Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Linia stałoogniskowych, pełnoklatkowych obiektywów z serii Art obejmująca jak dotychczas modele 20, 24, 35 i 50 mm o świetle f/1.4 poszerzyła się właśnie o obiektyw Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM.
![]() |
Jak dotychczas jedyną 85-ką w ofercie Sigmy był model 85 mm f/1.4 EX DG HSM zaprezentowany w roku 2010 i składający się z 11 soczewek ustawionych w 8 grupach. Nowy model Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM idzie o duży krok dalej w stopniu zaawansowania optyki, bo składa się z 14 soczewek ustawionych w 12 grupach. Zastosowano dwie soczewki z niskodyspersyjnego szkła SLD oraz jeden element asferyczny. Wszystko to ma pozwolić mu osiągać bardzo dobre rezultaty na matrycach klasy 50 milionów pikseli.
![]() |
Nowy model jest też wyraźnie większy od poprzednika. Jego rozmiary to 126.2×94.7 mm, podczas gdy w przypadku starszego obiektywu było to 87.6×84.7 mm.
![]() |
Parametry i zdjęcia nowego obiektywu znajdują się już w naszej bazie:
![]() |
Informacja prasowa
Miło nam poinformować, że jesienią br. na polski rynek trafi nowy produkt marki Sigma, obiektyw – Sigma 85mm F1.4 DG HSM ART – nowy wymiar jakości optycznej i najwyższe osiągi z prestiżowej linii ART.
Seria ART skierowana jest do wymagających użytkowników, ceniących sobie najwyższą jakość optyczną oraz możliwość artystycznej ekspresji wyrażonej poprzez zdjęcia. Już niebawem Sigma zaprezentuje piąty z kolei, stałoogniskowy obiektyw o przysłonie F1.4. Obecnie w ofercie znajdują się modele ART pokrywające zakres od 20 do 85 mm.
![]() |
Fotografia portretowa wymaga od obiektywu perfekcyjnego obrazowania – wybitna ostrość, plastyka obrazu, odpowiednie korygowanie aberracji. SIGMA oferuje nowy obiektyw spełniający wszystkie te wymagania i rygorystyczne standardy prestiżowej linii ART.
![]() |
Obiektyw Sigma 85 1.4 ART oferuje bezkompromisową rozdzielczość obrazu, urokliwe rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia, a dzięki soczewkom wykonanym ze specjalnych szkieł niskodyspersyjnych, bardzo dobrze skorygowane aberracje barwne. SIGMA projektowała ten model z myślą o użytkownikach aparatów wyposażonych w matryce o wysokich rozdzielczościach. Dzięki niemu fotografowie mogą w pełni wykorzystać potencjał m.in. 50-megapikselowych matryc.
![]() |
Do budowy obiektywu wykorzystano 14 soczewek, ułożonych w 12 grupach. Wśród nich znalazły się soczewki ze specjalnych szkieł SLD oraz elementy asferyczne, zapewniające ostrość obrazu również na brzegach kadru. Inżynierowie nie zapomnieli redukcji zjawiska komy, wykonali model który eliminuje zjawisko smużenia obrazu w całym przekroju kadru.
![]() |
Obiektyw wyposażono w 9 zaokrąglonych listków przysłony. Takie rozwiązanie w połączeniu z zaawansowanym układem optycznym i bardzo niską wartością przysłony pozwala uzyskać przyjemny dla oka bokeh.
![]() |
Za ustawianie ostrości odpowiada zoptymalizowany, ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki nowym algorytmom ustawianie ostrości odbywa się o 30% szybciej niż w poprzednich modelach. Napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, taka konstrukcja pozwala na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF.
![]() |
Obiektyw Sigma 85 1.4 ART jest kompatybilny z konwerterem Sigma MC-11. Za jego pośrednictwem użytkownicy systemu Sony E mają możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF, itp.
Przednią soczewkę pokryto ułatwiającymi czyszczenie warstwami hydrofobowymi. Obiektyw współpracuje z urządzeniem personalizującym USB DOCK.
