Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5
4 stycznia
2017 22:36

Prototyp bezlusterkowca Lumix GH5 mogliśmy oglądać na wrześniowych targach Photokina. Tymczasem dzisiaj firma Panasonic zdecydowała się oficjalnie zaprezentować ten model.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Dzięki kompleksowej ewolucji najwyższej klasy jednoobiektywowy bezlusterkowy cyfrowy LUMIX GH5 to pierwszy na świecie aparat umożliwiający zapis filmów w formacie 4K 60p/50p, 4:2:2 10 bitów z pełnią mobilnych możliwości.
Kolejna innowacja w fotografii i kinematografii

*4K 60p/50p (dla jednoobiektywowego bezlusterkowego aparatu cyfrowego), 4:2:2, 10 bitów (w przypadku aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami), wg stanu na dzień 4 stycznia 2017 r.

Wiesbaden, Niemcy (4 stycznia 2017 roku) - Firma Panasonic ogłosiła dziś premierę LUMIX GH5, najnowszego flagowego modelu z linii jednoobiektywowy bezlusterkowych aparatów cyfrowych LUMIX G, które opierają się na standardzie Mikro Cztery Trzecie.

Panasonic Lumix GH5

Nowy przetwornik Digital Live MOS o rozdzielczości 20,3 megapiksela bez filtra dolnoprzepustowego oraz nowy procesor obrazu Venus Engine pozwalają na osiągnięcie najwyższej jakości obrazu w wysokiej rozdzielczości z doskonałym odwzorowaniem barw i redukcją szumów. Zapis obrazu z wysoką czułością ISO 25600.

System 5-osiowej technologii podwójnej stabilizacji obrazu 21 jeszcze skuteczniej przeciwdziała rozmyciu. Dzięki nowemu czujnikowi żyroskopowemu funkcjami OIS (optyczna stabilizacja obrazu w 2 osiach) i BIS (stabilizacja obrazu w korpusie aparatu w 5 osiach) można precyzyjnie sterować, by uzyskać maksimum korzyści z obu systemów stabilizacji.

Nowy GH5 przeszedł kolejną ewolucję, w której po raz pierwszy uzyskano płynny i nieograniczony w czasie zapis obrazu w formacie ultrawysokiej rozdzielczości 4K 60p/50p w jednoobiektywowym bezlusterkowym aparacie cyfrowym2. GH5 umożliwia również wewnętrzny zapis wideo w 10-bitowym formacie 4:2:2 z rozdzielczością 4K 30p/25p oraz jeszcze wierniejsze odtwarzanie kolorów - po raz pierwszy w aparacie cyfrowym z wymiennym obiektywem3. Zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate) pozwala na nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości 4K (60 klatek na sekundę, maksymalnie 2,5 raza wolniej) i Full HD (180 klatek na sekundę, maksymalnie 7,5 raza wolnej). Po zakupie klucza aktualizacji oprogramowania DMW-SFU1 aparat GH5 umożliwia zapis wideo w trybie V-LogL. Użycie klucza aktualizacji oprogramowania uaktywnia również w kamerze tablicę LUT (Look Up Table), umożliwiającą odtwarzanie zapisanych w urządzeniu filmów w trybie V-LogL. Dodano także praktyczne narzędzia, takie jak monitor przebiegów falowych (Waveform Monitor) i wektorowy wykres sygnału (Vector Scope).

Technologia predykcyjnej regulacji ogniskowania DFD (Depth From Defocus)4 zyskała więcej możliwości dzięki nowemu procesorowi obrazu Venus Engine, który jest w stanie przetwarzać sygnały cyfrowe z ogromną prędkością odpowiadającą nawet 480 klatkom obrazu na sekundę. Precyzyjnie analizując każdą klatkę, aparat osiąga większą dokładność wykrywania klatek przy zachowaniu minimalnego błędu detekcji ruchu, co daje wyższą tolerancję śledzenia ruchomych obiektów. Połączenie automatycznego ogniskowania w oparciu o detekcję kontrastu z nową technologią DFD pozwala uzyskać najszybszy w tym segmencie urządzeń poziom czasu automatycznego ogniskowania, wynoszący w przybliżeniu 0,05 s5, oraz daje możliwość wykonywania zdjęć seryjnych z prędkością 12 (AFS) lub 9 (AFC) klatek na sekundę. W celu uzyskania jeszcze dokładniejszego ogniskowania w aparacie GH5 w połączeniu z konwencjonalnymi funkcjami rozpoznawania twarzy / oczu oraz autofokusem ze śledzeniem, jednopolowym i punktowym zwiększono liczbę obszarów ostrości z 49 do 225.

Panasonic Lumix GH5

Nowo dodana funkcja 6K PHOTO6 daje możliwość uwiecznienia wartych zapamiętania chwil z prędkością 30 kl./s za pomocą wyboru klatki z najlepszym ujęciem danego momentu z pliku serii 6K (w proporcjach 4:3 lub 3:2) do zachowania jako odpowiednika około 18-megapikselowego zdjęcia wysokiej rozdzielczości. Zaktualizowano również funkcję FOTO 4K, umożliwiając zapis z prędkością 60 kl./s w rozdzielczości odpowiadającej zdjęciom 8-megapikselowym.

Z myślą o wytrzymałości GH5 przy eksploatacji nawet w trudnych warunkach terenowych jego obudowę wykonano ze stopu magnezu z ramą przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego. Sam aparat jest odporny nie tylko na bryzgającą wodę i kurz, ale również na mróz nawet do -10 stopni. Jako pierwszy w historii aparatów cyfrowych LUMIX GH5 wyposażono w podwójne gniazdo na kartę pamięci SD, kompatybilne z szybkim i pojemnym standardem UHS-II. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. Aparat wyposażono ponadto w złącze HDMI typu A.

