Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony RX1R II

Sony RX1R II
14 października
2015 17:04

Firma Sony zaprezentowała dzisiaj kompaktowy, pełnoklatkowy aparat RX1R II - wyposażony m.in. w 42.4-megapikselową matrycę z regulowanym optycznym filtrem dolnoprzepustowym oraz obiektyw Zeiss Sonnar T 35 mm f/2.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Sony wprowadza nowy, mieszczący się na dłoni aparat RX1R II z 42,4-megapikselowym, pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu wykonanym w technologii BSI.

Najnowszy kompakt Sony klasy premium z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu wykonanym w technologii BSI, obiektywem ZEISS® Sonnar T* 35 mm F2, szybkim systemem AF, wysuwanym wizjerem XGA OLED i pierwszym na świecie regulowanym optycznym filtrem dolnoprzepustowym* oraz funkcją bracketingu filtra dolnoprzepustowego.

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

Firma Sony ogłosiła powiększenie serii cenionych aparatów kompaktowych Cyber-shot RX o nowy, pełnoklatkowy model RX1R II (DSC-RX1RM2).

Nowy RX1R II, który wraz z wcześniej wprowadzonymi modelami RX1 i RX1R należy do rodziny najmniejszych na świecie aparatów z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, przewyższa jakością obrazu wszystkie poprzednie kompakty firmy Sony. Jest to w pierwszym rzędzie zasługa dwóch kluczowych, zoptymalizowanych do wzajemnej współpracy podzespołów: nowej, 42,4-megapikselowej matrycy obrazującej oraz obiektywu ZEISS Sonnar T* o stałej ogniskowej 35 mm i dużym otworze przysłony: F2.

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

System automatyki ostrości nowego modelu działa o 30% szybciej niż w poprzednich modelach RX1. Światową nowością jest regulowany optyczny filtr dolnoprzepustowy. Użytkownik ma do dyspozycji ustawienia „wyłączony”, „standardowy” i „wysoki”, a dodatkowo funkcję bracketingu filtra dolnoprzepustowego. Wykonywanie zdjęć aparatem trzymanym przy oku umożliwia wygodny, wysuwany wizjer XGA OLED. Mimo jego dodania, nowy model jest tylko minimalnie większych od swoich poprzedników.

Najwyższa jakość obrazu z aparatu mieszczącego się na otwartej dłoni

Aparat RX1R II jest wyposażony w wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R® o efektywnej rozdzielczości około 42,4 megapiksela. Dzięki jego ścisłej współpracy z wydajnym procesorem obrazu BIONZ X uzyskuje się niezwykle szeroki zakres czułości (ISO 100–25 600, z możliwością rozszerzenia 50–102 4001) oraz szeroki zakres dynamiczny. Przetwornik obrazu jest wykonany w technologii BSI i wyposażony w powiększone obwody oraz miedziane ścieżki sygnału. Taka konstrukcja zwiększa szybkość transmisji i umożliwia generowanie danych wyjściowych około 3,5 raza szybciej niż w modelu RX1R.

Idealnie ostre odwzorowanie obrazu aż po same rogi kadru to zadanie jasnego obiektywu ZEISS Sonnar T* 35 mm F2, indywidualnie dopasowywanego do właściwości matrycy aparatu. Specjalny pierścień umożliwia przełączenie obiektywu w tryb zdjęć makro, w którym minimalna odległość robocza wynosi zaledwie 14 cm. 9-listkowa przysłona pozwala uzyskać spójne, miękkie rozmycie nieostrych fragmentów obrazu.

Stałoogniskowa konstrukcja nowego modelu pozwala w pełni wykorzystać ogromną rozdzielczość poprzez precyzyjne dopasowanie wzajemnego położenia matrycy i obiektywu. Im mniejsza odległość między tymi podzespołami, tym więcej światła z otoczenia może dotrzeć do przetwornika obrazu, zapewniając bogactwo szczegółów i wysoką rozdzielczość. Co więcej, w odróżnieniu od aparatów z wymiennymi obiektywami migawka modelu RX1R II znajduje się w obiektywie. Rozwiązanie to pozwala znacznie zmniejszyć rozmiary obudowy, a dodatkowo skrócić czas synchronizacji z lampą błyskową do 1/2000 sekundy.

