Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Panasonic Lumix S5 II okiem filmowca

4 stycznia 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 70
Komentarze czytelników (70)
  1. rabijki
    rabijki 4 stycznia 2023, 16:25

    hmm, okiem filmowca i ani słowa o zakresie dynamicznym matrycy...

  2. BlindClick
    BlindClick 4 stycznia 2023, 16:30

    Może nie są pewni swego AF, wypuścili w S5 zbiorą opinie uwagi i wypuszcza poprawioną wersję w topowym.
    Chyba na dobre odeszły czasy gdy producent budował prototypy, testował poprawiał, i jak był pewien to wypuszcza nowinki w topowy modelu.
    Teraz oby się nie zapaliło samo za szybko i sprzedajemy...
    Skoro są chętni by płacić za bycie obiektywem doświadczalnym dlaczego z tego nie skorzystać?

  3. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 16:30

    @rabijki
    Na to przyjdzie czas w testach, to są pierwsze wrażenia. Nie chwalili się specjalną poprawą względem S5, więc się skupiłem na tym czym się chwalili

  4. LbArtJ
    LbArtJ 4 stycznia 2023, 17:16

    Panasonic chwali się świetną stabilizacją obrazu dla wideo. To czego Sony, Nikon, czy Canon nie umie. Proszę zróbcie dobry test stabilizacji.

  5. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 17:56

    Przecież jest w materiale. I nie wiem skąd teza że "Sony nie umie" - od 2.5 roku mają najlepszą stabilizację na rynku

  6. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 4 stycznia 2023, 18:13

    Jeśli to prawda że do S5II X (200USD extra) dodadzą kodeki all-intra to chyba znalazłem mój nowy system :-)

  7. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 18:19

    @Amadi
    Będzie dzisiaj transmisja?

  8. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 18:23

    Wielki ból jest żeby dać 4K 60p w FF,
    Gdy A7S III dostało 120p myślałem że to szybciej nadejdzie.

  9. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 4 stycznia 2023, 18:31

    a ja myślałem że 4k@25p 10bit H265 pojawi się w Sony, ale widać ból... choć mają to body innych producentów w cenie 5000zł puszka...

  10. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 4 stycznia 2023, 18:32

    all intra

  11. Lianna
    Lianna 4 stycznia 2023, 18:47

    Bardzo uprzejmie proszę Optyczne.pl o rozważenie wprowadzenia testu "oddychania" obiektywu do nowych testów obiektywów - a jak się da, to do dostępnych starszych też, może do kilku Sigm np. wyciąć z tego materiału.

    Chodzi mi o nagranie podobne do testu obiektywów Sigma w tym materiale (np. 9:30-9:50). 10-20 sekund (na ogniskową) materiału wideo z obiektywem na najkrótszej odległości, na portretowej i na kilku/kilkunastu metrach. Warto to zrobić z tłem (przy krawędziach obrazu), które ułatwi zauważenie zawężenia/poszerzenia widoku (tak jak tutaj, j.w.).

    Nie wiem czy to reguła, ale w materiale widać też, że przynajmniej część nowszych konstrukcji DG DN oddycha mniej niż starsze, lustrzankowe.

    Wiem, że przynajmniej kilka nowych korpusów oferuje kompensację oddychania obiektywów, ale zwykle jest to ograniczone do własnych szkieł producenta i nie wchodzi do starych korpusów.

  12. przybylskipawel
    przybylskipawel 4 stycznia 2023, 19:06

    Pomieszczenie w tle w teście AF było zauważalnie gorzej oświetlone, niż zazwyczaj (niż przy teście innych aparatów), a w DPReview zasugerowali, że AF w S5 II nie znosi niedoświetlenia tak dobrze, jak inne aparaty z PDAF. Mogło to pogorszyć zachowanie AF w zakresie tempa wykrywania twarzy z dalszej odległości w porównaniu do innych korpusów.

  13. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 19:54

    Mogło. Ale to nadal było max ISO 400, plus przy obiektywach Sigmy w dobrze oświetlonym pomieszczeniu jest to samo

  14. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 20:03
  15. mav
    mav 4 stycznia 2023, 20:16

    @Lianna - tak, oddychanie to nieraz duży problem, a podobno jednym z gorszych jest m.in. sigma 50-100/1.8

    Co do aparatu, to prawdę powiedziawszy stabilizacja na szerokim kącie bardziej psuła niż pomagała. Tam obraz naprawdę pływa, bardzo nieprzyjemne. Niby stabilizacja matrycy, ale i tak źle wygląda. Na dłuższej lepiej.

