Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
7 listopada
2015 15:24

Za nami kolejny tydzień, który przyniósł nam m.in. premierę aparatu Sony A68, a także zapowiedź pojawienia się opcji 14-bitowych zdjęć RAW w modelu A7 II. A co słychać w plotkach?

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

Canon

Pełnoklatkowy bezlusterkowiec - nowe informacje

Według plotek prezentacja pełnoklatkowego bezlusterkowca Canona opóźnia się z powodu problemów przy pracach nad mocowaniem obiektywowym. Nie wiadomo jednak dokładnie, o jakie problemy może chodzić. Aparat ma korzystać ponoć z bagnetu EOS M, ale dla większej matrycy będzie potrzebował nowych obiektywów.

Nowa wersja obiektywu EF 50 mm f/1.4

Według informacji serwisu Canon Rumors w ciągu kilku miesięcy możemy zobaczyć następcę obiektywu Canon EF 50 mm f/1.4, który ma się cechować m.in. mniejszym minimalnym dystansem ostrzenia, niż u poprzednika.

Canon EOS-1D X Mark II

Serwis Canon Rumors donosi, że lustrzanka EOS-1D X Mark II będzie wyposażona w autofocus z większą niż 61 liczbą punktów AF. Aparat ma pracować pod wodzą procesora DIGIC 7 oraz być wyposażony w dwa sloty na karty CFast. Premiera spodziewana jest na początku przyszłego roku.

Fujifilm

Nowe informacje o X-Pro2

Najnowsze plotki na temat aparatu Fujifilm X-Pro2 sugerują, że będzie on wyposażony w dwa gniazda na karty pamięci.

Leica

Obiektyw 100-400 mm wiosną

Serwis Mirrorless Rumors informuje, że premiery obiektywu 100-400 mm z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie możemy się spodziewać wiosną przyszłego roku.

Coś dla miłośników patentów

Serwis Egami informuje o nowym patencie firmy Leica na obiektyw 23 mm f/2.0 z mocowaniem T, dla matrycy APS-C. Schemat jego budowy można oglądać poniżej:

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.c.blog.so-net.ne.jp

Nikon

Coś dla miłośników patentów

Pojawiło się nowe zgłoszenie patentowe firmy Nikon, na obiektyw zoom o ogniskowych 18-55 mm. Obiektyw został zaprojektowany dla nieistniejącego jeszcze bezlusterkowego systemu z matrycą APS-C.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.c.blog.so-net.ne.jp

Olympus

Nowe informacje o E-M1 II

Według informacji serwisu 43 Rumors następca bezlusterkowca OM-D E-M1 zostanie wyposażony w globalną migawkę (w której informacja jest sczytywana jednocześnie ze wszystkich pikseli na matrycy).

Nowy PEN z elektronicznym wizjerem

Pisaliśmy już w plotkach o tym, że wiosną przyszłego roku firma Olympus może zaprezentować nowy aparat z serii PEN. Teraz pojawiła się informacja, że może być on wyposażony w elektroniczny wizjer.

Panasonic

GH5 na horyzoncie

Niedawno pisaliśmy o tym, że wiosną przyszłego roku rodzina bezlusterkowców Panasonic Lumix powiększy się o model GM7. Serwis Mirrorless Rumors donosi, że z kolei we wrześniu przyszłego roku, podczas targów Photokina 2016, zobaczymy model GH5.

Ricoh

Nowy obiektyw Pentaxa w listopadzie

Według informacji serwisu Photo Rumors 12 listopada firma Ricoh zaprezentuje nowy, średnioformatowy obiektyw Pentax-D HD FA 645 35 mm f/3.5 AL IF. Model ten ma zastąpić obecny na rynku obiektyw Pentax smc FA 645 35 mm f/3.5 AL IF.

Nazwa pełnoklatkowego Pentaxa

Wieść niesie, że pełnoklatkowa lustrzanka marki Pentax będzie nosiła oznaczenie K-1. Prototyp tego aparatu można było oglądać niedawno na targach PhotoPlus w Nowym Jorku oraz Salon de la Photo w Paryżu.

Samsung

Kolejne plotki na temat planów na rynku foto

Pojawiają się kolejne plotki na temat rzekomych planów wycofania się firmy Samsung z rynku fotograficznego. Ostatni sygnał, o którym pisze serwis Photo Rumors, pochodzi z jednego z norweskich sklepów (japanphoto.no), który wyprzedaje sprzęt fotograficzny koreańskiego producenta.

Galaxy S7 z 1/2-calową matrycą 12 Mpix

Plotki donoszą, że następna generacja topowych smartfonów Samsunga z serii Galaxy (premiery są spodziewane w przyszłym roku) będzie wyposażona w 12-megapikselowe matryce w rozmiarze 1/2-cala.

Sony

Nowy obiektyw f/2.8 z mocowaniem FE

Plotki głoszą, że Sony wkrótce uzupełni portfolio obiektywów zoom z mocowaniem FE o nowe modele - ze światłem f/2.8. Jedną z wersji ma być model 70-200 mm f/2.8 FE.

Sony A6100 i A7000 z matrycą 28 Mpix?

Najnowsze plotki na temat aparatów A6100 oraz A7000 sugerują, że modele te będą wyposażone w matryce Exmor R o rozdzielczości 28 Mpix. Niewykluczone, że pierwszy z aparatów zostanie zaprezentowany pod koniec tego roku.

