Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Focus Nordic nowym dystrybutorem Tamrona w Polsce

Focus Nordic nowym dystrybutorem Tamrona w Polsce
6 września
2018 12:33

Tamron informuje, że od 1 października nowym dystrybutorem tej marki w Polsce będzie Focus Nordic.

Informacja prasowa

Focus Nordic nowym dystrybutorem marki Tamron w Polsce.

Tamron - światowy lider w produkcji obiektywów i rozwiązań optycznych, reorganizując strukturę sprzedaży w Europie od 1 października 2018 roku rozpoczyna współpracę w zakresie dystrybucji, marketingu i obsługi serwisowej z firmą Focus Nordic Polska (www.focusnordic.pl).

Grupa Focus Nordic posiada wieloletnie doświadczenie w dystrybucji marki Tamron na innych rynkach europejskich., od października udostępni swój potencjał również na polskim rynku.

Jednocześnie Tamron Europe wyraża swoją wdzięczność firmie F. H. Foto - Technika za wieloletnią współpracę i rozwój marki.

Kooperacja kończy się 30 września 2018.


Komentarze czytelników (81)
  1. Fotoreporter
    Fotoreporter 6 września 2018, 12:39

    Chyba nikogo nie zaskoczył news o zmianie dystrybutora :P

  2. kojocisko
    kojocisko 6 września 2018, 12:51

    Jakoś nie sądzę, że to zmiana na lepsze...

  3. PDamian
    PDamian 6 września 2018, 13:22

    A co z ludźmi. którzy kupując w promocji obiektyw mieli dostać TAP‐in
    i nie dostali?

    link

  4. AlfredK
    AlfredK 6 września 2018, 13:38

    No to chyba Tamrona nie będzie na Festiwalu ...

  5. Arek
    Arek 6 września 2018, 13:47

    Dlaczego? Focus Nordic był na ostatnim Zlocie i ostatnim Festiwalu ze swoją ówczesną ofertą (obiektywy, lornetki i lunety Kowa, obiektywy Zeiss, lornetki Focus Nordic, akcesoria Hahnel). Widzisz powód dlaczego nie mieliby się teraz pojawić, skoro powiększają portfolio swoich produktów?

  6. AlfredK
    AlfredK 6 września 2018, 13:53

    No to się uspokoiłem bo mam w zamyśle przetestować obiektywy Tamrona. W takim razie dzisiaj wysyłam zgłoszenie na Festiwal.

  7. Blue
    Blue 6 września 2018, 13:54

    Lakoniczna informacja, szkoda że nikt w niej nie napisał konkretów np: gdzie i jak będą realizowane reklamacje? Czy do kalibracji będzie trzeba wysyłać obiektyw wraz z korpusem do Skandynawii? Tak szczerze wątpię też że ta dystrybucja będzie lepsza, marketing focusa w naszych realiach nie istnieje, a ludzie którzy sprzedają te produkty nie mają o nich bladego pojęcia. Widać to choćby po 2 letniej dystrybucji ZEISSa.

  8. sąsiad
    sąsiad 6 września 2018, 14:00

    czyli zostaliśmy bez krajowego serwisu :( słabo..

  9. gnieciuch
    gnieciuch 6 września 2018, 14:01

    Arek kiedyś o tym ze sobą rozmawialiśmy komentarzami i teraz wracam ponownie do pytania przy okazji FocusNordica - co z Zeissem? Będziesz miał coś do testów? Dogadałeś się z nimi?

  10. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 14:02

    @kojocisko

    Nie znam nikogo, kto by upatrywał w tym dobrej zmiany...

  11. Arek
    Arek 6 września 2018, 14:06

    AlfredK - tylko uczciwie mówię, że nie wiem co wezmą z Tamrona. Właśnie przejęli dystrybucję, a Festiwal już za miesiąc. Nie wiem jak szybko będą budować zapasy magazynowe i zapasy obiektywów testowych/warsztatowych.

  12. HeadShot
    HeadShot 6 września 2018, 14:13

    PDamian, ja chyba oddam w końcu ten obiektyw jako niezgodny z umową...
    Dramat, gwarancja do bramy, potem sie nie znamy :P

  13. 6 września 2018, 14:15

    Dla nas klientów najważniejszy jest serwis.
    Już to widzę, że zamiast od razu zająć się sprzętem będzie magazynowany i na raty przesyłany za granicę...
    W przypadku ewentualnej kalibracji obiektywu do body zostajesz bez korpusu! Brawo TAMRON!

  14. Arek
    Arek 6 września 2018, 14:24

    A może warto poczekać z wieszaniem psów? Np. jak zasłużą? Bo na razie dopiero przejęli dystrybucję. Fototechnika była dobrym partnerem w kwestii Tamrona i świetnie się z nimi współpracuje, ale to nie znaczy jeszcze, że nowy dystrybutor od razu będzie zły, albo wyraźnie gorszy.