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

Aby umożliwić pełne wykorzystanie szerokiego zakresu dynamicznego matrycy, nowy model RX1R II został wyposażony w tryb zapisu 14-bitowego obrazu RAW bez kompresji. Nadal dostępne są także wcześniejsze formaty z kompresją.

Szybki system AF umożliwiający uchwycenie najważniejszej chwili

Model RX1R II jako pierwszy w serii kompaktów Sony RX pozwala korzystać z zalet systemu automatyki ostrości Fast Hybrid AF. Matryca aparatu zawiera umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej, 399-polowy czujnik AF oparty na detekcji fazy, zapewniający największe na świecie (45%) pokrycie polami AF pełnoklatkowego przetwornika obrazui. Połączenie tego czujnika z 25 polami AF opartymi na detekcji kontrastu zaowocowało o 30% większą szybkością działania systemu AF niż w poprzednim modelu. Zaawansowany algorytm wykrywania ruchu pozwala dokładnie przewidzieć nawet szybkie przemieszczenia poruszających się obiektów. W rezultacie nowy tryb AF-C umożliwia śledzenie zachowania obiektu i utrzymywanie na nim ostrości nawet podczas zdjęć seryjnych z szybkością do 5 klatek na sekundę.

Nowością w tym modelu jest dostępność różnych ustawień strefy AF, takich jak szeroka, centralna czy punktowa z wyborem czujnika, jak również możliwość śledzenia ostrości i jej ustawiania na oczy fotografowanej osoby.

Pierwszy na świecie regulowany optyczny filtr dolnoprzepustowy

Zupełną nowością w aparatach cyfrowych jest zastosowany w modelu RX1R II regulowany optyczny filtr dolnoprzepustowy, który pozwala użytkownikowi zmieniać równowagę między rozdzielczością obrazu a poziomem takich zjawisk, jak mora czy przekłamania barw.

Dostępne są trzy ustawienia filtra2: „wyłączony”, przy którym obraz wygląda jak z matryc bez filtra dolnoprzepustowego i ma najwyższą możliwość rozdzielczość; „standardowy”, zapewniający równowagę między rozdzielczością a usuwaniem mory i wad kolorystycznych; oraz „wysoki”, w większym stopniu eliminujący niedoskonałości obrazu. Dzięki tej unikatowej funkcji użytkownik może dostosowywać jakość i rozdzielczość obrazu do zawartości sceny, w szczególności zaś do obecności obiektów o dużej częstotliwości przestrzennej, które sprzyjają wystąpieniu mory. W praktyce korzysta więc z modelu łączącego właściwości dwóch aparatów: jednego bez filtra dolnoprzepustowego i drugiego z filtrem. Oprócz tego dostępna jest funkcja bracketingu filtra dolnoprzepustowego, pozwalająca porównać rezultaty uzyskiwane przy różnych ustawieniach.

Nowy, wysuwany wizjer XGA OLED, uchylny ekran, filmy HD i inne cechy

Aparat RX1R II jako pierwszy w serii RX1 jest wyposażony w wysuwany wizjer XGA OLED Tru-Finder3. Jego układ optyczny składa się z czterech soczewek, w tym dwóch asferycznych, oraz powłok ZEISS T*. Obraz jest wyświetlany w powiększeniu 0,74x4; odznacza się ostrością i minimalnym poziomem zniekształceń nawet w narożnikach. Użytkownik może też wyświetlać obraz na 3,0-calowym ekranie LCD WhiteMagic™ o rozdzielczości 1,2 miliona pikseli. Regulowane nachylenie ekranu — od 109° w górę do 41° w dół — daje możliwość rejestracji z różnych perspektyw i pozycji.