Zeiss

Zeiss pracuje nad nowymi obiektywami z mocowaniem FE

Z informacji serwisu Sony Alpha Rumors wynika, że w firmie Zeiss trwają prace nad pięcioma nowymi, pełnoklatkowymi obiektywami z mocowaniem Sony E. Dwa lub trzy modele miałyby zostać zaprezentowane w 2016 roku. Wśród nich mogą być ponoć wersje makro oraz tilt-shift.


Komentarze czytelników (96)
  1. mav
    mav 7 listopada 2015, 15:30

    Plotki głoszą, że sony pracuje... no najwyższy czas, bo na ich roadmapie miało być pięć obiektywów w 2015 roku - co w praktyce oznacza, że w 2015 tylko je ogłoszą, a realnie będą pewnie w połowie 2016...

  2. espresso
    espresso 7 listopada 2015, 15:52

    Z roadmapami w Sony jest tak jak z obietnicami przedwyborczymi...

  3. tadeusz69
    tadeusz69 7 listopada 2015, 16:13

    Ponieważ żyjemy w epoce ,, globalizacji " aparaty będą wyposażane w ,, globalne migawki " :)

  4. ciszy
    ciszy 7 listopada 2015, 16:21

    Najważniejsze, że coś się dzieje i sa jakieś plany a czy będzie to kilka miechów w tą czy w tą nie ma to znaczenia szczerze mówiąc

  5. ero
    ero 7 listopada 2015, 16:46

    Espresso, masz zamiar kupic? Moze masz i czegoś Ci brakuje? Prosze zdradź mi dlaczego Cię sony tak boli...

  6. krissss
    krissss 7 listopada 2015, 17:02

    no właśnie @ero dobre pytanie zadał,
    mnie też takie boleści zaskakują bez względu na który system są kierowane a szczególnie u osób, które na co dzień robią ciekawe zdjęcia

  7. ac
    ac 7 listopada 2015, 17:08

    Mnie jakoś nowe Zeissy Sony z mocowaniem FE jakoś nie bardzo ruszają (ciemnica w nich straszna - f/2.8 to standard), bo już 1971 roku produkowane szkła Canon FD 35mm f/2.0 i FD 35mm f/2.8 link , które obecnie można kupić za 200-300 zł a nie 2.500-2.800 zł Dosyć ciekawy test zapodał autor testu link w którym porównał amatorskie analogowe szkło zaprojektowane 44 wiosen wcześniej z najnowszym dzieckiem Sony ;)

  8. ac
    ac 7 listopada 2015, 17:11

    Jakimś cudem prawie pół wieku temu można było zaprojektować dobre, jasne, małe i tanie szkła link ;) A okazuje się, że obecnie to jakiś wielki problem...

  9. Szabla
    Szabla 7 listopada 2015, 17:36

    Były tanie? Dla kogo? :P

  10. romeczek
    romeczek 7 listopada 2015, 17:36

    Rzeczywiście, zakładając, że kwoty podane na japanphoto.no są w koronach norweskich ceny NX1 są porażająco niskie...

  11. Szabla
    Szabla 7 listopada 2015, 17:37

    Rewelacyjny pomysł porównywać ceny 45 letnich używek z nowymi szkłami...
    Idąc tym tropem: ależ samochody teraz zdrożały! :D

  12. 7 listopada 2015, 17:41

    Canon
    -bagnet EOS M ma mniejszą średnicę od Sony E,
    więc...

    Leica
    "Serwis Egami informuje o nowym patencie firmy Leica na obiektyw 23 mm f/2.0 z mocowaniem T, dla matrycy APS-C. Schemat jego budowy można oglądać poniżej:

    Ale to odkrywcze link
    link

    Ricoh
    "Według informacji serwisu Photo Rumors 12 listopada firma Ricoh zaprezentuje nowy, średnioformatowy obiektyw Pentax-D HD FA 645 35 mm f/3.5 AL IF. Model ten ma zastąpić obecny na rynku obiektyw Pentax smc FA 645 35 mm f/3.5 AL IF."
    -nowe będą pewnie tylko powłoki ;)



  13. ac
    ac 7 listopada 2015, 17:55

    Mała uwaga ;) Kiedyś (a nawet obecnie na pchlich targach) analogowe szkiełka 35 a głównie 50 mm f/1.4 i f/1.8 sprzedawane były w komplecie z korpusem. Ceny nie były brane z kosmosu jak obecnie :)

  14. handlowiecupc
    handlowiecupc 7 listopada 2015, 18:12

    @ac
    A nie były ochlapane krwią poprzednich właścicieli?

  15. espresso
    espresso 7 listopada 2015, 18:19

    @ero,
    @krissss,

    Czy kiedykolwiek napisałem nieprawdę?
    ps.
    Gwoli ścisłości: mam powody.

  16. Szabla
    Szabla 7 listopada 2015, 18:23

    @ac: tak. Kiedyś lustrzanka z 50-ką kosztowała 200 dolarów. Prawie darmo przecież ;-)

  17. fotopstryk
    fotopstryk 7 listopada 2015, 18:29

    @"możemy zobaczyć następcę obiektywu Canon EF 50 mm f/1.4, który ma się cechować m.in. mniejszym minimalnym dystansem ostrzenia, niż u poprzednika"

    A moze by tak mniejsza CA na pelnym otworze i ring USM...

  18. Bahrd
    Bahrd 7 listopada 2015, 18:57

    dcs
    "Canon
    -bagnet EOS M ma mniejszą średnicę od Sony E,
    więc..."

