Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
3 marca
2013 11:44

Za oknami coraz cieplej i zima 2012/13 odchodzi pomału w zapomnienie. Miejmy jednak nadzieję, że producentom nie udzieli się wiosenny, rozleniwiający nastrój i nie zapomną o premierach, o których plotkowało się w ostatnich dniach. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Nowy EOS M

Pojawiły się plotki na temat nowego bezlusterkowca serii EOS M. Jego specyfikacja wygląda na tyle zachęcająco, że nie wiadomo, czy jest to nieoficjalny wyciek informacji, czy pobożne życzenia użytkowników:
  • matryca APS-C 24 Mpix,
  • system AF nowej generacji,
  • procesor DIGIC 5,
  • zdejmowalny wizjer elektroniczny o wysokiej rozdzielczości,
  • opcjonalny grip,
  • tryb zdjęć seryjnych 5 kl/s,
  • korpus nieco większy od obecnego EOS M,
  • trzy nowe obiektywy systemowe,
  • cena korpusu ok. 999 USD.

Canon EF 12–24 mm f/2.8L

O nowym szerokokątnym zoomie pełnoklatkowym klasy L ze stałym światłem mówi się już od dłuższego czasu. Przez plotki przewijał się już model EF 14–24 mm f/2.8L, a ostatnio wśród nieoficjalnych doniesień pojawił się model EF 12–24 mm f/2.8L. Na razie brak jest jakichkolwiek szczegółów na jego temat.

Nikon

Nowy Coolpix z matrycą DX

O zaawansowanym aparacie Nikon Coolpix z matrycą formatu APS-C mówi się już od kilku tygodni. Pierwsze plotki głosiły, że zostanie on zaprezentowany 21 lutego br. wraz z lustrzanką Nikon D7100, lecz niestety producent pokazał w tym dniu amatorski model Coolpix S3500. Jednak temat Coolpiksa z dużą matrycą powraca do serwisów plotkarskich, które podają, że aparat ten będzie miał swoją premierę w ciągu najbliższych 2 tygodni.

Olympus

Czarna dwunastka

Bardzo możliwe, że niebawem firma Olympus zaprezentuje obiektyw M.Zuiko Digital 12 mm f/2.0 ED wykończony w kolorze czarnym. Wiele osób ma nadzieję, że nie będzie to limitowana edycja i nowy produkt będzie miał tę samą cenę, co jego odpowiednik w kolorze srebrnym.

Olympus E-7

Portale plotkarskie podają, że na 100% możemy spodziewać się następcy lustrzanki Olympus E-5. Co ciekawe, wbrew wcześniejszym doniesieniom, nie będzie to aparat łączący systemy Cztery Trzecie i Mikro Cztery Trzecie, lecz pełnoprawna lustrzanka E-systemu. Premiera nowego produktu ma odbyć się w drugiej połowie roku.

Premiery w kwietniu

Mówi się, że w kwietniu odbędzie się premiera nowych produktów firmy Olympus. Na razie nie wiadomo, czy będzie to zapowiadany na targach CP+ bezlusterkowiec PEN E-P5 i nowy zoom ze światłem f/2.8, bowiem wcześniej pojawiły się informacje, że produkty te trafią na rynek dopiero w czerwcu.

Panasonic

Nowy firmware do GH3

Plotki głoszą, że programiści firmy Panasonic pracują obecnie nad aktualizacją oprogramowania systemowego dla bezlusterkowca Lumix GH3. Niektórzy użytkownicy wskazują bowiem na problemy z wbudowanym w aparacie interwałometrem, który nie wykonuje fotografii we właściwych odstępach. Aktualizacja firmware ma eliminować tę niedogodność.

Nowe aparaty

Wygląda na to, że w połowie kwietnia czeka nas premiera nowych aparatów od firmy Panasonic. Jeżeli plotki się potwierdzą, to poznamy dwa nowe modele, które zastąpią dotychczasowe produkty, a także aparat, który ma być przedstawicielem zupełnie nowej linii produktowej. W pierwszym przypadku mówi się, że mogą to być bezlusterkowce Lumix GF7 oraz G7.