  16. mav
    mav 4 stycznia 2023, 20:17

    Nie dopisałem, że popieram oczywiście wniosek o uwzględnianie tego parametru w teście, choćby w podobnej formie jak odblaski, czyli bez obliczania, wykresów itp. tylko chociaż foto (choć film byłby lepszy) porównawczy.

  17. ziggy
    ziggy 5 stycznia 2023, 02:03

    "celem był szybko i chaotycznie poruszający się kot"

    Chaos to ich drugie imię ;)

  18. lord13
    lord13 5 stycznia 2023, 08:01

    @Amadi
    "Układy autofokusa, które korzystają z technologii detekcji fazy i są zintegrowane z matrycą rejestrującą obraz, liczą sobie około 10 lat. Pierwsze z nich znajdziemy w aparatach takich jak: Sony NEX 5R (zaprezentowany w 2012 roku), Canon EOS 70D (2013 r.) czy Fujifilm X-E2 (również 2013 r.)."

    Zasadniczo, to pierwsze układy PDAF zintegrowane na matrycy pokazało Fuji w swoich kompaktach z 2010 r. :)
    Przy okazji takie pytania, czy w tych Panasach jest możliwość regulowania szybkosci/płynności przeostrzania pomiędzy planami? Są dostępne jakieś dodatkowe indykatory wspomagające MF?

  19. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2023, 08:38

    Pobudka!

    Nikkory link

    link

  20. JarekB
    JarekB 5 stycznia 2023, 09:55

    @Amadi
    'I nie wiem skąd teza że "Sony nie umie" - od 2.5 roku mają najlepszą stabilizację na rynku'

    Mógłbyś to trochę wyjaśnić? Używam A7mIII (wiem, że jest starszy niż 2,5 roku) i stabilizacja w nim wydaje się nie istnieć. A7RV ma mieć stabilizację 8EV, wy w pierwszm teście zmierzyliście (o ile dobrze pamiętam) 3,5 EV. Cóż jest w tym nadzwyczajnego?

  21. lord13
    lord13 5 stycznia 2023, 10:49

    @JarekB
    Przecież masz wyjaśnione o co chodzi. Chodzi o stabilizację aktywną, czyli z dodatkowo włączoną stabilizacją cyfrową w wideo. Optyczni w ogóle tego nie mierzą w testach fotograficznych, jedynie Amadeusz opisuje swoje wrażenia w testach trybu filmowego i nie jest on jedynym, który twierdzi, że Sony ma to obecnie najbardziej dopracowane.

  22. Opilek
    Opilek 5 stycznia 2023, 12:20

    Naprostujcie mnie bo chyba coś przeoczyłem

    Gdzie w menu można włączyć 4k 50 8 bit, bo wszędzie widziałem 10 bitowe.

    Nie to żebym jakoś szczególnie tęsknił za 8bit ale zwróciło to moją uwagę

  23. Amadi
    Amadi 5 stycznia 2023, 12:29

    Przełącz z MOV na MP4, może tam. Nie mam już egzemplarza prasowego pod ręką więc nie sprawdzę

  24. Amadi
    Amadi 5 stycznia 2023, 12:39

    @JarekB - mierzenie stabilizacji w EV to domena fotografii i nie ma nic wspólnego z tym jak działa stabilizacja w filmie. Powód jest prosty - algorytm stabilizacji w obu przypadkach ma zupełnie inny cel. Przy foto ważne jest utrzymanie nieruchomego kadru choćby się paliło i waliło. I tu porównywanie długości... znaczy no, liczby EV, które uprawiają producenci ma jakiś tam sens.
    Przy filmie celem stabilizacji jest upłynnienie ruchu kamery, nawet jeśli kadr się zmienia. Nie jest to coś co da się łatwo zmierzyć, pozostaje nagrywać i oglądać sample, czyli dokładnie to co robię w testach filmowych:
    link

    A co do Sony to ogromny przeskok nastąpił w ostatniej generacji, czyli w aparatach z nowym menu i procesorem Bionz XR. Czyli A7S III, A7 IV, A1, A7R V, FX3, FX30. Wcześniej faktycznie było słabo. A w tych nowych tryb aktywny naprawdę robi robotę.