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

Zaawansowana matryca i procesor aparatu pozwalają także na zapis bardzo szczegółowych filmów Full HD (1920 x 1080) z małą ilością szumów. Dzięki uniwersalnemu kodekowi XAVC S materiał wideo można nagrywać w różnych formatach, między innymi 50p, 25p i 24p.5

Aparat RX1R II jest wyposażony w technologie Wi-Fi® i NFC. Do obsługi wszystkich funkcji można używać aplikacji Sony PlayMemories Mobile™, dostępnej w wersji na systemy Android™ i iOS. Zwiększanie funkcjonalności urządzenia umożliwiają aplikacje z serwisu PlayMemories Camera Apps™.

W najbliższym czasie wydana zostanie nowa wersja popularnej aplikacji „Wbudowany inteligentny pilot”6. Umożliwia ona zdalne wyzwalanie migawki smartfonem i zawiera zaktualizowane, dostosowane do nowego aparatu funkcje trybu B (Bulb) i zdjęć seryjnych. Więcej informacji na www.sony.net/pmca.

Sony RX1R II
Źródło: Sony / CC BY 3.0

Ceny i dostępność

Nowy, pełnoklatkowy aparat kompaktowy Sony RX1R II trafi do sprzedaży w grudniu 2015 r., a jego cena będzie wynosiła około 3500 euro.

1. Rozszerzony zakres ISO 50–102 400 jest dostępny tylko przy fotografowaniu.
2. Tylko przy fotografowaniu.
3. Rozdzielczość wizjera XGA OLED Tru-Finder wynosi 2 359 296 pikseli.
4. Około 0,74x dla odpowiednika obiektywu 50 mm nastawionego na nieskończoność, –1 m–1).
5. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDXC klasy 10 lub wyższej.
6. Wersja 4.0.


Komentarze czytelników (61)
  1. Michel
    Michel 14 października 2015, 17:09

    No fajne cacko. I nawet nie tak drogie, jak myślałem ;-)

  2. sloma_p
    sloma_p 14 października 2015, 17:26

    Ultimate compact? Dla mnie tak. Na razie mnie nie stać ale używka za 5 lat...

  3. ciszy
    ciszy 14 października 2015, 17:39

    Trzeba przyznać że ładnie się prezentuje, fajny motyw z tym regulowanym filtrem... Cena strasznie wysoka ale w sumie nie odbiega pod poprzedniego modelu a tu oferuje dużo dużo więcej....

  4. Beginner
    Beginner 14 października 2015, 18:02

    Jest zupełnie oczywiste, że dziś trudno przewidywać jak w najbliższej przyszłości ukształtuje się sytuacja na rynku sprzętu foto powszechnego użytku. Niewątpliwie będzie to zależało od wielu czynników, które dziś są niewiadomą, ale jedno dla mnie jest jasne i oczywiste już teraz. Aktualnie firma Sony jest na rynku sprzętu foto powszechnego użytku zdecydowanie najbardziej innowacyjna, dynamiczna i obiecująca na przyszłość.

  5. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 14 października 2015, 18:03

    Eeee tam, na pewno słaba bateria. Tysiąca zdjęć nie zrobi. Na co to komu?

  6. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 14 października 2015, 18:08

    @Michael - 3500euro, a ty myslales ze wiecej? RX1 na wejsciu kosztowal 2800usd a byla to znacznie bardziej rewolucyjna kamera (bo pierwsza).

  7. 14 października 2015, 18:17

    Fajny ale 15 koła za kompakt to jednak z deka kosmos.

  8. Rafiki
    Rafiki 14 października 2015, 18:27

    Wielu wybitnych fotografów niemal nigdy nie zdejmowało trzydziestki piątki z aparatu... to coś dla nich... :)
    ...a obiektyw w tym aparacie jest najwyższych lotów.

  9. Michel
    Michel 14 października 2015, 18:35

    @komisarz_ryba: Michel, nie Michael :-)

    Tak, myślałem, że więcej, patrząc na stosunek ceny pierwszego RX1 do pierwszego A7R.