Samsung

Nowe bezlusterkowce

Podobno Samsung przygotowuje premierę kolejnych bezlusterkowców serii NX. Wśród nowości ma znaleźć się model NX1100, który zastąpi NX1000, a także NX2000. Mówi się też, że koreańscy inżynierowie testują również możliwość zastosowania w swoich bezlusterkowcach systemu Android.

Sony

Nowy wizjer elektroniczny

Na temat bezlusterkowca Sony NEX-7n pisaliśmy już jakiś czas temu. Premiera tego aparatu powinna odbyć się w najbliższych miesiącach, a ostatnio pojawiły się informacje, że producent zamierza zastosować w nim zupełnie nowy wizjer elektroniczny o rekordowej rozdzielczości 3.8 mln punktów.

Sony RX2

Przedstawiciele firmy Sony potwierdzają, iż producent zamierza rozwijać serię pełnoklatkowych aparatów kompaktowych RX. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się modelu RX2, albo być może tańszej wersji RX1.


Komentarze czytelników (50)
  1. Qbass71
    Qbass71 3 marca 2013, 11:51

    Coopix DX - nie bdzie D400 :(

  2. Kze
    Kze 3 marca 2013, 11:58

    Będzie, będzie... W koncu tydzień temu optyczni (za jakimś japońskim serwisem) podali ze będzie. Chyba w czerwcu...
    Bez paniki..
    Ponadto jeśli d7,1k będzie bez wad fabrycznych typu kurz lub niedzialajacy af (a af ma być wzięty chyba z d300s) to ten model wg mnie w zupełności zastąpi d400.. Bo sumie nie wiem co jeszcze przelomowego miałby mieć d400

  3. yogi02
    yogi02 3 marca 2013, 12:01

    Canon - eL-ki duperelki jakby wszyscy tylko eLek używali. Co dla amatora ? 35 2.0 IS za 3 tysiaki ? Może nowa 50 ka z pożądną pełną dziurą nie eL może nawet EF-S. Nie każdemu zależy na ostrym 1,4 ale szkiełko z 1,8 nowa konstrukcja z budową i Af jak choćby 85 -ka w rozsądnej cenie do 1,5 tysiaka.

  4. lotofag
    lotofag 3 marca 2013, 12:11

    Ale o co chodzi? Chcieliście tych "tanich pełnych klatek" to płaćcie teraz za szkła ;>

  5. Major
    Major 3 marca 2013, 12:30

    Czemu nie piszecie o 70d? Coraz bardziej prawdopodobne, że niedługo wyjdzie oraz że Canon wróci do korzeni i wypuści porządną puszkę a nie plasticzaka jak 60d.

  6. goornik
    goornik 3 marca 2013, 12:31

    Kze, czy Tobie w komputerze klawisz "zero" nie działa? Po cholerę piszesz d7,1k, skoro ten aparat nazywa się D7100 i od razu widać o jaką nazwę chodzi, a nie jakieś zagwozdki.
    W książce od historii też miałeś napiase, że Chrzest Polski był w roku 0,966k, a bitwa pod Grunwaldem była w oku 1,41k? Zlitujcie się w tym niepotrzebnym naśladowaniu kiepskich wzorów...

  7. fotoartysta
    fotoartysta 3 marca 2013, 12:33

    NIKON - coolpix z matryca z lustrzanki =SUPER
    ALE wygladem rozmiarami max jak p7700 lub canona g1x nie wiekszy aby bym w miare zgrabny i maly
    - I BEZ WIZJERA koszmarnego ktory psuje wyglad kazdego kompaktu i bezlusterkowca
    - wreszcie niech nie montuja wizjerow w bezlusterkowcach jak i tak malo kto z nich jako amator korzysta
    - a ochydnie psuja wyglad calego aparatu te koszmarne kominy
    - nastepca p7700 z matryca z lustrzanki = bedzie hit jak bedzie tych rozmiarow max co p7700

  8. Szabla
    Szabla 3 marca 2013, 12:48

    W niedalekiej przyszłości? Na pewno nie.