    Wiki podaje zbliżone wymiary (Sony (F)E 46.1mm, a Canon M 46.5mm), więc "na oko" FF wszedłby.
    link

  19. 7 listopada 2015, 19:26

    niezupełnie
    link

    link

    link
    link

  20. Bahrd
    Bahrd 7 listopada 2015, 19:31

    Tak, czy owak - zobaczymy... ;)

  21. nikos
    nikos 7 listopada 2015, 19:53

    @Bahrd, dcs
    A może Canon powinien zastosować bagnet e-mount?

  22. 7 listopada 2015, 19:56
  23. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 7 listopada 2015, 20:09

    "EOS-1D X Mark II będzie wyposażona w autofocus z większą niż 61 liczbą punktów AF"

    To może w 79 jak sony A68?

  24. pawulon
    pawulon 7 listopada 2015, 20:14

    Galaxy S7 z półcalową matrycą?? W życiu...

  25. 7 listopada 2015, 20:26

    Zaraz ---- to nikon robi nową linie "dla nieistniejącego jeszcze bezlusterkowego systemu z matrycą APS-C."

    To będzie nowy system bezusterkowy?

    Wygląda, ze tak, super ;-)

    cytat za:
    Pojawiło się nowe zgłoszenie patentowe firmy Nikon, na obiektyw zoom o ogniskowych 18-55 mm. Obiektyw został zaprojektowany dla nieistniejącego jeszcze bezlusterkowego systemu z matrycą APS-C.

  26. cube
    cube 7 listopada 2015, 20:33

    Nikon dopiero się zastanawia nad bezlustrem APSC... niezły reflex mają.

    Czyżby Zeiss pracował nad nowymi Batisami? :-)

  27. 7 listopada 2015, 20:38

    No tak, ale skoro projektują to już nie zastanawia ale czyni poważne kroki do tego.

    Eeeeee tam ja się zastanawiam nad czy GX7 czy OMD 5 II.


    PS
    ja w moim HTC 820 tez mam 12 milionów już teraz.

  28. 7 listopada 2015, 20:58

    28 lat temu Canon tez "za późno" zatrybił z nowym systemem AF
    najpierw była
    Minolta "A"
    później NIkon
    Canon i Pentax z debilnymi stykami na bagnecie które klikają i się szybko niszczą.

    Najlepszą elektrykę ma Canon z łączami EF ("electric focus"), teraz wszyscy jego system kopiują od Olympusa 4/3 i m4/3, nowego Sony E do Nikon 1.

    Nikon źle zrobił z kompatybilnością ze starym systemem Nikon F, teraz niby "naprawił" filozofie w Nikon 1, ale nie zrobił w nim pełnej klatki FX. dlatego Nikon 1 jest dla amatorów panienek z dobrych domów myślę o systemie podstawowym Nikon 1 "__J__" junior, bo Nikon 1 __V3__ jest dla "zawodowców".

    I być może teraz Nikon naprawia swój błąd dopracowując ze szczegółami nowy bagnet nie mający nic wspólnego z Nikon 1.
    A będący podobnym do m4/3, czy sowy Sony 7s bagnet Sony "E" to chyba ten nowy?

    Teraz będzie Nikon 2 z FX.

  29. ikit
    ikit 7 listopada 2015, 21:12

    @ac - fe35/2.8 jest rzeczywiście trochu za drogi ale z kolei z pleśniakami bardzo różnie bywa. Jak się je dociśnie to się często okazuje że obecnie jednak nie jest tak rózowo. Przejawia się to np. w trzymaniu kontrastu pod słońce, odblaskach, mikrokontrastach, zafarbach, wyglądzie punktów świetlnych ('gwiazdki', duszki itp.), zachowanie na bardziej upakowanych matrycach itd... W całym obrazku też widać charakter szkieł, to nie tylko rozdzielczość+aberracje+dystorsja. Oj naprawdę widać różnice w obiektywach:)
    Do tego nie ma co porównywać cen nowych szkieł do cen 40letnich, wiesz w ogóle ile tamten kosztował jak wyszedł w przeliczeniu na obecne pieniądze? Ile ich mogłeś kupić za średnią krajową? Sądząc po parametrach pewnie nie był topowy ale pewnie z 15 sztuk byś nie kupił jak dziś....
    A już pomijam to że obecnie ten FD35 ma bardzo ograniczone możliwości, ani AFu, ani danych exifowych, ani wsparcia aparatu, a na cyfrach trzeba dorzucić przejściówkę i przestaje to być małe i lekkie... Za wygodę też się płaci. Mimo że czasem zdjęcia wyjda takie same jak z pleśniaka;)
    I piszę to również jako entuzjasta pleśniaków;]

    A wracając do tematu - fajnie że zeiss i sony pracują nad wypasionymi szkłami, natomiast boję się że będą aż za fajne i za dobre na mój budżet;p

  30. focjusz
    focjusz 7 listopada 2015, 21:32

    Z innej beczki - ktoś to już linkował zdaje się ale myslę że lektura obowiązkowa dla wszystkich którzy sądzą ( lub mają ine teorie ) dlaczego sprzedaż aparatów spada coraz szybciej

    link
    najważniejsze zacyzna się koło połowy

  31. 7 listopada 2015, 21:37

    Ma być poprawnie

    Teraz będzie (?) Nikon 2 z __FF__ i DX.