  10. zalkap
    zalkap 14 października 2015, 18:41

    Świetny aparacik na ulicę. Super optyka. Martyca pewnie najwyższych lotów tylko jakoś ciężko znalaźć mi zastosowanie dla 42MPix w tym typie aparatu.
    No i ta cena do której należałoby doliczyć +400 Euro za viewfinder.
    Za 1/4 tej ceny można kupić Fujifilm X100(t/s) i radzić sobie nawet lepiej na ulicy, a pozostałe 3000 Euro lepiej wydać na 3 tygodnie w Indiach + 1 tydzień w NYC i przywieść stamtąd mnóstwo świetnych zdjęć i jescze więcej fotograficzno podróźniczych doświadczeń.

    Pozdrawiam

  11. Rafiki
    Rafiki 14 października 2015, 18:43

    ...dlaczego doliczyć 400E za celownik?

  12. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 14 października 2015, 18:49

    "... jakoś ciężko znalaźć mi zastosowanie dla 42MPix w tym typie aparatu. "

    Zoom cyfrowy?

  13. Szabla
    Szabla 14 października 2015, 19:14

    A za całość ceny można oblecieć cały świat fotografując komórką. Też fajnie. :-D

  14. Jaromir
    Jaromir 14 października 2015, 19:17

    Cacko, tyle technologii w tak małej obudowie, ale cena ................

  15. zalkap
    zalkap 14 października 2015, 19:18

    @Rafiki

    Nie wiem jak Ty, ale ja lubię mieć aparat przy oku. Pozwala mi to na precyzyjniejsze kadrowanie i unikanie walki ze światłem oślepiającym wyświetlacz.

    @MaciekKwarciak
    Moim zdaniem zdjęcie powinno być skadrowane najlepiej jak się do już w monęcie naciśnięcia spustu migawki.
    Jeżeli obiekt jest zbyt daleko to raczej niż cyfrowy zoom znalazłby sposób, aby do niego podejść lub przedstawić na zdjęcui w inny sposób. Cyfrowy zoom to coś o czym pomyślałbym na samym końcu.
    Jeżeli chcesz używać 35mm szkło do robienia zdjęć obiektom oddalonym od Ciebie o 50m to lepiej kup lustrznkę z zoomem 70-200 lub 70-300 i sprawa załatwiona.

  16. tripper
    tripper 14 października 2015, 19:19

    Fajny. Nawet bardzo fajny. W sam raz dla ludzi co śpią na kasie :-)

  17. niebo
    niebo 14 października 2015, 19:20

    Klejnocik i cacuszko.

  18. tripper
    tripper 14 października 2015, 19:21

    @zalkap

    Ale przecież ten aparat ma wizjer. Na pewno nie tak wypaśny jak w niektórych bezlustrach, ale jest.

  19. zalkap
    zalkap 14 października 2015, 19:26

    @Szabla
    Pokaż mi swoje zdjęcia, a nie sprzęt którym fotografujesz.
    Ludzie komórkami i tanimi aparatami robią super zdjęcia.
    Niestety 'sprzętowy onanizm' prowadzi to 'twórczej impotencji' i później można zobaczyć w necie fotografoczne disco-polo robione profesjonalnym sprzętem.


  20. zalkap
    zalkap 14 października 2015, 19:28

    @tripper
    Uppss, no to zaoszczędziłem 400 Euro ;) Myślałem, że to lampka.

  21. 14 października 2015, 19:43

    @zalkap - popieram Twoją opinię w 100%. Ostatnio zresztą miałem okazję popatrzeć przez wizjer Leici Q - nota bene jedynej obecnie konkurentki dla w/w Sony i szczerze mówiąc, zawiodłem się. Podejrzewam, że RX1 (czy to Mk I czy II) nie da mi lepszego "experience" niż wspomniana Leica, a już na pewno nie może konkurować z wizjerem optycznym. Każdy wizjer elektroniczny - w moim odczuciu - odsuwa mnie od fotografowanej sceny, czuję się jakbym przystawiał twarz do telewizora kineskopowego ;). Patrzenie przez to ustrojstwo jest dla mnie niesłychanie nieprzyjemnym doświadczeniem.

