Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia

Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
7 lutego
2017 11:26

Zapraszamy do obejrzenia kolejnej galerii przykładowych zdjęć wykonanych średnioformatowym bezlusterkowcem Fujifilm GFX 50S. Tym razem do korpusu podpięty był obiektyw Fujinon GF 63 mm f/2.8 R WR.

Tradycyjnie wszystkie fotografie zostały zrobione przy minimalnym poziomie wyostrzania i wyłączonej redukcji szumów, , a używany przez nas egzemplarz był przedprodukcyjny, więc jakość zdjęć w finalnej wersji może być inna.

Przykładowe zdjęcia

Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/4.0, exp. 1/38 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.98 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.08 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/2.8, exp. 1/170 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.2 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/4.0, exp. 1/120 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.12 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/2.8, exp. 1/90 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.21 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/2.8, exp. 1/950 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.11 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.27 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.54 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/8.0, exp. 1/120 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.42 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/8.0, exp. 1/300 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.45 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/5.6, exp. 1/550 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.33 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/4.0, exp. 1/1100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.64 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.88 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/3.6, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.91 MB
Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR - przykładowe zdjęcia
Aparat: Fujifilm GFX 50S + GF 63 mm f/2.8 R WR
Parametry: 63 mm, f/5.6, exp. 1/240 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.55 MB


Komentarze czytelników (31)
  1. matzll
    matzll 7 lutego 2017, 11:34

    Wygląda to fajnie, ale... wydaje mi się, że zdjęcia z A7RII + 55/1.8 są bogatsze w szczegóły.
    Nie chcę się czepiać, ilość detali to nie wszystko. Im większa matryca tym lepiej wyglądaja "gradient" przejścia z ostrości w nieostrość, na pewno Fuji zapewni tutaj jakiś upgrade względem FF. Ale matryca w sumie niewiele większa.... Ciągle jakieś "ale". Z tym na razie kojarzy mi się ten aparat ;)

  2. matys
    matys 7 lutego 2017, 11:47

    Wiadomo, że JPEG prawdy Ci nie powie, zawsze będzie coś. Pojawią się RAWy wtedy bezie można dyskutować.

  3. espresso
    espresso 7 lutego 2017, 12:07

    Ciekawy link link

  4. juh
    juh 7 lutego 2017, 12:08

    Dlaczego na portalu fotograficznym nie zamieszcza się RAWów?

  5. Rotpil
    Rotpil 7 lutego 2017, 12:24

    Oj bardzo kiepsko to wygląda, coraz gorzej. Owszem JPEG to nie RAW, ale coś takiego jak głębia ostrości jest dobrze widoczne. Tutaj jest ona ogromna - zupełnie jak w FF ze standardowym 24-70 na 2.8. Te zdjęcia zrobione Canonem 6D z Sigmą A50 1.4 byłby znacznie ładniejsze a przecież taki zestaw kosztowałby czterokrotnie mniej niż Fuji. Póki co wygląda to nie na średni format, ale wręcz na wielkoformatową wpadkę tej niszowej firmy.

  6. rolech
    rolech 7 lutego 2017, 12:36

    @juh - a czym bys wywolal RAWy z GFX, skoro nawet aparaty sa prtzedprodukcyjne?

  7. matzll
    matzll 7 lutego 2017, 12:41

    @Rotpil
    Co Ty z tą GO? To teraz jakość sprzętu mierzymy w GO? To tylko jedna z kwestii. Nią są chyba najbardziej ślubniacy zainteresowani, bo ich typowy klient, mówiąc kolokwialnie, leci na takie zdjęcia.

    A śluby to raczej nie jest domena średniego formatu.
    Zresztą żaden średnioformatowy nie ma chyba obiektywów z przysłonami rzędu 1.4 czy 1.2?

  8. Józef Szwejk
    Józef Szwejk 7 lutego 2017, 12:41

    @espresso

    Artykuł pod linkiem z daleeeeka zalatuje marketingiem. Zdjęcia ładne, ale po potężnej edycji.

  9. qbic
    qbic 7 lutego 2017, 12:55

    Jak dla mnie bardzo dobry obraz. Dopiero na stałce widać "to coś" co powoduje że warto nabyć ten zestaw. Chętnie bym porównał to w boju z tym co teraz używam.

  10. PDamian
    PDamian 7 lutego 2017, 13:06

    Nie mogli w miejscu pracy modelki zapewnić ciekawego oświetlenia?

  11. SBB
    SBB 7 lutego 2017, 13:23

    qbic i inni, nie piszcie w tym stylu więcej. Już hejt lepszy. Coraz bardziej jestem załamany swoimi bidami 6D. Miejcie litość.

  12. qbic
    qbic 7 lutego 2017, 13:46

    Co złego jest w 6D? Przecież nie trzeba mieć super ultra turbo sprzętu. Sam nawet nie potrzebuje tego co mam, ale mam z wygody i dlatego że mogę. Jak będę mógł to będę mieć średni format - żeby mieć przyjemność z oglądania swoich zdjęć w wyższej jakości. Nie ma co się oszukiwać - dzisiaj żeby coś osiągnąć w świecie fotograficznym to albo iść w skandale albo być jednym na milion - a większość tu piszących ani nie jest sławna, ani nie produkuje zdjęć wartych zawracania głowy innym.

