Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe

Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
4 lipca
2017 16:08

W ostatnich dniach w nasze ręce trafiła nowa Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych wykonanych tym obiektywem podpiętym do aparatu Canon EOS 5D Mark III.

Tradycyjnie już wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/1.8, exp. 1/3200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.94 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.29 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.91 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/1.8, exp. 1/6400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.06 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.49 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.64 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.55 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.8, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.35 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.99 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.0, exp. 1/3200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.52 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.33 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.5, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.27 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.42 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.36 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.9 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.2, exp. 1/160 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.54 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.0, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.08 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/1.8, exp. 1/6400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.04 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.73 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.2, exp. 1/50 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.83 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/1.8, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.9 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.55 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/1.8, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.35 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/1.8, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.54 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/4.5, exp. 1/125 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.9 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.0, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.48 MB
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 14 mm, f/2.2, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.41 MB


Komentarze czytelników (69)
  1. zbytek3
    zbytek3 4 lipca 2017, 15:58

    3 sztuki z serii A juz mam... teraz bede musial znowu wiecej popracowac na zakup kolejnej :-)

  2. Chomsky
    Chomsky 4 lipca 2017, 16:14

    Chciałeś się zbytku pochwalić, czy też poskarżyć?
    Pozdr. Ch.

  3. tripper
    tripper 4 lipca 2017, 16:18

    Czy nietaktem byłoby zasugerowanie, że szykuje się rewelacja?

  4. Jonny
    Jonny 4 lipca 2017, 16:21

    Przy tej ogniskowej, trudno żeby było nieostro, nawet przy przysłonie f/1.8.

  5. PDamian
    PDamian 4 lipca 2017, 16:26

    i będziesz musiał zmienić nick na zbytek4

  6. druid
    druid 4 lipca 2017, 16:30

    @Jonny

    A przyjrzałeś się zdjęciom na pewno? Zobacz, że mimo takiej ogniskowej można uzyskać całkiem ciekawe rozmycie tła i efekt separacji.

  7. mav
    mav 4 lipca 2017, 16:33

    Jonny - czy ja wiem, właściciele Samyanga nieraz mówili co innego :)

  8. Jonny
    Jonny 4 lipca 2017, 16:36

    @mav

    Samyang, powiadasz ? :)
    Na szczęście mnie nie stać na takie eksperymenty.

  9. zbytek3
    zbytek3 4 lipca 2017, 16:45

    @Chomsky
    Zdjecia sa obiecujace, a obiektywy serii A sa tak dobrze zrobione - za tak male pieniadze - ze sie uzaleznilem :-)
    za uzaleznienie poskarzyc...

  10. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 4 lipca 2017, 16:55

    wychodzi okolo 43 lpmm na pełnej dziurze w centrum kadru. Brawo.

  11. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 17:20

    kurdeniewiemco - dzięki Tobie nie musze robić testu :) dzięki :)

  12. Jonny
    Jonny 4 lipca 2017, 17:38

    @PDamian
    "Czasami w Sigmie robią taki obiektyw jak 300-800 mm f/5.6
    i się zastanawiam: po ...kiego?"

    To jest rozmiar dla nieśmiałych. :)

  13. PDamian
    PDamian 4 lipca 2017, 17:47

    Ciężko sensownie wypełnić tak szeroki kadr
    Długa, Freta 17. i Nowomiejska, Mostowa na 18. to może bruku.
    W rzeczywistości to wąskie ulice.

  14. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 17:49

    W klasycznym krajobrazie nie będzie problemów.

    Obiektywy o ogniskowej 14 mm są na rynku od wielu lat. Dopiero premiera Sigmy każe się Ci zastawiać po co na rynku coś takiego?

  15. PDamian
    PDamian 4 lipca 2017, 17:59

    Tylko po co f/1.8 do krajobrazu?

    Zresztą konkurencję za ułamek ceny będzie miała dużą link -i niekiedy szerszą.

