Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Zestaw obiektywów Carl Zeiss

Zestaw obiektywów Carl Zeiss
5 kwietnia
2011 18:10

Firma Carl Zeiss poinformowała, iż na odbywających się w tym miesiącu w Las Vegas targach NAB Show zostanie zaprezentowany specjalny zestaw pięciu obiektywów do lustrzanek. W jego skład wejdą modele Distagon T* 2.8/21, Distagon T* 2/28, Distagon T* 2/35, Planar T* 1.4/50 i Planar T* 1.4/85.

Wszystko to zostanie zapakowane w walizkę o klasie ochrony IP67, co oznacza, iż zapewnia ona całkowitą ochronę przed pyłem i kurzem oraz przed efektami zanurzenia w wodzie o głębokości do 1 m.

Walizka została specjalnie zaprojektowana do przechowywania w/w zestawu obiektywów, a więc każdy z modeli ma w niej dedykowane miejsce, idealnie dopasowane do jego rozmiarów.

Kupujący będzie mógł wybrać między obiektywami w wersji ZF.2 (z bagnetem Nikon F), lub w wersji ZE (z bagnetem Canon), a cena zestawu ma wynieść 4562 EUR + VAT.

Zestaw obiektywów Carl Zeiss


Komentarze czytelników (49)
  1. lucidmilk
    lucidmilk 5 kwietnia 2011, 18:14

    A może podobny zestaw w podobnej cenie do Leica M ? ;)

  2. donkiszot
    donkiszot 5 kwietnia 2011, 18:16

    Jak znalazl, tanio i hurtowo.
    Niska cena w stosunku do wagi, tylko brac, bo zabraknie.

  3. 5 kwietnia 2011, 18:24

    Tylko czekać aż Samyang wystawi swoją walizkę :D

  4. Adam.B
    Adam.B 5 kwietnia 2011, 18:31

    Taa. Cena walizki taka sama ale nie w EUR tylko w PLN ;d

  5. Euzebiusz
    Euzebiusz 5 kwietnia 2011, 18:31

    Ale ładne to to jest.

  6. donkiszot
    donkiszot 5 kwietnia 2011, 18:36

    @Euzebiusz - masz racje, walizka palce lizac.

  7. adamz
    adamz 5 kwietnia 2011, 18:38

    ja chce taki zestawik :) moze jakas loteria na optyczne :)

  8. cube
    cube 5 kwietnia 2011, 18:54

    niezła promocja, zwłaszcza że w usa vat to zazwyczaj tylko ok. 10%... gdzie jest ilDottore? ;-)

  9. Advocado
    Advocado 5 kwietnia 2011, 19:22

    Przydałaby się taka waliza na Pentaxowe limitedy :)

  10. hasky
    hasky 5 kwietnia 2011, 19:27

    ciort z walizką , zawartość niesamowita :)

  11. Adam.B
    Adam.B 5 kwietnia 2011, 19:31

    Zaraz zaraz - Napisaliście e 6 obiektywów, ale nie napisane jaki ten szósty?
    Może pomyłka? Zestaw pięciu a miejsce w walizce na 6?

  12. Marek B
    Marek B 5 kwietnia 2011, 19:35

    Adam.B - ten szósty to pewnie ten który ma sie ukazać. A z walizką to nie "ciort" ale powinna być tytanowa z wykończeniem brylantami i złotem, ... no, bo ... z takim sprzetem :D ...

  13. 5 kwietnia 2011, 19:38

    Cena tak niska, że chyba po kosztach sprzedają :)

  14. 5 kwietnia 2011, 19:40

    @ lucidmilk

    Tylko do ceny Leici trzeba by pewnie co najmniej jedno zero dopisać :)

  15. Euzebiusz
    Euzebiusz 5 kwietnia 2011, 19:55

    Marek B - nie przesadzaj. To jest cena jakiegoś starego samochodu.

  16. rubio
    rubio 5 kwietnia 2011, 19:59

    sprzet i w ogole marka dla onanistow i dla tych co majac za duzo pieniedzy chca sobie podniesc poziom swojego ego i wyleczyc z kompleksow

  17. buzz
    buzz 5 kwietnia 2011, 20:01

    Ha ha ha...
    a co z Sony? Nie bedzie mozliwosci zakupu takich walizek w MediaMarkt razem z kilkunastoma mutacjami body entry-level? :-)))

  18. Marek B
    Marek B 5 kwietnia 2011, 20:03

    No przecież walizkę to mozna sobie kupic na Allegro. Wyłożyć ją gąbką, i już ... :D

  19. Euzebiusz
    Euzebiusz 5 kwietnia 2011, 20:08

    rubio - a dlaczego zakładasz, że ci co mają pieniądze mają też kompleksy?