  9. zbyniu
    zbyniu 3 marca 2013, 12:52

    Jeśli chodzi o D400 to mnie osobiście nie zależy na 'super-nowinkach'. Chciałbym zeby miał niskoszumiącą matryce o rozdzielczości 24mpix, lub coś koło tego. Sprawny AF, i nie brudził matrycy jakimś kurzem i smarem. Chciałbym żeby miał wytrzymałą obudowe i dobre uszczelnienia. Używam od sześciu lat D300 i jestem zadowolony, choć ostatnio wiesza mi się lustro i zaczyna się problem. Za godny zainteresowania uważam D800, lecz cena jest dla mnie nieosiągalna... Dlatego ciągle mam nadzieję że nikon jednak nie poprzestanie na D7100, D800 i D600 i jednak wypuści D400... Pozdrawiam.

  10. Kze
    Kze 3 marca 2013, 13:34

    Goornik - w sumie masz racje. D7000 w skrócie pisało się d7k, ale przy d7100 skrót d7,1k mało wnosi.


    Skracanie ma na celu upraszczanie liczb np. 2000 to 2k... Ńiemniej masz racje. Nie zawsze sensowne jest skracanie.

  11. Tryton
    Tryton 3 marca 2013, 13:38

    12-24L brzmi kusząco, ale obawiam się totalnie zaporowej ceny i dlatego chyba 14stka Samyanga będzie często wygrywać rywalizację w segmencie UWA, bo tam AF już naprawdę jest sprawą drugorzędną.

  12. fotograficzna ciamajda
    fotograficzna ciamajda 3 marca 2013, 13:40

    Dbajmy o soczystom mowem ojczystom :-)

  13. 3 marca 2013, 13:56

    Czarna dwunastka (Olympus 12/2,0)

    Coś się Redaktorowi Plotkarskiemu plotki z rzeczywistością pomieszały - 12/2,0 jest już od dawna w czarnej wersji, ciekawostką by było wszakże gdyby jej cena się zrównała z wersją srebrną.

    W kontekście nowego czarnego obiektywu mówiło się w tym tygodniu o 17/1,8 który jak na razie jest tylko srebrny

  14. focjusz
    focjusz 3 marca 2013, 13:59

    @Zbyniu - cena D800 nieosiągalna ? Może na początku trochę tak ale teraz ? D300 pewnikiem kosztował koło 5tys ( jak dodasz inflację to wychodzi dobrze ponad 6)
    Natomiast inna sprawa że jeśli D7100 będzie kosztował około 1200$ ( a więcej nie powinien ze względu na konkurencję ) i nic mu nie będzie dolegało - to po co to gadanie o D400 który musiał by kosztować ponad 5tyś i ciekawe jak by pogodzili jego reklamę z reklamą D600.

    Samsung dobrze zrobił by gdyby dodał tego jako pierwszy zastosował Androida w bezlusterkowcach -dla mnie to duży plus i kolejny krok który i tak kiedyś nastąpi więc pierwszy może opanować duża część rynku a Samsung nie ma czego bronić a powinien atakować liderów.
    Sony nie chce mi się komentować - jak zobaczę ( ceny ) to zobaczymy czy warto wspominać - ale apropo następcy RX1 - to nowa Leica M jest zapowiadana w cenie 26,5 tyś PLN - czyli cena nowości w przeciwieństwie do CiN nie uległa praktycznie podwyższeniu. Więc jak ktoś chce zaszpanować ( i jeszcze robić zdjęcia ) to staje się coraz ciekawszą propozycją. Gdyby tak jeszcze dodali możliwość wymiany matrycy ...


  15. goornik
    goornik 3 marca 2013, 14:12

    Fotoartysta, większość zaawansowanych użytkowników siegając po zaawansowany kompakt, mimo wszystko oczekuje zaawansowanego wizjera. To prawda, że niektóre modele, jak 1V1 czy 1V2, wyglądają koszmarnie krzydko, ale to nie jest reguła. Fuji np. robi kompakty i bezlusterkowce z doskonałymi wizjerami i jakoś kształt korpusu i jego stylistyka nie razi.
    Co zrobi Nikon? Jestem realistą i przeczuwam, że podobnie jak w pierwszej serii "jednynek" położą ten projekt na całej linii i wszystko zrobią "prawie" dobrze, więc wbudownego wizjera pewnie - ku twojej radości - nie będzie.....szkoda....