GH5 posiada duży wizjer LVF ze zdumiewająco wysokim współczynnikiem powiększenia ok. 1,52 raza / 0,76 raza (odpowiednik aparatu 35 mm). Dokładny i szybki wyświetlacz OLED ma rozdzielczość 3680 tys. punktów i stuprocentowe pole wyświetlania. Oprócz podwójnych pokręteł urządzenie wyposażono w poruszający się we wszystkich kierunkach joystick pozwalający na bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę i po raz pierwszy wykorzystany w aparatach LUMIX G.

GH5 ma zintegrowaną łączność Bluetooth i Wi-Fi®, co zapewnia większą elastyczność przy wykonywaniu zdjęć i umożliwia natychmiastowe i łatwe ich udostępnienie. Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy - Bluetooth z niskim poborem energii) pozwala na ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym poborze mocy. Jeśli chodzi o sieć Wi-Fi, pasmo 5 GHz (IEEE 802.11ac) zwiększa bezpieczeństwo i stabilność połączenia w stosunku do konwencjonalnego pasma 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n). Dostępny jest także nowy uchwyt DMW-BGGH5 (sprzedawany oddzielnie) wydłużający czas pracy akumulatora i zapewniający stabilniejsze mocowanie. Adapter do mikrofonu XLR DMW-XLR1 (sprzedawany osobno) umożliwia zapis dźwięku z wysoką rozdzielczością przy użyciu zewnętrznego mikrofonu XLR7.

Aparat GH5 to urządzenie, które przeszło znaczną ewolucję. Zaplanowane są już aktualizacje funkcjonalne, z których pierwszą będzie możliwość zapisu wideo w 10-bitowym formacie Full-HD 4:2:2 i która będzie dostępna w kwietniu 2017 r. Funkcja ta będzie kompatybilna z zapisem 400 Mb/s 4:2:2 10-bitowym All-Intra w rozdzielczości 4K 30p/25p/24p oraz 200 Mb/s All-Intra Full-HD, dostępnym w drugiej połowie 2017 r. Równocześnie zostanie dodana funkcja nagrywania filmów w wysokiej rozdzielczości w trybie anamorfotycznym oraz opcja Hybrid Log Gamma w trybie Photo Style, umożliwiająca nagrywanie wideo w popularnym formacie 4K HDR.

Wbrew stereotypowym wyobrażeniom o możliwościach bezlusterkowców, seria aparatów LUMIX GH wraz z wprowadzanym modelem osiąga kolejne przełomowe cele. W niewiarygodnie małym korpusie mieści się cała gama innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie jakości obrazu, szybkości reakcji oraz działania, co sprawia, że nowy LUMIX GH5 otwiera nowy etap fotografii i filmu.

1. Na dzień 4 stycznia 2017 r., pięcioosiowa technologia podwójnej stabilizacji obrazu 2 może być używana z obiektywami H-FS12060 i H-FS14140 (wymaga aktualizacji oprogramowania). Z kolei w lutym 2017 r. udostępnione zostanie oprogramowanie umożliwiające korzystanie z tej technologii z obiektywem H-RS100400. Wszystkie nowe obiektywy H-ES12060, H-HSA12035, H-HSA35100, H-FSA45200 i H-FSA100300 są kompatybilne z technologią pięcioosiowej podwójnej stabilizacji obrazu 2.
2. Dla jednoobiektywowego bezlusterkowego aparatu cyfrowego wg stanu na dzień 4 stycznia 2017 r.
3. 4:2:0 8 bitów przy zapisie 4K 60p/50p na karcie pamięci SD.
4. System autofokusa opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD działa tylko z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.
5. W przypadku AFS w trybie zdjęć szerokokątnych z H-ES12060 (CIPA).
6. „FOTO 6K” jest to funkcja zdjęć seryjnych o dużej prędkości, która wycina obraz nieruchomy z materiałów wideo 4:3 lub 3:2 o rozdzielczości ok. 18 megapikseli (skuteczna liczba pikseli ok. 6000 x 3000), która zarządza obrazem 6K.
7. Tylko w formacie MOV.

1. Wysoka jakość obrazu, niespotykana w historii aparatów LUMIX
Aparat LUMIX GH5 łączy nową matrycę Digital Live MOS i procesor obrazu Venus Engine, co pozwala uzyskać najwyższą jak dotąd jakość obrazu w historii aparatów cyfrowych LUMIX G. Nowa matryca MOS o wysokiej czułości umożliwia lepsze odwzorowanie szczegółów nie tylko dzięki zwiększeniu rozdzielczości z 16,05 megapiksela (w modelu GH4) do 20,3 megapiksela, ale i dzięki wyeliminowaniu filtra niskoprzepustowego.