Cena obiektywu zostanie podana wkrótce. Dostępność: październik/listopad 2016 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Coś mi się wydaje że Sigma znowu pokazała pazurek...
Trochę klocek, ale i tak pewnie kupię, jeśli poziom cenowy będzie taki jak poprzednich ARTów (no, powiedzmy 4999 jeszcze będzie OK, jeśli utrzyma jakość z krótszych ogniskowych, wyłączając 24...). MTFy wyglądają dobrze, więc pewnie tak będzie.
No chyba, że pokażą tego 85-135/2, co to mi się marzy :D
A, oby poprawili jakość bagnetu, bo dwa lata użytkowania i do wymiany...i nie jestem jedyny...
85 = 1200 USD, 12-24 = 1600USD, 500/4 = 6000USD.
link
Patrząc na skomplikowanie optyki może być lepsza od Zeissów. Ale poczekamy i sprawdzimy :)
I chyba jeszcze nie wszystko pokazali :P Albo stwierdzili, że za dużo jak na raz by było...
U, to się w 5 tysiakach nie zmieści...
Coś trzeba na rodzime CP+ zostawić.
Zmieści się, 4990 PLN.
1200$, czyli na nasze wyjdzie z 5000, pytanie jak w praktyce wypadnie AF. Nie ukrywam, że pod względem AF liczyłem na okolice poziomu 70-200.
@Cichy - biorę to za jakieś półpotwierdzone info, czyli dystrybutor na EU się znów z dobrej strony pokazał. Oby oby...
Ładna ta osiemdziesiątka piątka, kurczę. Szkoda, że Pentax to obecnie za mały rynek, by Sigmie się opłacało robić pod mocowanie K. Może kiedyś? K-1 sprzedaje się chyba na tyle dobrze, że może z czasem zmienią zdanie.
Albo mi się wydaje, albo jest błąd w parametrach technicznych obiektywu na Waszej stronie - chodzi o rozmiar filtra - jest 96 a powinno być 86 mm (?)
Jeśli progresja będzie taka jak w przypadku pięćdziesiątki to właśnie mamy nową najlepszą "85" na rynku. W takim przypadku cena 5000 zł jest więcej niż atrakcyjna.
Dzięki, poprawione. Dzisiaj taki kocioł z wpisywaniem tych wszystkich nowości, że cyferki już skaczą przed oczami...
Kurcze - Arek - imponujesz mi szybkością reakcji, szacun...
Taka praca :) Dzisiaj wszyscy na ostrym dyżurze. Robert i Szymon na Photokinie, ja i Sebastian w Wawie klepiemy newsy i parametry do bazy. Tylko Maciek nam się wyłamał i przezornie wziął zwolnienie ;)
Filtr 96 mm i winietowanie prawie 70%?
Przyznam, że liczyłem na konstrukcję o winietowaniu porównywalnym do 50 Art, a tu będzie ponad 40% nawet na APS-C. Nie pojmuję tego i nawet mam nadzieję, że wykresy się komuś pomyliły, bo inaczej trochę słabo.
Pewnie jak to w sigme będzie świetny optycznie i z losowym AF wiec ja tam go sobie podaruje by nerwów nie tracić. Z tej nowej trójki chyba 12-24 najsensowniejszy gdzie AF nie ma takiego znaczenia.
O, i to jest obiektyw na który w ciemno będę zbierał. :) Po drodze czeka mnie jeszcze tylko kupno 50 Art, bo już wiem, że chcę zamienić starszą, dobrą Sigmę 50/1.4 na jeszcze lepszą.
ryszardo - pomyłka była z filrem, 86mm jest.
Poszli grubo ale zostawili sobie 2 smaczki na CP+. Szkła robią wrażenie.
Ta Photokina jest jakaś wyraźniejsza i bogatsza w premiery niż ostatnia, czuje się taki nowy zew :)
No faktycznie. Mocowanie filtrów o średnicy większej od maksymalnej średnicy obiektywu mało prawdopodobne.