  16. zbyniu
    zbyniu 3 marca 2013, 14:42

    Focjusz, pewnie dużo jest racji w tym co piszesz. Ja napisałem ze cena d800 jest dla mnie nieosiągalna, bo w chwili obecnej tak jest. Jeśli sytuacja się zmieni i kupię d800 to napisze ze jestem zadowolony, albo i nie:-) a jeśli chodzi o d7100 to nic do niego nie mam. Miałem w ręce d7000 i wszystko ok, ale jednak dużo lepiej leży mi d300, może dlatego od kilku lat czytam co tydzień plotki i czekam na d400. Pewnie przesadzam, ale tak jużmam:-)

  17. ilDottore
    ilDottore 3 marca 2013, 15:36

    Canon 12-24mm z TAKIM światłem? Poczekajmy na rozwój sytuacji... jeśli to prawda, to będzie się działo! :)
    W tej sytuacji na razie wstrzymuję się z zakupem Zeissa 15mm i spokojnie czekam na ruch Canona.

  18. this
    this 3 marca 2013, 15:39

    C12-24 f/2.8L może być w cenie 1Dx, ale znacznie większej wadze.

  19. TOP67
    TOP67 3 marca 2013, 15:45

    Poprawnym skrótem na D7100 jest D7k1. Na tyle dziwne, że nie ma sensu. Zwłaszcza, że oszczędzamy tylko jeden znak. A skrót D7,1k jest równie durny jest skrót v-ce - zero oszczędności, a o to chyba chodzi w skrótach.

  20. Raflus
    Raflus 3 marca 2013, 15:56

    rekordową rozdzielczość wizjera to jest tutaj

  21. KQ
    KQ 3 marca 2013, 16:20

    @fotoartysta
    Masz do wyboru mnóstwo podstawowych bezlusterkowców i kompaktów bez wizjera. Ale każdy zaawansowany lub profesjonalny będzie miał wizjer i jakiś grip. Za każdym razem demonstrujesz swoją nienawiść do stylu retro i do kominów. Dla mnie G15 i P7700 to chyba najbrzydsze aparaty jakie widziałem. G15 wygląda jak futurystyczna wizja scenografa z " Obcy- 8 pasażer Nostromo" niby nowocześnie, ale jednak projektowany w latach 70-tych. Czyli jednak retro.

  22. Dpietr
    Dpietr 3 marca 2013, 17:28

    TOP67 - ten D7k1 to by chyba oznaczało D7001 czy się mylę ? Poza tym, shit.. naprawdę nazwę D7100 trzeba skracać ? Rozumiem gdyby był D700 000 000 000, to tak, ale bez przesadyzmu. Śmieszne są takie skróty. Moje ulubione aparaty to Nikon F0,1k i Olympus OM 0,002k :)

  23. Tryton
    Tryton 3 marca 2013, 17:33

    A mój to Canon 0,005k D mark 0,003k :)

  24. TOP67
    TOP67 3 marca 2013, 17:37

    Dpietr. Mylisz się. W elektronice powszechnie używa się skrótów w których przedrostek stawia się w miejscu przecinka dziesiętnego. 7k1 to tyle samo co 7,1 k

  25. arek-wroc
    arek-wroc 3 marca 2013, 17:47

    TOP67 - teraz przeczytaj to.. De Siedem Tysięcy Jeden : ) brzmi jakoś inaczej niż D7k De Siedem tysięcy czy D7100 De Siedem Tysięcy Sto....... więc może: DW00 - W=WROCŁAW=71 - więc D7100 : ) prawda że proste?

  26. ciekawus
    ciekawus 3 marca 2013, 17:48

    Ludzie, o czym wy gadacie? Co palicie?

  27. arek-wroc
    arek-wroc 3 marca 2013, 17:53

    ciekawus - chyba szukamy uproszczenia : ) prawda że idzie nam nieźle...

  28. Szabla
    Szabla 3 marca 2013, 17:56

    Co za pokolenie rośnie... nie potrafiące zapamiętać czterech cyfr... :P

  29. thorgal
    thorgal 3 marca 2013, 18:34

    @goornik

    Ale trzeba sie zgodzic z faktem ze Nikonowi bardzo udal sie system AF w "1". To dobra podstawa dla bezlusterkowca z wieksza matryca:)

  30. mate
    mate 3 marca 2013, 18:35

    Przedrostki wielokrotności i podwielokrotności stosuje się do jednostek miar a nie głupawego zapisu samych liczb czy nazw własnych, jak w tym wątku.