Procesor obrazu Venus Engine to kolejna nowość w aparacie LUMIX GH5. Dzięki technologii Multipixel Luminance Generation można uzyskać wyraźne i ostre obrazy przy użyciu 9 razy większego obszaru informacji o pikselach w trakcie procesu demozaikowania, co zapewnia dokładną reprodukcję szczegółów. W technologii Intelligent Detail Processing każdy piksel jest analizowany pod kątem tego, czy znajduje się w części obrazu, która jest płaska, czy stanowi detal albo krawędź zdjęcia. Następnie każdy piksel przetwarzany jest w sposób optymalny dla wykrytej charakterystyki. Daje to efekt w postaci bardzo dokładnych, ale też naturalnie opisanych obrazów o zachwycająco odwzorowanych szczegółach z eliminacją fałszywych kolorów na krawędziach. Z kolei technologia Three Dimensional Colour Control pozwala wykryć nie tylko odcień i nasycenie, ale także jasność. Umożliwia optymalną kontrolę kolorystyczną w zależności od wartości każdego z tych parametrów. Zapewnia to bogactwo reprodukowanych barw, od najciemniejszych do najjaśniejszych fragmentów obrazu. Standardowa procedura Multi Process NR (Noise Reduction, redukcja szumów) została ulepszona do technologii High Precision Multi Process NR. Tym samym czterokrotnie wzrosła dokładność identyfikacji zakłóceń przy zachowaniu szczegółów obrazu po przeprowadzonej redukcji szumów. W efekcie możliwe jest wykonywanie wyraźnych zdjęć z wysoką czułością, sięgającą maks. ISO 25600.

Aparat LUMIX GH5 wyposażono w pięcioosiowy podwójny stabilizator obrazu typu 21, udoskonalony z myślą o jeszcze wyraźniejszym i skuteczniejszym eliminowaniu rozmycia. Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (dwuosiowej technologii Optical Image Stabilizer) i stabilizacji obrazu w korpusie (pięcioosiowej technologii Body Image Stabilizer) kompensuje nawet znaczne ruchy, które wcześniej uniemożliwiały kontrolę. Niezwykle precyzyjny czujnik żyroskopowy w aparacie LUMIX GH5 steruje kompensacją stabilizacji optycznej (OIS) i stabilizacji w korpusie (BIS). Odbywa się to poprzez analizę ogniskowej i warunków fotografowania, która pozwala używać czasów naświetlania dłuższych nawet o 5 wartości2. Dzięki maksymalnemu wykorzystaniu możliwości technologii stabilizacji OIS i BIS aparat wykonuje doskonałe zdjęcia nie tylko z obiektywem szerokokątnym, ale także z teleobiektywem. Świetnie radzi sobie beż w niekorzystnych warunkach, np. w nocy lub kiedy urządzenie trzymane jest tylko jedną ręką.

System 5-osiowej technologii podwójnej stabilizacji obrazu typu 2 działa zarówno podczas robienia zdjęć, jak i nagrywania filmów, w tym wideo w jakości 4K. Jednoobiektywowe bezlusterkowe aparaty cyfrowe Panasonic LUMIX G mogą być wyposażone w wiele wymiennych obiektywów cyfrowych, z których większość obsługuje system 5-osiowej technologii podwójnej stabilizacji obrazu zastosowany w aparacie LUMIX GH5*1. System stabilizacji BIS kompensuje ruch nawet w przypadku poruszenia aparatem z zamontowanym obiektywem bez systemu stabilizacji OIS (np. Obiektywem kinowym).

1. Na dzień 4 stycznia 2017 r., pięcioosiowa technologia podwójnej stabilizacji obrazu 2 może być używana z obiektywami H-FS12060 i H-FS14140 (wymaga aktualizacji oprogramowania). Z kolei w lutym 2017 r. udostępnione zostanie oprogramowanie umożliwiające korzystanie z tej technologii z obiektywem H-RS100400. Wszystkie nowe obiektywy H-ES12060, H-HSA12035, H-HSA35100, H-FSA45200 i H-FSA100300 są kompatybilne z technologią pięcioosiowej podwójnej stabilizacji obrazu 2.
2 Zgodnie ze standardem stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 50 – 140 mm (odpowiednik w formacie 35 mm f = 100 – 280 mm) w przypadku korzystania z obiektywu H-FS14140.

2. Pierwszy na świecie1 jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy (DSLM) nagrywający w formacie 4K 60p/50p oraz 10-bitowym 4:2:2 4K 30p/25p, spełniającym profesjonalne standardy jakości.
Seria LUMIX GH stanowiła przełom na rynku dzięki doskonałej rejestracji wideo i zaawansowanym funkcjom, które spełniają profesjonalne standardy i wymogi jakościowe. Prędkość odczytu sygnału w nowej matrycy Digital Live MOS zwiększyła się maksymalnie 1,7 raza, a nowy procesor obrazu Venus Engine przetwarza sygnały nawet 1,3 raza szybciej. Połączenie tych technologii po raz pierwszy w historii aparatów bezlusterkowych*1 pozwala uzyskać płynne nagrania wideo w jakości 4K 60p/50p Ultra HD.

Nowy aparat GH5 przeszedł kolejną ewolucję, w której po raz pierwszy uzyskano zapis obrazu w formacie 4K 60p/50p. Umożliwia on także nagrania filmowe w 10-bitowym formacie 4:2:2, który jest standardem podpróbkowania kolorów powszechnie używanym w produkcji filmowej i daje jeszcze wierniejsze odwzorowanie barw2. Niezwykle czuła matryca MOS i procesor obrazu Venus Engine dają szybki odczyt pełnych sygnałów cyfrowych, co zapewnia niezwykle wysoką jakość każdej klatki. System umożliwia odczyt sygnałów cyfrowych 4K 60p/50p w pełnej rozdzielczości bez kadrowania. Dzięki temu ogniskowa podczas nagrań wideo jest taka sama jak przy robieniu zdjęć. Duża prędkość odczytu przy nagrywaniu filmów lub korzystaniu z migawki elektronicznej eliminuje również zjawisko chwiejnej migawki. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać format spośród MOV, MP4, AVCHD Progressive i AVCHD przy różnych szybkościach klatek, odpowiednio do zastosowania (zob. rys. 1). Nie ma też ograniczenia czasowego nagrań wideo w jakości FHD i 4K. W zależności od potrzeb profesjonaliści mogą wybierać częstotliwość systemu spośród 59,94 Hz (23,98 Hz), 50,00 Hz i 24,00 Hz.

