Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Obiektywy
Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG DN OS - pierwsze wrażenia

Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG DN OS - pierwsze wrażenia

W 2000 roku Sigma zaskoczyła rynek fotograficzny premierą bardzo oryginalnego obiektywu. Mowa tutaj o modelu Sigma 50–500 mm f/4–6.3 DG EX APO RF HSM, który był pierwszym teleobiektywem tego typu oferującym krotność zooma wynoszącą aż 10 razy.

Komentarze: 102 Czytaj artykuł
SIGMA 500 mm f/4 DG OS HSM Sport w rękach Dariusza Bresia

SIGMA 500 mm f/4 DG OS HSM Sport w rękach Dariusza Bresia

Przed kilku laty miałem marzenie, aby posiadać własny, jasny teleobiektyw, fotografowałem wszystkimi tele, ale to 500 mm był moim wybranym. Z zazdrością przeglądałem oferty, które były poza zasięgiem finansowym… i pozostawały w sferze marzeń.

Komentarze: 38 Czytaj artykuł
Z Sigmami na Lofotach

Z Sigmami na Lofotach

Obecnie, za najbardziej uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy można uznać model 24-70 mm o stałym świetle f/2.8. Taki instrument znajdziemy w ofercie praktycznie każdej dużej firmy i najczęściej jest to flagowy obiektyw o solidnych rozmiarach i wysokiej cenie.

Komentarze: 41 Czytaj artykuł
Obiektywy filmowe Fujifilm w praktyce

Obiektywy filmowe Fujifilm w praktyce

Firma Fujifilm miłośnikom fotografii znana jest głównie z aparatów i obiektywów do nich - obecnie są to systemy X oraz GFX, a wcześniej konstrukcje takie jak S3 Pro, S5 Pro, GX680 i wiele innych. To jednak tylko jeden z aspektów działalności tej firmy związanych z obrazowaniem.

Komentarze: 12 Czytaj artykuł
Sigma A 20 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 20 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Pełnoklatkowe obiektywy o ogniskowej 20 mm są obecne na rynku od wielu lat, z tym że najczęściej oferowały nam światło w okolicach f/2.8. Era jasnych instrumentów tej klasy rozpoczęła się dopiero pod sam koniec XX wieku, bo w grudniu 2000 roku japońska firma Sigma zaprezentowała model 20 mm f/1.

Komentarze: 19 Czytaj artykuł
Sigma A 24 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 24 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Ostatnie dwa lata to prawdziwa ofensywa Sigmy w kwestii zgrabnych, ale trochę ciemniejszych obiektywów z linii Contemporary. W tym czasie zobaczyliśmy premiery aż dziewięciu modeli z tej serii, podczas gdy seria Art została poszerzona o dwa obiektywy, a seria Sport o tylko jeden.

Komentarze: 6 Czytaj artykuł
Obiektywy Sigma C z mocowaniem Fujifilm X

Obiektywy Sigma C z mocowaniem Fujifilm X

W lutym bieżącego roku, firma Sigma zaprezentowała trzy stałoogniskowe obiektywy z autofokusem, wyposażone w mocowania dla bezlusterkowców Fujifilm X. Chodzi tu konkretnie o następujące modele serii C (Contemporary): 16 mm f/1.

Komentarze: 15 Czytaj artykuł
Sigma C 16-28 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 16-28 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia

Klasyczny zestaw reporterskich obiektywów zmiennoogniskowych obejmuje modele o stałym świetle f/2.8 oraz parametrach 16-35, 24-70 i 70-200 mm. O ile dwa ostatnie ładnie się uzupełniają zakresem ogniskowych, dwa pierwsze część swoich ogniskowych po prostu dublują.

Komentarze: 10 Czytaj artykuł
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - pierwsze wrażenia

Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - pierwsze wrażenia

Każdy system fotograficzny, który chce być poważnie traktowany przez profesjonalistów, powinien dostarczyć im do ręki odpowiednie narzędzia. Jednym z takich niezbędnych narzędzi jest klasyczny, reporterski obiektyw klasy 24-70 mm o stałym świetle f/2.

Komentarze: 95 Czytaj artykuł
Obiektywy filmowe Irix Cine w praktyce

Obiektywy filmowe Irix Cine w praktyce

Irix jako producent optyki przeszedł i nadal przechodzi dość ciekawą drogę. Pierwsze konstrukcje tego producenta, modele 15 mm f/2.4 oraz 11 mm f/4 weszły na rynek jako manualne instrumenty przeznaczone do fotografii.

Komentarze: 3 Czytaj artykuł
Sony FE PZ 16-35 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

Sony FE PZ 16-35 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

W pełnoklatkowym systemie Sony FE nie brakuje zmiennoogniskowych obiektywów ultraszerokokątnych. Pod tym względem użytkownicy tego systemu byli dopieszczeni, bo mieli do wyboru dwa modele 12-24 mm - jeden o świetle f/2.

Komentarze: 46 Czytaj artykuł
Teleobiektywy Canon RF w praktyce

Teleobiektywy Canon RF w praktyce

Niniejszy tekst to już trzeci poświęcony obiektywom Canon RF (poprzednie dwa są dostępne tutaj oraz tutaj). W poprzednim artykule przyglądaliśmy się konstrukcjom szerokokątnym, teraz przyszedł więc czas, by przejść na drugi koniec zakresu ogniskowych i zająć się teleobiektywami.

Komentarze: 77 Czytaj artykuł
Apochromaty Voigtlander - nie tylko do Sony

Apochromaty Voigtlander - nie tylko do Sony

Żyjemy w czasach, w których udany marketing może wyrównać wady produktu. Rośnie konkurencja, a użytkowników sprzętu fotograficznego atakują wciąż nowe plotki o coraz to ciekawszych konstrukcjach optycznych.

Komentarze: 33 Czytaj artykuł
Obiektywy szerokokątne Canon w praktyce

Obiektywy szerokokątne Canon w praktyce

Jak już wspominaliśmy w naszym poprzednim tekście na temat obiektywów Canon RF, tworzenie od podstaw nowego systemu fotograficznego to dobra okazja, by przemyśleć parametry oferowanych w nim konstrukcji i wyjść nieco poza utarte schematy, które przez lata były dopracowywane w czasach dominacji lustrzanek.

Komentarze: 14 Czytaj artykuł
Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN - pierwsze wrażenia

Zawsze zastanawiam się, czy mogę uznawać siebie za zawodowego fotografa. Z jednej strony, w pewnej części, utrzymuję się z robienia zdjęć. Tyle, że są to najczęściej zdjęcia tablic testowych, a to trudno uznać za pełnoprawną fotografię.

Komentarze: 79 Czytaj artykuł