  32. cube
    cube 7 listopada 2015, 21:40

    ikit, jasne, tanio nie będzie, ale chyba lepiej żeby były fajne szkła nawet drogie niż sam tani plastikowy szajs. Bardzo zaintrygowała mnie wzmianka o tilt-shiftach, w końcu ktos poważnie podchodzi do bezluster...

    Co do porównania fe35 do fd35, to MZ błędne myslenie, jak ktos chce szkła manualne to po co w ogóle mysleć o FE35? Porównanie poza tym przeprowadzone w wyidealizowanych warunkach, łatwo można by pokazać wady starej konstrukcji, np. pod słońce. A w realnym zastosowaniu ciekaw jestem jaki byłby odsetek trafień tym manualem w porównaniu do AF, który np. idealnie ustawia ostrosc na oczach. Szybko by się okazało że FD jest wart jedynie swojej ceny i nic ponad to...

  33. TRI-X
    TRI-X 7 listopada 2015, 21:45

    Komentarze na temat plotek to czysty BEŁKOT.

  34. 7 listopada 2015, 22:00

    A komentowanie komentarzy na temat plotek?
    -ale przysparza kliknięć.

    Jakby na zdjęciach przykładowych były gołe baby...

  35. ac
    ac 7 listopada 2015, 22:24

    @cube - w tym jednym,się z Tobą zgodzę ;) dla mnie szkiełka FD warte są swojej ceny :) A tak w ogóle to chyba niektórzy już zapomnieli, że kiedyś udawało się zrobić z powodzeniem zdjęcia ręcznie ustawiając ostrość ;) Tak się składa, że DSI (Digital Split Image) w bezlustrach oraz peaking umożliwiają błyskawiczne ostrzenie w punkt (ostrość na oczach). Jakoś nie mam z tym problemów ani w studiu link ani też w plenerze link I podpisuję się wszystkimi odnóżami pod zapisem: "Od początku wielu użytkowników faworyzowało obiektywy starego systemu Canon FD z trzech powodów: dobra jakość, dobre ceny oraz powszechna dostępność na rynku wtórnym."

  36. Bahrd
    Bahrd 7 listopada 2015, 22:31

    TRI-X
    "Komentarze na temat plotek to czysty BEŁKOT. "

    Tak jak kibicowanie drużynom, oglądanie programów z cyklu "Idol", etc. etc... - taka forma odpoczynku/rozrywki.

    dcs,
    Ciekawsze od bagnety wydaje mi się pytanie, czy od razu będzie miał PD-AF na matrycy i globalną migawkę elektroniczną?

  37. 7 listopada 2015, 22:37

    To chyba ostatnio ceny spadły,
    bo stare eLki FD w b. dobrym stanie parę lat temu były stanowczo za drogie,
    a nie było wtedy jeszcze bezluster FF, więc jacyś dziwni ludzie kupowali je do maksymalnie aps-c...

  38. 7 listopada 2015, 22:44

    No bez przesady link
    link -sold
    link
    link -sold
    ...
    link -litości!

  39. Toruniak
    Toruniak 7 listopada 2015, 23:56

    Śledząc aktywność producentów, stwierdzam, że już nie bardzo wiedzą czym zaskoczyć lub umilić życie klientom.

  40. cube
    cube 8 listopada 2015, 00:04

    hmmm w sumie może to nie głupia kombinacja, i warto się wspomóc manualami tam gdzie póki co brak ogniskowych, wpadł mi w oko FD 135/2.5 i 200/4, oba dają fajny obrazek, oba całkiem niewielkie, i bardzo tanie. Hmmmm. :-)

  41. focjusz
    focjusz 8 listopada 2015, 00:41

    Jeśli Samsung rzeczywiście przymierza się do wypuszczenia komórek z tak dużą matrycą to ich wycofanie się z rynku bezlusterkowców jest całkiem sensowne. System NX nie zaistniał na rynku profesjonalnym ( chociaż NX1 miał pewne szanse) a rynek bezluster amatorskich rośnie za wolno w dodatku ze zwiększającąsię konkurencją. Szkoda rozpraszać na nie środki - skoro zamiast NX za 1500 można sprzedać 100 S(x) za 3000 PLN

  42. jausmas
    jausmas 8 listopada 2015, 02:19

    @ac
    jest dokładnie jak piszesz i z tego właśnie powodu Sony celowo unika lepszego wsparcia dla starej optyki Minolty, której w zasadzie brakuje tylko powłok w stosunku do nowszej konkurencji. taki MAF 50/1.7 mechanicznie kładzie większość dostępnych na rynku pięćdziesiątek, a do tego jest zgrabny i niewielki. do wyrwania w nienagannym stanie poniżej 300 zł
    link

  43. JERONIMO
    JERONIMO 8 listopada 2015, 03:35

    Głosujmy! prawda czy fałsz
    link

  44. zentaurus
    zentaurus 8 listopada 2015, 08:41

    jausmas@
    Jak Sony unika lepszego wsparcia dla starej optyki Minolty?

  45. ac
    ac 8 listopada 2015, 08:59

    Nie popadajmy w skrajność ;) Naprawdę nie trzeba szukać szkieł FD z czerwonym paskiem - link

  46. pep
    pep 8 listopada 2015, 09:38

    @focjusz

    Masz dużo racji, że może rzeczywiście Samsung uciekł z rynku bezlusterkowców (bo wszystko na to wskazuje) ponieważ firmie przynosił niszowe zyski w stosunku do komórek. Mimo że powstał całkiem dobry sprzęt NX1 i NX500. Ale główna przyczyna konieczności porzucenia tego rynku leży jednak chyba po ich stronie a raczej fatalnego marketingu a raczej jego kompletnego braku. Był dobry aparat a na wielu rynkach (np. na naszym) nie było do niego żadnego osprzętu.Dawniej myślała tak firma Commodore że mając dobry sprzęt sprzeda się on sam i upadła.