  15. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 14:38

    Na co poczekać, doskonale wiemy jak to wygląda. Szwed przyzwyczajony do wysokiem marży, dystrybucja załatwiona po kolesiowsku, brak serwisu, terminy realizacji zamówień z magazynu w Szwecji 3 dni minimum. Szwedzi złotówki tu nie zostawili jako wsparcie dla kogokolwiek, chcą tylko pieniądze stąd wyprowadzić. Będą stąd sp...ać aż się będzie kurzyło po kilu latach.

  16. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 14:39

    Do tego jeszcze bezczelnie chodzą i kłamią co do stanu rzeczy. Nie będzie ani taniej ani lepiej. Zeissa położyli, Hahnela położyli, Lowepro się im sprzedaje a cała reszta - powodzenia życzę.

  17. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 14:42

    Nie musze dodawać, że jakikolwiek serwis w tej firmie to jest DRAMAT, najprostsza reklamacja ciągnie się tygodniami, nikt nic nie wie, towar jeździ po europie.

  18. 6 września 2018, 14:46

    Powstanie jeden duży moloch który z czasem wypnie się na producentów. Monopol na Bałtyku nie wróży nic dobrego.

  19. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 15:00

    Niestety to, co pisze fotofan jest wszystko prawdą.

  20. AlfredK
    AlfredK 6 września 2018, 15:02

    Arek - stąd moje obawy co do dostępności sprzętu do testowania. Też na razie wstrzymałbym się z ocenami - Tamron powinien czuwać nad jakością obsługi bo inaczej straci klientów. A na Festiwal i tak przyjadę bo warto :)

  21. Arek
    Arek 6 września 2018, 15:02

    Jakieś dowody? Czy to może narzekanie, bo nie będzie już "przebranych Tamronów do Cichego"?

  22. Arek
    Arek 6 września 2018, 15:04

    AlfredK - miło nam. Będziemy naciskać Focus Nordic, żeby sprzętu było dużo. Mogą przecież przerzucić coś ze Skandynawii - daleko nie mają.

  23. gnieciuch
    gnieciuch 6 września 2018, 15:05

    Tamron będzie się jeszcze sprzedawał rozpędem ale najbardziej mi żal Zeissa którego Focus położył w Polsce na łopatki. Czy zauważyliście aby gdzieś na forach mówiło się teraz o Loxii lub Batisie? 3 lata temu na Batisa 1.8/85 były zapisy a teraz? Zaorane pole ale cóż - tak się załatwia interesy na zapleczu wielkiego świata foto handlu ...

  24. gnieciuch
    gnieciuch 6 września 2018, 15:10

    Arek co Ty tak się teraz czepiasz Cichego a nie komentujesz swojej współpracy z Focusem w kwestii Zeissa? Ile nowych szkieł wysłali Ci do testu? To samo będzie z Tamronem, nie mają nikogo od marketingu w Polsce. A swoją strategię opierają o przejmowanie już ułożonych firm co by nie wyłożyć w Polsce ani złotówki na promocję. Sory, były 2 reklamy w Foto Kurierze - poważna inwestycja w przyszłość !!
    No ok ale dajemy szanse Optycznym i czekamy na testy 17-35, 15-30 G2 i innych nowych modeli Tamrona.

  25. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 15:14

    Ja będę sprzedawał, w najgorszym przypadku z niemieckiej dystrybucji, no ale przecież nie w tym rzecz, nie przekładaj Arku każdej mojej wypowiedzi do faktu, że handluję sprzętem, bo to nie ma nic do rzeczy.

    Zeiss - jako tako to wszystko działało - co prawda serwisu w PL nie było, bo i tak wszystko wracało do Niemiec i tu się nic nie zmieniło, ale sprzedaż Zeissa teraz w PL ? Leży i kwiczy. Czyja to zasługa ? Moja? Innych sklepów ? Nie przecież, że nie.

  26. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 15:15

    "Tamron powinien czuwać nad jakością obsługi" - hahahahahaha nie rozśmieszaj mnie. Kolesie załatwiający sobie posadki i stanowiska, działający na zasadzie albo nam dacie albo przestaniemy kupować? Oni mają w nosie jakość obsługi. Liczy się wyłącznie sprzedaż, a to o czym piszesz to jest fatamorgana.

    "Jakieś dowody?"

    Na co chcesz dowody. Przecież to wszyscy w branży wiedzą. Bo widzą.

  27. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 15:18

    Spójrzcie, ile obiektywów Zeissa sprzedało się w ostatnich kilku tygodniach na Allegro. Zero. link

  28. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 15:19

    Teraz będą ostre i bezawaryjne szkła od focusa. Ostre bo nikt nie będzie wspierał sklepów a bez tego utrzymanie jakości obsługi nie jest możliwe więc sklepy nie będą trzymać stoków. A bezawaryjne bo "nie będzie' serwisu więc się nie będą psuły. Tak jak jest z zeissem. Pojedzie to na wózku rozpędu może z 2 kwartały. Albo dogadają się z Jokerem i będziecie kupować Tamrona od szweda u specjalistów a kasa sruuu za granicę.