  20. levymario
    levymario 5 kwietnia 2011, 20:15

    Ja trochę z innej beczki. Niech mi ktoś wytłumaczy po jaką cholerę Zeiss ma te srebrne pierścienie z przodu. Na chłopski rozum to musi powodować jakieś odblaski.

  21. Yura
    Yura 5 kwietnia 2011, 20:41

    @Euzebiusz - "rubio - a dlaczego zakładasz, że ci co mają pieniądze mają też kompleksy?"
    Freud nazwałby to wyparciem :)

    @levymario - "Na chłopski rozum to musi powodować jakieś odblaski"
    Mój chłopski rozum mówi, że nie musi :)

  22. hasky
    hasky 5 kwietnia 2011, 20:42

    Myślę , że kompleksy mają ci co tylko piszą o pieniądzach , zamiast je posiadać... ;D

  23. cube
    cube 5 kwietnia 2011, 20:50

    Kucze widzę że niektórzy całkiem poważnie o tej walizce... wychodzi na to że jak czegoś nie ma w saturnie, to nie istnieje ;) przecie to zwykła walizka na sprzęt, tyle że ozdobiona logiem zeissa na gąbce... tu macie identyczne: link
    wypełnione są drobno ponacinaną gąbką i trzeba sobie ją odpowiednio wydłubać tak żeby wasz nex się dopasował...

  24. bladdy
    bladdy 5 kwietnia 2011, 20:54

    Adam.B - 6-tym jest robione zdjęcie.

  25. jacq
    jacq 5 kwietnia 2011, 21:28

    hurtem taniej !!!! :)

  26. dch
    dch 5 kwietnia 2011, 22:45

    sony jeszcze nie ma 6 obiektywów stałoogniskowych pod A z logo zeissa, z zoomami już by można było sześć uzbierać :)

  27. lucidmilk
    lucidmilk 6 kwietnia 2011, 06:35

    @Borat
    Właśnie tego się obawiam, że do L mogłoby być "nieco" drożej :)
    Ale juz dla Nikona czy Canona cena robi się całkiem ciekawa - za około 22 000 można mieć szklarnię na całe życie (przynajmniej jak dla mnie), potem zostaje już tylko wymieniać body na kolejnego FF.

    Ciekawiłoby mnie czy taki Zeiss potrafiłby zrobić obiektyw FF, powiedzmy 20-50mm f/2 (a może jeszcze trochę jaśniej f/1.4) tak aby trzymał świetna jakość na wszystkich kombinacjach ogniskowych i przysłon. Jakie to ustrojstwo byłoby duże i ile kosztowało? Plusem byłoby jedno szkło zamiast całej walizki. Odkąd kupiłem d90 z 18-105 naprawdę doceniam zalety pracy z zoomem (zwłaszcza możliwość błyskawicznej zmiany perspektywy).
    Pozdrawiam wszystkich porannie,
    Marcin

    P.S. Co do konkursu - był taki kiedyś na Optyczne.pl, że pierwszy komentarz do posta wygrywał to co w poście było opisane. Może i tym razem.... ? :)

  28. ilDottore
    ilDottore 6 kwietnia 2011, 10:20

    Melduję się! :) Co tu dużo gadać - na taką walizkę bym się nie obraził... Niestety - tylko pomarzyć! Mam inne wydatki - muszę opłacić webdesignera do mojego nowego serwisu. Koszt zaprojektowania stronki prawie taki jak tej walizki... :(

  29. marcinek
    marcinek 6 kwietnia 2011, 10:40

    @lucidmilk - obawiam się że mogło by być tak duże, ze taka walizka wydała by się przy tym okazją wagowo/cenową. Vide ten extremenlany zeiss: link -co prawda to tele i hassel ale nie byłbym zdziwiony gdyby zoom o świetle 1.4 nie był wiele mniejszy :-)

  30. 6 kwietnia 2011, 10:43

    uwielbiam takich ludzi jak rubio - nie miał, nie zna się, nie ma pojęcia, ale napisze co mu do głowy przyjdzie.

  31. Yura
    Yura 6 kwietnia 2011, 11:12

    @lucidmilk - po co robić obiektyw, który będzie tak drogi i jednocześnie tak kiepski, że nikt go nie kupi?

    @Odkąd kupiłem d90 z 18-105 naprawdę doceniam zalety pracy z zoomem (zwłaszcza możliwość błyskawicznej zmiany perspektywy).

    Do szybkiej zmiany perspektywy są potrzebne szybkie nogi, a nie zoom...

