Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Kodak sprzedał Image Sensor Solutions

9 listopada
2011 08:52

Świat obiegła informacja, że firma Eastman Kodak zakończyła proces sprzedaży Image Sensor Solutions, czyli działu odpowiedzialnego za produkcję matryc cyfrowych. Amerykański producent dostarczał na rynek cyfrowe matryce od ponad 30 lat, jednak kłopoty finansowe zmusiły go do podjęcia tak drastycznego kroku.

Nabywcą okazała się firma Platinum Equity, która tym samym stała się nowym właścicielem fabryki o powierzchni ponad 20 tys. m2 mieszczącej się w Eastman Business Park w Rochester, a także nowym dostawcą matryc dla takich aparatów, jak Leica M9, Leica S2 oraz wielu średnioformatowych ścianek cyfrowych.

Kwota transakcji nie została ujawniona, jednak wiadomo już, że i tak nie zaspokoi ona potrzeb legendarnego producenta, gdyż ten ogłosił kilka dni temu, że aby przetrwać najbliższe 12 miesięcy najprawdopodobniej konieczna będzie sprzedaż ponad 1100 patentów, których jest właścicielem. Ich wartość wyceniana jest na ok. 2–3 mld USD.


Komentarze czytelników (20)
  1. zbytek3
    zbytek3 9 listopada 2011, 09:09

    A czemu Nikon tego nie kupil, mialby wreszcie wymarzone matryce... nie kupowalby od Sony... w efekcie ceny by spadly...

  2. Lailonn
    Lailonn 9 listopada 2011, 09:19

    Bo Nikon jest biedny? Kiedy ludzie zrozumieją, że firma jak Nikon, która dostałą po dupie wpierw w kryzysie mocniej niż inni a teraz powóź NIE MA KASY.

    Widać po historii firm,że każda typowo fotograficzno/optyczna firma albo wegetuje albo plajtuje. Nastała epoka uniwersalności, bo nie wolno wkładać wszystkich jaj do jednego koszyka ;)

  3. leszek3
    leszek3 9 listopada 2011, 09:21

    Lailonn, a o wynikach finansowych Sony to słyszałeś? A o kłopotach Olympusa?

  4. tomoge
    tomoge 9 listopada 2011, 09:24

    nius dnia
    świat mi sie zawalił

  5. komarr
    komarr 9 listopada 2011, 09:30

    Leszek, informacja o wynikach finansowych dotyczyła branży telewizorów ?

    Na szczęście nie ma musu kupowania czegokolwiek od Sony :) a jak ostatnie plotki głosiły, Nikon kupuje tez od innych firm. Nawet gdyby kupił dział matryc, cena nie zmieniłaby się.

  6. zbytek3
    zbytek3 9 listopada 2011, 09:38

    Cena by spadla za matryce..... pomysl jestes Sony i nagle 20 % masz spadek sprzedazy i popytu co robisz? obnizasz ceny aby wymusic to samo na Nikonie, to sie nazywa konkurencja.

  7. Breen
    Breen 9 listopada 2011, 09:48

    zbytek3 a ktos zmusza Nikona do kupowania matryc Sony? Nikon je kupuje bo są dobre a nie dlatego, że nie ma alternatywy-Samsung, Panasonic i był Kodak..

    Co do uniwersalności to też się zgodzę, firmy typowo foto są bardzo ograniczone i muszą szukać nowych źródeł dochodów. Co do słabych wyników Sony i Panasonic to, tak jak napisał komarr, wynik słabej koniunktury na rynku telewizorów których sprzedaje sie mniej, i nie zapominajmy koszty produkcji firm japońskich są większe niż koreańskich przez co ciężej sie z nimi konkuruje.

    Z resztą mamy kryzys, na giełdzie spadają ceny akcji Sony, Panasonic, LG, Samsunga, Nikona, Canona i w zasadzie większości firm z branży elektro.