  29. gnieciuch
    gnieciuch 6 września 2018, 15:20

    Fotofan ma racje. Wiemy jak przejmowali Hahnela, jak wje... się w sprzedaż filtrów Nisi w Polsce nie wydając na tą markę ani złotówki, co robili z innymi markami (Zhiyun). Branża już poznała Focusika i ich sprzedaż pakietową :) Czekamy aby poznać serwis :)

  30. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 15:26

    @Arek

    Czy to źle, że dotychczas ja jako sklep miałem dobry układ z dystrybutorem i miałem możliwość szybkiej wymiany / kalibracji wadliwych sztuk obiektywów ? No chyba wprost przeciwnie. To świadczy jak najlepiej o dystrybutorze i nie próbujmy tego dezawuować jakimiś prywatnymi niesnaskami.

  31. Rotpil
    Rotpil 6 września 2018, 15:31

    @Arek - a nie jest tak, ze Polskie firmy wprowadzily Tamrona na rynek i zbudowaly mu tutaj mocna pozycje a gdy juz ta niewdzieczna robota zostala odwalona, ppzbyto sie ich i oddano tort zagranicznym cwaniakom ? Bo jesli tak, to naprawde uwazasz, ze jest sie z czego cieszyc ?

  32. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 15:36

    Proszę Państwa, abyśmy mieli świadomość, to nie jest jakaś tam zmiana dystrybutora. Ta zamian jest uzasadniona jedynie tym, że przepraszam "kolesie" dogadali się przy przysłowiowej wódce. Mimo, że dotychczasowy dystrybutor ładował ogromne pieniądze w dystrybucję Tamrona, reklamę, dopracował serwis, dawał doskonałe wsparcie dla sklepów, wymiany, półki demo, ochrona stoków magazynowych, całą sieć dystrybucji.
    Sprawiało to, że produkt był przyjazny i zarabiały polskie firmy. A oni weszli nie dając NIC NIGDY NIKOMU w Polsce i uważają, że będą spijać śmietankę z działań firmy która inwestowała w markę przez wiele lat.

    To jest wysoce agresywne i nieetyczne postępowanie monopolisty z północy, który po raz kolejny uderza w polskie firmy, szantażując znaczących producentów. Powoduje to odpływ pieniądza za granicę i znaczący spadek jakości dystrybucji produktów. Mało tego, gdyby jeszcze dawali coś w zamian, tymczasem nie - przyzwyczajeni są do wysokich marż i nie dawania nic. Nie wspierają sklepów w niczym. Nie ma pólek demonstracyjnych - mimo, że sklep chce za to zapłacić. Nie ma magazynu w Polsce. Serwis praktycznie nie istnieje. Ich pożal się Boże handlowcy do tego chodzą i kłamią co do faktycznego stanu rzeczy. Zdobywają rynek szantażem a ich praktyki bezpośrednio przekładają się na spadek jakości obsługi klienta. Oni nawet nie mają oddziału w Polsce tylko grupę handlowców.

    Do tej pory sprawy z Tamronem zawsze załatwiane były prokliencko, problem, telefon rozwiązanie. Teraz nie będzie to w ogóle możliwe. Skąd wiem? Bo chciałem sprzedawać zeissa, hahnela, lowepro, sirui. To jest beton. kup i mamy cię w d...ie. Jedna sztuka do zamówienia nietypowego produktu pod klienta? Nie ma opcji, musisz zamówić minimum 6. Mam pisać dalej? Myślę, że mocno się zdziwią jak szybko Polacy poradzą sobie z tym stanem rzeczy.

  33. Arek
    Arek 6 września 2018, 15:43

    Jeśli tak faktycznie jest, to przecież w Tamronie i Zessie nie siedzą idioci. Jak sprzedaż w Polsce poleci na łeb, na szyję, to na reakcję nie przyjdzie długo czekać. To jest biznes. Kolesiostwo nie ma tutaj nic do rzeczy. Nie będzie zysków z polskiego rynku, zaczną szukać przyczyny.

  34. Blue
    Blue 6 września 2018, 15:46

    Arek no nie do końca, Focus operuje bodaj w 8 krajach wszystko wpada w jeden worek i łatwo jest manipulować cyframi i wodzić za nos dostawców.

  35. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 15:51

    Dokąd nie ma kontroli nad sprzedażą np. po rejestracji numerów seryjnych. Arek, zadzwoń sobie do FT i pogadaj z MM on Ci wyjaśni. Może wtedy będziecie pisać mniej entuzjastyczne teksty o właściwej konotacji. "Mechanizmy" rynkowe które Arku opisujesz to racjonalne spojrzenie, tak, tak to powinno wyglądać bo taki skrypt masz zaprogramowany w głowie, jak większość, ale jest inaczej. Zupełnie inaczej.

  36. Rotpil
    Rotpil 6 września 2018, 15:53

    @Cichy - ogarnij temat od dystrybutora zza granicy
    Tamron od cwaniaczkow niech sobie zostanie na polkach. To akurat taki temat w ktorym mozemy zareagowac.
    W kazdym razie ja ciesze sie, ze z wyjatkiem 90 VC sprzed pieciu lat, nie mam juz szkiel tej firmy. Z zamiaru kupna 15-30 po prostu rezygnuje.