  25. Szabla
    Szabla 5 stycznia 2023, 13:31

    Warto zauważyć, że producenci podają wydajność stabilizacji dla obiektywów o różnych ogniskowych.

  26. JarekB
    JarekB 5 stycznia 2023, 17:04

    @Amadi
    Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie.

  27. BlindClick
    BlindClick 6 stycznia 2023, 11:39

    A Optyczni namierzaja maksymalnie do 4.5EV, mimo że producenci podają i po 8EV.
    4.5EV to dużo bo inni piszą że w "realnym świecie" stabilizacja daje do 3EV.

    Wymogi marketingu zabily już całkowicie sens tego parametru. Dodawanie nawet po 0.5EV co model wywindowalo go tak poza realność że pozostaje się śmiać.

  28. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2023, 13:18

    Mierzą inaczej, to i wyniki inne.

  29. PDamian
    PDamian 6 stycznia 2023, 15:12
  30. PDamian
    PDamian 6 stycznia 2023, 15:33
  31. FotogramPL
    FotogramPL 9 stycznia 2023, 22:18

    @ Amadi " Przecież jest w materiale. I nie wiem skąd teza że "Sony nie umie" - od 2.5 roku mają najlepszą stabilizację na rynku"
    Pracowałem na systemie Sony prze kilka ostatnich lat a ostatnim modelem było A7III. W zeszłym roku przeszedłem na Panasonica S5. Różnica w stabilizacji na korzyść S5, obrazek na korzyść S5, kodeki wideo na korzyść S5, autofokus w S5 po aktualizacji pod koniec ubieglego roku niewiele ustepuje A7III. Do tego S5 zapisuje wideo w Rawach na zewnetrzną nagrywarkę. Różnica w cenie na korzyść S5. Dokupiłem BS1H, w cenie ok 10 tys i zapominam o SONY na kilka lat.

  32. Amadi
    Amadi 9 stycznia 2023, 23:50

    @FotogramPL - przeczytaj to co napisałem w kolejnym komentarzu. A7 III to aparat z czasów zanim Sony ogarnęło stabilizację.

    Zresztą sam napisałem, że najlepszą stabilizację na rynku mają od 2.5 roku. A Ty mi wyskakujesz z 5-letnim sprzętem z 2018

  33. Accipiter
    Accipiter 10 stycznia 2023, 20:59

    Zapytam tak z ciekawości, które modele Sony mają tak dobrą stabilizację?

  34. Amadi
    Amadi 10 stycznia 2023, 21:29

    Też masz napisane w moim komentarzu powyżej :)

  35. Accipiter
    Accipiter 11 stycznia 2023, 19:03

    @Amadi.
    Tu jest porównanie stabilizacji Sony A7IV i Lumixa S5, 14 minuta link

  36. Szabla
    Szabla 11 stycznia 2023, 20:06

    Z komentarza wynika, że w A7 IV włączony był zwykły tryb stabilizacji, a nie aktywny.

  37. Accipiter
    Accipiter 11 stycznia 2023, 23:43

    Myślałem że chodzi o stabilizację mechaniczną.

  38. Szabla
    Szabla 12 stycznia 2023, 08:45

    Kilka chwil wcześniej autor mówi o zaletach Active IS w S5 II...

  39. Szabla
    Szabla 12 stycznia 2023, 08:49

    Jeżeli chcemy filmować z ręki równocześnie idąc, należy w A7 IV włączyć tryb aktywny czyli połączenie stabilizacji matrycy ze stabilizacją elektroniczną.

  40. Accipiter
    Accipiter 12 stycznia 2023, 11:51

    Muszę jeszcze raz obejrzeć ten film, tak szybko mówią Ci youtuberzy, że ciężko nadążyć, tym razem w wolniejszym tempie.
    Nigdy nie korzystałem że stabilizację cyfrowej i trochę ciężko mi ogarnąć jej zalety.

