Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm - nowe obiektywy do transmisji w 4K

Fujifilm - nowe obiektywy do transmisji w 4K
7 kwietnia
2017 11:33

Firma Fujifilm zaprezentowała trzy profesjonalne obiektywy przeznaczone do transmisji telewizyjnych w standardzie 4K. To modele Fujinon UA18x5.5, UA14x4.5 oraz UA27x6.5.

Fujifilm wyjaśnia, że nowe obiektywy w jego portfolio to efekt dużego popytu na tego typu urządzenia, co jest związane z rozwojem rynku transmisji wideo w standardzie 4K. Trzy nowe modele oznaczono symbolami UA18x5.5BE, UA14x4.5BE oraz UA27x6.5BE.

Fujifilm - nowe obiektywy do transmisji w 4K

Dwa pierwsze obiektywy to lekkie urządzenia (o wadze nieco ponad 2 kg) przeznaczone m.in. do realizacji materiałów w terenie. Oba wyposażone zostały w zoom - odpowiednio 18x (5.5 -100 mm) i 14x (4.5 - 63 mm). Model UA27x6.5BE to z kolei obiektyw typowo studyjny (waga 22.8 kg) - o 27-krotnym zoomie i wyposażony we wbudowany konwerter 2x (6.5 -180 mm, max. 360 mm z konwerterem).

Obiektywy Fujinon UA18x5.5 oraz UA14x4.5 trafią do sprzedaży w kwietniu. UA27x6.5BE ma pojawić się na rynku w czerwcu. Ich ceny pozostają na razie nieznane. Dodatkowe informacje na ich temat są dostępne tutaj.

Fujifilm - nowe obiektywy do transmisji w 4K


Komentarze czytelników (16)
  1. PDamian
    PDamian 7 kwietnia 2017, 11:49

    "Camera specifications: 2/3-inch sensor Bayonet-mount cameras"

  2. wzrokowiec
    wzrokowiec 7 kwietnia 2017, 15:20

    Co to są za profesjonalne kamery z matrycą 2/3 cala?

  3. wzrokowiec
    wzrokowiec 7 kwietnia 2017, 15:24

    Ze specyfikacji wynika, że każdy z tych obiektywów ma wbudowany telekonwerter 2x.

  4. PDamian
    PDamian 7 kwietnia 2017, 15:47

    np. link

  5. PDamian
    PDamian 7 kwietnia 2017, 15:48
  6. wzrokowiec
    wzrokowiec 7 kwietnia 2017, 16:21

    Widać, że jeszcze nie wszystkie kręcą w 4K...

  7. wzrokowiec
    wzrokowiec 7 kwietnia 2017, 16:22

    Czy ja dobrze liczę, że crop factor wynosi 4?

  8. pinto
    pinto 8 kwietnia 2017, 11:16

    @wzrokowiec
    "Co to są za profesjonalne kamery z matrycą 2/3 cala?"
    I na tej wypowiedzi powinieneś poprzestać, zanim bardziej się pogrążysz.

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 8 kwietnia 2017, 13:01

    A zdjęcie produktowe zrobione nikonem D800

  10. michasacuer
    michasacuer 8 kwietnia 2017, 13:30

    90% kamer reporterskich tego typu ma sensor o rozmiarze 2/3 cala. W "Wiadomościach" nikt nie potrzebuje papierowej GO, tym bardziej w sporcie, reportażach z konferencji itp

  11. wzrokowiec
    wzrokowiec 8 kwietnia 2017, 16:23

    OK. Ale w takim razie potrzebują dużo światła, żeby jakość była na odpowiednim poziomie.

  12. bambo1983
    bambo1983 8 kwietnia 2017, 18:09

    @wzrokowiec: Czepiasz się tak dla zasady ? :)
    Średnica sensela będzie miała ok 2,5*10^-6[m], czyli odrobinę więcej niż w nowych matrycach 1".
    Zapewne potrafiłeś odczytać parametry tych obiektywów, myślę, że osoby które je kupią i podepną pod te "nie wszystkie, które kręcą w 4K", pod aż taki crop kamery poradzą sobie jakoś mimo Twoich rad o świetle :)

  13. wzrokowiec
    wzrokowiec 8 kwietnia 2017, 20:17

    @bambo1983

    A napisz mi, dlaczego uważasz, że się czepiam?
    Może dlatego, że czepianie się to tutaj norma?
    A ja od samego początku grzecznie pytam z czystej ciekawości, bo wcześniej nie słyszałem o tego typu urządzeniach.
    Co więcej, matryce mniejsze od FF są tu tak krytykowane, że aż byłem przekonany, że matryce wielkości jw. są do d..., a tu proszę, jaka niespodzianka.
    Także naprawdę dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Do pełni wiedzy przydałoby mi się jeszcze zobaczyć jakiś film w 4K nakręcony taką kamerą. Przekonałbym się, jak się ma jakość filmu do np. Sony A7R II albo do Samsunga S7.

  14. michasacuer
    michasacuer 8 kwietnia 2017, 21:56

    Może Cię zaskocze, ale kamer reporterskich nie kupuje się dla jakości obrazu. Kodeki, złącza, praca w realizacjach live. Może Cię zaskocze, ale lwia część sprzętu za ponad 10k usd za body nadal kręci tylko 1080/50i (PAL) Z doświadczenia wiem, że takie kamery z dobrym obiektywem mają świetną jakość obrazu i nie odstaja wcale od twoich sony a7r :) lowlight? Widziałeś w telewizji kiedyś cokolwiek nagranego po ciemku? Na każdym planie są oświetleniowcy, nawet na głupiej konferencji z rządu.

  15. michasacuer
    michasacuer 8 kwietnia 2017, 21:57

    Jeśli chcesz zobaczyć jakość z kamer studyjnych, sprawdź sobie któreś wybory miss w las vegas. Jakość w 1080p pozytywnie cie zaskoczy

  16. wzrokowiec
    wzrokowiec 8 kwietnia 2017, 23:02

    Wielkie dzięki za info!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.