W aparacie LUMIX GH5 dostępnych jest szereg efektów, pozwalających jeszcze bardziej podnieść ekspresję materiału wideo. Zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate) pozwala na nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości 4K (60 klatek na sekundę, maksymalnie 2,5 raza wolniej) i Full HD (180 klatek na sekundę, maksymalnie 7,5 raza wolnej, zob. rys. 2)3. Minimalna liczba klatek na sekundę dla filmu w przyspieszonym tempie wynosi 2. Aparat pozwala także tworzyć filmy poklatkowe. Dodano również funkcję Focus Transition, która polega na automatycznym przenoszeniu ogniskowania z jednego obiektu na drugi w ustalony wcześniej sposób. Pozwala to wizualnie prowadzić docelowy przedmiot lub śledzić ruch w statycznej scenerii.

W aparacie LUMIX GH5 dostępne są różne style fotograficzne nagrań wideo. Poza zbliżonymi pod kątem charakterystyki ustawień gamma na potrzeby produkcji filmowej „Cinelike D” i „Cinelike V” można używać również „Like 709”, który jest kompatybilny z HDTV i w którym dodatkowo aktywna jest funkcja Knee Control. Panasonic oferuje również usługę płatnego uaktualnienia oprogramowania aparatu LUMIX GH5 w celu zapewnienia zgodności z funkcją V-Log L do nagrywania filmów. Odbywa się to poprzez zakup klucza aktualizacji oprogramowania DMW-SFU1. Funkcja zapisu logarytmicznego zapewnia wyjątkową elastyczność i szerszy zakres dynamiki dla skali kolorów w procesie postprodukcji, natomiast funkcja V-LogL oznacza charakterystykę logarytmiczną z 12 stopniami zakresu dynamiki. Użycie klucza aktualizacji oprogramowania uaktywnia w kamerze tablicę LUT (Look Up Table), umożliwiającą użytkownikom odtwarzanie filmów zapisanych w aparacie LUMIX GH5 w trybie V-LogL.

Aparat LUMIX GH5 umożliwia równoczesny zapis lub wysyłanie danych wideo w 10-bitowym formacie 4:2:2 w niemal każdym trybie nagrywania4. Użytkownicy mają do wyboru wysyłanie danych przy użyciu menu lub informacji wyświetlanych na ekranie monitora zewnętrznego, bądź też bez ich użycia w przypadku wysyłania do zewnętrznego rejestratora sygnału. Aparat jest wyposażony w złącze HDMI typu A. Dodatkowo posiada uchwyt na zamocowanie kabla HDMI, co zapobiega jego wypadaniu.

LUMIX GH5 oferuje szereg praktycznych funkcji. Odpowiadając na zapotrzebowanie profesjonalistów, aparat wyposażono w monitor kształtu fali i wektoroskop. Urządzenie oferuje także wybudowaną technologię synchronizacji Time Code ze zliczaniem metodą Rec Run lub Free Run, co ułatwia synchronizację wielu nagrań wideo lub źródeł dźwięku w procesie postprodukcji. Poziom luminancji można wybrać z następujących zakresów: 64–1023 / 64–940 / 0–1023 (10 bitów). Tryb Synchro Scan redukuje migotanie obrazu. Urządzenie posiada regulację poziomu czerni w zakresie ±15 kroków. Dostępne są również wykresy kolorów (standardy SMPTE / EBU / ARIB).

Ponadto aparat LUMIX GH5 wyposażono w dedykowany mikrofon do monitorowania i eliminowania zakłóceń powodowanych ruchami mechanicznymi wewnątrz kamery i obiektywu, na przykład w systemie stabilizacji obrazu BIS. Efektem jest obniżenie hałasów mechanicznych o 10 dB, dzięki czemu rejestrowany dźwięk jest czysty i ma wysoką jakość.

1. 4K 60p/50p (jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy), 4:2:2, 10 bitów (w przypadku aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami), wg stanu na dzień 4 stycznia 2017 r.
2. 4:2:0 8 bitów przy zapisie 4K 60p/50p na karcie pamięci SD.
3. W trybie odtwarzania 24p. Wartość rezultatu zmienia się w zależności od formatu zapisu i częstotliwości.
4. W przypadku równoczesnego nagrywania i wysyłania sygnału w formacie 4K 60p/50p zapis odbywa się w 8-bitowym formacie 4:2:0, a wysyłanie w 8-bitowym formacie 4:2:2. Wybór 10-bitowego formatu 4:2:2 jest możliwy tylko w przypadku sygnału wyjściowego.

