Dzięki uprzejmości polskiego dystrybutora marki Hohem, firmy Systembank, mieliśmy okazję zapoznać się z należącym do oferty tego producenta gimbalem iSteady MT2. Model ten przeznaczony jest do współpracy z lekkimi aparatami, kamerami sportowymi oraz smartfonami.
Filtry szare to jedna z większych grup tego typu akcesoriów, znajdująca zastosowanie w wielu odmianach fotografii oraz przy filmowaniu. W pierwszym odruchu wydawać by się mogło, że przecież im więcej światła tym lepiej, więc ograniczanie jego ilości nie ma sensu.
Do wyposażenia naszego redakcyjnego studia właśnie dołączył rejestrator obrazu Atomos Ninja Inferno. Jego obecność pozwoli nam pewne elementy testów sprzętu uprościć, a inne rozbudować. Najważniejsza jest w tym przypadku funkcjonalność nagrywania ekranu testowanego aparatu czy kamery nie tylko w formie czystego sygnału wypuszczonego po HDMI, ale także wraz z parametrami pracy, nakładkami informacyjnymi itd.
Filtry polaryzacyjne w fotografii używane są od dawna, bowiem od blisko 100 lat. Ich zdolność – przy odpowiednim ustawieniu położenia soczewki - do przepuszczania promieni światła spolaryzowanych tylko w pewnej płaszczyźnie, pozwala uzyskać bardzo ciekawe i przydatne rezultaty w fotografii.
W ostatnich latach w ofercie firmy Sony pojawił się szereg mikrofonów wielokapsułowych przeznaczonych do mocowania na stopce Multi Interface i współpracy z wyposażonymi w takową stopkę aparatami i kamerami tego producenta.
Już od przeszło dwóch lat w naszej redakcji korzystamy z kart pamięci Angelbird. Udostępnił je nam polski dystrybutor tej marki, mianowicie firma Foto-Technika. W jej ofercie, oprócz wspomnianego Angelbirda, są równie obecne produkty wielu innych marek, np.
Od niespełna roku w testach aparatów korzystamy z kart pamięci Angelbird AV PRO. Chodzi konkretnie o nośniki standardu CFexpress (typu B), SDXC i mikro SDXC, a także odpowiednich czytnikach i dysku SSD.
Jeszcze kilka lat temu urządzenia audio i sprzęt fotograficzny były zupełnie odrębnymi kategoriami sprzętu, które nie miały punktów styku, chyba że akurat dźwięk lustra w aparacie fotografa przeszkadzał komuś innemu w nagrywaniu dźwięku.
Pierwsze dostępne dla szerokiego grona odbiorców gimbale były dość prostymi konstrukcjami. Miały też jedno fundamentalne zadanie - stabilizować niechciane drgania i ruchy zainstalowanego na nich sprzętu filmowego.
Popularyzacja gimbali to jedna z większych rewolucji jeśli chodzi o sposób w jaki filmujemy w ostatnich latach. \"Uwolniły\" one aparaty i kamery ze statywów, sliderów i rigów, pozwalając na osiąganie płynnych ujęć w ruchu o skomplikowanych trajketoriach, bez konieczności sięgania po jazdę czy kran lub czasochłonnej i trudnej nauki obsługi stedicamu.
Filtry na obiektywy to rozwiązanie znane filmowcom i fotografom od lat. Jednak ze względu na nieco inną specyfikę nieruchomych i ruchomych obrazów, różne rodzaje filtrów cieszą się w obu tych dziedzinach różną popularnością.
Karty pamięci to zazwyczaj pierwsze akcesorium, jakie dokupujemy do naszego aparatu lub kamery i jedno z nielicznych naprawdę niezbędnych - większość urządzeń nie posiada bowiem żadnej dostępnej na pliki użytkownika pamięci wbudowanej.
Zastanawialiście się kiedyś, ile danych generujecie w ciągu roku? Osobiście nie zajmuję się produkcją wideo, która jest najbardziej wymagająca pod względem pojemności dyskowej, a mimo to w moim komputerze zamontowanych jest aż 5 twardych dysków o łącznej pojemności 16 TB.
Prawdopodobnie każdy, kto rozpoczął swoją przygodę z fotografią dawniej niż w ciągu ostatnich kilku lat, posiada lub posiadał w pewnym momencie czytnik kart pamięci typu \"5 w 1\" , \"10 w 1\" czy nawet \"20 w 1\".
Gdy kilkanaście lat temu aparaty fotograficzne rozpoczynały swoją przygodę z profesjonalnym filmowaniem, sięgający po nie filmowcy musieli zmierzyć się z ich odmienną od kamer ergonomią. Część z nich decydowała się obudować aparaty bardzo drogimi wówczas akcesoriami, jak follow focus czy rig naramienny, inni wybrali lekkość i ograniczyli liczbę akcesoriów do niezbędnego minimum (np.