Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S DX 12-24 mm f/4G IF-ED - test obiektywu

12 października 2007
Arkadiusz Olech Komentarze: 5

5. Aberracja chromatyczna

Przy tak szerokim kącie widzenia oraz chęci zachowania rozsądnych gabarytów, częstym problemem jest duża aberracja chromatyczna. Boleśnie przekonała się o tym Tokina 12-24 mm, u której poziom tej wady był ogromny. Dla odmiany mile zaskoczyła Sigma 10-20 mm, która nie raziła tą wadą prawie zupełnie. Patrząc na poniższy wykres, wyraźnie widać, że Nikkorowi bliżej do bardzo dobrego wyniku Sigmy niż fatalnego Tokiny.

Nikon Nikkor AF-S DX 12-24 mm f/4G IF-ED - Aberracja chromatyczna


W testowanym Nikkorze 12-24 mm aberracja chromatyczna nigdy nie osiąga poziomu dużego. Dla 24 mm oraz w przypadku przymknięcia obiektywu dla 18 mm aberracja jest wręcz mała, a w pozostałych przypadkach, co najwyżej średnia.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tutaj Nikkora możemy więc mocno pochwalić i zapisać mu duży punkt w pojedynku z Tokiną.

Nikon Nikkor AF-S DX 12-24 mm f/4G IF-ED - Aberracja chromatyczna