Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Trzy nowe kamery wideo od firmy Canon

Trzy nowe kamery wideo od firmy Canon
3 kwietnia
2013 16:16

Firma Canon rozszerzyła linię przenośnych kamer wideo o trzy kompaktowe modele dla profesjonalistów i wymagających amatorów. Canon XA25 oraz XA20 łączą zupełnie nowy system przetwarzania obrazu z profesjonalną obsługą dźwięku i łącznością Wi-Fi, natomiast nowa kamera LEGRIA HF G30 oferuje ten sam system przetwarzania obrazu, ale jest zoptymalizowana pod kątem potrzeb zaawansowanych amatorów czy studentów szkół filmowych.

Informacja prasowa

Canon oferuje nowe kreatywne możliwości w kamerach XA25, XA20, LEGRIA HF G30

Warszawa, 3 kwietnia 2013 r. – Canon rozszerzył linię przenośnych kamer wideo, prezentując trzy kompaktowe modele dla profesjonalistów i wymagających amatorów. Dwa zaawansowane produkty z serii X – XA25 i XA20 łączą zupełnie nowy system przetwarzania obrazu z profesjonalną obsługą dźwięku i łącznością Wi-Fi. Nowa kamera LEGRIA HF G30 oferuje ten sam system przetwarzania obrazu, ale jest zoptymalizowana pod kątem potrzeb zaawansowanych amatorów czy studentów szkół filmowych.

Nowe modele, opracowane z wykorzystaniem zaawansowanej technologii firmy Canon, zapewniają najwyższą jakość obrazu i łatwość obsługi. System Canon HD Video został całkowicie przeprojektowany – od obiektywu do matrycy i procesora – aby zapewnić nowy poziom przetwarzania obrazu. Szereg zaawansowanych funkcji i opcji łączności sprawia, że kamery te nadają się doskonale do użytku profesjonalnego lub amatorskiego, od relacjonowania wydarzeń do kręcenia filmów dokumentalnych i ślubów.

Zaawansowany system wideo HD, optyka wysokiej klasy

W modelach XA25, XA20 i LEGRIA HF G30 zastosowano zupełnie nowy system obrazowania, który zapewnia doskonałą jakość obrazu i dużą wszechstronność. Przełomowy szerokokątny obiektyw z 20-krotnym zoomem oferuje zakres ostrości 26,8–576 mm i wykorzystuje technologię optyczną pochodzącą z kamery klasy wyższej, modelu Canon XF305. Ulepszony system stabilizacji obrazu (IS) może działać w trzech trybach, m.in. w trybie dynamicznym, który ogranicza efekty ruchów kamery podczas filmowania. 8-listkowa, okrągła przysłona zapewnia też ulepszony efekt bokeh dzięki unikatowej technologii Canon Electro Magnetic Diaphragm – zaprojektowanej z myślą o linii obiektywów Canon EF – która estetycznie rozmywa tło w kadrach z małą głębią ostrości.

Nowo zaprojektowana matryca 1/2.84 HD CMOS Pro o rozdzielczości 2,91 megapiksela zapewnia szeroki zakres dynamiczny i dużą wydajność w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Większy rozmiar matrycy maksymalizuje obszar światłoczuły, co w połączeniu z zaawansowanym systemem przetwarzania obrazu ogranicza szumy i zwiększa czułość kamery w słabym świetle.

Procesor DIGIC DV 4 o wysokiej mocy obliczeniowej zwiększa wydajność przetwarzania obrazu i dodaje obsługę nagrywania z wyższą gęstością bitową do już uznanych mocnych stron rodziny DIGIC DV, takich jak płynne gradacje i wierne odtwarzanie barw. Matryca i procesor eliminują większość drżeń kamery, uzupełniając optyczny system IS stabilizacją elektroniczną, która kompensuje ruchy w większej liczbie kierunków.