  13. pomydor
    pomydor 7 lutego 2017, 13:48

    @matzll
    niekoniecznie. i nie zgodze sie. chyba ze foto slubne kojarzone jest glownie z weselna reporterka kicajacych gosci...

    szybkie guglanie...
    link [phase one]
    link [m.in. mamiya, contax - film]
    link

    i mozna tak dalej sobie guglac...

    link
    link
    link
    link


    a nawet rodzimi sluberzy traktuja to jako wartosc dodana. i slusznie zreszta.
    link


  14. SBB
    SBB 7 lutego 2017, 14:13

    qbic, to jest złego, że gdy jest okazja zrobić coś fajnego, to w trudnych warunkach oba zawodzą. Np. ostatnia sesja w Baranowie. Na koniec kilka ujęć nocnych na dziedzińcu z lampą naftową. Mróz kilkunastostopniowy, młoda tylko w sukni, sekundy na kilka zdjęć, ale wtedy optyka canonowa z jednym i drugim body żyje własnym życiem. 40 % trafień af i tyle samo ae(ale to nie problem). Jestem pewny, że taki D750 w tych warunkach nie ma problemów.

  15. qbic
    qbic 7 lutego 2017, 14:15

    Trzeba sobie radzić, ja bym przeszedł na LV i ostrzył ręcznie. Komfort na pewno pracy kiepski, ale nie ma co wymagać od sprzętu amatorskiego cudów.

  16. maronka6@wp.pl
    maronka6@wp.pl 7 lutego 2017, 14:23

    63 to ile to na nasze jak to się liczy bo zapomniałem

  17. maronka6@wp.pl
    maronka6@wp.pl 7 lutego 2017, 14:28

    sbb nie ma problemów śmiga jak zły ino migawa padła ale na gwarancji wiec jest ok

  18. sloma_p
    sloma_p 7 lutego 2017, 14:30

    63 to w formacie 135 (czyli eFeF) ok. 50 mm.

  19. LR
    LR 7 lutego 2017, 14:39

    @maronka6@wp.pl

    Ogniskowe mnóż przez 0,7

  20. sloma_p
    sloma_p 7 lutego 2017, 14:42

    0.8

  21. LR
    LR 7 lutego 2017, 14:53

    @sloma_p

    dokładnie wychodzi 0,715

    link

  22. PDamian
    PDamian 7 lutego 2017, 14:57

    GF 63 mm f/2.8

    2.8 x 0.8 = 2,2

    link

  23. PDamian
    PDamian 7 lutego 2017, 15:00

    LR,
    dokładnie to wychodzi 0,79

    43 / 55

  24. sloma_p
    sloma_p 7 lutego 2017, 15:04

    @LR - jak pisał @dcs - dokładnie jest 0.79, większość mnoży jako 0.8. Szkło 63 mm na Fujiku to prawie równo 50 mm w 135.

    Przy czym trzeba wziąć pod uwagę, że Fuji ma sensor o proporcjach 4:3, a 135 to 3:2, więc zależy czy liczymy po przekątnej, czy np. tylko kąt w poziomie.

  25. PDamian
    PDamian 7 lutego 2017, 15:11

    sloma_p "Przy czym trzeba wziąć pod uwagę, że Fuji ma sensor o proporcjach 4:3, a 135 to 3:2, więc zależy czy liczymy po przekątnej, czy np. tylko kąt w poziomie."

    -ale przy różnych proporcjach boków mierzymy stosunek przekątnych
    tak jak wyliczając crop factor dla m4/3 czy kompaktów z matrycami o stosunku boków 4:3.

  26. sloma_p
    sloma_p 7 lutego 2017, 15:30

    NO my tak liczymy, ale ktoś się może uprzeć, że po krótszym boku ten crop jest inny ;)

  27. mate
    mate 7 lutego 2017, 15:33

    @LR
    "dokładnie wychodzi 0,715"

    Jak już nie chce ci się liczyć samemu, to opanowanie tej tabelki naprawdę nie jest trudne:
    link
    Zresztą w linku, który sam podałeś, masz wyraźnie napisane, że 28 mm na cyfrowym 645 to ekwiwalent 22 mm, więc 22/28=?

  28. full-frontal
    full-frontal 7 lutego 2017, 17:39

    @espresso
    Wyrabianie sobie opinii o sprzęcie na podstawie Petapixel to jak wyrabianie opinii o świecie na podstawie "Wiadomości". Było już tam (na PP) nawet kilka tekstów o tym, że iphone może zastąpić lustrzankę.

  29. kojut
    kojut 7 lutego 2017, 18:06

    @full-frontal
    "Wyrabianie sobie opinii o sprzęcie na podstawie Petapixel"
    Nie na podstawie Petapixel, a na podstawie doświadczeń fotografa link która to opinia jest bardziej wartościowa niż wszystkie testy zebrane razem do kupy, gdzie testerzy znają się na sprzęcie od strony technicznej, ale z tym, co najbardziej interesuje nabywcę, czyli fotografią są już na bakier.

  30. LR
    LR 7 lutego 2017, 18:35

    @PDamian
    @mate

    macie rację, źle zerknąłem bo jakoś mi się zakodowało, że z 28mm jest 20mm na stronie i stąd mój błąd. Na stronie rzeczywiście jest 22mm

    Za dużo rzeczy dziś na raz robiłem a wiek już nie ten.

  31. DonYoorando
    DonYoorando 9 lutego 2017, 00:02

    ..jakoś pupy nie urywa, jak w przypadku wybitnych obiektywów.... no ale jest duża matryca i dr i w ogóle...
    ... moim zdaniem, postęp w ff zawęził niszę dla mf 50mpix....zwłaszcza w kontekście upakowania matryc ff i ostrości i jasności szkieł, komunikacji z kompem, oprogramowaniem....
    ....na koniec dnia jest to sprzęt dla portrecistów, a tam umiejętności się liczą bardziej niż sprzęt, kto ma kupić, kupi, dobry portret zawsze zarabia...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.