  8. Breen
    Breen 9 listopada 2011, 09:49

    Co do Kodaka to szkoda firmy bo była niegdyś synonimem dobrej jakości, z resztą ich matryce CCD były bardzo dobre. Miejmy nadzieję, że Kodak nie upadnie i odnajdzie sie w innej branży.

  9. komarr
    komarr 9 listopada 2011, 12:11

    zbytek3. po pierwsze, obniżenie cen produktów Sony ma się nijak do rynku foto. Po drugie, jeśli sony obniża cenę produktów, to nie po to aby to samo zrobiła konkurencja, tylko po to aby zwiększyć popyt na swoje produkty (krzywa popytu). Jeśli w tym samym czasie konkurencja obniży cenę (tak jak piszesz) to rynek nie zareaguje na produkty sony na które nie ma popytu.


  10. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 9 listopada 2011, 12:22

    Kodak to nie synonim jakości, a synonim powszechności, popularyzacji i dostępności fotografii dla każdego :-)

  11. Yura
    Yura 9 listopada 2011, 13:20

    Pamiętamy link link
    [*]

  12. semimatt_pl
    semimatt_pl 9 listopada 2011, 13:28

    jaka konkurencja.. jak patrze na to co sie dzieje na rynku.. to wszystko tylko drozeje... jakas zmowa panuje.. od cen gazu i ropy po dyski i elektronike... nie wazne ze jest na rynku czegos tyle a tyle albo ze w chodzi jakis nowy producent... nie ma zmiłuj.... ceny idą tylko w gore... w dół nieznacznie jesli pojawi sie jakis kolejny model sprzetu...

  13. Pantomas
    Pantomas 9 listopada 2011, 13:34

    Przewiduję scenariusz AGFA. Zostanie brand, znikną niszowe super produkty. Zapotrzebowanie rynku na materiały srebrowe mimo pewnej tendencji wzrostowej i tak jest znikome. Matryce sprzedali a kioski, drukarki i oprogramowanie to już podzielony tort.
    Do jakubkrawiec: Tri-X lub T-Max są synonimem jakości, kiedyś jeszcze Kodachrome.

  14. 9 listopada 2011, 18:52

    @ Lailonn

    To, że nikon znany jest gównie z aparatów i lornetek nie oznacza, że nic innego nie produkuje.

    Nikon jest producentem specjalistycznego sprzętu medycznego, urządzeń pomiarowych, sprzętu laboratoryjnego i wielu urządzeń stosowanych w przemyśle w przemyśle.

  15. Lailonn
    Lailonn 9 listopada 2011, 21:36

    @Borat ja doskonale to wiem ale DOKŁADNIE to samo robił/robi Pentax i Olympus i jak widać też nie są liderami.

    Nie porównuj małego Nikona do Sony/Samsung/Canon które mają wszystko co tylko daje zyski ;)

  16. 10 listopada 2011, 00:18

    @ Lailonn

    Canon przy Samsungu czy Sony to też "mała firemka" :) A co do zysków to np. Sony robi wszytko od baterii po telewizory i sytuacja finansowa koncernu za ciekawa nie jest.

    W branży medycznym czy aparaturze przemysłowej są zdecydowanie większe pieniądze niż w sprzęcie foto.

  17. andytown
    andytown 10 listopada 2011, 08:42

    Sony to raczej ma wszystko, co generuje straty:) -- 4 rok z rzędu spółka jest globalnie pod kreską...
    i się zaskórniaki z lat 90 kończą ...
    Olek zarabiła na sprzęcie medycznym, topił w aparatach i obligacjach....

  18. zbytek3
    zbytek3 10 listopada 2011, 10:30

    komarr, no wlasnie sam napisales ze jak wszyscy obniza ceny, wtedy popyt wzrosnie...

  19. komarr
    komarr 10 listopada 2011, 12:29

    wzrośnie ale nie na sony tylko nikona. to co napisałeś spowodowałoby zwiększenie popytu na sprzęt nikona a nie sony.

  20. hasky
    hasky 10 listopada 2011, 19:35

    Szkoda , że nie kupił tego Ricoh , mogłoby być ciekawie...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.