  31. 2marekm
    2marekm 3 marca 2013, 18:49

    To i ja pochwalę się, aby być trendy :)
    Posiadam obiektyw Canon 0,015 k - 0,085 k USM IS.

  32. druid
    druid 3 marca 2013, 19:09

    Co do nowego wizjera w Sony to zdecydowanie lepiej gdyby zamiast zwiększać jego rozdzielczość, która obecnie jest już i tak wystarczająca zrobiono coś z jakością wyświetlanego obrazu. Niestety te wizjery nie dość że kompletnie przekłamują kolory to bardzo słabo oddają przejścia tonalne, w razultacie mamy dziwnie wyblakły i skontrastowany obraz. Kto nie wierzy nie popatrz w EVF a potem na wyświetlacz LCD.

  33. kivirovi
    kivirovi 3 marca 2013, 19:10

    Skróty są durne ale ich nie unikniemy a to k jest wręcz idiotyczne. Raczej spodziewam się, że aparaty czy programy będą tak nazywane. Był Np. Corel 8.0, 9.0 X (zamiast 10.0) Nie chodzi o żadne uproszczenie, tylko narzucenie nowego języka dla foto, który idzie z elektroniki. No i pokazanie, że ja jestem znawcą, potrafię się tak wypowiedzieć, żeby zrozumieli mnie inni znawcy, a motłoch nie. Co ciekawe samochody niekonserwatywnych marek (Hyundai, Kia) też się tak już nazywa.

  34. mate
    mate 3 marca 2013, 19:14

    @TOP67
    "Poprawnym skrótem na D7100 jest D7k1."
    Taki zapis odczytuje się jako siedem tysięcy kilojedynek (cokolwiek by to miało znaczyć), a to że się go gdzieś stosuje, nie znaczy że jest to poprawne. 7100 metrów też zapiszesz jako 7 km 1 czy 7,1 km. Ale jak pisałem wcześniej, to są przedrostki, które nie funkcjonują w języku jako samodzielne słowa i takie zapisywanie na siłę jest, delikatnie mówiąc, bez sensu.

  35. KQ
    KQ 3 marca 2013, 19:20

    @druid
    Nie wiem przez jaki EVF patrzyłeś.
    W x-e1 na LCD zobaczysz jasne plamy i smoliste czernie, gdzie w wizjerze zarówno w światłach jak i cieniach są szczegóły. Ale zgodzę się że rozdzielczość jest już wystarczająca.

  36. mate
    mate 3 marca 2013, 19:25

    Muszę poprawić sam siebie.
    Oczywiście nie siedem tysięcy kilojedynek tylko siedem kilojedynek, albo siedem tysięcy jedynek :)

  37. r2mdi
    r2mdi 3 marca 2013, 20:10

    A może wypadałoby zjeść kolację, wypić piwo i zacząć gadać z sensem o plotkach fotograficznych? Dajcie już spokój z tymi oznaczeniami.

  38. adam m
    adam m 3 marca 2013, 21:24

    jakie nowości takie komentarze :D

  39. Qbass71
    Qbass71 3 marca 2013, 21:26

    @ Kze Bo sumie nie wiem co jeszcze przelomowego miałby mieć d400

    Nie musi nic przełomowego - niech ma:
    - zbliżone gabaryty do D300/D700 i tak wytrzymałą obudowę
    - tę guzikologię (chociażby brak AF-ON w D7100)
    - nowszy system AF pokrywający całość klatki, tak jak wtedy kiedy włączony jest crop w D7100 z czego krzyżowe umieszczone w mocnych punktach i nie na kontrast tylko normalne fazowe
    - ilość kl/s przynakmniej jak D300s nie pogniewałbym się na 10
    - bkt mi sie w końcu podoba są kroki 2 i 3
    - punktowy tzn punktowy pomiar (ograniczony do małego kwadracika focusa) a nie 6%


    A z przełomowych:
    - nie pogniewałbym się gdyby wbudowali GPS i WiFi a nie kazali nosić wystających urządzeń i odkryte wejścia - szczególnie w terenie
    - mądrym posunięciem są U1 U2 - choć mądrzejszym było by ukryć to po guzikiem USER i dać możliwość zdefiniowania sobie tylu ile się chce a nie nastu programów tematycznych
    - dać program 1/@mm to się mocno by się przydało szczególnie przy obiektywach typu zoom 18-300