    Dlatego do mojego świeżo zakupionego Ricoha GR II już zaczynam zbierać na wizjer optyczny. Swoją drogą @zalkap, możesz polecić coś dobrego w tej kwestii?

  22. Rafiki
    Rafiki 14 października 2015, 19:43

    @ zalkap
    Dzięki za wytłumaczenie po co jest wizjer :)

  23. Szabla
    Szabla 14 października 2015, 19:49

    Nie ma jak porcja rozrywki. ;-)

  24. 2marekm
    2marekm 14 października 2015, 19:58

    Ten kompakt to nisza dla bogatych, ale gdzie oczekiwany bezlusterkowiec dla fotrografujcego ludu miast i wsi A6100/A7000 ?

  25. kshizhan
    kshizhan 14 października 2015, 20:17

    szabla, jak bedziesz leciał daj znać, chętnie się zabiorę. PS mam fajną komórkę

  26. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 14 października 2015, 20:26

    @zalkap
    "Moim zdaniem zdjęcie powinno być skadrowane najlepiej jak się do już w monęcie naciśnięcia spustu migawki. "

    Moim też ale ja dopiero się uczę.

  27. ikit
    ikit 14 października 2015, 20:53

    Dobrze że taki drogi, nie będzie kusić przez najbliższe kilka lat:D No i wreszcie ruchomy ekranik... A jak tam jeszcze wcisnęli wizjer to ja nie mam pojęcia...
    Ciekawe jak życie baterii, poprzednie modele miały z tego co pamiętam pod 150zdjęc na jednej.

  28. szafir51
    szafir51 14 października 2015, 20:55

    jest to jakiś segment foto, który firma chce zagospodarować. Wielu nabywców pewnie nie znajdzie, ale Ci co go kupią nie będą mieli chyba powodów do narzekań. Sony matrycę ma, resztę części też - pozostało to poskładać razem i dać do sprzedaży. RX1 jakiś tam sukces odniósł, II wersja jest czymś naturalnym.

  29. Szabla
    Szabla 14 października 2015, 21:08

    @kshizhan: mam lepszą, ale brak tych 20 tysięcy do wydania :-P

  30. 2marekm
    2marekm 14 października 2015, 21:17

    @Szabla...Ty tu pitu, pitu, z kiedy oczekiwany A6100/A7000 ?

  31. kebab666
    kebab666 14 października 2015, 22:10

    Sprzęt dla pixelofilów. Coś jak Apple wśród smartfonów. Trzeba mieć za dużo pieniędzy lub nierówno pod sufitem aby wydać tyle pieniędzy za taki aparat. Być może robi świetne zdjęcia, ale bez przesady.

  32. fotopstryk
    fotopstryk 14 października 2015, 22:23

    Ktos wie jak dziala ta optyczna podmianka filtrow?

  33. espresso
    espresso 14 października 2015, 22:33

    Fajny obiektyw, pewnie matryca też. Reszta bez polotu. Cena na starcie... kroją równo, ale firma dołuje to się cenami winduje.

  34. Szabla
    Szabla 14 października 2015, 22:48

    Apple też dołożę zapewne? Takie ceny mają... :-P

  35. Szabla
    Szabla 14 października 2015, 22:50

    @marek: w swoim czasie :-)

  36. Rafiki
    Rafiki 14 października 2015, 23:29

    @kebab666
    "Sprzęt dla pixelofilów"
    Raczej dla fotografów.

  37. Bahrd
    Bahrd 14 października 2015, 23:33

    fotopstryk,

    Na stronie WIRED piszą, że: "There’s a layer of liquid crystals in between the low-pass filter stack that blocks or allows light to pass through them, much like the way LCD TVs work."

    A ilustracja pojawiła się na DPR: link

  38. fotopstryk
    fotopstryk 15 października 2015, 08:09

    O rany, ale trick. Ciekawe jakie straty swiatla sa na tym ukladzie...

