Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Obiektywy
Sony FE 135 mm f/1.8 GM w naszych rękach

Sony FE 135 mm f/1.8 GM w naszych rękach

Można było pomyśleć, że premiery Canona i Nikona w segmencie pełnoklatkowych bezlusterkowców zaszkodzą Sony. Nic bardziej mylnego. Japoński producent nie tylko, cały czas, ma największe udziały na rynku pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką, ale również właśnie uruchomił serwis przeznaczony dla profesjonalistów w kolejnych pięciu krajach (w styczniu 2019 we Włoszech, Francji, Belgii, Hiszpanii i Portugalii).

Komentarze: 55 Czytaj artykuł
Obiektywy Sigma dla Sony FE w praktyce

Obiektywy Sigma dla Sony FE w praktyce

W 2012 zaczęła się nowa era dla firmy Sigma. Przy okazji odbywających się wówczas targów fotograficznych Photokina w Kolonii zaprezentowano bowiem trzy nowe linie obiektywów: A (Art), S (Sport) oraz C (Contemporary).

Komentarze: 54 Czytaj artykuł
Kamlan 50 mm f/1.1 - jasna stałka na każdą kieszeń

Kamlan 50 mm f/1.1 - jasna stałka na każdą kieszeń

Od kilku lat mamy do czynienia z prawdziwą ofensywą niezależnych producentów optyki. Wraz z platformami crowdfundingowymi pojawiło się mnóstwo głównie manualnych obiektywów, często o ekstremalnych parametrach.

Komentarze: 36 Czytaj artykuł
Sigma Art w podróży

Sigma Art w podróży

Do roku 2012 w kwestii klasycznych obiektywów stałoogniskowych fotografowie byli niejako skazani na instrumenty dwóch wiodących firm. Czerwony lub złoty pasek na obiektywie wiązał się co prawda z wysoką ceną, jednak można powiedzieć, że wraz z nią szła bardzo dobra jakość zastosowanej optyki.

Komentarze: 6 Czytaj artykuł
Tokina FíRIN - z autofokusem, czy bez?

Tokina FíRIN - z autofokusem, czy bez?

Tokina w świecie bezlusterkowców zadebiutowała w styczniu 2017 roku z modelem FíRIN 20 mm f/2, przeznaczonym do aparatów Sony. Co ciekawe, był to model (w przeciwieństwie do lustrzankowych „szkieł” Tokiny) nie wyposażony w autofokus.

Komentarze: 5 Czytaj artykuł
Venus Optics LAOWA 9 mm f/2.8 ZERO-D na Islandii

Venus Optics LAOWA 9 mm f/2.8 ZERO-D na Islandii

Miłośnik fotografii, który, w ramach realizacji swojej pasji zgromadził pokaźny zasób sprzętu, zawsze stoi przed wyborem, co ze sobą zabrać na daleki wyjazd fotograficzny. Przed podobnym dylematem stoją też uczestnicy naszych Fotomisji, bo nawet jeśli nie mają własnego sprzętu, zawsze pomocą służy jeden lub dwóch partnerów wyjazdu, którzy wypożyczą nam praktycznie wszystko ze swojej oferty.

Komentarze: 16 Czytaj artykuł
Obiektywy Olympus M.Zuiko PRO f/1.2 okiem profesjonalisty

Obiektywy Olympus M.Zuiko PRO f/1.2 okiem profesjonalisty

Uważam, że świetnym pomysłem jest, abym to ja właśnie, jako wielbiciel mocno domkniętej przesłony w fotografii, zrecenzował nowe obiektywy M.ZUIKO PRO f/1.2 w systemie OLYMPUS. Zdarzało mi się fotografować w przeszłości, korzystając z niskich przysłon, kiedy przechodziłem etap fascynacji obiektywami manualnymi.

Komentarze: 204 Czytaj artykuł
Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO w naszych rękach

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO w naszych rękach

Wczoraj mieliśmy okazję wybrać się na polską premierę obiektywów Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO, która odbyła się w studio fotograficznym Las.

Komentarze: 74 Czytaj artykuł
Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM i 12-24 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

Od premiery modelu A7 w 2013 roku Sony nie zwalnia tempa, prezentując kolejne modele korpusów i obiektywów z mocowaniem FE. Dwa tygodnie temu rodzina „szkieł” przeznaczonych do pełnoklatkowego systemu FE powiększyła się o dwa produkty – szerokokątne 12–24 mm f/4 G oraz 16–35 mm f/2.

Komentarze: 75 Czytaj artykuł
Olympus M.Zuiko 40-150 mm f/2.8 ED PRO okiem profesjonalisty

Olympus M.Zuiko 40-150 mm f/2.8 ED PRO okiem profesjonalisty

Z całą pewnością użytkownicy systemu Mikro Cztery Trzecie nastawieni na wykonywanie zdjęć zmiennoogniskowym teleobiektywem i potrzebujący szkła o dobrych parametrach optycznych nie mogą obojętnie przejść obok M.

Komentarze: 254 Czytaj artykuł
Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S. w naszych rękach

Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S. w naszych rękach

Gdy system debiutuje na rynku, bardzo często pojawia się z ciemniejszymi obiektywami uniwersalnymi. W przypadku systemu Mikro 4/3 w wykonaniu Panasonika był to model Panasonic G VARIO 14-45 mm f/3.5-5.

Komentarze: 27 Czytaj artykuł
Olympus M.Zuiko 12-40 mm f/2.8 ED PRO okiem profesjonalisty

Olympus M.Zuiko 12-40 mm f/2.8 ED PRO okiem profesjonalisty

Olympus PEN E-PL1 był moim pierwszym aparatem systemu Mikro Cztery Trzecie. Sięgnąłem po niego z myślą o fotografii podwodnej. Kitowy obiektyw z zestawu czyli M.Zuiko Digital 14–42 mm f/3.

Komentarze: 89 Czytaj artykuł
Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 ED PRO okiem profesjonalisty

Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 ED PRO okiem profesjonalisty

Aby uniknąć nieporozumień muszę zacząć od nieco przydługiego wstępu. Wszystkie obiektywy dzielimy ze względu na długość ogniskowej na trzy grupy. Pierwszą z nich tworzą obiektywy standardowe. Długość ich ogniskowej powinna być równa przekątnej obrazu na matrycy, a nazwa mówi o tym, że świat widziany przez nie wygląda tak jak rejestrowany przez ludzkie oko.

Komentarze: 320 Czytaj artykuł
Obiektywy Canon w praktyce

Obiektywy Canon w praktyce

Decydując się na zakup lustrzanki cyfrowej, na początku stoimy przed wyborem systemu, który najbardziej przypasuje naszym potrzebom i upodobaniom. Najczęściej zaczynamy od porównywania parametrów i funkcji aparatów, aktualnie będących w naszym zasięgu finansowym.

Komentarze: 16 Czytaj artykuł
Legendarne obiektywy – Micro-Nikkory 55/3.5 i 55/2.8

Legendarne obiektywy – Micro-Nikkory 55/3.5 i 55/2.8

W cyklu „Legendarne obiektywy” tym razem prezentujemy całą rodzinę krótkoogniskowych obiektywów do makrofotografii firmy Nikon. Obiektywy te w ofercie firmy znajdowały się w latach 1961–2006, a więc przez prawie pół wieku! W tym odcinku zaprezentowane i omówione zostaną wszystkie bez wyjątku wersje Micro-Nikkora 55/3.

Komentarze: 19 Czytaj artykuł