  16. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 18:01

    Może żeby na f/2.8-4.0 być tak ostra jak żaden z wymienionych obiektywów?
    Natomiast do astrokrajobrazu i szerokiego astrofoto f/1.8 będzie jak znalazł.

  17. wielkiwaldemar
    wielkiwaldemar 4 lipca 2017, 18:42

    SIGMO DZIĘKUJEMY. Już wcześniej to pisałem: Sigma rozdaje karty! Piękne rzeczy się dzieją na naszych oczach... aż strach zapytać czy, aby Canon i Nikon długo wcześniej nie potrafili robić takich technologicznie rzeczy...... no ale po co, skoro monopol i pieniądze lubią ciszę....

  18. zbitooko
    zbitooko 4 lipca 2017, 19:09

    Znów bardzo dobrze sobie radzi Sigma! Od kilku lat są liderem w optyce! Ja bym tej czternastaki wcale też nie odrzucał w kwestii turystycznej - jeżdżąc w różne miejsca (zabytkowe miasta, góry, zamki) z canonowskim 16 - 35, zauważyłem, że z 80% zdjęć przywożę z 16mm (bo lubię). Taką czternastkę z chęcią bym wziął :).

  19. kris@79
    kris@79 4 lipca 2017, 19:45

    Droga redakcjo czy moglibyście w końcu wyznaczyć jakiś poziom dyskusji i eliminację komentarzy obraźliwych , wulgarnych itd.
    Naprawdę nie rozumiecie, że działacie an swoją niekorzyść ?
    Odechciewa sie czytać i brać udział w dyskusji w której przyszłych użytkowników sprzętu wyzywa się od "onanistów" etc .
    Rozumiem, że nie odpowiadacie za poziom kultury i wykształcenia osób zabierających głos , ale chyba można spróbować zaprowadzić porządek ?Zdjęcia z wnętrza kościoła dobitnie pokazują że ten instrument znajdzie wielu właścicieli .

  20. maksiczek
    maksiczek 4 lipca 2017, 19:46

    Ale spłaszcza obraz w rogach, samochody wyglądają okropnie. Z drugiej strony o niebo lepsza od 14 mm Samyanga.

  21. Chomsky
    Chomsky 4 lipca 2017, 19:47

    Arek pytam poważnie. Jak wykorzystuje się tak szeroką ogniskową w astrofoto?
    Pozdr. Ch.

  22. rotnem
    rotnem 4 lipca 2017, 20:05

    maksiczek - jak każdy obiektyw rektalinearny o tej szerokości?

    Miałeś w rękach kiedykolwiek coś o tych ogniskowych pod FF w ogóle?

  23. tripper
    tripper 4 lipca 2017, 20:07

    @Chomsky

    Droga Mleczna. Zorze. Gwiazdy. Światło zodiakalne. Deszcze meteorów. Nocne timelapsy. Pewnie jeszcze parę innych tematów by się znalazło.

  24. kris@79
    kris@79 4 lipca 2017, 20:12

    zdjęcia skrzynek
    Fuji 16 f/2.8 (czyli 24mm) link
    Fuji 10-24 f/4 link
    nikkor 24 f/1.4 link
    canon 11-24 f/4 link
    Sigma 20 f/1.4 link

    ww Sigma 14 na pierwszy rzut oka generuje piękny obrazek i chyba blisko rekordów :)

  25. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 20:14

    Dokładnie. I każdy astrokrajobraz czy astrotrails.

  26. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 20:19

    kris - reagujemy. Zanim zwróciłeś uwagę na komentarze niereformowalnego dcs/PDamiana (który niestety specjalizuje w poziomie dyskusji na krawędzi bana), usuwałem stąd inne komentarze, ze złośliwymi uwagami do czytelników, którzy nawet nie zabrali głosu w tej dyskusji.

