  23. studioP
    studioP 8 września 2015, 19:05

    NIe wystarczy, żeby szkło było dobre. Musi być jeszcze "sens i dusza."
    Trudno czytać takie pierdolety.

  24. +tof
    +tof 8 września 2015, 19:48

    @studioP możesz mi łaskawie powiedzieć czym się różni taki produkt jak obiektyw od roweru górskiego?
    W sprzedaży, marży zysku, reklamie, opakowaniu? W tolerowanej odchyłce jakościowej od produktu idealnego?

    A może nie rozumiesz idei sprzedawania aparatów w wersji kolekcjonerskiej?

  25. grzegorz9992
    grzegorz9992 8 września 2015, 20:50

    sloma_p
    szkło jest bardzo dobre ale kleić panoramy na 11 mm -bardzo odważny pomysł

  26. kojut
    kojut 8 września 2015, 21:28

    @+tof
    "Tego Twojego (ze zdjęcia) "człowieka z szafą" już lubię"
    Wierz lub nie, ale ta "szafa" to aparat fotograficzny o matrycy tak dużej, że większość tutejszych komentatorów nawet tego rozmiaru odbitek nie robi... :-D

    "bo on chciał być pierwszy."
    Muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem o co tu chodzi.

    "Do tego potrzebuję dobrego, taniego sprzętu i lekkiego, aby móc szybko uciekać."
    Acha, więc Twój jedyny zarzut przeciwko temu obiektywowi, to ten, że firma niepotrzebnie marnuje środki na coś, co i tak Tobie nie jest do niczego potrzebne.
    Mam nadzieję, że się mylę.

  27. sloma_p
    sloma_p 8 września 2015, 22:01

    @grzegorz9992 - kolega klei z 16 mm, tak samo odważny pomysł ;) Generalnie, pewnie da się zrobić, choć jeśłi +tof ma 17TS to ja bym jego właśnie wykorzystał ;)

  28. ciszy
    ciszy 8 września 2015, 22:23

    Obiektywik pierwsza klasa ale to juz raczej specjalistyczny sprzęt do profesjonalnego użytku dla kogoś kto zarabia na fotografii. Mi np w zupelnosci starcza samyang 14mm jest wystarczająco dobry ostry itp a co najważniejsze dla amatora jest tani. Poza tym dla niektórych waga ma znaczenie jak dla mnie na wycieczki to sami czasem wydaje się dosyć ciężki a co dopiero ten kloc ale ca jakość się placu pod każdym względem w tym i waga szkla...

  29. +tof
    +tof 9 września 2015, 17:10

    @kojut myślę, że obiektyw tego aparatu skrzynkowego psuł cały zysk z płyty szklanej w tym aparacie.
    Ja szanuję pionierów odkrywców. Podziwiam tych dwoje na linku których pokazałeś, bo przecież ten drugi prawdopodobnie z identycznym aparatem fotografował pierwszego. To już są dwaj ludzie z szafą! jak u Polańskiego. A przecież i mnie po wyciągnięciu aparatu grożono nożem, zatrzymywano na granicy, gazowano w rozruchach...
    Mam doskonałe wyobrażenie czego oczekuję od sprzętu foto.
    Gdzieś się tam pętają stare obiektywy od Zorki i Zenita. Zgadzam się z Arkiem, że postęp jest niesamowity i obiektywów 5 i 10 letnich nie ma sensu kupować, bo to inna epoka. Nie kupię tego obiektywu, bo to jest przerost formy nad treścią. Myślę, że nie tylko dla mnie. Gdyby kosztował o połowę mniej. To może??
    Czekam na 7 - 14 2.8 Olympusa. Stabilizacja matrycy w piewszym body w ręku plus drugie body z 12 40 2.8 schowane w plecaku typu sling załatwią sprawę wyjazdów.
    Do zdjęć artystycznych chciałbym puszkę Canona. Z lepszym ISO niż w 6d i stałki Sigmy. I uważam, że Canon na razie marnuje czas i pieniądze, idzie niewłaściwą ścieżką. Jak Nokia.

  30. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 9 września 2015, 20:55

    Bardzo fajne szkło, niewykluczone że pogonie samyanga i kupię to mimo że wielokroć droższe :P
    11mm na FF to jest to czego pragnę.

  31. ciszy
    ciszy 9 września 2015, 22:37

    Jak tak pragniesz szerokiego kata zawsze można użyć Fisza i go wyprostować wiadomo ze to nie to samo ale szeroko jest na bank:-) zauwazylem ze ostatnio wychodzi sporo fajnych na prawdę świetnych szkiel (jakiś wysyp) kończy się era ladnego srodka i slabych brzegow, żeby jeszcze popracowano nad miniaturyzacja to bylo by super...

  32. drumla
    drumla 10 września 2015, 13:00

    Ale gdzie stabilizacja ja się pytam???!!!!1

    3 - 2 - 1 ...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.