    Co do Nikona. Próba wejścia dopiero teraz na nasycony rynek APS-C ze swoim bezlusterkowcem chyba skazana jest na klapę. Na początek mogą zaoferować jeszcze mniej niż Samsung a magia nazwy firmy raczej nie wystarczy (chyba, że można będzie wykorzystać osprzęt z lusterkowców). Rozsądniej chce postąpić Canon odpuszczając nasyconą już niepełną klatkę na rzecz niszowej jeszcze pełnej klatki. Chyba, że Nikon postąpi tak jak kiedyś postąpiło Sony wykupując dział foto Minolty i wykupią np. dział foto Fuji czy Samsunga. Nie będą startować od zera, marka w fotografii jednak bardziej postrzegana niż taki Samsung a możliwości i umiejętności marketingowe dużo większe.

  47. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 10:23

    To, co napisałeś o Nikonie brzmi nieprawdopodobnie, ale...nazwa by pasowała.
    Po DX, FX, CX, przyszłoby NX. :-D

  48. 8 listopada 2015, 10:55

    Jak nie dla eLek, to nie wiem dlaczego miałbym akurat wybrać obiektywy Canon FD.
    Manualne np. Nikkory były solidniej wykonane.
    Do budowy późniejszych FD ('FDn' -New FD series) używano plastiku (w tym do soczewek "szkła organicznego") -za co Canon był mocno krytykowany.

  49. mkol
    mkol 8 listopada 2015, 11:01

    W sumie zastanawiało mnie czemu Nikon i Samsung nie weszli w układ przy rozwiązaniach pod matryce CX. We dójkę zawsze raźniej.
    Teraz miałoby to logiczne wyjaśnienie, w końcu nie pierwszy transfer "know how"/przejęcie na rynku.

  50. Bahrd
    Bahrd 8 listopada 2015, 11:31

    mkol
    "W sumie zastanawiało mnie czemu Nikon i Samsung nie weszli w układ przy rozwiązaniach pod matryce CX. We dwójkę zawsze raźniej. "

    Raźniej - zgoda, ale nie zawsze, bo inaczej nie powstałoby powiedzenie "wiódł ślepy kulawego"... ;)

    Nie wiem też, na ile anse japońsko-koreańskie nie są przeszkodą w takich aliansach: link

  51. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 12:48

    Są i to bardzo istotną.

  52. Soniak10
    Soniak10 8 listopada 2015, 12:55

    @Toruniak "Śledząc aktywność producentów, stwierdzam, że już nie bardzo wiedzą czym zaskoczyć lub umilić życie klientom"
    Też tak uważam i dlatego od dawna im podpowiadam: WYMIENNY MODUŁ MATRYCY! To jest recepta na ożywienie rynku i zainteresowanie klienta. Ino oni nie chcą się mnie słuchać. Ciekawe, kiedy zrozumieją, że miałem rację?

    Żeby się tylko (po raz kolejny?) nie okazało, ŻE MĄDRY JAPOŃCZYK PO SZKODZIE,
    :-)

  53. Soniak10
    Soniak10 8 listopada 2015, 12:59

    @pep "Dawniej myślała tak firma Commodore że mając dobry sprzęt sprzeda się on sam"
    Teraz tak myśli Sony w kwestii SLT. Może od tego braku marketingu dla tej linii sprzętowej Sony nie upadnie, ale bagnet "A" może zginąć. A szkoda...

  54. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 12:59

    Jak rozwiążesz problem dokładności montażu, Edisonie? ;)

  55. Soniak10
    Soniak10 8 listopada 2015, 13:19

    @Szabla: zadajesz takie pytanie w epoce lotów kosmicznych, zegarów atomowych (mierzących czas z dokładnością do jednej sekundy na milion lat!!), mikroskopów elektronowych, nanotechnologii i innych takich-tam?
    Nie mówię, że wymiana musiałaby się odbywać w warunkach domowych, ale czy to aż taki problem, żeby wyposażyć kilka punktów serwisowych w kraju w odpowiedni sprzęt do wymiany modułów?
    Ale ostatecznie myślę, że można skonstruować rozwiązanie, pozwalające nawet na wymianę matrycy w domu, tak, jak kiedyś wymieniało się kasetkę z kliszą. Dlaczego wtedy nie było problemu z dokładnością założenia kasetki i poprawnym działaniem AF?

  56. 8 listopada 2015, 13:29

    @Soniak10

    Wymiana matryc to nie kasetka z kliszą. Każda nowa matryca to też nowe oprogramowanie i większe moc obliczeniowa potrzebna do przetwarzania danych. Żaden producent nie wprowadzi wymiennych matryc bo to się nie opłaca.

  57. Bahrd
    Bahrd 8 listopada 2015, 13:49

    Soniak10, Toruniak, Borat,

    Inni próbują: link

  58. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 14:30

    Soniak10, to nie jest aż tak proste, jak Ci się wydaje. To nie czasy kasetek z kliszą.