Co trzeba wiedzieć o zapisie sekwencji filmowych / obrazu w formacie 6K PHOTO /4K PHOTO

  • Użyj karty SD o klasie szybkości 4 lub wyższej, jeżeli chcesz zapisywać sekwencje wideo.
  • Użyj karty SD o klasie szybkości „UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 (U3)” przy rejestracji sekwencji wideo z [MP4] w [4K] lub [6K PHOTO /4K PHOTO] (klasa prędkości karty SD określa standard prędkości ciągłego zapisu).
  • Sekwencje filmowe MP4 z [MP4] w trybie [4K]:
    - W przypadku korzystania z karty pamięci SDHC: można kontynuować rejestrację bez przerwy, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik z sekwencją wideo zostanie podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
    - W przypadku korzystania z karty pamięci SDXC: można kontynuować rejestrację bez przerwy, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 96 GB lub 3 godziny i 4 minuty długości, ale plik z sekwencją wideo zostanie podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
  • Sekwencje filmowe MP4 z [MP4] w trybach [FHD] [HD]:
    - Można kontynuować rejestrację bez przerwy, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut długości, ale plik z sekwencją wideo zostanie podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
    - Gdy temperatura otoczenia jest wysoka lub prowadzony jest ciągły zapis obrazu, aparat może zatrzymać nagrywanie w celu samoczynnej ochrony. Należy zaczekać, aż aparat ostygnie.
  • Dla wyjścia wideo [4K] należy używać kabla HDMI z logo HDMI i opisanego jako „kompatybilny z 4K”.

3. Nowy autofokus z zaawansowaną technologią DFD nigdy nie przegapi niepowtarzalnej chwili.
Technologia DFD (Depth From Defocus)1 (czyli uzyskanie głębi obrazu dzięki zmniejszeniu ostrości) oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć z różnymi poziomami ostrości. Równocześnie odbywa się szybkie porównanie danych z charakterystyką optyczną aktualnie wykorzystywanego obiektywu. Zastosowanie przez Panasonic połączenia autofokusu opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD (Depth From Defocus) zostało w LUMIX GH5 udoskonalone pod względem wychwytywania i śledzenia ruchomego obiektu poprzez kompleksowe analizowanie jego kształtu, wielkości, a nawet ruchu.

Dzięki nowemu procesorowi obrazu Venus Engine czas pomiaru odległości do fotografowanego przedmiotu jest 6 razy krótszy, a rozkładanie zmierzonej odległości na wymiar w płaszczyźnie i w głębi – dwukrotnie szybsze. Dodatkowo zastosowano układ kompensacji ruchu, co pozwoliło uzyskać lepsze śledzenie poruszającego się obiektu. Jest to możliwe poprzez zablokowanie działania funkcji na docelowych obiektach w sytuacjach, gdy wiele obiektów wykonuje złożone i nieprzewidywalne ruchy, na przykład w sporcie czy podczas obserwacji dzikich zwierząt.

Szybkość matrycowego napędu autofokusa podczas ostrzenia w trybie robienia zdjęć zwiększono do 480 kl./s, a zatem dwukrotnie w stosunku do GH4. Co więcej, aparat LUMIX GH5 wykorzystuje ultraszybki autofokus o prędkości około 0,05 sekundy2 i szybki tryb zdjęć seryjnych 12 (AFS)/9 (AFC) kl./s z użyciem mechanicznej migawki w pełnej rozdzielczości.

W celu uzyskania jeszcze dokładniejszego ogniskowania w aparacie GH5 w połączeniu z konwencjonalnymi funkcjami rozpoznawania twarzy / oczu oraz autofokusem ze śledzeniem, jednopolowym i punktowym zwiększono liczbę obszarów ostrości z 49 do 225. Użytkownicy mogą stworzyć grupę złożoną z 225 obszarów ogniskowania, dowolnie przenosząc ją lub zmieniając jej wielkość odpowiednio do kompozycji. Przy użyciu nowo zastosowanego joysticka umieszczonego w pozycji kciuka można łatwo sterować wszystkimi czynnościami związanymi z ogniskowaniem bez odrywania wzroku od fotografowanego przedmiotu, nawet w przypadku korzystania z wizjera LVF lub zdjęcia palca z przycisku migawki. Aparat wyposażono w niestandardowe ustawienia autofokusa, przy użyciu których użytkownik może definiować czułość autofokusa, czułość przełączania obszaru autofokusa oraz poziom predykcji ruchomego obiektu. Dla najczęściej występujących sytuacji dostępne są cztery zestawy zdefiniowanych z góry parametrów.

Aby nie przegapić możliwości wykonania ulotnych zdjęć, nowa funkcja 6K PHOTO3 pozwala uwiecznić warte zapamiętania chwile z prędkością 30 kl./s przez wybór klatki z najlepszym ujęciem danego momentu z pliku serii 6K (w proporcjach 4:3 lub 3:2) do zachowania jako odpowiednika około 18-megapikselowego zdjęcia wysokiej rozdzielczości. Zaktualizowano również funkcję 4K PHOTO, umożliwiając zapis z prędkością 60 kl./s w rozdzielczości odpowiadającej zdjęciom 8-megapikselowym.

Przy zdjęciu w trybie 6K PHOTO/4K PHOTO można w zależności od sytuacji wybrać spośród trzech trybów – 6K seryjne / 4K seryjne (tryb Burst), 6K Burst (Start/Stop) / 4K Burst (Start/Stop) oraz 4K Pre-burst/6K Pre-burst.

Nowa matryca MOS o wysokiej czułości pozwala zredukować zjawisko chwiejnej migawki. Dodatkowo procesor obrazu Venus Engine umożliwia zastosowanie do zdjęć funkcji Dopracowania po nagraniu (Post Recording Refinement) w celu skorygowania zniekształceń i redukcji szumów podczas odtwarzania lub wycinania obrazów z pliku serii 6K/4K poprzez kompensowanie informacji o sygnale pomiędzy następującymi po sobie klatkami. Zdecydowanie podnosi to jakość obrazu ujęć 6K PHOTO/4K PHOTO przy krótkim czasie naświetlania i wysokiej czułości oraz ujęć z panoramowania.