    Niestety też ubolewam nad poziomem. Czasami wrzucam test czy materiał i nie chce mi się nawet zaglądać i czytać komentarzy, bo wiem co w nich znajdę... Szkoda, że atmosfera ze zlotów czy spotkań nie przenosi się na komentarze.

  27. kubsztal
    kubsztal 4 lipca 2017, 20:19

    @PDamian
    Tej ułamkocenowej konkurencji zapomniało się trochę o silniczku :)

  28. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 4 lipca 2017, 20:50

    A tak się kilka lat temu wszyscy zachwycali samyangiem 14mm że na 2,8 użyteczny. Ostatnio postęp w obrazowaniu idzie w tempie geometrycznym.

  29. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 20:52

    Tym się nie powinniśmy martwić. A Samyang ze względu na cenę nadal będzie znajdował nabywców.

  30. PDamian
    PDamian 4 lipca 2017, 20:57

    Arek 3 lipca 2017, 11:54
    "Sens oglądania zdjęć przykładowych na optycznych i wyciągania z nich większych wniosków nigdy nie był duży. Dlatego w pierwszych testach w ogóle nie było zdjęć przykładowych. No ale Czytelnicy chcieli, to mają :)" link

  31. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 21:06

    No i? O czym ma świadczyć ten cytat?

  32. maksiczek
    maksiczek 4 lipca 2017, 21:36

    Nie stać mnie na FF.

  33. wzrokowiec
    wzrokowiec 4 lipca 2017, 21:36

    Mnie też, ale obiektyw mi się podoba! Można o nim pomarzyć :P

  34. ciszy
    ciszy 4 lipca 2017, 21:54

    @Chomsky
    Tu masz przykład zastosowania 14mm w astro (samyang) link .
    W przypadku górskich krajobrazów nie ściągam go w 90% przypadkach. Szerokie kąty świetnie sprawdzają się w górach.
    A tu masz 10mm na aps-c pięknie ciągnie obraz. link

  35. Arek
    Arek 4 lipca 2017, 22:04

    ciszy - na Twoim zdjęciu chyba nie ma Perseidów. Te dwie jasne kreski nie wylatują z radiantu i są chyba satelitami. Coś słabszego leci wzdłuż Drogi Mlecznej, ale rozdzielczość zdjęcia nie pozwala stwierdzić czy to meteor.

  36. PERON
    PERON 4 lipca 2017, 22:05

    Szkło cud, miód i orzeszki ziemne....tylko ta cena. Ale popatrzeć zawsze można :)

  37. PERON
    PERON 4 lipca 2017, 22:16

    maksiczek, wzrokowiec - Na te najtańsze FF to można się szarpnąć i z kasą jakoś da się wyrobić - dużo większy problem to przekonać małżonkę... mi się udało :)

  38. ciszy
    ciszy 4 lipca 2017, 22:21

    Arku jest 1 czy dwie no ale widoczne jest to przy pełnej rozdzielczości. A cała pięknie widoczna reszta to satelity. W sumie to były moje pierwsze poważniejsze próby z drogą mleczną. Oddaliłem się tylko 40km od Gdańska bo dalej mi się nie chciało:)

  39. murb
    murb 4 lipca 2017, 23:16

    Chętnie przesiadłbym się na tą 14-tkę. Chociaż mój Samyang 14 też daje radę, to jednak fajnie byłoby mieć 1.8 zamiast 2.8.
    Jak już inni wrzucali linki, to i ja :): link

  40. mancebo
    mancebo 4 lipca 2017, 23:34

    @Arek
    "kurdeniewiemco - dzięki Tobie nie musze robić testu :) dzięki :)"

    Nie kozacz, bo w większości robicie tylko tłumaczenia ze strony link

    Więc, nie ma co się bawić w eksperta i doktoryzować.