Kompletna kreatywna kontrola

Wszystkie nowe modele zostały zaprojektowane pod kątem maksymalnej elastyczności i obsługują wiele formatów nagrywania. Formaty AVCHD (do 28 Mb/s) i MP4 (do 35 Mb/s) zapewniają wysoką gęstość bitową wystarczającą do wielu zastosowań profesjonalnych. Wideo można nagrywać na dwóch kartach SD w różnych rozdzielczościach i częstotliwościach rejestrowania klatek (do 1080/50p) z opcją przyspieszania i zwalniania w trybie MP4, co zapewnia większą swobodę wyboru ustawień w zależności od kreatywnej wizji.

Wszystkie modele obsługują również jednoczesne nagrywanie w różnych formatach na obu kartach, umożliwiając nagranie materiału Full HD w żądanym formacie obok mniejszych plików MP4 . Dzięki wysokiej mocy procesora DIGIC DV 4 można łatwiej i szybciej udostępnić mniejsze pliki w przypadku pilnej potrzeby, na przykład podczas raportowania informacji z ostatniej chwili, jednocześnie zachowując kopie wysokiej jakości do późniejszego użytku.

Optymalizacja pod kątem zastosowań profesjonalnych

Modele XA25 i XA20 są wyposażone w ten sam odłączany uchwyt, który zadebiutował w popularnej kamerze XA10. Mocowany na górze uchwyt, który można łatwo podłączyć lub odłączyć w zależności od sytuacji, oferuje szereg dodatkowych elementów, w tym gniazda XLR do rejestrowania dźwięku profesjonalnej jakości z zewnętrznych mikrofonów. Zawiera on też wbudowaną lampę podczerwoną, która zwiększa możliwości trybu podczerwonego w kamerach XA25 i XA20, idealnego do nagrywania nocnych filmów dokumentalnych lub przyrodniczych.

Wszystkie trzy modele mają kompaktową, ergonomiczną obudowę, która zapewnia wyjątkowy stopień kontroli i łatwość obsługi. Nowy ekran dotykowy OLED o przekątnej 8,77 cm (3,5”) i rozdzielczości 1,23 mln pikseli zapewnia większą szczegółowość, wyższy kontrast i lepszą reprodukcję obrazu podczas nagrywania i odtwarzania. Użytkownicy mają pełną ręczną kontrolę nad ekspozycją: kombinacja ekranu dotykowego i konfigurowalnego pokrętła sterowania umożliwia regulowanie przysłony, czasu otwarcia migawki, wzmocnienia i ekspozycji.

Zoom i ostrość można regulować za pomocą przełączanego pierścienia z przodu obiektywu. Ponadto nowy dwubiegunowy przełącznik zoomu wbudowany w korpus kamery przydaje się podczas filmowania z ręki lub statywu i oferuje precyzyjną kontrolę oraz wygodę charakterystyczną dla większych, profesjonalnych kamer. Ulepszony elektroniczny wizjer (EVF) o przekątnej 0,61 cm (0,24”) i rozdzielczości 1,56 mln pikseli wyświetla szczegółowy obraz i można odchylić go o około 45°, aby komfortowo kręcić z ręki lub statywu.

Łączność ze sprzętem studyjnym i obsługa sieci bezprzewodowych

Nowe kamery XA25, XA20 i LEGRIA HF G30 oferują szeroki wybór interfejsów. Fizyczne gniazda są dogodnie zgrupowane i zaprojektowane tak, aby zapobiec odłączaniu się przewodów, kiedy użytkownik trzyma kamerę w ręku. Wszystkie modele zostały wyposażone w zintegrowane złącza HDMI, USB, mikrofonu i słuchawek, a kamera XA25 posiada również wyjście HD-SDI, które zapewnia dostęp do nieskompresowanego sygnału wysokiej jakości, przydatnego w wielu zastosowaniach telewizyjnych.

Każda kamera obsługuje też dwupasmową łączność Wi-Fi (2,4 GHz i 5 GHz), co zapewnia wiele możliwości podczas filmowania i po zakończeniu sesji. Funkcja Camera Remote umożliwia bezprzewodowe regulowanie ustawień z poziomu przeglądarki internetowej, a funkcja Remote Browser pozwala oglądać zarejestrowany materiał za pomocą przeglądarki w smartfonie lub tablecie bez instalowania programowych odtwarzaczy.

