Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Obiektywy
Obiektywy Sigma C z mocowaniem Fujifilm X

Obiektywy Sigma C z mocowaniem Fujifilm X

W lutym bieżącego roku, firma Sigma zaprezentowała trzy stałoogniskowe obiektywy z autofokusem, wyposażone w mocowania dla bezlusterkowców Fujifilm X. Chodzi tu konkretnie o następujące modele serii C (Contemporary): 16 mm f/1.

Komentarze: 15 Czytaj artykuł
Sigma C 16-28 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 16-28 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia

Klasyczny zestaw reporterskich obiektywów zmiennoogniskowych obejmuje modele o stałym świetle f/2.8 oraz parametrach 16-35, 24-70 i 70-200 mm. O ile dwa ostatnie ładnie się uzupełniają zakresem ogniskowych, dwa pierwsze część swoich ogniskowych po prostu dublują.

Komentarze: 9 Czytaj artykuł
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - pierwsze wrażenia

Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - pierwsze wrażenia

Każdy system fotograficzny, który chce być poważnie traktowany przez profesjonalistów, powinien dostarczyć im do ręki odpowiednie narzędzia. Jednym z takich niezbędnych narzędzi jest klasyczny, reporterski obiektyw klasy 24-70 mm o stałym świetle f/2.

Komentarze: 95 Czytaj artykuł
Obiektywy filmowe Irix Cine w praktyce

Obiektywy filmowe Irix Cine w praktyce

Irix jako producent optyki przeszedł i nadal przechodzi dość ciekawą drogę. Pierwsze konstrukcje tego producenta, modele 15 mm f/2.4 oraz 11 mm f/4 weszły na rynek jako manualne instrumenty przeznaczone do fotografii.

Komentarze: 3 Czytaj artykuł
Sony FE PZ 16-35 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

Sony FE PZ 16-35 mm f/4 G - pierwsze wrażenia

W pełnoklatkowym systemie Sony FE nie brakuje zmiennoogniskowych obiektywów ultraszerokokątnych. Pod tym względem użytkownicy tego systemu byli dopieszczeni, bo mieli do wyboru dwa modele 12-24 mm - jeden o świetle f/2.

Komentarze: 43 Czytaj artykuł
Teleobiektywy Canon RF w praktyce

Teleobiektywy Canon RF w praktyce

Niniejszy tekst to już trzeci poświęcony obiektywom Canon RF (poprzednie dwa są dostępne tutaj oraz tutaj). W poprzednim artykule przyglądaliśmy się konstrukcjom szerokokątnym, teraz przyszedł więc czas, by przejść na drugi koniec zakresu ogniskowych i zająć się teleobiektywami.

Komentarze: 77 Czytaj artykuł
Apochromaty Voigtlander - nie tylko do Sony

Apochromaty Voigtlander - nie tylko do Sony

Żyjemy w czasach, w których udany marketing może wyrównać wady produktu. Rośnie konkurencja, a użytkowników sprzętu fotograficznego atakują wciąż nowe plotki o coraz to ciekawszych konstrukcjach optycznych.

Komentarze: 33 Czytaj artykuł
Obiektywy szerokokątne Canon w praktyce

Obiektywy szerokokątne Canon w praktyce

Jak już wspominaliśmy w naszym poprzednim tekście na temat obiektywów Canon RF, tworzenie od podstaw nowego systemu fotograficznego to dobra okazja, by przemyśleć parametry oferowanych w nim konstrukcji i wyjść nieco poza utarte schematy, które przez lata były dopracowywane w czasach dominacji lustrzanek.

Komentarze: 14 Czytaj artykuł
Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN - pierwsze wrażenia

Zawsze zastanawiam się, czy mogę uznawać siebie za zawodowego fotografa. Z jednej strony, w pewnej części, utrzymuję się z robienia zdjęć. Tyle, że są to najczęściej zdjęcia tablic testowych, a to trudno uznać za pełnoprawną fotografię.

Komentarze: 79 Czytaj artykuł
Innowacyjne obiektywy Canon RF

Innowacyjne obiektywy Canon RF

W ostatnich latach wielu producentów aparatów fotograficznych zdecydowało się wejść w segment pełnoklatkowych bezlusterkowców, które w chwili obecnej wydają się być bardziej perspektywicznym i przyszłościowym rozwiązaniem, niż jeszcze niedawno dominujące powszechnie lustrzanki.

Komentarze: 35 Czytaj artykuł
Sigma C 24 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 24 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

W lipcu 2019 roku Sigma zaprezentowała pierwszy obiektyw stałoogniskowy z linii C (od angielskiego Contemporary) przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony, Sigmy i Panasonika.

Komentarze: 24 Czytaj artykuł
Sigma C 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia

Jeśli chodzi o portretówki o ogniskowej w okolicach 85 mm dominują tutaj dwie klasy instrumentów - bardzo jasne i drogie modele o świetle f/1.2-1.4 oraz kierowane do amatorów konstrukcje o maksymalnym otworze względnym na poziomie f/1.

Komentarze: 11 Czytaj artykuł
Obiektywy filmowe - od starych do współczesnych

Obiektywy filmowe - od starych do współczesnych

O ile z tematem obiektywów fotograficznych czytelnicy naszego portalu są w zdecydowanej większości bardzo dobrze zaznajomieni, o tyle obiektywy filmowe dla wielu nadal pozostają mało znanym obszarem.

Komentarze: 16 Czytaj artykuł
Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Jeśli chodzi o topowe obiektywy stałoogniskowe z serii Art, to w przypadku instrumentów przeznaczonych do pełnoklatkowych bezlusterkowców, Sigma zaprezentowała już modele A 35 mm f/1.2 DG DN, A 85 mm f/1.

Komentarze: 84 Czytaj artykuł
Czym wyróżniają się obiektywy filmowe?

Czym wyróżniają się obiektywy filmowe?

Nie jest tajemnicą, że wielu producentów optyki produkuje zarówno obiektywy fotograficzne, jak i filmowe. W zasadzie łatwiej chyba byłoby wskazać takich, którzy tego nie robią. Przy tym zazwyczaj instrumenty przeznaczone dla filmowców mają identyczne lub zbliżone parametry, jak ich fotograficzni kuzyni oraz kosztują nieco więcej.

Komentarze: 39 Czytaj artykuł