Ale tak czy inaczej winietowanie jest ogromne, co mocno studzi mój entuzjazm.
Mi ten wykres wygląda mało realnie. Pomiary raczej nie pokazują takiego liniowego spadku. Nawet w szkłach zauważalnie winietujących np.:
link
No właśnie ja liczę, że to pomyłka. I nie chodzi nawet o liniowość. Dziwniejszy dla mnie jest tak szybki spadek jasności tuż przy centrum kadru. Jak by narysować to symetrycznie, to wychodzi jakieś strasznie ostre maksimum, które wygląda wręcz niefizycznie.
Będzie test, będzie odpowiedź:)
Będzie, będzie :)
Test będzie, to dobrze. Zastanawia mnie jednak ile czasu zajmie przetestowanie lego wszystkiego, bo w ostatnim czasie liczba premier jest ogromna, a to pewnie jeszcze nie koniec.
Arek - pokusisz się o opublikowaniu po Photokinie listy obiektywów, które chciałbyś przetestować? Poprzednia już się kończy, a doszedł system Sony E i mnóstwo nowości.
Przymierzam się do zrobienia tej listy od kilku dni. Ale czekam na zakończenie Photokiny :)
Na brak pracy nie będziecie narzekać :). A może taki wysyp nowości to dobry moment na zmianę testowych body Canona i Nikona na coś o większej rozdzielczości ? Z doświadczenia wiem, że zwlekanie z takimi zmianami sprawia, że przychodzi moment w którym cała robota do czasu ich wykonania idzie na marne.
To jeszcze tylko napisz, gdzie jej szukać. Poprzednia była w komentarzu do testu. Wszystkich (komentarzy) nie czytam, a nie chcę przegapić :)
Nie zwlekamy, ale nie wszystko od nas zależy.
ryszardo - specjalnie dla Ciebie na szybko:
Canon EF 24-105 mm f/4L IS II USM
Canon EF 16-35 mm f/2.8L III USM
Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM
Carl Zeiss Milvus 18 mm f/2.8
Carl Zeiss Milvus 15 mm f/2.8
Fujinon XF 23 mm f/2 R WR
Nikkor AF-S 105 mm f/1.4E ED
Nikkor AF-P DX 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR
Nikkor AF-P DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR
Nikkor AF-S 200–500 mm f/5.6E ED VR
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro
Olympus M.Zuiko ED 12-100 mm f/4 IS PRO
Panasonic Lumix G 12-60 mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S.
Panasonic Leica DG Summilux 12 mm f/1.4 ASPH
Samyang 85 mm f/1.2 Premium
Samyang 14 mm f/2.4 Premium
Samyang 20 mm f/1.8 ED AS UMC
Samyang 35 mm f/1.2 ED AS UMC CS
Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM
Sigma S 500 mm f/4 DG OS HSM
Sony Carl Zeiss Planar T* FE 50 mm f/1.4 ZA
Sony FE 50 mm f/1.8
Tokina Fírin 20 mm f/2 FE MF
Venus Optics Laowa 7.5 mm f/2 MFT
Wielce dziękuję. Będę wypatrywał aktualizacji, ale pewnie sam będę w stanie dopisać śledząc premiery :)
...
Seria LEICA DG VARIO-ELMARIT f/2.8–4.0: 12–60mm, 8–18 mm i 50–200 mm.
Jeszcze ich oficjalnie nie ma...
Sporo ludzi na Art 85mm czekało, ciekaw jestem wyników w testach - może być jedna z lepszych premier tego roku :).
O, tak - owocna ta Photokina. PS. Nie pogniewałbym się, gdy w takiej kolejności poszły testy :)
Poprawka - Samyang 85 1.2 Premium też może namieszać .
Z tej listy to chciałbym, ze względu na porównanie z obecną ofertą, jak najszybsze przetestowanie Oly 30/3.5, Lajki 12/1.4, Panasa 12-60.