Funkcja transferu plików przez FTP umożliwia przenoszenie materiałów do serwerów FTP z szybkością do 150 Mb/s za pośrednictwem bezprzewodowego punktu dostępowego, a wbudowany serwer mediów pozwala odtwarzać wideo na obsługiwanych telewizorach i komputerach bez użycia kabli. Aplikacja Canon Movie Uploader do urządzeń iOS pozwala bezpośrednio opublikować wideo (o gęstości bitowej do 24 Mb/s) na YouTubie lub Facebooku.

XA25 – kluczowe cechy:

Trzy nowe kamery wideo od firmy Canon

  • Obiektyw 26,8 mm, f/1.8–2.8, 20-krotny zoom, dynamiczna optyczna stabilizacja obrazu
  • Matryca 1/2.84" HD CMOS PRO
  • Ekran dotykowy OLED o przekątnej 8,77 cm (3,5")
  • Nagrywanie w dwóch formatach; DIGIC DV 4
  • Wyjście HD-SDI
  • Elektroniczny wizjer o rozdzielczości 1,56 mln pikseli, odchylany o 45°
  • Nagrywanie w zwolnionym/przyspieszonym tempie
  • Wbudowana lampa podczerwona
  • 2 wejścia XLR
  • Wbudowana łączność Wi-Fi

XA20 – kluczowe cechy:

Trzy nowe kamery wideo od firmy Canon

  • Obiektyw 26,8 mm, f/1.8–2.8, 20-krotny zoom, dynamiczna optyczna stabilizacja obrazu
  • Matryca 1/2.84" HD CMOS PRO
  • Ekran dotykowy OLED o przekątnej 8,77 cm (3,5")
  • Nagrywanie w dwóch formatach; DIGIC DV 4
  • Elektroniczny wizjer o rozdzielczości 1,56 mln pikseli, odchylany o 45°
  • Nagrywanie w zwolnionym/przyspieszonym tempie
  • Wbudowana lampa podczerwona
  • 2 wejścia XLR
  • Wbudowana łączność Wi-Fi

LEGRIA HF G30 – kluczowe cechy:

Trzy nowe kamery wideo od firmy Canon

  • Szerokokątny obiektyw 26,8 mm, 20-krotny zoom; 8-listkowa okrągła przesłona
  • Zdalne regulowanie ustawień i udostępnianie filmów przez Wi-Fi
  • Jednoczesne nagrywanie w formatach AVCHD i MP4
  • Matryca Canon HD CMOS PRO, procesor DIGIC DV 4
  • Inteligentny system optycznej stabilizacji obrazu
  • Pełne sterowanie ręczne
  • Natychmiastowy autofokus; wykrywanie twarzy
  • Ekran dotykowy OLED o przekątnej 8,8 cm


Komentarze czytelników (4)
  1. mav
    mav 3 kwietnia 2013, 16:59

    "Przełomowy szerokokątny obiektyw z 20-krotnym zoomem oferuje zakres ostrości 26,8–576 mm"
    WTF.
    Natomiast sterowanie wifi to może być fajna sprawa. Dobrze, że zaczyna to wchodzić.

  2. artureck
    artureck 3 kwietnia 2013, 18:55

    Jeden pierścień do zoomu i ostrości? A regulacja przysłony czym? Pokrętłem? Strasznie nieergonomiczne. Mam XH-A1s z trzema niezależnymi pierścieniami i to jest rozwiązanie, którego oczekiwałbym od kamer semi-pro.

  3. mav
    mav 3 kwietnia 2013, 20:37

    "Semi pro" to to raczej nie jest. To takie drogie entry, albo tanie semi, w sumie nie bardzo wiadomo dla kogo.

  4. ncc23marek
    ncc23marek 4 kwietnia 2013, 10:30

    Proponuje by Telewizja Publiczna kupiła te kamery szczególnie do placówek nadających TVP INFO
    Zapowiadali że cyfryzacja da piękny obraz a dalej jest marny wiec tylko zakup nowych kamer powinien zmienić ten stan rzeczy

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.