  59. nikos
    nikos 8 listopada 2015, 14:32

    @Soniak10, Szabla
    1. Wydaje mi się, że to tylko kwestia precyzji slotu matrycy i precyzji geometrycznej samej wymiennej matrycy + kalibracja elektroniczna w body lub w serwisie.
    2. Gdyby powyższe było problemem, można by wprowadzić wymienny moduł typu Sony ILCE-QX1, komunikujący się z body bezprzewodowo lub przez styki a dla obniżenia kosztów: zawierający tylko mocowanie bagnetowe i matrycę, zasilany z body i bazujący na elektronice w body. Podobnie wymienny mógłby być moduł EVF, LCD i uchwytu. W ten sposób uzyskano by aparat w pełni modułowy.

  60. focjusz
    focjusz 8 listopada 2015, 14:39

    Nikona układ z Samsungiem ? To raczej odpada - Samsung jest za duży i mogło by to być tylko wchłonięcie. A z kolei Nikon to firma japonska - oni sobie nie pozwolą na wyprzedawanie rodowych sreber koreanczykom.
    Niewątpliwie jednak Nikon musi szukać sobie nowych możliwości - alians z jakąś firmą technologi mobilnych byłby wskazany. Tylko nie mają z kim - Sony i Panas (?) raczej odpadają bo konkurencja a niestety reszta to albo Chiczycy ( jeszcze gorzej niż sprzedać się Koreii ;) albo Apple ( ten nie wchodzi w alianse )
    Ewetnualnie zostaje MS Lumia ;)

  61. focjusz
    focjusz 8 listopada 2015, 14:44

    @Szabla - problem dokładności montażu ? Nie trzeba Edisona :)
    Przecież mancide ( Olkową ) stabilizację matrycy w 5 osiach - co za problem wprowadzić programowe poprawki ?

    PS. Proponuję zapoznać się z filmem zamieszczonym powyżej. Myślę że dotyka sedna obecnych ( a większych w przyszłości) problemów producentów DSLR i (EVILi także )

  62. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 14:45

    Nie mamy Olkowej stabilizacji - nie powtarzaj błędnych opinii. Konstrukcja Sony pracuje na innej zasadzie, pomijając fakt, że jest kilkukrotnie cięższa.

  63. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 14:47

    @JERONIMO: bzdury wyssane z palca. Nie trzeba głosować. :)

  64. baron13
    baron13 8 listopada 2015, 17:31

    @Szabla: Coś mi się zdaje, że średnio się znasz na współczesnych możliwościach mechaniki precyzyjnej. Wiele już lat temu sam zmontowałem mechanizm mikroskopu skaningowego, który posuwa się z dokładnością do ułamka średnicy atomu. Nie jest to kwestia precyzji tylko technologii. Poza tym istotna jest geometria matryca- obiektyw. Obiektyw już jest wymienny :-) No i zbudowano dawno temu ścianki cyfrowe do MF. W momencie jak zrobi to jakaś chińska fabryka, okaże się nagle, że się da i jest całkiem tanie.

  65. Soniak10
    Soniak10 8 listopada 2015, 17:38

    @baron13: wyjąłeś mi to z ust, znaczy się z tym obiektywem. W końcu to też element bardziej skomplikowany, niż kasetka z kliszą, też ma swoje oprogramowanie i swoją elektronikę, a jednak da się ręcznie wymienić.
    "Ino oni (producenci) nie chcą chcieć". Szkoda, że nie czytają Wyspiańskiego i innych polskich autorów, mogliby się sporo nauczyć.
    ;-)

  66. lajdos
    lajdos 8 listopada 2015, 17:56

    Co do wejścia C i N w rynek bezluster z większymi matrycami to wystarczyło by żeby wypuścili dobre dedykowane adaptery przenoszące af i zapewne nie jedna osoba by się skusiła o ile body było by niezłe a adapter rzeczywiście działał jak powinien.

  67. baron13
    baron13 8 listopada 2015, 18:21

    @lajdos: Zacząć trzeba od tego, że prawdopodobnie oceny speców od rynku są takie, że cały rynek foto w dziale pozaprofi idzie powoli na śmietnik historii. Zapewne dlatego samsung wycofał się z rynku. Tu zwyczajnie nie ma przyszłości. Bezlusterkowiec nie jest żadnym wynalazkiem, jest dziwactwem. Podobnie jak lustrzanka w klasie profi w rękach spotera. To jest rekwizyt do zabawy, i nic poza zabawą z tego nie wynika. Odbiorcy sprzętu nie będą się zachowywać w sposób stabilny. Moda może minąć w ciągu jednego sezonu i na następną gwiazdkę nie sprzeda się ani sztuki. To jest powód, dla którego NiC nie pchają się w ten segment. Faceci od ślubów są dla nich raczej niezawodni, a oni bezluster nie potrzebują. To, czego można się spodziewać, to wypuszczenie jakiejś zabawki, która powstanie przy małych kosztach opracowania, a nie solidnego systemu.

  68. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 18:25

    @baron13: nie trać czasu na poezję optyczną, tylko opracuj projekt, znajdź nabywcę i zgarnij miliony dolarów. :)

  69. pantoney
    pantoney 8 listopada 2015, 18:58

    Baron13 Włoska sieć Media World w ciągu kilku dni sprzedała cały zapas Sony ILCE-5000 KIT (299 euro) Nie masz zielonego pojęcia o współczesnym świecie.. Jakość zdjęć, mały gabaryt, funkcjonalność, cena, za pomocą tych "kart" można jeszcze coś ugrać na rynku foto..