  41. Amadi
    Amadi 12 stycznia 2023, 12:02

    @Accipiter - stabilizacja cyfrowa w oparciu o dane z czujnika żyroskopowego potrafi naprawdę ładnie wyrównać obraz programowo. Tak samo działają stabilizacje w nowszych smartfonach

  42. Accipiter
    Accipiter 12 stycznia 2023, 12:33

    Tak, tylko podobne efekty można huba uzyskać w postprodukcji.
    Oglądałem jeszcze raz to porównanie, 14:14 do 14:50 jest porównanie, przy połączonej tylko zwykłej stabilizacji czujnika, w jednym i drugim modelu.
    Jeżeli wierzyć autorom filmu, to zwykła, mechaniczną stabilizacja w S5II jest jednak lepsza niż w Sony A7IV, różnice są spore.
    Tak przynajmniej ja to widzę, na podstawie tego porównania.

    Tu drugi przykład link , 16:09.
    Porównanie stabilizacji zwykłej i cyfrowej.

  43. Amadi
    Amadi 12 stycznia 2023, 13:18

    Nie zawsze można uzyskać taki efekt na postprodukcji. Zwykła stabilizacja analizująca obraz w programach montażowych aż tak dobrze nie działa. Jeśli dane z czujnika żyroskopowego są w metadanych pliku filmowego (jak w Sony FX6 czy nowszych kamerach Blackmagic) to owszem, można osiągnąć podobny efekt. Aczkolwiek tylko jeśli np. nie korzystamy ze stabilizacji optycznej w obiektywie. Więc też niekoniecznie.

    Oczywiście najlepiej po prostu wsadzić aparat na gimbal, ale mi np. aktywna stabilizacja pozwala nagrywać zdecydowanie więcej materiału z ręki i często nawet nie muszę go potem stabilizować na postprodukcji. Więc jest po prostu szybciej. A przy tym nie miałem sytuacji, żeby mi aktywna stabilizacja ujęcie zepsuła

  44. Accipiter
    Accipiter 12 stycznia 2023, 14:12

    Dobra, może kiedyś skorzystam z tej dobroci.
    Ale wychodzi na to, że łącząc te dwie stabilizacje, S5II wypada podobnie jak A7IV, może nawet lepiej. Wiem, S5II jest świeższa.
    Z tego co widzę na porównaniach to stabilizacji Lumixa S1 nie przebije np. świeższy Sony A7SIII.

  45. Amadi
    Amadi 12 stycznia 2023, 16:02

    To chyba ktoś mocno niekompetentny to porównania robi

  46. Szabla
    Szabla 12 stycznia 2023, 16:34

    W linkowanym porównaniu kadr z A7 IV jest wyraźnie szerszy niż z S5 II (świetnie widać np. 14:30), co potwierdza źle ustawione parametry stabilizacji, jeżeli ogniskowa w obydwu obiektywach była ustawiona identycznie. Do bani takie porównywanie.

  47. Accipiter
    Accipiter 12 stycznia 2023, 17:21

    Stabilizacja ma wpływ na szerokość pola widzenia, więc chyba nic w tym dziwnego, że są różnice. Ale jak było tego nie wiemy.
    CVP jest raczej solidnym źródłem informacji.

  48. Accipiter
    Accipiter 12 stycznia 2023, 17:27

    @Amadi
    Porównanie robione przez slashcam link

    Mi podoba się to co robią, szczególnie te ich porównania dynamiczne.

  49. Amadi
    Amadi 12 stycznia 2023, 17:34

    To jest jakaś ściema. Nie da się takiej telepki w aktywnym trybie w A7S III uzyskać. Pracowałem na tym sprzęcie wiele razy, to jest po prostu niewykonalne. Może zapomnieli przełącznika na obiektywie przestawić?

    EDIT: Film który podlinkowałeś ma 77 łapek w górę i 38 w dół. Oraz masę komentarzy wytykających że w Sony w trybie aktywnym to nie powinno tak wyglądać. Więc sorry, ale pozostanę przy opinii, że robił to ktoś absolutnie niekompetentny albo celowo chcący wypromować jedną markę.

  50. Szabla
    Szabla 12 stycznia 2023, 17:40

    Tak, stabilizacja aktywna zmniejsza kąt widzenia obiektywu. Oznacza to, że w S5 II była włączona, a w A7 IV wyłączona. Efekt jest widoczny na filmach.

  51. Accipiter
    Accipiter 12 stycznia 2023, 18:03

    Na razie sprawa jest świeża, pożyjemy zobaczymy.