Na liście brakuje Tamrona 150-600 g2 oraz ostatniej Loxii 85.
Nie brakuje. To nie jest lista obiektywów, które ostatnio weszły na rynek, tylko te które raczej przetestuję. Tamrona 150-600 G2 testował nie będę na pewno, bo optycznie niczym nie różni się od pierwszej wersji. Czy przetestuję Loxię, nie wiem.
Arek, a nowy Milvus 2/135 będzie?
Spore bydle, ale zapowiada się zacnie.
Jeżeli 500 sigmy będzie testowana to zróbcie niespodziankę i przetestujcie też canona i nikona 500mm by było jasne czy płacimy za firmę czy jednak za "legendarną" optyke. Sigma optycznie może być na równi za 60% ceny. Czy mniej jest wynikiem jednak słabszego af co w tej klasie sprzętu kluczowe czy może zmowy cenowej C/N? Optyczne-zaskoczcie nas! Historie o tym że C/N nie chcą wypożyczyć nas nie interesują. Znajdą się sklepy które wypożyczą
Betelgeuse - nie. Bo to optycznie to samo co testowany już Apo-Sonnar.
Arek - Nowy TAMRON 150-600 to inna konstrukcja optyczna. 21 soczewek w 13 grupach. W efekcie ma być poprawiona ostrość w całym kadrze, mniejsze aberracje i zmniejszona MFD.
A widzisz. Zasugerowałem się pierwszymi informacjami, które mówiły tylko o różnicach w obudowie. W takim razie na pewno przetestuje.
@ Arek
Po liście sądząc, Ricoh się wypiął i nie udostępnia nic z logo Pentaxa... i to od wielu lat... :P
Ja nawet jeszcze K-1 nie sprawdziłem więc nie wiem jak będzie z Pentaksem.
mam tylko tyle do powiedzenia, że sypnęło obiektywami. Dla Sigmy wielkie brawa. Miałem okazję przetestować przydatność 50-100mm przy imprezachi moim zdaniem to jest włąsciwy kierunek technologii, robić znakomitą optykę, nie cudować, nie walić plastyków. Jasne obiektywy są trudne i nie dla tych co się właśnie przesiedli ze smartfonów,ale dają mozliwości. Osobiście chće aby tak było dalej: dobre optycznie jasne obiektywy, nie zajmować się stabilizacją, nie martwić, że ciężkie, bo takie konstrukcje znakomicie ułatwiają focenie w trudnych warunkach. No i jeszcze żeby skąś kasą sypłalo...
Sony Carl Zeiss Planar T* FE 50 mm f/1.4 ZA
Tokina Fírin 20 mm f/2 FE MF
mogą być ciekawe:)
Sony FE 50 mm f/1.8 - a to chyba nie będzie;)
Do FE brakuje też testów jakiegokolwiek z telezoomów do FE. 24-240 jest chyba dość ciekawy, natomiast 70-200/4 i 70-300 będą na pewno lepsze.
Testów UWA też nie ma.
Loxie sobie chyba spokojnie można darować, to szkła bardziej dla obrazka a nie pobijania wyników testowych;) Choć do 85tki jest raptem jedna recenzja, a zeiss o takich parametrach wzbudza duże kontrowersje:D
Na pewno będzie to kolejny świetny obiektyw. Mam art 50 i nie da się mu nic zarzucić - AF z Canonem praktycznie bezbłędny i szybszy niż np. w C 24 L II. Jedyne co mnie przeraża w art 85 to wielkość filtra... Używam do mojej 85 1.8 Hoya ND 3-400 - do Sigmy nawet w ofercie takiego rozmiaru nie mają haha
No właśnie a Sigmę 500/4 do czego można porównac ?
@Arek - jak możecie to postarajcie się może jeszcze o test C/N czy nawet Sony 500/4 :)
@Arek
A po cholerę tracić czas na testowanie kolejnych kitów takich jak Nikkor 18-55/4.5-6.3G czy 70-300/4.5-6.3G ED VR?