    Pozdrawiam

  41. mancebo
    mancebo 4 lipca 2017, 23:36

    Chłodziło o stronę: link a nie o link
    Dostajecie gotowy test i musicie sobie sami przetłumaczyć... wielkie mi micyje :)

  42. Doc1965
    Doc1965 5 lipca 2017, 00:10

    @mancebo
    😂😂😂😂

    P.S. A przeczytaj stopkę Lenstipa. Może coś... zrozumiesz. Choć wątpię 😉

  43. kris@79
    kris@79 5 lipca 2017, 00:35

    proponuje powołać komisję śledczą ad Lenstipa :D
    moje 10mm na aps-c (Tatry ) ile bym dał za 1.8 , tu aby zostać na najwyższej jakości (ISO200) miałem czas 1/10 2/5 fot poruszone (zimno +zmęczenie i pośpiech)
    link

  44. mate
    mate 5 lipca 2017, 08:09

    @mancebo
    "Dostajecie gotowy test i musicie sobie sami przetłumaczyć... wielkie mi micyje :)"

    Przecież LensTip i allbinos to są anglojęzyczne wersje Optyczne.pl:
    link
    link

  45. zbytek3
    zbytek3 5 lipca 2017, 08:26

    Przypadek mancebo trzeba zglosic do komisji pt. Wiem, znam sie, orientuje sie, niezarobiony jestem :-)
    a tak serio, za takie pomowienia Arku proponuje bana na rok ...

  46. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 5 lipca 2017, 08:41

    @zbytek3
    @mate
    @Doc1965

    Gratulacje. Nikt Wam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne.

  47. Jonny
    Jonny 5 lipca 2017, 08:51

    @Arek

    Mam taką do Ciebie prośbę, żeby kasować niemerytoryczne wpisy, bo robi się straszliwy śmietnik.
    Sobie też muszę dać po łapach.

  48. 5 lipca 2017, 08:59

    @MaciekKwarciak
    A tak się kilka lat temu wszyscy zachwycali samyangiem 14mm że na 2,8 użyteczny. Ostatnio postęp w obrazowaniu idzie w tempie geometrycznym.

    Waga obiektywów też samyang to 500 g sigma prawie 1200 g...

  49. Arek
    Arek 5 lipca 2017, 09:19

    Macebo przecież żartował. Trochę luzu proszę.

  50. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2017, 09:22

    Dokładnie :P

  51. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2017, 09:23

    W dodatku żart rewelacyjny! Dawno tak się nie uśmiałem :D

  52. Betelgeuse
    Betelgeuse 5 lipca 2017, 10:07

    @Jonny
    4 lipca 2017, 16:21
    Przy tej ogniskowej, trudno żeby było nieostro, nawet przy przysłonie f/1.8.

    Taak? To sprawdz sobie Canona 14mm 2.8 II. Jego krzywizna pola wygląda jak napięty łuk Erosa.

  53. Betelgeuse
    Betelgeuse 5 lipca 2017, 10:27

    A mam pytanie, Arku: czy pierścień ostrości chodzi w miare gładko, czy to taki typowy "ficzer" w stylu zaczynam kręcić, nic nie idzie, a potem bach - niekontrolowany przesuw o 3 mm

  54. Jonny
    Jonny 5 lipca 2017, 10:43

    @Betelgeuse

    Szkła UWA zawsze zakrzywiają rzeczywistość, a niektóre zapewne nawet czas. :)
    Sigma mniej, ale to oczywiste zważywszy na wagę zastosowanych soczewek. ;)

  55. Arek
    Arek 5 lipca 2017, 10:56

    Betelgeuse - wszystko pracuje OK. Takie rzeczy jak opisujesz często pojawiają się w Nikkorach. W Sigmach A czegoś takiego sobie nie przypominam.

  56. DarkRaptor
    DarkRaptor 5 lipca 2017, 12:24

    Fajny. Jak to Sigma A...

    Troszkę rozleniwia zoom w 14-24/2.8. Gdyby nie miał tego szkła, to bym się nad tą Sigmą zastanowił. Faktycznie jest tak, że przy szerokim krajobrazie jakieś 70% kadrów robię na 14mm.

