Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Tokina udostępniła przykładowe zdjęcia w pełnej rozdzielczości, wykonane nowym obiektywem Tokina AT-X PRO SD 14-20 mm f/2 (IF) DX.
W galerii dostępnej tutaj znajdziemy 19 przykładowych zdjęć wykonanych obiektywem Tokina AT-X PRO SD 14-20 mm f/2 (IF) DX podpiętym do lustrzanki Nikon D5200.
Już myślałem, że albo mamy Tokinę bez aberracji, albo zdjęcia dobrze poprawiane, bo to wywoływane RAW-y. Ale aberracje są, chyba najlepiej widać je (po powiększeniu) na zdjęciu z talerzem - lewy dolny róg, a sam narożnik jakby swirluje. Poza tym brzydkie rozmycie tła, takie trochę Trioplanowe.
Parametry fajne tj, ultraszeroko i jasno, a cenowo moim zdaniem w porządku. Jedyne co mi nie przypadło do gustu to rozmycie tła, ale to już kwestia indywidualna.
@Marq, "stara" Tokina jest szersza, ale ciemniejsza o 1EV, a to jest kolosalna różnica przy takich konstrukcjach. żaden inny producent nie daje tak szerokiego szkła z f2.0, więc jak dla mnie ta cena nie jest taka straszna znowu.
A ładny kontrast i rewelacyjne kolory zauważyliście? ;) To szkiełko na korpus, 50-tka do kieszeni i nic więcej nie trzeba ;) Gdyby wreszcie pojawiły się szkła w okolicach 24-30 mm ze światłem f1-1.2 i podobna 50tka w rozsądnej cenie na apsc to przy dzisiejszych matrycach można by przeżyć bez FF ;) Ja na pełnej klatce używam na co dzień 20-35 co jest prawie odpowiednikiem tego szkiełka i powiem, że w duecie ze stałką z zakresu 35-85 zwykle mi taki zestaw wystarcza ;)
kiedy patrzę na tło tych zdjęć to zaczyna mnie zbierać na wymioty (mam problemy neurologiczne a w tym wypadku rozmycie elementów tła powoduje u mnie ból głowy odruch wymiotny).Kolorki oddaje cukierkowate i nie wiadomo czego jest to przyczyna na dobra sprawę (dopóki optyczni nie wezmą na warsztat).
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Już myślałem, że albo mamy Tokinę bez aberracji, albo zdjęcia dobrze poprawiane, bo to wywoływane RAW-y. Ale aberracje są, chyba najlepiej widać je (po powiększeniu) na zdjęciu z talerzem - lewy dolny róg, a sam narożnik jakby swirluje. Poza tym brzydkie rozmycie tła, takie trochę Trioplanowe.
Parametry fajne tj, ultraszeroko i jasno, a cenowo moim zdaniem w porządku. Jedyne co mi nie przypadło do gustu to rozmycie tła, ale to już kwestia indywidualna.
Z przyjemnością przeczytam test tego szkiełka.
Już widzę one-touch focus clutch... arrrrghhhh...
Żadna "rewelacja" skoro już jest szerszy
Tokina AT-X 11-16 f/2.8 Pro DX II AF w cenie 2299.00 PLN
Moze będzie ostrzejszy, ale z tego co wiem (miałem już 11-16 f/2,8) stare są wyjątkowo dobre, co ja pisze; stare są bardzo dobre; znakomite.
@Marq,
"stara" Tokina jest szersza, ale ciemniejsza o 1EV, a to jest kolosalna różnica przy takich konstrukcjach. żaden inny producent nie daje tak szerokiego szkła z f2.0, więc jak dla mnie ta cena nie jest taka straszna znowu.
Jeżeli chcemy usilnie trzymać się małego sensora i mieć mocne rozmycie na szerokim kącie, to niestety trzeba łamać bariery, a to kosztuje...
A ładny kontrast i rewelacyjne kolory zauważyliście? ;)
To szkiełko na korpus, 50-tka do kieszeni i nic więcej nie trzeba ;)
Gdyby wreszcie pojawiły się szkła w okolicach 24-30 mm ze światłem f1-1.2 i podobna 50tka w rozsądnej cenie na apsc to przy dzisiejszych matrycach można by przeżyć bez FF ;)
Ja na pełnej klatce używam na co dzień 20-35 co jest prawie odpowiednikiem tego szkiełka i powiem, że w duecie ze stałką z zakresu 35-85 zwykle mi taki zestaw wystarcza ;)
O, jaki charakterny bokeh.
czy to będzie miało af z najtańszymi nikonami?
@dueraw
Tak. Obiektywy Tokiny z oznaczeniem SD mają własny napęd.
Ja poprosze pod FF 20-35 /2.0
Mówisz - masz ;)
link
kiedy patrzę na tło tych zdjęć to zaczyna mnie zbierać na wymioty (mam problemy neurologiczne a w tym wypadku rozmycie elementów tła powoduje u mnie ból głowy odruch wymiotny).Kolorki oddaje cukierkowate i nie wiadomo czego jest to przyczyna na dobra sprawę (dopóki optyczni nie wezmą na warsztat).