Fujifilm - nowe obiektywy do transmisji w 4K
Firma Fujifilm zaprezentowała trzy profesjonalne obiektywy przeznaczone do transmisji telewizyjnych w standardzie 4K. To modele Fujinon UA18x5.5, UA14x4.5 oraz UA27x6.5.
Fujifilm wyjaśnia, że nowe obiektywy w jego portfolio to efekt dużego popytu na tego typu urządzenia, co jest związane z rozwojem rynku transmisji wideo w standardzie 4K. Trzy nowe modele oznaczono symbolami UA18x5.5BE, UA14x4.5BE oraz UA27x6.5BE.
Dwa pierwsze obiektywy to lekkie urządzenia (o wadze nieco ponad 2 kg) przeznaczone m.in. do realizacji materiałów w terenie. Oba wyposażone zostały w zoom - odpowiednio 18x (5.5 -100 mm) i 14x (4.5 - 63 mm). Model UA27x6.5BE to z kolei obiektyw typowo studyjny (waga 22.8 kg) - o 27-krotnym zoomie i wyposażony we wbudowany konwerter 2x (6.5 -180 mm, max. 360 mm z konwerterem).
Obiektywy Fujinon UA18x5.5 oraz UA14x4.5 trafią do sprzedaży w kwietniu. UA27x6.5BE ma pojawić się na rynku w czerwcu. Ich ceny pozostają na razie nieznane. Dodatkowe informacje na ich temat są dostępne tutaj.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Camera specifications: 2/3-inch sensor Bayonet-mount cameras"
Co to są za profesjonalne kamery z matrycą 2/3 cala?
Ze specyfikacji wynika, że każdy z tych obiektywów ma wbudowany telekonwerter 2x.
np. link
link
Widać, że jeszcze nie wszystkie kręcą w 4K...
Czy ja dobrze liczę, że crop factor wynosi 4?
@wzrokowiec
"Co to są za profesjonalne kamery z matrycą 2/3 cala?"
I na tej wypowiedzi powinieneś poprzestać, zanim bardziej się pogrążysz.
A zdjęcie produktowe zrobione nikonem D800
90% kamer reporterskich tego typu ma sensor o rozmiarze 2/3 cala. W "Wiadomościach" nikt nie potrzebuje papierowej GO, tym bardziej w sporcie, reportażach z konferencji itp
OK. Ale w takim razie potrzebują dużo światła, żeby jakość była na odpowiednim poziomie.
@wzrokowiec: Czepiasz się tak dla zasady ? :)
Średnica sensela będzie miała ok 2,5*10^-6[m], czyli odrobinę więcej niż w nowych matrycach 1".
Zapewne potrafiłeś odczytać parametry tych obiektywów, myślę, że osoby które je kupią i podepną pod te "nie wszystkie, które kręcą w 4K", pod aż taki crop kamery poradzą sobie jakoś mimo Twoich rad o świetle :)
@bambo1983
A napisz mi, dlaczego uważasz, że się czepiam?
Może dlatego, że czepianie się to tutaj norma?
A ja od samego początku grzecznie pytam z czystej ciekawości, bo wcześniej nie słyszałem o tego typu urządzeniach.
Co więcej, matryce mniejsze od FF są tu tak krytykowane, że aż byłem przekonany, że matryce wielkości jw. są do d..., a tu proszę, jaka niespodzianka.
Także naprawdę dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Do pełni wiedzy przydałoby mi się jeszcze zobaczyć jakiś film w 4K nakręcony taką kamerą. Przekonałbym się, jak się ma jakość filmu do np. Sony A7R II albo do Samsunga S7.
Może Cię zaskocze, ale kamer reporterskich nie kupuje się dla jakości obrazu. Kodeki, złącza, praca w realizacjach live. Może Cię zaskocze, ale lwia część sprzętu za ponad 10k usd za body nadal kręci tylko 1080/50i (PAL) Z doświadczenia wiem, że takie kamery z dobrym obiektywem mają świetną jakość obrazu i nie odstaja wcale od twoich sony a7r :) lowlight? Widziałeś w telewizji kiedyś cokolwiek nagranego po ciemku? Na każdym planie są oświetleniowcy, nawet na głupiej konferencji z rządu.
Jeśli chcesz zobaczyć jakość z kamer studyjnych, sprawdź sobie któreś wybory miss w las vegas. Jakość w 1080p pozytywnie cie zaskoczy
Wielkie dzięki za info!