  39. ciszy
    ciszy 15 października 2015, 08:23

    Ludzie kupują laptopy z nadgryzionym jabuszkiem za 10tys podczas gdy np ASUS o podobnych parametrach jest wart 1/3-1/4 tej ceny. I co wielu ludzi i tak kupuje nadgryzione jabuszko. Uwiez ten Sony znajdzie wielu nabywców, może nie w Polsce ale na świecie.

  40. sloma_p
    sloma_p 15 października 2015, 08:34

    Ludzie w tym kraju nadal nie rozumieją, ze radość z użytkowania sprzętu, to nie tylko same parametry. Powiedziałbym, że od pewnego stopnia zaawansowania technicznego parametry nie mają znaczenia, zaczyna się liczyć haptyka, łatwość obsługi i przenoszenia itp.

  41. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 08:38

    @ciszy: a co jest takim Apple dla RX1Rmk2? :-)

  42. sloma_p
    sloma_p 15 października 2015, 08:57

    Leica Q?

  43. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 08:58

    Ale nie jest 3-4 krotnie droższa :-)

  44. wojcias
    wojcias 15 października 2015, 09:13

    Od kilku lat uzywam RX10 wlasnej konstrukcji czyli Nex6 z zasilikonowanym zeisem 24. Da sie zyc bez zooma a ogniskoowa 35mm swietnie sie sprawdza

  45. sloma_p
    sloma_p 15 października 2015, 09:18

    Ano nie jest :)

  46. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 09:26

    wojcias, ale to 36 mm i APS-C.

  47. sloma_p
    sloma_p 15 października 2015, 09:34

    @Szabla - a wizjer ten sam co w RX100IV?

  48. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 09:36

    Tak.

  49. felis
    felis 15 października 2015, 09:52

    Nie wiem czy to Sony wymyśliło patent z chowanym wizjerem, ale podoba mi się ten pomysł.

  50. Jaromir
    Jaromir 15 października 2015, 10:36

    Szabla

    może wiesz co to za port z czerwoną obwódka? Wygląda jak jack 3,5 mm audio, ale to jest wejście czy wyjście?

  51. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 10:42

    Wejście mikrofonowe.

  52. zbytek3
    zbytek3 15 października 2015, 11:17

    Super tak trzymac Sony :-) na Zlocie robilem Rx1 i bylo super,
    a ja poprosze uzywke 7S jak wejdzie 7Sm2... moze byc po bazarku...

  53. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 13:08

    Była dwójka, ale nikt jej nie chciał ;-)

  54. szlicnykotek
    szlicnykotek 15 października 2015, 14:58

    można już zamawiać ?

  55. Szabla
    Szabla 15 października 2015, 16:03

    Nie mam pojęcia :-)

  56. cube
    cube 16 października 2015, 00:22

    niezłe cacko, już nie mogę się doczekać RX1R3, dodatkowo ze stabilizacją matrycy, tego chyba trzeba będzie nabyć... ;-)

  57. Szabla
    Szabla 16 października 2015, 18:09

    Jest A7Rmk2 ;-)

  58. ***s***
    ***s*** 16 października 2015, 19:01

    Oczywiste ze jak jest to cube nie chce. On chcialby gdyby nie bylo bo ponarzekac mozna ze "nie ma".

  59. cube
    cube 16 października 2015, 23:22

    Szabla, Mam a7, ale razem ze szkłem 35/2.8 jest i tak większa od tego tu kompakcika. Jako że przywyklem do tej ogniskowej i mógłbym jej nie odpinac, to rx1r bardziej mnie przekonuje. Ten ma już praktycznie wszystko, Na pewno zrobią niedługo taki jeszcze ze stabilizacją.

    *Słodziutki, ty chyba narzekania nie widziałeś...

  60. Szabla
    Szabla 18 października 2015, 21:53

    Większa, ale dla wielu bardziej uniwersalna. :-)

  61. 8 stycznia 2017, 16:30

    gdzie tam fajny, nawet lampy blyskowej nie ma, kaszanka

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.