  70. pep
    pep 8 listopada 2015, 19:09

    @Nikona układ z Samsungiem ? To raczej odpada - Samsung jest za duży i mogło by to być tylko wchłonięcie.

    Myślę że jeśli już by doszło do czegoś takie, to było by to raczej wykupienie (przejęcie) tylko upadającego działu foto. O ile dobrze pamiętam w przypadku Minolty było podobnie.

  71. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 19:20

    Nie. Konica Minolta nie padała, tylko chciała sprzedać ten dział.

  72. pep
    pep 8 listopada 2015, 19:53

    Tak. Ale sam Samsung również nie pada tylko nie jest już lub chwilowo zainteresowany działem foto.

  73. Soniak10
    Soniak10 8 listopada 2015, 19:53

    @Szabla, oto uzasadnienie rezygnacji z biznesu fotograficznego, jakie KM zamieściła w oświadczeniu, wydanym 19 stycznia 2006 roku:
    "However, in today's era of digital cameras, where image sensor technologies such as CCD is indispensable, it became difficult to timely provide competitive products even with our top optical, mechanical and electronics technologies."
    Czyli bez tej sprzedaży działowi foto groziłby upadek.
    BTW: jak widać na powyższym przykładzie, w tzw cywilizowanym świecie biznesu sprzedaż jest sposobem na uniknięcie upadłości/likwidacji. U nas sprzedaje się państwowe mienie PO uprzednim rozgrabieniu i doprowadzeniu do upadłości. Ale to temat na odrębną dyskusję.
    Tutaj pełny tekst oświadczenia KM sprzed blisko 10 lat:
    link

  74. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 20:23

    Nie mów mi jak było w KM, bo pracowałem tam w latach 1999-2006 i wiem wystarczająco dużo, aby wiedzieć, że działowi foto nie groził upadek. :)
    Chodziło o coś innego, ale to nie miejsce na wykład.

  75. pep
    pep 8 listopada 2015, 20:36

    To że KM sprzedała dział foto wcale może nie znaczyć że to on sprawiał problemy finansowe tylko to, że znalazł się kupiec na dział foto i sprzedażą tego działu kierownictwo firmy ratowało całą resztę.

  76. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 20:52

    KM nie wymagała ratunku.

  77. Soniak10
    Soniak10 8 listopada 2015, 20:56

    Szabla, zauważ, że to nie ja mówię, tylko sama KM w swoim oświadczeniu. Ja sam aż taki mądry bym nie był.

  78. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 21:22

    Zawsze trzeba podać prawdopodobną wersję :-)

  79. lajdos
    lajdos 8 listopada 2015, 21:49

    Sorry baron ale się mylisz bez lustro to nie kaprys ani trend tylko ewolucja sprzętu foto. Skoro EVF daje coraz lepszą jakość to lustro staje się zbędne. A dzięki temu że masz EVF masz stałe live view co ci daje natychmiastowy podgląd na ekspozycję i zdjęcie tak jak zostanie zarejestrowane, dzięki czemu nie musisz rozpraszać się sprawdzaniem czy masz poprawnie balans bieli ustawiony czy ekspozycję bo efekt widzisz przed klapnięciem a nie po. Obecnie największą zaletą luster jest zużycie akumulatorów i mnogość optyki dostępnej albo z drugiej ręki albo producentów niezależnych.

  80. zoom2
    zoom2 8 listopada 2015, 22:18

    @szabla, twoja wiedza o kondycji firmy KM w czasach kiedy tam pracowałeś była całkowicie adekwatna do twojej pozycji w hierarchii firmy czyli : manager of miotła albo deputy of wymiana papier toaletowy.

  81. szuu
    szuu 8 listopada 2015, 22:19

    lustro było w epoce fotografii łupanej przełomowym wynalazkiem, który umożliwiał wygodne kadrowanie przez ten sam obiektyw i w tych samych ustawieniach jak naświetlanie zdjęcia.
    dzisiaj prawie wszystkie współczesne aparaty, łącznie z komórkami, są w duchu "lustrzankami", bo odziedziczyły tę kluczową cechę.

    szczegóły techniczne, takie jak zastosowanie rzeczywistego lustra czy wizjera optycznego są najmniej istotne, na dłuższą metę przetrwa idea a nie stare rozwiązanie techniczne z jakąś absurdalną ruchomą powierzchnią odbijającą :-]

  82. Szabla
    Szabla 8 listopada 2015, 23:13

    @zoom2: nie sądź innych po sobie.

  83. focjusz
    focjusz 8 listopada 2015, 23:23

    Dokładnie - lustrzanka to jest rozwiązanie problemów z pierwszej połowy XXw.
    Obecnie mamy ( początek ) XXI - jestem pewien że w roku 2050 DSRL będą od dawna w muzełum techniki.

    PS. Nawet w czasach świetności luster popularne były kompakty i dalmierze. To było wtedy jedyne rozwiązanie podstawowego problem lustrzanek - stosunkowo dużych wymiarów body ale też obiektywów których nie da się zmniejszyć bez zmiany rejestru.

  84. jausmas
    jausmas 9 listopada 2015, 00:03

    @Soniak10
    "U nas sprzedaje się państwowe mienie"

    Państwowe? Normalnie jakiś wysyp ludzi z poprzedniej epoki teraz i jeszcze mówią o sobie patrioci, kompletni idioci. Poucz się mały człowieku historii zamiast pokazywać palcami kto złodziej, a kto wróg narodu - bo właśnie taka mentalność śmierdzi bolszewikiem.