  32. lucidmilk
    lucidmilk 6 kwietnia 2011, 11:16

    @marcinek
    Pewnie masz rację :) Mógłby ważyć parę dorych kilogramów.

    Nie miałem nigdy Zeiss'a, ale sądząc po testach może warto przemyśleć zakup kilku szkieł tego producenta, a potem wymienić D90 na D700 lub D800... Najważniejszym dla mnie pytaniem jest "jakość" ustawiania ostrości w manualu. W Leice jest to czystą przyjemnością, natomiast w D90 przysparza mi wielu problemów - pewnie to wina małego wizjera i standardowej matówki.
    Jakość sampli ze szklarni Zeiss'a przemawia do mnie pozytywnie, w związku z tym mam pytanie - czy ktoś posiada zestaw 5d lub D700 z obiektywami jak wyżej? Pewnie Arek robiąc testy miał taki lub podobny zestaw... Czy moglibyście się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat ustawiania ostrości?

    Dziekuję i pozdrawiam,
    Marcin

  33. lucidmilk
    lucidmilk 6 kwietnia 2011, 11:25

    @Yura
    Podoba mi się twój komentarz dotyczący szybkich nóg :) Do dalmierza mam tylko obiektyw 35mm, więc nogi też są wyrobione i matryca się nie brudzi, bo niema co wymieniać na bagnecie. Same zalety. Jednak ciężko mi np. spłaszczyć plany na zdjęciu... i tu pojawia się problem zakupu 90mm na FF. Summarit ciemny jak na portetówkę, a summicron 12000 PLN. Pewnie i tak się to tak skończy jednak za tą kwotę można mieć ponad połowę rzeczonej walizki :)

    A co do potencjalnego zoom'a Zeissa to właśnie ciekawiło mnie gdyby na pierwszym miejscu postawić na jakość tak aby osiągnąć poziom zbliżony do stałek. I tu właśnie pytanie - jak duży musiałby być taki obiektyw i ile kosztować, przy założeniu, że konstrukcja taka jest możliwa ?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  34. sparky81
    sparky81 6 kwietnia 2011, 13:30

    Ta szosta dziura wyglada tak, jakby mialo w nia wpasc jakies szerokie szklo (w sensie obudowy) wiec prawdopodobnie bedzie to jakas jasna 135tka. No a wtedy to zestaw eskstra... choc i tak wolalbym aby Sony dorzucilo do swojej oferty brakujace stalki z tych z walizki... ;)

  35. 6 kwietnia 2011, 15:06

    Mi to się wymarzył taki trzy częściowy: 18/35/100(ostatecznie 85 :P) zapakowany w jakiegoś Billinghama. Nie jestem pazerny ;).

  36. Yura
    Yura 6 kwietnia 2011, 15:47

    @lucidmilk - chodzi o to, że perspektywa nie zależy od obiektywu, a wyłącznie od odległości. Jak masz kadr i chcesz go "spłaszczyć", to nie tyle bierzesz dłuższą ogniskową, co musisz się odpowiednio cofnąć.

    A co do takiego obiektywu jaki zaproponowałeś (f/1.4), to jak próba zwijania słonego paluszka w precelek, albo prostowanie banana - teoretycznie się da, ale taki pomiętolony i wyciśnięty banan nikogo nie zainteresuje. Krótko mówiąc - nie ma praktycznego uzasadnienia dla takiego obiektywu. Jest sens robić zoom dla FF czy APSC f/2,8. Jest sens robić taki zoom dla 4/3 o f/2.0. Jeszcze jaśniejszych nie ma kompletnie żadnego sensu.

  37. sigmiarz
    sigmiarz 6 kwietnia 2011, 21:31

    Co jeśli chcę zabrać tylko dwa obiektywy w plener lub na sesję ? bo futerałów nie widzę ? :)

    Przydałoby się coś między 35 a 50. Jeśli jest 21 i 28...

  38. 7 kwietnia 2011, 00:44

    Pomiedzy 21 a 28 roznica ogromna, wydaje mi sie ze wlasnie podobna do 35 vs 50
    Za te kase lepiej 16, 35 f1.4 plus 85mm

  39. ilDottore
    ilDottore 7 kwietnia 2011, 05:59

    @sigmiarz - z Zeissami sprzedawanymi osobno też nie dostanie się futerału w komplecie. To nie Sigma. :) Zeiss kasuje tylko za szkło i metal. :)

  40. Dżozef
    Dżozef 7 kwietnia 2011, 07:36

    Ta szósta dziura to na taśmę mierniczą.