    Co do tego testu stabilizacji slashcam trudno określić co tam zrobili.
    Nie mam A7SIII i nie będę miał, więc nie przekonam się na własnej skórze, czy ma lepszą czy gorszą niż S1.
    Ogólnie w porównaniach dynamicznych są raczej obiektywni i pokazują to co widać. Np. jeden Canon ciągle na szczycie, inny FF wypada podobnie jak MFT.

  52. Amadi
    Amadi 12 stycznia 2023, 19:18

    Mnie nie przekonali do swojej wiarygodności. I patrząc po proporcjach łapek pod tym filmem, nie tylko mnie.

  53. Accipiter
    Accipiter 13 stycznia 2023, 08:01

    Łapki pod filmem świadczą jedynie o tym czy treść filmu podoba się użytkownikom YT czy nie. Wszystko zależy od autora filmu, czy robi swoje, czy robi film który ma się podobać większości, trochę tak jak w polityce.

    Tu porównanie, które ma jedną łapkę link
    Więc chyba łapki nie są ich głównym celem.

  54. Szabla
    Szabla 13 stycznia 2023, 09:12

    Nie? A po co umieszcza się filmy na YT?

  55. PDamian
    PDamian 13 stycznia 2023, 09:41

    Ile razy to co piszesz spotkało się tu z dezaprobatą?
    ...a wciąż komentujesz.
    😜

  56. PDamian
    PDamian 13 stycznia 2023, 09:45

    Podpytaj Amadi po co umieszcza filmy na YT.
    🙄

  57. Accipiter
    Accipiter 13 stycznia 2023, 10:15

    @Szabla
    Jeżeli robi się porównanie, lub test po to żeby uzyskać łapki w górę, to wynik będzie wypaczony przez oczekiwania większości większości.
    Sam to przerabiałem, mówisz prawdę, zauważasz jakieś błędy w produkcie i jeżeli za tym produktem poszedł dobry marketing to nie licz na łapki w górę. Jeżeli nie wspomniesz o wadach, tylko o samych zaletach, to tak będą łapki w górę.
    Odnośnie porównania stabilizacji tych dwóch modeli to dajcie przykłady potwierdzające, że Sony ma najlepszą stabilizację.
    Gdybym miał bliżej jakiś rental to sprawdziłbym sam, niestety za dużo zachodu.

  58. Szabla
    Szabla 13 stycznia 2023, 10:30

    Ale to nie my wstawiliśmy film, w którym pokazujemy i mówimy, że Sony ma gorszą stabilizację. :)
    Widać, że coś zostało źle ustawione, bo różnica w kącie widzenia jest olbrzymia, tak jakby było 28 mm wobec 24 mm. Zatrzymaj film CVP w 14:30 i przyjrzyj się dobrze. Ten sam obiektyw 24 mm nie może dać tak różnego obrazu, jeżeli ustawienia byłyby właściwe. Kanał CVP posiada linki afiliacyjne do sklepów sprzedających Panasonica, więc...

  59. PDamian
    PDamian 13 stycznia 2023, 10:34

    Ale film CVP ma 594 łapki w górę.

  60. Accipiter
    Accipiter 13 stycznia 2023, 11:16

    @Szabla

    Wydaje mi się, że musisz cofnąć się kilka postów w wstecz.

    Padła teza, że to Sony ma najlepszą stabilizację na rynku, gdzieś od 2,5 roku, czyli od A7SIII.
    Staram się to ustalić, dlatego szperałem w sieci, żeby zobaczyć.
    S1, czy S1H wyszły jakiś rok wcześniej niż A7SIII, więc znalazłem filmik w którym nie widać przewagi Sony nad Lumixem.
    Nie pisałem nic o tym że Lumix ma lepszą, bo po prostu nie znam stabilizacji Sony.
    To tyle.
    Na uzasadnienie tezy, że Sony ma najlepszą stabilizację na rynku wypadałoby dać jakieś przykłady, wtedy nie będę dyskutował i sprawa będzie zamknięta.

    @PDamian

    "Ale film CVP ma 594 łapki w górę. "

    Co w związku z tym? To jakiś argument za, czy przeciw?

  61. Szabla
    Szabla 13 stycznia 2023, 11:33

    @Accipiter
    Nie piszę, która stabilizacja jest najlepsza, tylko o tym, że porównanie jest źle przeprowadzone, a więc wnioski CVP nie mają pokrycia w ich materiale filmowym.