  85. 9 listopada 2015, 00:10

    @ Bahrd

    To są profesjonalne kamer ale tam modułowość była od zawsze podobnie jak dużym formacie gdzie są wymienne ścinki. Ale to są zupełnie inne ceny niż w przypadku sprzętu foto. Tam byle kabelek potrafi kosztować tyle co konsumencka lustrzanka.

  86. ok99
    ok99 9 listopada 2015, 01:27

    "Canon EF 50 mm f/1.4, który ma się cechować m.in. mniejszym minimalnym dystansem ostrzenia, niż u poprzednika."

    Normalnie niesamowity progres w rozwoju taniej 50 Canona. A cena będzie pewnie 2 razy wyższa od starej wersji. No i produkcja być może w Chinach, a nie jak staruszek, co jest made in Japan. :)

    Normalnie zaraz wystawiam moją sztukę na allegro. :)

  87. Betelgeuse
    Betelgeuse 9 listopada 2015, 08:56

    Ty się nie śmiej bo już niedługo "made in china" nie bedzie synonimem taniochy, lecz high-endu :)
    Przypomniała mi się scenka (chyba z powrotu do przyszłości 3) kiedy profesorek coś tam wydłubał z delorean'a, patrzy i mówi coś w stylu "nie dziwota ze wysiadło, patrz - made in japan" na co Marty odpowiada że "teraz" wszystko co najlepsze pochodzi z Japonii, -"no waaay??" ;)

  88. wulf
    wulf 9 listopada 2015, 13:22

    Po co Olympus chce dawać wizjery do penów skoro są one już w linii om-d? Niepotrzebnebnie podniesie to cenę i tyle. Lepiej żeby w penach pojawiły się dodatkowe funkcje znane z wyższych modeli.

  89. focjusz
    focjusz 9 listopada 2015, 14:38

    Peny to powinni przedewszystkim nieco zmniejszyć. W porównaniu do Nexów ( czy tam Axxx) nie widać w nich żadnego zysku ze mniejszej matrycy.

  90. wulf
    wulf 9 listopada 2015, 18:50

    Gdyby je zmniejszyli to trzeba by je chwytać chyba pęsetą. A zysk z powodu mniejszej matrycy widać po podpięciu jakiegokolwiek dedykowanego obiektywu.
    Zysk na wielkości szkła wynika przede wszystkim z proporcji 4:3 zamiast 3:2 ale o tym napisano już powieści co nie zmienia faktu, że zawsze wyskoczy jakiś jemioł i będzie udowadniał jak bardzo lepsze jest aps-c od m.4/3.

  91. focjusz
    focjusz 9 listopada 2015, 22:02

    Penów w sprzedaży aktualnie jest chyba z 5 - wszystkie bardzo podobne i ani jednego konkurującego wielkościa z GM1. Moim zdaniem to spory brak w ofercie.

  92. cube
    cube 11 listopada 2015, 01:26

    @Ac "Jakoś nie mam z tym problemów ani w studiu link ani też w plenerze link "

    Sympatyczne foty. Zdradzisz Kolego czym uzyskales ten bokeh?
    Ja postanowiłem dac druga szansę rupieciarni, zamówiłem dziś FD135/2.5s.c. i 200/4, Nowa wersję, ta mała. Zobaczymy czy da się tego rozsądnie używać.

  93. Bahrd
    Bahrd 11 listopada 2015, 11:22

    "Według plotek prezentacja pełnoklatkowego bezlusterkowca Canona opóźnia się z powodu problemów przy pracach nad mocowaniem obiektywowym."


    Miałby sens - w dobie rezygnacji z części mechanicznych - bagnet EF-M wysuwany w przypadku szkieł EF?

  94. Bahrd
    Bahrd 11 listopada 2015, 19:31

    Nie miałoby - nie tylko wlot, ale i średnica zewnętrzna są różne...

  95. dARTi
    dARTi 12 listopada 2015, 15:51

    @baron13


    "Zacząć trzeba od tego, że prawdopodobnie oceny speców od rynku są takie, że cały rynek foto w dziale pozaprofi idzie powoli na śmietnik historii. Zapewne dlatego samsung wycofał się z rynku. Tu zwyczajnie nie ma przyszłości. Bezlusterkowiec nie jest żadnym wynalazkiem, jest dziwactwem. Podobnie jak lustrzanka w klasie profi w rękach spotera. To jest rekwizyt do zabawy, i nic poza zabawą z tego nie wynika. Odbiorcy sprzętu nie będą się zachowywać w sposób stabilny. Moda może minąć w ciągu jednego sezonu i na następną gwiazdkę nie sprzeda się ani sztuki. To jest powód, dla którego NiC nie pchają się w ten segment. Faceci od ślubów są dla nich raczej niezawodni, a oni bezluster nie potrzebują. To, czego można się spodziewać, to wypuszczenie jakiejś zabawki, która powstanie przy małych kosztach opracowania, a nie solidnego systemu."

    Powoli budzą się z letargu czytając pewnie sprawozdania z rynku sprzedaży - w Niemczech (zacny rynek) Sony po raz pierwszy (w historii?) w październiku sprzedało więcej aparatów niż Canon i Nikon. Pewnie to fanaberia lecz dla producentów najważniejsza jest sprzedaż a nie zadowolenie pana Miecia kotleciarza

  96. Szabla
    Szabla 15 listopada 2015, 00:37

    Podobno fotografowanie ślubów jest już niemodne. Teraz wynajmuje się malarza. :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.