1. Kontrast przy autofokusie z technologią DFD działa tylko z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.
2. W AFS, w trybie zdjęć szerokokątnych z H-ES12060 (CIPA).
3. „6K PHOTO” to funkcja zdjęć seryjnych o dużej prędkości, która wycina obraz nieruchomy z materiałów wideo 4:3 lub 3:2 o rozdzielczości ok. 18 megapikseli (skuteczna liczba pikseli ok. 6000 x 3000), która zarządza obrazem 6K.

4. Doskonała mobilność i wytrzymała konstrukcja do zastosowań w trudnych warunkach.
Główną obudowę aparatu wykonano ze stopu magnezu, a ramę przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego, co zapewnia odporność nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych. Bezpieczna budowa i uszczelnienie każdego złącza, pokrętła czy przycisku sprawiają, że aparat LUMIX GH5 jest nie tylko odporny na zachlapania i kurz, ale także na mróz do -10 stopni.

Po raz pierwszy w historii aparatów cyfrowych LUMIX GH5 wyposażono w podwójne gniazdo na kartę pamięci SD, kompatybilne z szybkim i pojemnym standardem UHS-II. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, użytkownicy mogą przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2. Ponadto oba gniazda wyposażono we wskaźniki sygnalizacji dostępu, dzięki którym użytkownik od razu widzi, na której karcie pamięci SD trwa zapis, a którą można wyjąć.

Aparat LUMIX GH5 posiada duży wizjer LVF z wyjątkowo wysokim współczynnikiem powiększenia ok. 1,52 raza / 0,76 raza (odpowiednik aparatu 35 mm). Dokładny i szybki wyświetlacz OLED ma wysoką rozdzielczość wynoszącą 3680 tys. punktów i stuprocentowe pole wyświetlania. Zastosowanie technologii OLED do wizjera LVF pozwoliło uzyskać wysoką szybkość reakcji przy opóźnieniu mniejszym niż 0,01 s, a także wysoki kontrast 10 000:1 gwarantujący doskonałą widoczność. Punkt oczny wynosi ok. 21 mm, co zapewnia znakomitą widoczność i komfort patrzenia osobom noszącym okulary. Obraz jest zawsze ostry i wyraźny, od środka aż po narożniki. Przy wykorzystaniu statycznego systemu sterowania dotykowego 3,2-calowy (7,62-centymetrowy) wychylny tylny wyświetlacz o proporcjach 3:2 i rozdzielczości 1620 tys. punktów osiąga niemal stuprocentowe pole widzenia. Zastosowano w nim strukturę pikseli RGB (czerwony-zielony-niebieski) w połączeniu z pikselami białymi dla uzyskania jeszcze lepszej widoczności w nasłonecznionych miejscach na zewnątrz. Wyświetlacz można przechylać w górę i w dół w zakresie około 270 stopni, co jeszcze bardziej ułatwia wykonywanie zdjęć pod wysokim lub niskim kątem.

Trwałość układu migawki szacowana jest mniej więcej na 200 000 cykli pracy. Aparat oferuje maksymalną szybkość migawki 1/8000 s w celu uchwycenia szybko poruszających się obiektów, a także aby umożliwić uzyskanie doskonałego efektu rozmycia przy użyciu szybkich obiektywów z całkowicie otwartą przysłoną w zdjęciach plenerowych. Zewnętrzna lampa błyskowa może być synchronizowana z szybkością migawki maks. 1/250 sekundy.

5. Możliwość rozbudowy do różnych zastosowań, akcesoria opcjonalne.

  • Wi-Fi 5 GHz (IEEE 802.11ac) / 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n) oraz Bluetooth 4.2
    GH5 ma zintegrowaną łączność Bluetooth i Wi-Fi®, co zapewnia większą elastyczność przy wykonywaniu zdjęć i umożliwia natychmiastowe i łatwe ich udostępnienie. Po połączeniu aparatu do smartfona lub tabletu przy użyciu dedykowanej aplikacji Panasonic Image App kompatybilnej z systemami iOS/Android możliwe jest uwiecznianie, przeglądanie i udostępnianie obrazów w trybie zdalnym. Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy — Bluetooth z niskim poborem energii) pozwala na ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym poborze mocy. Dzięki temu aparat może być w prosty sposób uaktywniany za pomocą smartfona lub tabletu, może też automatycznie dodawać do zdjęć tag geograficzny GPS. Ponadto ustawienia LUMIX GH5 można kopiować i przesyłać bezprzewodowo do innych aparatów GH5 (w przypadku korzystania z większej ich liczby).
    Jeśli chodzi o sieć Wi-Fi, pasmo 5 GHz (IEEE 802.11ac) zwiększa efektywność w stosunku do konwencjonalnego pasma 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n). Zapewnia to jeszcze bezpieczniejsze i stabilniejsze połączenie nie tylko ze smartfonem lub tabletem, lecz również z innymi urządzeniami w danej lokalizacji, pozwalając na niezakłócone funkcjonowanie zdalnego sterowania. Korzystanie z pasma 5 GHz zwiększa również prędkość przesyłania danych w przypadku zdjęć i filmów.
  • Uchwyt do akumulatora DMW-BGGH5
    Aparat LUMIX GH5 jest kompatybilny z nowym uchwytem do akumulatora DMW-BGGH5. Korzystanie z dwóch akumulatorów - jednego w aparacie i drugiego w uchwycie DMW-BGGH5 - znacznie wydłuża czas ich eksploatacji. Co więcej, posługiwanie się aparatem staje się wygodniejsze nawet przy fotografowaniu w pionie. Możliwa jest również intuicyjna obsługa za pomocą joysticka. Uchwyt DMW-BGGH5 został zaprojektowany specjalnie dla aparatu LUMIX GH5 i doskonale do niego pasuje, wyróżniając się solidną konstrukcją, odporną na bryzgającą wodę, kurz i mróz.
  • Adapter do mikrofonu XLR DMW-XLR1
    Adapter do mikrofonu DMW-XLR1 to adapter typu plug-in do mikrofonu XLR, umożliwiający nagrywanie dźwięku stereo wysokiej jakości. Umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości 4K z wysokiej jakości dźwiękiem o częstotliwości próbkowania 96 kHz i 24-bitowej rozdzielczości. Pozwala to doskonale zsynchronizować nagrywany dźwięk z ruchem warg osoby mówiącej. Dedykowane przełączniki pozwalają na bezpośrednie i szybkie sterowanie. Wejścia mikrofonu dynamicznego, liniowe i mikrofonu pojemnościowego są przełączalne.