  37. HeadShot
    HeadShot 6 września 2018, 16:01

    @Blue to tylko w PL takie problemy? Jeśli podejście dystrybutora jest takie jak tu opisujecie to chyba wszędzie tak jest. Wiec jak oni mogą manipulować cyferkami? Z takim podejściem to sprzedaz powinna lecieć wszędzie...
    @Rotpil ty kupujesz obiektywy czy przychylność dystrybutora? Bo trochę to dziwne, jak dystrybutor Ci pasował to Tamron ok, jak się zmienił to już Tamron beee?

  38. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 16:11

    "Jeśli podejście dystrybutora jest takie jak tu opisujecie to chyba wszędzie tak jest." - to się nazywa dychotomia myślowa. Sprawdź sobie google swoje błędy w rozumowaniu. Najpierw pomyślałem aby Tobie to wytłumaczyć ale nie ma to sensu. Rotpil zapewne kupuje obiektyw z całym zapleczem z którego korzysta. Wybór, pomoc, serwis.

  39. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:14

    fotofan - a gdzie widzisz moje entuzjastyczne teksty? Ja tylko napisałem, że nie można wieszać psów i wydawać wyroków, zanim nie zaczną działać w kwestii Tamrona.

    Pieniądz musi się zgadzać. W Tamronie idioci nie siedzą. A wy przedstawiacie, to że Focus jest w stanie ich zmanipulować jak małe dzieci.

  40. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:24

    Poza tym naprawdę uważacie, że nikt w Tamronie nie jest w stanie zrobić elementarnych obliczeń? Nie domyślą, się że:

    Focus Nordic przed 09.2018 + Fototechnika > Focus Nordic po 09.2018

  41. Rotpil
    Rotpil 6 września 2018, 16:25

    @HeadShot - oj strzelasz sobie w kolano :). Troszke logiki - jesli pisze, ze pozbylem sie szkiel Tamrona to chyba nie uwazalem by byly idealne. Niemniej serwis mieli wspanialy - wysylalem szklo w poniedzialek i czesto wracalo naprawione w srode. Dla porownania - gdy musialem skalibrowac obiektyw Nikona, zawiozlem go osobiscie do serwisu bo mieszkam klilkaset metrow od niego a informacje o wykonaniu roboty dostalem po dwoch tygodniach. Wracajac do Tamrona, rozwazalem kupno 15-30 VC takze ze wzgledu na serwis i swiadomosc, ze kupuje od polskiej firmy nie przeplacajac. Teraz to odpada. W sumie dobrze - szybciej odloze na Nikkora 500/5.6.

  42. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 16:26

    @Arek - Bardzo proszę, sprzedaż Zeiss w Polsce w tej chwili wynosi nie więcej niż 2 sztuki na miesiąc czyli duuużo mniej niż było, jednak focus jest w stanie wykazać, że wzrosła ponieważ jako duży dystrybutor może ogólnie wykazać wzrost, na przykład upychając towar na innym rynku EU a nawet w chinach i przesuwać liczby. Pisał o tym Blue. Skąd o tym wiemy? Bo znamy się z FT, ze sobą, rozmawiamy z Focusem. Mamy dane i nie wróżymy z fusów.

  43. kojocisko
    kojocisko 6 września 2018, 16:30

    W korpo zwykle nie siedzą tylko idioci, tylko panuje korpoalzchaimer. Jak napisali przedmówcy - polska firma wykonywała przez lata dobrą robotę, zbudowała rynek. Jakość usług (kalibrowałem dwa tamrony) - była rewelacyjna.
    Z międzynarodową firmą już tak nie będzie - jak ktoś nie wierzy, nich sprawdzi firmowy serwis Nikona.
    A teraz przez jakiś czas inni będą korzystać z pracy wykonanej przez Foto-Technikę. Zresztą na naszym rynku ten model wielokrotnie był grany

  44. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 16:30

    "Poza tym naprawdę uważacie, że nikt w Tamronie nie jest w stanie zrobić elementarnych obliczeń?" - czy miałeś kiedykolwiek do czynienia ze środowiskiem biznesowym spoza naszego kraju, znasz ich sposób myślenia, komunikacji, postępowania? Myślisz, że załatwianie sobie walorów przez kolesi (przepraszam ale tak to wygląda) ma cokolwiek wspólnego z rzetelnym polskim obliczaniem czegokolwiek czy nawet etyką handlu? Duży gracz przejmuje dystrybucję nie wystarczy? Przecież może być tylko lepiej.

  45. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:33

    Ale nie jest lepiej. I to po chwili wychodzi. Japończycy nie są idiotami. Są dostępne wyniki sprzedaży. Można sobie porównać przed i po, bezwzględnie i względnie np. w porównaniu do Sigmy. To elementarne rzeczy.

    No ale logiczniej przecież założyć, że cwany Focus Nordic zrobi w konia naiwnych Japończyków, którzy są nowi w biznesie i nie wiedzą jak się prowadzi interesy...