    A jak już leci astro...
    link

  57. Betelgeuse
    Betelgeuse 5 lipca 2017, 13:07

    @jonny
    Chyba nie wiesz do czego się odnoszę :)

  58. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 lipca 2017, 13:12

    Rybim okiem też można :P
    link

  59. sloma_p
    sloma_p 5 lipca 2017, 15:19

    Woooooow.
    Wooooow.
    Woooow.
    Wooow.
    Woow.
    Wow.

    Nie mam nic więcej do powiedzenia. W tym roku mnie nie stać, w przyszłym będzie moja :D

  60. TRI-X
    TRI-X 5 lipca 2017, 16:45

    Arek
    4 lipca 2017, 20:14
    Dokładnie. I każdy astrokrajobraz czy astrotrails

    A więc drogi panie testowiec- gdzie zdjęcia nocne metropolii z dachu jakiegoś wieżowca dla sprawdzenie komy i CA na pełnym otworze. Już nie mówiąc o pofatygowaniu się wieczorem poza miasto pokazując co to szkło potrawfi zrobić z gwiazdozbiorem, na pełnym otwarciu rozumie się. Cykanie kamieniczek czy skrzynek to po prostu lenistwo nie na temat.

  61. Arek
    Arek 5 lipca 2017, 17:51

    Tiaaa... Przed pełnią i w praktycznie białe noce... Nie wspominając o pogodzie.

    Napisałem już wielokrotnie, że zdjęciom przykładowym poświęcam minimum potrzebnego czasu. Czasami wybieram się z obiektywami pod niebo, ale tylko wtedy jak czas i warunki pozwalają. Teraz nie pozwoliły.

  62. dARTi
    dARTi 6 lipca 2017, 10:46

    Trzeba przyznać, że narożniki wyglądają niesamowicie jak na taką ogniskową :O Czyli jednak się da.. I jak zwykle pokazała to Sigma i znowu w obiektywie o parametrach o których nikt wcześniej nawet nie myślał..

  63. dARTi
    dARTi 6 lipca 2017, 14:15

    Separacja od tła jak na 14mm jest kosmiczna. Coś czuję, że pojawi się sporo ciekawych portretów w niedługim czasie. Czegoś takiego jeszcze nie było..

  64. maggotsic
    maggotsic 6 lipca 2017, 16:49

    @dARTi
    Taka ogniskowa wyszczupli tych z nadwagą ;) A tak na poważnie - kto używa 14 mm do portretów?

  65. Tornvald
    Tornvald 6 lipca 2017, 17:10

    Ci co lubią selfie;P
    A poważnie wystarczy wstukac w Google...
    link

  66. Chomsky
    Chomsky 6 lipca 2017, 19:26

    Dzięki za wskazówki, tak sobie wyobrażałem zastosowanie 14mm, jak pokazał Ciszy w pięknym zdjęciu. Reszta pojęć z dziedziny astro będę musiał sobie najpierw przyswoić.
    Pozdr. Ch.

  67. Betelgeuse
    Betelgeuse 7 lipca 2017, 09:40

    @Tornvald
    Ciężko nazwać te zdjęcia "portretami"

  68. Tornvald
    Tornvald 7 lipca 2017, 10:14

    A jak nazwiesz takie zdjęcia? Krajobraz z ludźmi w tle?;p
    Często występuje nazwa portret środowiskowy jeśli mówimy o tych szerokich kadrach.

  69. dARTi
    dARTi 7 lipca 2017, 16:52

    Portret to portret. Akt to akt. Street to street a landszaft to lanszaft. I realnie każdą ogniskową można zrobić wszystko a im więcej fotograf ma wyobraźni do zastosowania niekonwencjonalnych narzędzi tym ciekawsze zdjęcia powstają. Ostatnio masę ciekawych portretów jest robionych na 35mm (na FF oczywiście) chociaż to niby streetowa ogniskowa ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.