    * Tylko w formacie MOV.

    6. Aktualizacje oprogramowania układowego
    Aparat LUMIX GH5 jest przygotowany również do dalszej ewolucji. Harmonogram aktualizacji funkcjonalnych jest następujący:

    Kwiecień 2017 r.

    • Możliwość nagrywania filmów w jakości Full HD 4:2:2 z 10-bitową rozdzielczością. Druga połowa 2017 r.
    • Nagrywanie filmów w formacie 400 Mb/s 4:2:2 10-bitowym All-Intra w rozdzielczości 4K 30p/25p/24p oraz 200 Mb/s Full-HD.
    • Nagrywanie filmów w wysokiej rozdzielczości w trybie anamorfotycznym
    • Funkcja Hybrid Log Gamma w trybie Photo Style, umożliwiająca nagrywanie wideo w popularnym formacie 4K HDR.
    • Udostępnianie przez USB

    7. Nowa przyjemność fotografowania dzięki zaawansowanym technologiom aparatu LUMIX.
    Funkcja Post Focus aparatu LUMIX GH5 daje użytkownikom możliwość wyboru ostrych obszarów zdjęcia nawet po jego zrobieniu. Jest to pomocne na przykład przy makrofotografii, która wymaga dokładnego ustawienia ostrości, lub w sytuacji dynamicznej, gdzie mamy do czynienia ze zmianą wyostrzonego obiektu. Ta funkcja została opracowana dzięki połączeniu bardzo szybkiego i bardzo precyzyjnego systemu DFD (Depth From Defocus), technologii autofokusu i technologii 6K PHOTO / 4K PHOTO. Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu, które pozwala na szybsze jej uaktywnianie.

    Funkcja Focus Stacking umożliwia użytkownikom dostrojenie głębi pola obrazu już po wykonaniu zdjęcia, a to dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych przy pomocy funkcji Post Focus obsługiwanej przez ten aparat. Użytkownik nie musi dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, gdyż może uzyskać obraz z żądanym poziomem rozmycia. Może też zmienić ustawienie poziomu ostrości poprzez wybranie obszaru poddawanego wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Okazuje się to korzystne przy wykonywaniu makrofotografii owadów, małych dodatków i tym podobnych.

    Ponadto aparat LUMIX GH5 oferuje funkcję Light Composition. To nowa opcja w trybie zdjęć w rozdzielczości 6K. Aparat syntetyzuje obrazy, wybierając i zapisując jaśniejsze piksele. Pozwala to na wykonanie bardziej luksusowych, dramatycznych zdjęć w sytuacjach takich jak pokaz ogni sztucznych czy sceny nocne. Operacje te są łatwo wykonywane wewnątrz aparatu.

    8. Inne funkcje

    • Do wyboru dostępnych jest wiele typów migawek
      Użytkownicy mają możliwość wyboru typu i prędkości migawki w zależności od sytuacji i warunków wykonywania zdjęcia. Migawka o bardzo dużej prędkości, wynoszącej maks. 1/8000 s, może być zwalniana mechanicznie. Elektroniczna pierwsza migawka może działać z prędkością do maks. 1/2000 s i wywoływać minimalny wstrząs. Może być ona również stosowana z zewnętrzną lampą błyskową. Możliwe jest również zwalnianie migawki elektronicznej, bez hałasu, z prędkością maks. 1/16000 s.
    • Ekspozycja / Balans bieli / Fokus / Bracketing przysłony
      W aparacie LUMIX GH5 bracketking fokusa i bracketing przysłony, nowe dodatki do konwencjonalnych funkcji bracketingu ekspozycji i balansu bieli, pozwalają użytkownikowi wybrać najlepsze ujęcie po wykonaniu zdjęcia. W trybie bracketingu fokusa można wykonać maks. 999 zdjęć z różnym ogniskowaniem. Bracketing przysłony pozwala wykonać wiele zdjęć z różną głębią pola.
    • „AVCHD” jest cyfrowym formatem nagrywania / odtwarzania pliku wideo o wysokiej rozdzielczości (HD) / stworzonym wspólnie przez Panasonic Corporation i Sony Corporation.
    • „AVCHD Progressive”, „AVCHD”, logo „AVCHD Progressive” oraz logo „AVCHD” są znakami towarowymi Panasonic Corporation i Sony Corporation.
    • Android i Google Play są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.
    • IOS jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Cisco w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, a jego używanie jest licencjonowane. HDMI, logo HDMI i High-Definition Multimedia Interface są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi HDMI Licensing LLC w Stanach Zjednoczonych i innych państwach.
    • Wszystkie inne nazwy spółek i produktów są znakami towarowymi odnośnych podmiotów.
    • Niektóre akcesoria nie są dostępne we wszystkich krajach.
    • Korzystanie z zapisanych lub wydrukowanych materiałów chronionych prawem autorskim dla celów innych niż prywatne jest zakazane, jako że narusza prawa autorskie posiadacza.
    • Stylistyka i specyfikacje mogą ulec zmianie bez zapowiedzi.