  46. Rotpil
    Rotpil 6 września 2018, 16:36

    @Arek - a jakbys dalej naiwnie zadawal sobie i swiatu pytanie "Ale dlaczego, a jaki to by mialo sens???" to ja Ci odpowiem - zeby nie dopuscic do powstania silnej konkurencji i sprobowac wykonczyc polska firme. Nawet za cene wlasnych strat.

  47. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 16:39

    @Rotpil

    Ale czy o to chodzi, żeby w dzisiejszych czasach organizować partyzantkę z importem obiektywów i realizacją gwarancji, jak 10-15 lat temu ? No chyba nie, zwłaszcza , że klient też jest już przyzwyczajony do nieco innego standardu obsługi.

    @Arek

    To, co piszesz to są raczej pobożne życzenia, a ja (i jak widać nie tylko) mam uzasadnione obawy, bo jednak firma już funkcjonuje i kawałek tortu wzięła. Kiedy ostatni raz dostaliście jakiegoś ZEISSa na test ?

  48. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:39

    Ale co? O czym Ty piszesz? Tamron chce wykończyć polską firmę?

  49. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 16:40

    @Arek, proszę Cię, Focus jest wielki. Jak się "obrażą" na Tamrona to Japończycy w nosie będą mieli taki kraj jak Polska bo im poleci na ważniejszych rynkach. A cała reszta to wyobrażenia i brak rozpoznania rynku jakim jest polska. Wbrew pozorom tu nawet nie chodzi o logikę ale o doświadczenie i ocenę sytuacji mając tą wiedzę którą mamy. Zauważ, że to nie jest tylko mój głos ale głos wielu. Bo my to widzimy i wiemy.

  50. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:41

    Zeiss nie dostałem, bo nie prosiłem.

  51. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:44

    fotofan - super. Już widzę Focus Nordic szantażującego Tamrona... Kto tutaj zależy od kogo? Jak Focus podpadnie Tamronowi, to ten ostatni znajdzie nowych dystrybutorów w dowolnym momencie w dowolnym kraju w Europie. Kolejka się ustawi...

  52. Arek
    Arek 6 września 2018, 16:46

    Żeby było jasne. Jak współpraca w Polsce siądzie i będzie pod każdym względem gorzej, będę pierwszym do narzekania. Ale narzekanie zanim cokolwiek zacznie się dziać, jest zdecydowanie przedwczesne.

  53. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 16:50

    "Kto tutaj zależy od kogo? Jak Focus podpadnie Tamronowi, to ten ostatni znajdzie nowych dystrybutorów w dowolnym momencie w dowolnym kraju w Europie. Kolejka się ustawi."

    Przepraszam, ale takich głupot wyssanych z palca dawno nie czytałem. To tak jak bym miał wywalone na klienta bo sobie zawsze mogę poszukać innego a kolejka sama się ustawi. Tak tak, w każdej chwili mogą natychmiast odciąć sieć zależności i dystrybucji, sprzedaży to nie ruszy, nic się nie stanie i natychmiast zbudują nową sieć, bo inwestorzy z gotowym zapleczem i kasa już stoją w kolejce.

    Focus szantażem zdobył większość marek jakie ma na polskim rynku i wszyscy w branży o tym wiedzą.

  54. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 16:51

    @Arek

    O kurczę, nie wiedziałem, że o takie rzeczy trzeba prosić. Myślałem, że o to zabiegają marketingowcy poszczególnych firm.

  55. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 16:54

    "Ale narzekanie zanim cokolwiek zacznie się dziać, jest zdecydowanie przedwczesne." branża potrafi wnioskować po innych markach, po tym jak przebiegały rozmowy i zna oczywisty obraz sytuacji. Branża wie, że cokolwiek to już się dzieje. Porozmawiaj z ludźmi z branży.

  56. Arek
    Arek 6 września 2018, 17:04

    fotofan - licz się proszę z językiem. Wyobraź sobie taką sytuację. Tamron, z przyczyn dowolnych, zabiera dystrybucję swoich produktów Fototechnice. Co
    się potem dzieje? Długo musi szukać następcy? Idę o zakład, że jeszcze tego samego dnia będzie miał propozycję od FoxFoto, Next77 czy innej firmy polskiego rynku. Na każdym innym rynku jest podobnie. Jeśli więc Focus podpadnie, na każdym europejskim rynku Tamron od ręki znajdzie następcę.

    Przecież daleko nie trzeba szukać. Jak FotoTip starł się z Samyangiem, błyskawicznie przejęła go właśnie Fototechnika.

    Cichy - u różnych firm jest bardzo różnie. I zmienia się to mniej lub bardziej regularnie z czasem. Czasami jest problem z wypożyczeniem elementarnych szkieł, czasami sami wpychają do testów świeżynki.

  57. komor
    komor 6 września 2018, 18:38

    Nie wiem, jak tam to wygląda na rynku foto-dystrybucji, ale jeśli chodzi o przekonanie o sensowności działań korporacji jako organizacji, to łączę się z kolegam w przekonaniu, że nie jestem przekonany...

    Kreatywne sposoby postępowania zarówno pracowników jak i kierownictwa każdego szczebla to znana powszechnie przypadłość dużych organizacji. I nawet nie trzeba pracować w korpo, żeby dobrze się z tym zapoznać. Wystarczy pracować przez jakiś czas DLA różnych korpo, żeby poznać różne meandry, sposoby i sposobiki na obchodzenie i "rozwiązywanie" różnych problemów.

    Co do faktu, że właściciele przecież powinni zauważyć, to bywa różnie. Czasem spora całkiem firma, która dla nas jest życiem, chlebodawcą, źródłem radości i smutku, dla końcowego właściciela (po długim łańcuszku zależności właścicielskich) jest tylko jedną pozycją w excelowej tabelce, dużo wody może upłynąć, zanim ktoś się skapnie, że coś jest nie tak.

  58. Arek
    Arek 6 września 2018, 18:49

    No tak. Ale w takim razie robimy także założenie, że Focus Nordic też nie chce zarabiać. Bo jak Zeissów sprzedawało się miesięcznie 100, a teraz 2, to kto oprócz Zeissa na tym traci?

  59. komor
    komor 6 września 2018, 19:08

    Ja to zrozumiałem tak, że to nie Focus Nordic nie chce zarabiać, tylko sobie różne osobniki kreują stołki, żeby pensje dostawać. A potem jakoś to będzie. Albo nie będzie, wtedy pójdą robić (szkodę) gdzie indziej. Zupełnie jak w państwowych instytucjach. :)

  60. sanescobar
    sanescobar 6 września 2018, 19:11

    @Cichy, 2 tygodnie temu pisałem ci na tym portalu, że polityka tamrona się zmieni w tej częsci europy. Nie rozumiem, ze jestes zdziwiony, bo podejrzewam, że wiedziałeś że tak będzie. Pod niusem o obsuwach w serwisie tez na tym portalu było juz wiadomo, ze zmiany są przypieczetowane.


    @Arek
    " Długo musi szukać następcy? Idę o zakład, że jeszcze tego samego dnia będzie miał propozycję od FoxFoto, Next77 czy innej firmy polskiego rynku. Na każdym innym rynku jest podobnie. Jeśli więc Focus podpadnie, na każdym europejskim rynku Tamron od ręki znajdzie następcę."

    To bys przegrał ten zakład, oficjele tamrona, wiedzieli to po ostatniej wizycie w fototechnice. To nie są decyzje "z wczoraj". Fototechnika też pewnie nie była zaskoczona, niestety.
    Nie jest to dobra nowina ale tamron miał swoje powody. Szkada :(

  61. Arek
    Arek 6 września 2018, 19:13

    Jak będzie to się zobaczy. Ja jestem dziwnie spokojny. Jeśli Focus zaproponuje polskim klientom znacznie gorsze warunki finansowe i gwarancyjne, to ufam w zaradność naszych rodaków, którzy sprowadzą sprzęt z Niemiec lub z USA, albo po prostu kupią produkty firm, które mają normalnych, polskich dystrybutorów. Źle na tym wyjdzie Focus i firmy, których dystrybucją się zajmą. Ktoś w końcu zacznie szukać winnych, bo pieniądz musi się zgadzać.

  62. sanescobar
    sanescobar 6 września 2018, 19:13

    sorry za literówki, miało być, szkoda :(

  63. gnieciuch
    gnieciuch 6 września 2018, 19:34

    @sanescobar masz racje ze Tamron mial swoje powody tylko nikomu o nich nie powiedzial. Cyfry? Focus mial wiekszy spadek sprzedazy niz FT. Marketing? Hmm jeden cashback chyba i tyle. Maja swoje tamronowe profile na fejsie i insta? No nie. Ale za to maja przyjazne relacje z zarzadem Tamron Europe 👌takie info jest juz powrzechne w naszej branzy 🧐

  64. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 19:36

    @sanescobar

    Ale ja nawet nie udawałem zdziwienia, gdzie Ty to widziałeś ;)

  65. Arek
    Arek 6 września 2018, 19:38

    sanescobar - jak bym przegrał? Uważasz, że jakby dzisiaj Tamron szukał w Polsce nowego dystrybutora, to miałby problem ze znalezieniem chętnej firmy?

  66. sanescobar
    sanescobar 6 września 2018, 19:51

    @gnieciuch

    @sanescobar masz racje ze Tamron mial swoje powody tylko nikomu o nich nie powiedzial.

    sorry za stwierdzenie oczywistości ale komu miał się zalić, uwazasz, że nie było korspondencji między fototechniką? Skąd niby ktos miałby wiedzieć jaka była wymiana mailowa. Patrzysz na te relacje od strony klienta, skąd wiesz jak układała się współpraca z FT? Załatwiałeś coś z FT nie jako detalista?

    @Arek, mówimy o tym konkretnym przypadku, tamron nie szukał ani dziś ani wczoraj nowego dystrybutora, to nie jest kwestia złej krwi z dziś i wczoraj.
    Gratuluje pozytywnego podejścia do FN :)


  67. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 19:55

    To jest takie gdybanie. Dystrybucja Tamrona to przede wszystkim potężna inwestycja w serwis i stan magazynowy. Nie chcę tu operować jakimiś liczbami, bo ich dokładnie nie znam, ale podejrzewam, że na jedną dostawę (na kilka w miesiącu) trzeba wyłożyć z góry co najmniej dużą banieczkę, a cały stan jaki trzeba by było utrzymywać na jakimś tam poziomie to pewnie tych baniek kilka. Nie jestem przekonany, czy firmy, które zostały wymienione jako potencjalnie zainteresowane przejęciem dystrybucji udźwignęłyby taki ciężar finansowy.

  68. Arek
    Arek 6 września 2018, 19:59

    sanesobar - nie. Mówimy ogólnie. Bo fotofan pisał, że ewentualnej rezygnacji Tamrona z usług Focus Nordic zostaje tylko piach i pył. A ja uważam, że to nie jest prawdą, bo taka firma jak Tamron, w dowolnym momencie, w dowolnym kraju europejskim znajdzie sobie poważnego dystrybutora.

  69. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 20:08

    Arek jesteś kompletnie obok tej sytuacji, niewiele o niej wiesz, nie zadałeś sobie trudu by ją rozpoznać i przepraszam, że to napiszę serwujesz tu jakieś szablonowe mądrości, że coś powinno tak być bo to jest dla Ciebie logiczne. I tu nie siedzą idioci - tam w tamronie - czyli zapewne myślą oni tak jak Ty bo to jest logiczne i jedyne wyjście.
    Dla mnie logiczne jest, ze jak ci 5 osób mówi, jak jest i, że jest inaczej i to osób które znasz od lat, w branży, to bym się przynajmniej zastanowił. Bo odnoszę wrażenie, że rozmawiamy o zupełnie różnych sprawach.
    My mówimy o agresywnej ekspansji na szantażach i układzikach szwedzkiej firmy, kłamstwach, niskiej jakości współpracy - która przełoży się w końcu na klienta, oraz piszemy z czym się to wiąże a Ty nam piszesz, że producenci to nie idioci bo mogą sobie w 5 minut zmienić sieć dystrybucji i będzie kupa chętnych. No super tylko oni nie mieli racjonalnego powodu by to robić. Rozumiesz? Mieli powody nieetyczne.
    A na koniec dodajesz - pożyjemy zobaczymy. No to pożyjemy zobaczymy.
    Kolejna firma zbuduje dystrybucję, markę, potem przyjdzie jakiś Szwed pożal się Boże, i będzie chciał spijać śmietankę a Ty napiszesz - no tak ale producent wie co robi, zobaczymy, może będzie dobrze. G... będzie nie dobrze. Rozumiem, że to nie FAKT ale może mógłbyś chociaż zrobić jakiś temat z fototechniką i napisać jak jest? Może to dobry pomysł, może coś zmienisz? ruszysz jakiś beton? Choć może taki temat wystaje poza ramy tego portaliku.

  70. fotofan
    fotofan 6 września 2018, 20:13

    "Bo fotofan pisał, że ewentualnej rezygnacji Tamrona z usług Focus Nordic zostaje tylko piach i pył." nic takiego nie napisałem. Napisałem, że tamron musi się liczyć z FN bo oni im generują wielkie zyski a ruszenie tak dużej sieci dystrybucji wiąże się z wielkimi stratami. I to FN dyktuje warunki, a nie Tamron ponieważ liczy się sprzedaż.

  71. sanescobar
    sanescobar 6 września 2018, 20:21

    @Arek, to ja jestem tego samego zdania co @Cichy, patrz komentarz wyżej nad twoim ostatnim wpisem.

    Trochę mnie dziwi, ze facet który tak długo siedzi troche od zaplecza w tej branzy, tego nie zauważa.
    Zbudowanie serwisu, zaplecza i dystrybucji akuart tej marki to nie jest pstrykniecie palcem, no i moim zdaniem takich fachowców od serwisu w FN szybko nie znajdziemy. Teraz dopiero zobaczymy, znaczy my uzytkownicy, co to znaczy czynnik ludzki, bo @Cichy pisał tylko o buckupie finansowym :)
    Jeżeli patrzeć od tej strony @Arku, to tak, w takiej sytuacji przegrałbyś zakład, to nie jest przetarg na polskie autostrady :)
    Ja nie chce byc wróżką jak długo FN bedzie miało tą dystrybucje i nie wiem też, czy poza tym umowa obejmuje serwis itd. mogę się tylko domyślać.
    To sa za powazne sprawy na moją małą głowe :)

    Teraz za to będzie można oficjalnie stwierdzić, czy wcześniej dostałeś selekcjonowane szkła do testów :) żart :)

  72. beatlover
    beatlover 6 września 2018, 21:01

    Żeby nie było kolorowo, właśnie zepsuł mi się Tamron 24-70 G2. Fototechnika odsyła mnie do FocusNordic bo i tak nie mają części do naprawy, FN odsyła mnie do FT bo oni dopiero będą dystrybutorem od 1 października. A ja mam czekać....

  73. Cichy
    Cichy 6 września 2018, 21:10

    A jest kolorowo ?

  74. mate
    mate 6 września 2018, 21:30

    @beatlover
    "Fototechnika odsyła mnie do FocusNordic bo i tak nie mają części do naprawy, FN odsyła mnie do FT bo oni dopiero będą dystrybutorem od 1 października. A ja mam czekać...."

    Brak części u FT nie powinien Cię obchodzić. Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta, natomiast ustawową odpowiedzialność ponosi sprzedawca, więc skorzystaj z rękojmi i załatw sprawę poprzez FT.

  75. gnieciuch
    gnieciuch 6 września 2018, 22:42

    Nie potrzebnie się Panowie unosimy i dajemy ponieść emocjom. Rozumiem Arka bo z punktu biznesowego taka firma jak FN mogła by wyłożyć sporo kasy jeśli by chciała. I trzeba ich szanować. Ale z tego co ludzie mówią to Karsten jest bardzo oszczędny więc nie wiem czy coś do Ciebie dotrze.
    My mówimy o sytuacji na rynku z punktu widzenia naszej kuchni. Zawsze do kogoś można mieć o coś żal ale z każdą polską firmą da się dogadać. Jak mówił fotofan wiele rzeczy między sobą załatwiamy aby sobie pomóc. Natomiast nie cierpię sytuacji kiedy pojawia się jakaś firma która wybiera sobie "wyhodowane" i ułożone marki w Polsce (kiedyś tak robiło CSI ale się z tego wyleczyli i dobrze na tym wyszli), potem uderza do europejskiej centrali i mówi - słuchaj albo oddajesz nam dystrybucję w Polsce albo wylatujesz ze skandynawskiego rynku. Tak było w przypadku irlandzkiej marki. Albo w przypadku innej chińskiej firmy - nie robimy teraz żadnych zamówień dopóki nie dostaniemy Polski. Będziemy sprzedawać Kenko. Oczywiście mozna się oprzeć, jest jedna firma co powiedziała Karstenowi że nie dostanie dystrybucji i aby przestał już o nią żebrać. Ale na innych utrata takiego rynku jak Skandynawia na rok/dwa (bo tyle potrzeba by było aby postawić na nowo nowy system dystrybucji w oparciu o inne firmy) jest mega ważna. Bo kasa za 2 lata handlu idzie w piach. Wczoraj się dowiedziałem że teraz FC mąci przy Manfrotto, jeśli to prawda i chcą zabrać Foto 7 dystrybucję no to o czym my mówimy. Bardzo szanuję Skowronów i doceniam ich dotychczasową pracę. Ktoś poświęca swoje życie dla jednej marki, promuje, inwestuje, specjalizuje się i dzięki ciężkiej pracy dochodzi do sukcesu a potem nagle dzięki dobrym personalnym powiązaniom Innny to zabiera. To czy to jest uczciwe? Dla mnie to jest skur.... Ale można to też nazwać rozwojem albo przekazaniem doświadczeń z innych rynków ...

  76. Szabla
    Szabla 10 września 2018, 23:46

    - A jaka rasa?
    - Nordycka, psiakrew!
    ;)

  77. Toruniak
    Toruniak 11 września 2018, 08:59

    Nie wiadomo jak była skonstruowana umowa, ale jeśli można ot tak ją zerwać bez konsekwencji, to była słaba. Ja nie jestem miłośnikiem FotoTechniki, ale uważam, że Tamron zrobił duże świństwo bo dzięki tej firmie marka została nieźle wypromowana w Polsce. Ja rozumiem, że liczy się kasa, ale jest też kwestia przyzwoitości. No chyba, że wszyscy się dogadali, ale o tym też warto byłoby poinformować klientów.

  78. Cichy
    Cichy 11 września 2018, 10:35

    O tak nie można było, pół roku było wypowiedzenia, czyli całkiem sporo. Mimo wszystko masz rację w pozostałych kwestiach. Focus Nordic przejmuje gotowy, wylansowany rynek, tylko nie wiadomo na jakich zasadach (nikt się nie kontaktuje ze sklepami póki co) i co z serwisem...

  79. kardwamac
    kardwamac 11 września 2018, 14:43

    Specjalnie się zarejestrowałem by to skomentować. Mam dwa zoomy serii G2 Tamrona i czaiłem się na nową inkarnację szerokiego czyli 15-30 G2 . Teraz wiem, że go nie kupię w Polsce. Prędzej wezmę w Niemczech gdzie mam niedaleko.W Niemczech jest bardzo sprawny serwis Tamrona z tego co mi wiadomo.

  80. Cichy
    Cichy 11 września 2018, 14:53

    Kupić go możesz w Polsce (tylko nie wiadomo, kiedy i za ile), gwarancja jest w tej chwili ogólnoeuropejska (również obowiązuje 5 lat po rejestracji) więc serwisować go możesz w dowolnym serwisie Tamrona.

  81. Toruniak
    Toruniak 11 września 2018, 21:26

    @Cichy - kto sieje wiatr, ten zbiera burzę - jeszcze Tamron zatęskni za FotoTechniką i... Cichym - of course ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.