  62. Accipiter
    Accipiter 13 stycznia 2023, 12:09

    Ja też nie piszę która jest najlepsza, bo po prostu nie wiem.

    Wiem że Lumix S1 ma dobrą i próbuję znaleźć jakieś dowody na to, że Sony ma lepszą.

  63. Szabla
    Szabla 13 stycznia 2023, 12:37

    Amadeusz testował wszystkie wymienione modele, więc warto go posłuchać.

  64. Amadi
    Amadi 14 stycznia 2023, 12:15

    Tu jest co oglądać:
    link

    A tak konkretniej:
    Nowe Sony - link
    Stare Sony - link
    S5 - link
    S5 II - link
    I bonusowo ciekawostka, Nikon Z9 - link

    Jeśli tylko jest to możliwe (różnie jest z dostępnością obiektywów na testy) to nagrywane na 24 mm lub ekwiwalencie.
    Plus w testach nie lezę jak chłop przez pole (z całym szacunkiem dla rolników), tylko staram się iść możliwie stabilnie na lekko ugiętych nogach itd. Czyli dokładnie tak, jak bym szedł, gdyby mi zależało na nagraniu stabilnego ujęcia.

  65. FotogramPL
    FotogramPL 14 stycznia 2023, 23:49

    @Amadi jaki jest sens porównywania stabilizacji Sony A1 z Sony C1 ?
    Poza tym każdy z tych testów jest w innych warunkach a S5 jest ze starą wersją oprogramowania a S5II chyba jeszcze z wersją oprogramowania przedprodukcyjną. Poza tym umiejętność chodzenia na lekko ugiętych nogach jest niezwykle cenna.

  66. Amadi
    Amadi 15 stycznia 2023, 13:53

    @FotogramPL
    Nie ma takiego korpusu jak Sony C1. A7C wrzuciłem jako odniesienie, żeby pokazać jaki postęp Sony zrobiło w zakresie stabilizacji.
    S5 II miał firmware 1.0. Nie wiem czemu dajesz sobie prawo, żeby lepiej ode mnie wiedzieć, co testowałem...
    A w S5 nie przypominam sobie, żeby wyszła jakaś aktualizacja poprawiająca akurat działanie stabilizacji.

    Brzmisz jak fanboy, który się obraził, że jego firma nie wygrała.

    A procedura, owszem, chwilę minęło zanim się ustabilizowała, ale teraz już faktycznie się staram, żeby w teście było 24 mm lub ekwiwalent, chodnik i ja. Więc są na tyle powtarzalne na ile to możliwe, biorąc pod uwagę, że aparaty mają premiery przez cały rok, a nie wszystkie tego samego dnia, więc 10 naraz nie wezmę, nie przykleję do deski i nie zrobię sobie spaceru z taką deską.

  67. FotogramPL
    FotogramPL 15 stycznia 2023, 15:36

    @Amadi w dyskusji spróbuj nie używać argumentów: "brzmisz jak ...."
    Prywatne wycieczki to nie jest dyskusja i się ośmieszasz jako zawodowiec.
    Tak się złozyło, że do tej pory przez wiele lat używałem sprzętu Sony i postanowiłem się z tą marką rozstać na jesieni ubiegłego roku, ponieważ zdecydowałem sie na kamerę BS1H ( w cenie 10 tys zł ) której mozliwości dawałoby by mi Sony FX3 ( w cenie około 22 tys zł )
    A co do twoich porównań:
    Sony A1 to zupełnie inna liga niż A7C i inny klient docelowy.
    Nie rozumiem też twoich pomysłów na umieszczanie 10 aparatów na desce.
    Życzę powodzenia.

  68. Szabla
    Szabla 15 stycznia 2023, 16:15

    @FotogramPL
    Używałeś któregoś z nowszych korpusów Sony czy tylko dywagujesz?

  69. FotogramPL
    FotogramPL 15 stycznia 2023, 17:34

    Szabla: PXW-FX9 i PXW-FS7 ale nie wiem czy są nowsze od A1

  70. Szabla
    Szabla 15 stycznia 2023, 18:01

    Obydwie kamery nie mają stabilizacji matrycy, więc piszesz nie na temat.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział