Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia

Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
20 marca
2009 00:13

We wrześniu 2008 roku firma Sony zaprezentowała obiektyw Carl Zeiss Vario Sonnar 16-35 mm f/2.8 T* SSM, który na pełnej klatce daje bardzo szerokie pole widzenia zawierające się w zakresie od 107 do 63 stopni. Dzięki uprzejmości sklepu Cyfrowe.pl możemy dzisiaj zaprezentować galerię przykładowych zdjeć z tego obiektywu, działającego wraz z pełnoklatkową lustrzanką Sony A900.

Wszystkie zdjęcia zostały wykonane z jakością JPG X.FINE Standard.

Przykładowe zdjęcia:

Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 19.2 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 16 mm, f/4, exp. 1/5000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 19.2 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/8000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 18.7 MB
Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 26 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 16.7 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 26 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 16.3 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 30 mm, f/2.8, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 17.3 MB
Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 24 mm, f/4, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 17.2 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 30 mm, f/2.8, exp. 1/4000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 14.7 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 22 mm, f/2.8, exp. 1/3200 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 18.7 MB
Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 22 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 19.1 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 13.8 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 24 mm, f/8, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 18.4 MB
Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 17.4 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 18 mm, f/2.8, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 15.3 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 16.0 MB
Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 18.3 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 14.9 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 35 mm, f/4, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 15.5 MB
Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia
Aparat: Sony A900
Parametry: 24 mm, f/8, exp. 1/125 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 16.2 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/4000 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 17.8 MB
Aparat: Sony A900
Parametry: 16 mm, f/2.8, exp. 1/3200 sek., ISO 200
Plik: 6048x4032 pix, 16.6 MB

Obiektyw i aparat wypożyczył sklep:

Sony Carl Zeiss 16-35 mm f/2.8 T* SSM - przykładowe zdjęcia


Komentarze czytelników (47)
  1. jaad75
    jaad75 20 marca 2009, 00:49

    Na zdjęciach 9 i 10 ewidentnie widać, że obiektyw słabo koryguje dystorsje...

  2. gustawgustaw
    gustawgustaw 20 marca 2009, 01:20

    jaad75 a widziałeś ostrość tego obiektywu

    a widziałeś dystorsje drzewa obok

    dziwne te obiektywy ten sony produkuje :)

  3. benetnash
    benetnash 20 marca 2009, 06:49

    ale gigantyczna AC

  4. mavierk
    mavierk 20 marca 2009, 07:24

    a widzieliście rozdzielczość tych zdjęć? Mnie te wady w ogóle nie dziwią - szkło pewnie jest b. dobre - ale tego nie czuć na tych 24mpix.

  5. mavierk
    mavierk 20 marca 2009, 07:25

    ale to trzeba przyznać - koma zżera jakość obrazu strasznie.

  6. mszczyrek
    mszczyrek 20 marca 2009, 07:49

    Szału nie ma, N14-24 pozostaje na szczycie. Ciekawe bedzie porownanie z C16-35.

  7. mszczyrek
    mszczyrek 20 marca 2009, 07:51

    Doszlismy chyba do miejsca gdzie jakosc szkla jest determinowana glownie przez wymiary i mase...

  8. MC
    MC 20 marca 2009, 08:04

    C i CZ trudno porownywac z N. Juz dawno mialem przyjemnosc pobawic sie tym szklem. Oprocz mydlenia na rogach, szczegolnie przy 16/2.8 jest ono bdb, ale nie zapominajmy, ze na FF jest to ultraszeroko. Ja osobiscie wole mniejszy, lzejszy, z mozliwoscia uzywania normalnych filtrow choc gorszy optycznie.

  9. uzurpator
    uzurpator 20 marca 2009, 08:20

    szału nie ma zdecydowanie, szczególnie na tej pełnej klatce - jedna wielka bańka mydlana.............

  10. MC
    MC 20 marca 2009, 08:24

    rotfl

  11. Rizzo
    Rizzo 20 marca 2009, 08:33

    Bardzo dobre szkło, zje C16-35 na śniadanie.

  12. Marian
    Marian 20 marca 2009, 08:37

    Psioczycie.
    Wydaje mi się, że producenci takich zoomów próbują dogodzić żądaniom klientów, niezależnie od tego ile w tych żądaniach klientów jest sensu. Z technicznego punktu widzenia prawdopodobnie nie da się zrobić tych zoomów tak aby nie było na nie psioczenia.

  13. qbishon
    qbishon 20 marca 2009, 09:47

    Jest powód do psioczenia - jakość zdjęć trochę nieadekwatna do nazwy i ceny. Jednak u N i C rezultaty są podobne.
    > mszczyrek - wg mnie N14-24 wcale nie przebija CZ16-35... może o kilka %

  14. mjs27
    mjs27 20 marca 2009, 09:57

    DSC0009.JPG - ale zniekształcenia;-)

  15. Bilbo
    Bilbo 20 marca 2009, 10:07

    ktoś kiedyś tu odpowiedział jak ściągnąć hurtem zdjęcia z firefoxa ? jaki to jest dodatek ?

  16. Itey
    Itey 20 marca 2009, 10:20

    jaad75 :)))
    A tak w ogóle to bardzo ładny kontrast na tych zdjęciach

  17. jol
    jol 20 marca 2009, 10:23

    coś mi się wydaje panowie, że czepiacie się dla samej zasady :>

  18. dude83
    dude83 20 marca 2009, 10:41

    A ciul tam z fotkami, ważne jest to co na nich :) Mój ukochany
    Sopot... :)

  19. Bilbo
    Bilbo 20 marca 2009, 10:42

    coś krzywy ten domek :) ale fakt: katedra leci w lewo.
    zdjęcia jak zdjęcia. Ciężko cokolwiek porównać bez lupy, cropa, skali 1:1 itp, itd ....
    Oczywiście zdjęcia mi się podobają bo odpowiednia dobra aura sprawiła takie kolory, kontrast, cienie, dynamikę a nie inne. Miejsca ładne i w aparacie ustawiona ostrość na +.

  20. Rizzo
    Rizzo 20 marca 2009, 10:51

    Zaczęło się, że jaad zrobił sobie żarcik i pare osób dołaczyło do krytyki ;]

  21. Rizzo
    Rizzo 20 marca 2009, 10:53

    Wiecie co ogólnie kolejny obrzydliwy, fatalny jakościowo Zeiss ! FUJ

  22. smatusiak
    smatusiak 20 marca 2009, 10:59

    Sopot fajny, cena obiektywu nie - pełna klatka ma swoje wady:).

  23. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 20 marca 2009, 11:13

    Bilbo | 2009-03-20 10:07:42
    "ktoś kiedyś tu odpowiedział jak ściągnąć hurtem zdjęcia z firefoxa ? jaki to jest dodatek ?"

    Zobacz to link

  24. maziek
    maziek 20 marca 2009, 11:32

    Czy ktoś mi wytłumaczy zjawisko występujące na ostatnim z prezentowanych zdjęć? Jeśli sie weźmie fragment dachu bydynku od lewego skrzydła do baszty na środku to dach na ryzalicie jest ostry, w każdym razie bogaty w szczegóły. Dach nad głównym korpusem, nieco z tyłu w stosunku do ryzalitu, jest pozbawiony szczegółów. Nie widać na nim poszczególnych dachówek, wygląda jak namalowany akwarelką. Tak mniej więcej, jakby był poza GO (niemożliwe, hiperfokalna to 3m). Z kolei dach nad basztą, który jest mniej więcej w takiej odległości, jak najdalsza jego część nad głównym korpusem (ta pozbawiona szczegółów) - ponownie jest ostra i z detalami. Na czym to polega? Zabawy z optyką, czy własność matrycy/softu nieradzących sobie z niuansami?

  25. eave
    eave 20 marca 2009, 12:07

    jak dla mnie to przede wszystkim ten obiektyw ma ogromną wynietę na f2.8 :)

  26. goltar
    goltar 20 marca 2009, 12:17

    maziek sprawdzę to jeszcze w domu na innych zdjęciach z tego samego ujęcia, mi to wygląda na rozmycie wynikające z kompresji JPG lub problemy softu aparatu, niestety w tym przypadku nie robiłem równolegle RAW-ów.

  27. maziek
    maziek 20 marca 2009, 12:42

    To ciekawe goltar, looknij jeszcze na dach nad skrajnym, prawym ryzalitem, widac na nim jakąś morę czy coś koło tego, skośne szerokie pasy idące od góry w prawo dół o lekko zielonkawym odcieniu. MZ to też soft.

  28. benetnash
    benetnash 20 marca 2009, 13:13

    na ostatnim zdjęciu ja bym obstawiał na odszumianie albo inny algorytm użyty w postprocessingu zdjęcia

  29. adR1an
    adR1an 20 marca 2009, 14:29

    Faktycznie dziwnie wyglada ten dach, ale może nie jest to kwestia hardwareowa/sotwareowa a użyto innego rodzaju dachówki.

  30. goltar
    goltar 20 marca 2009, 14:39

    Ten sam dach jest na zdjęciu nr 8.

  31. mszczyrek
    mszczyrek 20 marca 2009, 15:25

    Z tym dachem to rzeczywiscie ciekawostka....

  32. smatusiak
    smatusiak 20 marca 2009, 15:52

    Zbyt wiele się dzieje pomiędzy pierwszą soczewką obiektywu, a jpg-iem na stronie www.optyczne.pl. Obiektyw można więc (ewentualnie) obciążyć dystorsją na 16 mm, a reszta...ostrożnie.

  33. Conrad
    Conrad 20 marca 2009, 16:45

    Witam na forum.
    Mam pytanie i prośbę do redakcji przy okazji tej nowości. Czy planujecie test Tamrona SP AF 10-24mm f/3.5-4.5 Di-II LD Asph (IF) . Myślę, że zainteresował by on sporą ilośc czytelników. Jeśli wypadnie sensowniej od 11-18 poważna konkurencja dla Sigmy, w dodatku ta cena...myślę,że warto. Robi się ciekawie!
    Pozdrawiam.

  34. Bilbo
    Bilbo 20 marca 2009, 18:49

    zdjęcie nr 4 i 5 (Pałac Opatów):
    pierwsze jest na f5,6 a drugie na f2,8
    Dlaczego f5,5 kostka przy fontannie jest ostra a na f2,8 już NIE jest ostra ?
    GO. przy bliższym planie na f2,8 powinna być mniejsza a tym samym ostrzejsza.
    Analogicznie na f5,6 GO powinna się zwiększać a tym samym bliski plan - czyli kostka powinna być nieostra.
    Czyżby AF był ustawiony na kostkę ? :]
    (Różnic w pałacu o dziwo nie zauważyłem - jednak jest różnica oświetlenia co może być złudne w postrzeganiu ostrości).

  35. ciekawus
    ciekawus 20 marca 2009, 23:06

    W bazie obiektywów OPTYCZNE na jego temat napisały: "Konstrukcja 13 elementów / 17 grup" . To dość niespotykana technologia, he he :-) Może ktoś to naprawi...

  36. jaad75
    jaad75 21 marca 2009, 00:50

    @Bilbo, coś tam przeczytałeś, ale mocno po łebkach i nie bardzo zrozumiałeś... Przeczytaj jeszcze raz jakieś ABC fotografowania i nie kompromituj się więcej bzdurami, które wypisałeś tutaj...

  37. goltar
    goltar 21 marca 2009, 08:26

    ciekawus dzięki, poprawione.

  38. Bilbo
    Bilbo 21 marca 2009, 09:15

    Jaad75,
    nie rozumiesz tego co napisałem ? :D
    czy stwierdzisz że to jest nieprawda ?:

    "GO. przy bliższym planie na f2,8 powinna być mniejsza a tym samym ostrzejsza.
    Analogicznie na f5,6 GO powinna się zwiększać a tym samym bliski plan - czyli kostka powinna być nieostra. "

    co tu w tym stwierdzeniu jest nieprawdą ??

  39. jaad75
    jaad75 21 marca 2009, 09:29

    Bilbo, a co to wg. Ciebie znaczy, że GO się zwiększa? BTW, co to znaczy "mniejsza, a tym samym ostrzejsza"? Pytasz, co w tym stwierdzeniu jest nieprawdą? Całe stwierdzenie to jedna wielka bzdura...

  40. kris75
    kris75 21 marca 2009, 09:49

    Bilbo popatrz sobie z użyciem podglądu głębi ostrości i stopniowo zwiększaj wartość przysłony - to wiele Ci wyjaśni. A co do zdjęć to nie zachwyca ten obiektyw ostrością. Nawet na 5.6 to co widać na zdjęciach, to nie wygląda za ciekawie. Jak dla mnie przeciętna ostrość, słaby kontrast, gigantyczna winieta

  41. smatusiak
    smatusiak 21 marca 2009, 11:21

    Oto zła wiadomość dla "pejzażystów": mała GO - ostro, duża (np. od 3 metrów po horyzont) - mniej ostro. Ciekawostka...ale jakoś nie wierzę.

  42. maziek
    maziek 21 marca 2009, 20:11

    Jaad75, czy nie jest tak, że przymykanie przysłony zwiększa GO ale powoduje, że bezwzględna ostrość (rozdzielczość) spada? Co prawda do pewnego momentu przymykanie koryguje wady samego obiektywu, ale im jest on lepszy, tym przy niższym nrze przysłony te dwie tendencje spotykają się i ma on największą możliwą rozdzielczość. Takie sobie szkła mają apogeum przy 5,6 lub 8, ale są takie, które maja je zaraz na początku skali przysłony jak np. pierwszy z brzegu przykład nikkor 70-200 f/2,8 czy Sigma 100-300 na małych ogniskowych.

  43. jaad75
    jaad75 21 marca 2009, 20:20

    maziek, ale przecież nie o to chodzi Bilbo...:)

  44. maziek
    maziek 21 marca 2009, 20:25

    Jak jest mniejsza, to jest ostrzejsza :-).

  45. brt
    brt 22 marca 2009, 18:23

    No bo wiecie to jest tak że jak trzeba taką GO ostrości rozciągnąć na większy obszar to ona się musi mniej ostra zrobić. A jak się ją ściśnie w mniejszym obszarze to jest tam więcej ostrości na metr i dlatego zdjęcia wychodzę ostrzejsze - ROTFL

  46. jaad75
    jaad75 23 marca 2009, 05:52

    @brt, to jest genialne w swojej prostocie - przekonałeś mnie...:P

  47. goltar
    goltar 23 marca 2009, 11:11

    maziek sprawdziłem ten dach na innych zdjęciach, jest tak samo, z tym że przy większej przysłonie jest trochę więcej detali.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.