  41. KrzychuM
    KrzychuM 7 kwietnia 2011, 08:23

    @Euzebiusz
    rubio - a dlaczego zakładasz, że ci co mają pieniądze mają też kompleksy?

    rubio mysli wlasnym tokiem: tzn. skoro nie mam pieniedzy i mam takie kompleksy, to jak ogromne kompleksy muszą miec Ci co maja pieniadze...

  42. lucidmilk
    lucidmilk 7 kwietnia 2011, 08:48

    @Yura
    Oczywiście z perspektywą masz rację - nie zmienia się wraz z ogniskową, tylko z odległością, a "odległość" zmienia się wraz z ogniskową. Jednak robiąc portret np. 35mm i podchodząc blisko uzyskam dość duże zniekształcenia np. nosa, natomiast obiektywu 90mm mogę użyć z większej odległości, plany będą spłaszczone, a linie nie zniekształcone. Mam nadzieję, że tu się nie pomyliłem?
    M

  43. Yura
    Yura 7 kwietnia 2011, 11:27

    @lucidmilk - niby tak, a jednak nie :P
    Jak z tej samej odległości użyjesz 90mm, a później 35mm, to na drugim zdjęciu ten sam obszar co z 90 (crop), będzie wyglądał identycznie. Wymuszenie zmiany miejsca przez ogniskową, jest tylko pośrednie i to za mało, żeby mówić, że ma wpływ na perspektywę.

  44. lucidmilk
    lucidmilk 7 kwietnia 2011, 15:23

    @Yura
    Człowiek całe życie się uczy i z technicznego punktu widzenia to co piszesz ma sens, więc rację przyznać muszę, tym bardziej że raczej jestem laikiem niż ekspertem. Istnieje jednak kilka przynajmniej dla mnie ważnych argumentów za zmienną ogniskowej:
    - wygoda
    - bokeh
    - jednak musi być jakiś powód, dlaczego obiektywy portretowe to zazwyczaj szkła 85-135 mm :)

    Czytałem kiedyś wywiad z Annie Leibovitz na temat jej zdjęć i na pytanie reportera dlaczego wszystkie jej portrety z wczesnego okresu twórczości obejmują prawie całe postaci odpowiedziała, że tylko z tego powodu że wtedy posiadała jedynie obiektyw 35mm :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  45. Yura
    Yura 7 kwietnia 2011, 16:15

    @lucidmilk - ja tylko zwróciłem uwagę na to, że powiedziałeś o perspektywie w kontekście obiektywu, kiedy jedno z drugim nie ma nic wspólnego :)

    A portretówki to zazwyczaj krótkie tele z takiego względu, że łatwo umieścić twarz w całym kadrze, bez zniekształceń wynikających z małej odległości - czyli perspektywy.
    Jak przyjrzysz się czyjejś twarzy z takiej odległości aby widzieć w polu widzenia tylko twarz, to gwarantuję, że będziesz miał podobne wrażenia jakbyś oglądał zdjęcie zrobione szerokim obiektywem. To nie wygląda naturalnie i nikt tak nikomu się nie przygląda - dlatego Annie Leibovitz robiła całe sylwetki :)

  46. jacuzzi
    jacuzzi 7 kwietnia 2011, 17:56

    Moze pozwola mi dotknac ta "walizeczke" ... lol !

  47. MMJP
    MMJP 7 kwietnia 2011, 22:01

    Ja bym się rubio nie czepiał, bo może on po prostu zakłada, że wszyscy są tacy sami tzn. wszyscy miewają kompleksy, a ci co mają "za dużo" (moim zdaniem nie ma takiej wielkiej liczby) kasy mogą się z tego próbować wyleczyć.

  48. MMJP
    MMJP 7 kwietnia 2011, 22:30

    lucidmilk portrety wychodzą dobrze przy jakiejś tam konkretnej perspektywie zależnej od odległości. Musisz tylko zdecydować czy chcesz mieć w kadrze np. samą głowę (135 mm) czy całego człowieka "od stóp do głów" (np. 35 mm).
    Można też powiedzieć, że ogniskowa (a właściwie kąt widzenia) ma wpływ na perspektywę w przypadku portretów, bo jak mamy sfotografować wielkiego człowieka z wielką głową to lepiej się bardziej oddalić niż w przypadku malutkiego ludzika z malutką głową.
    Jak tego małego sportretujemy obiektywem 85 mm to później przy tym dużym i tej samej odległości trzeba byłoby użyć krótszego szkła i mógłby wyjść trochę wyoblony.

  49. rauf
    rauf 8 kwietnia 2011, 10:20

    whats the deal? moje eleczki w peli wyglądają dużo ładniej a przede wszystkim suma światłosiły to trochę mniej ;)
    10,4 vs 7,2 (licząc 5 obiektywów CZ vs moje 5 stałek)...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.