  40. Szabla
    Szabla 3 marca 2013, 23:22

    Program 1/@mm to zielone Auto. :)

  41. TOP67
    TOP67 4 marca 2013, 00:01

    mate: A przeczytałeś mój cały wpis? Wytłumaczyłem tylko zasadę stosowania przedrostka w miejscu przecinka. Ma to na celu oszczędność miejsca np. na małych elementach elektronicznych.
    Natomiast zapis D7k1 czy D7,1k jest idiotyczny, nieczytelny i trudno to nazwać skrótem. W odróżnieniu od zapisu D7k, który był w miarę czytelny i dawał oszczędność dwóch znaków.

    A co do plotek fotograficznych, to co tu komentować?

  42. kivirovi
    kivirovi 4 marca 2013, 05:52

    @Qbass71, reasumując, wystaczy, żeby był równie dobry jak poprzednik i miał nowy numer modelu, zgodny ze standardem: D0,7K

  43. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 4 marca 2013, 09:36

    kivirovi, jaki jest sens pisać D0.7k? Żaden. Nie ma oszczędności, D0.7k zajmuje tyle samo miejsca, co D700, a przy tym jest totalnie nieczytelne. "k" oznacza 1000. 1000g = 1kg, 1000m = 1km, 1000zł = 1kzł.

  44. 4 marca 2013, 09:43

    Proponuję D7h, D70h, D71h... ;)

  45. mancebo
    mancebo 4 marca 2013, 11:08

    Nazwy własne nie piszemy skrótami chyba, że skrót taki jest też nazwą tego produktu.
    I nie ma czegoś takiego jak Nikon D7k czy Nikon D7,1k. Po za tym, taka konstrukcja (D7k) jest skrótowcem nie skrótem, ale za skrót nie może być uznana, gdyż nie jest to nazwa tego modelu/produktu.

    Zatem piszczcie proszę. Nikon D7000 czy Nikon D7100.

    Pozdrawiam.

  46. mate
    mate 4 marca 2013, 11:48

    Poza tym, nawet gdyby to nie była nazwa własna, to takie zapisywanie samych liczb jest bez sensu, gdyż np. 7000 zapisane jako 7k oznacza 7 kilo czego? Słowo kilo, jak i inne zwielokrotnienia i podzwielokrotnienia, jest przedrostkiem i musi występować razem z rdzeniem bądź słowem podstawowym. Ok, jeszcze w języku polskim powszechnie używa się słowa kilo jako synonimu kilograma, chociaż nie jest to prawidłowe. Nie wiem skąd ta moda na takie zapisywanie liczb, ale w sumie w dobie psycholożek, socjolożek, ministry i innych dziwolągów językowych coraz mniej mnie to dziwi.

  47. Sky_walker
    Sky_walker 4 marca 2013, 12:51

    Dla mnie ta pisownia "D7k" przypomina bardziej jakiś mokry sen niespełnionego gracza MMO który siedząc w swojej piwnicy chciałby mieć taki "Aparat", żeby w końcu wyjść na świeże powietrze. Ale wiadomo - jak to gracz MMO: bezrobotny, więc go nie stać. Woli siedzieć i dywagować na forach w czasie kiedy "bot farmi 5k golda na godzinę"

    Panowie, litości. Naprawdę tak ciężko napisać D7000? Czy D7100?
    Nie upadajmy aż tak nisko.

  48. cauchy
    cauchy 4 marca 2013, 12:54

    Sigma 12-24 waży 670g, a ma światło 4.5-5.6. Już widzę tego Canona - kobyła 2kg a cena jak 1DX

  49. ilDottore
    ilDottore 5 marca 2013, 04:34

    No właśnie rzecz w tym, że ja jakoś tego Canona 12-24 w ogóle sobie od strony gabarytów nie wyobrażam... :)
    A już cena to osobna sprawa...

  50. cauchy
    cauchy 5 marca 2013, 14:14

    IlDottore, nie jesteś jedynym fanem tego szkła, kilka swoich fotek wrzuciłem w dedykowanym temacie na CB :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.