  • Komentarze czytelników (11)
    1. Matt
      Matt 4 stycznia 2017, 20:28

      Zapowiada się bardzo ciekawie.

    2. focjusz
      focjusz 4 stycznia 2017, 22:33

      Znów mamy najlepszą na rynku kamerę 4K z bonusem całkiem niezłego ( z paroma unikalnymi funkcajami ) aparatu foto.

    3. Hamlet1207
      Hamlet1207 4 stycznia 2017, 23:02

      Dzisiaj właśnie oddałem G80 do sklepu bo niestety stabilizacja w nim zastosowana to jakaś pomyłka. Nie mówię tutaj oczywiście o skuteczności tylko o dźwiękach które generuje i które nagrywają się na materiał, to zdyskwalifikowało dla mnie ten aparat. Liczę na to że w GH5 nie będzie tego problemu i czekam zniecierpliwiony aż trafi do sprzedaży, bo zostałem bez aparatu :) . Na marginesie G80 generuje piękny obrazek.

    4. mav
      mav 4 stycznia 2017, 23:03

      Dużo różnych filmików i rzeczy odnośnie trybów filmowych:
      link

    5. Szabla
      Szabla 5 stycznia 2017, 15:26

      @focjusz: to jednak aparat, a nie kamera.

    6. focjusz
      focjusz 6 stycznia 2017, 22:45

      @szabla - ponieważ nie ma ograniczenia 30min to wg UE jest formalnie kamerą :)

    7. Aleks78
      Aleks78 9 stycznia 2017, 21:57

      JAk patrzę na opis to jednak gh5 jest dla mnie bardziej kamerką, która dla vlogerów i filmowców, nawet nie amatorów może zepchnąć inny sprzęt w kąt.

    8. mgkiler
      mgkiler 12 marca 2017, 14:30

      @focjusz

      Z ciekawości patrzyłem na te Panasoniki GH5, GH4, GH3, GH2

      GH5 - cena nie znana

      GH4 - cena kosmiczna dla mnie. 4200zł za aparat z matrycą micro 4/3...

      GH3 - cena porównywalna do lustrzanki Canon 760D.
      No dobra. Porównajmy aparaty w podobnej cenie.

      Waga: 565g Canona, a 550g Panasonic - czyli remis.

      Rozmiary body? No Panasonic GH3 na pewno nie jest aparatem który można zmieścić do kieszeni. To jak mam nosić w torbie to wolę taki z większym uchwytem na rękę już - to wolę Canona.

      W czym jest lepszy Panasonic? hmmm 20 zdjęć na sekunde w serii - jedyna mocna zaleta. Ale to w manual focus te 20fps?, czy z AutoFocus single shot? Czy AF Continious? Bo coś w AF Continous 20fps nie wydaje mi się...

      OK. Body uszczelnione - zaleta Panasonika.

      A tak to mniejsza matryca (micro 4/3 zamiast APS-C), mniejsza roździelczosć, większe szumy... no dobra - dynamika taka sama.


      Tak wiem. Mówisz o GH5, a nie GH3.
      Ale jak GH4 kosztuje 4200zł... To nei wyobrażam sobie ile będzie kosztować GH5.
      6000zł? Dawać tyle za aparat z matrycą micro 4/3?
      nie...
      Sorry, wole Canona.

      Jakbym miał 6000zł na body przeznaczyć....
      To bym chyba wolał Canona 7D mark II.

    9. mgkiler
      mgkiler 12 marca 2017, 14:37

      OO. Do tego Panasonic GH3 nie ma Focus Peaking...

      Kurcze. jakbym kupował już bezlusterkowiec to obowiązkowo ma mieć Focus Peaking i tryb HDR w wizjerze (bym widział dynamikę podobną jak w wizjerze optycznym).
      Dla mnie to obowiązek, bo jak tego nie ma to wole lustrzankę.
      Do tego cena max 2000zł za nówkę.

      Każdy bezlusterkowiec, który tego nie spełnia nie interesuję mnie.



    10. mgkiler
      mgkiler 12 marca 2017, 14:42

      Często robię zdjęcia, gdzie dynamika między cieniem a słońcem jest bardzo duża. Wizjer elektroniczny bez HDR pokazywałby mi.... czarne plamy...
      Nie skadrowałbym nic...

      A w lustrzance widzę wszystko, a to co ciemne to potem koryguje w Lightroomie.

      Dlatego dla mnie "widzisz w wizjerze zdjęcie tak jak wyjdzie" to wada.

      Bo moje zdjęcia ja potem i tak koryguje mocno by doprowadzić właśnie do takiej dynamiki jakie widziały moje oczy, a nie wizjer elektroniczny.
      Zdjęcia prosto z aparatu często nie da się oglądać bo taka dynamika, że sporo zdjęcia jest czarne. Ale od tego jest RAW by można było wyciągać cienie itp.

    11. mgkiler
      mgkiler 12 marca 2017, 14:43

      Ja pierdziele znów mój komentarz się pojawił nie pod tym temat...

      OPTYCZNI NAPRAWCIE TO.

      Po zalogowaniu ląduje do.... losowego artykułu, zamiast ostatnio czytanego.

    Napisz komentarz

    Komentarz można dodać po zalogowaniu.


    Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.