Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe

20 sierpnia
2013 09:18

Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy Panasonic, do naszej redakcji trafił najnowszy bezlusterkowiec Lumix GX7. Korzystając z tej okazji wykonaliśmy pierwsze zdjęcia przykładowe, które niniejszym mamy przyjemność zaprezentować. Zapraszamy zatem do obejrzenia galerii.

Zdjęcia zostały tradycyjnie wykonane przy minimalnym stopniu wyostrzania i najniższym dostępnym odszumianiu.

Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 125
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 5.41 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.19 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.66 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.83 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.86 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.85 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/100 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.19 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/200 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.6 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.14 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.67 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.76 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.6 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.37 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.86 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.51 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.58 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.32 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/320 s, ISO 125
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.76 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.06 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.22 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 6.85 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.02 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.42 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.22 MB
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Panasonic GX7 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 125
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 6.94 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/100 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 7.98 MB
Aparat: Panasonic GX7 + Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4592 x 3448 pix, 8.54 MB


Komentarze czytelników (36)
  1. wulf
    wulf 20 sierpnia 2013, 09:38

    Do iso 800 moim zdaniem bardzo dobrze. Powyżej niewiele widać ze względu na sposób wytwarzania jpg.

  2. kivirovi
    kivirovi 20 sierpnia 2013, 09:41

    niskie ISO ładne, wysokie potężnie odszumiane

  3. Luke_S
    Luke_S 20 sierpnia 2013, 10:07

    Jak można zdjęcia w orientacji pionowej zamieszczać poziomo? Mam sobie przekręcać monitor czy kłaść się na boku na biurku? Zaglądanie tutaj to strata czasu, dopóki nie zaczniecie traktować czytelników poważnie.

  4. milusia
    milusia 20 sierpnia 2013, 10:09

    zgadzam się, myślę że jak na start wypada dobrze, panasonic jak widać zachęca swoim nowym tworem

  5. Arek
    Arek 20 sierpnia 2013, 10:16

    Luke_S - klawisz "r" w wielu programach załatwia sprawę.

  6. this
    this 20 sierpnia 2013, 10:25

    @Luke_S
    Ja w swoim aparacie mam ustawione by nie obracać obrazku podczas przeglądania. Po obróceniu duża i dopasowaniu zmniejszeniu obrazka tak, aby się cały zmieścił w wyświetlaczu, część wyświetlacza jest bezużyteczna. Polecam takie ustawienie.

  7. Michel
    Michel 20 sierpnia 2013, 10:41

    Arek: myślę, że sporo osób ogląda te zdjęcia w przeglądarce.

    A zdjęcia, jak zdjęcia. Szum na wyższych ISO niski, poziom detalu też chyba niewiele większy, niż w G5. Ciekawe, jaki DR ma ta matryca...

  8. cube007
    cube007 20 sierpnia 2013, 10:43

    Software used: Ver.0.3 - chyba warto to odnotować.

  9. focjusz
    focjusz 20 sierpnia 2013, 10:45

    1600 tez jest ok - a powyżej też daja się oglądać. Myślę że jest nieźle choć poczekam na test.
    Mam nadzieję że Optyczni dostali już produkcyjny egzemplarz - i test będzie na dniach prawda ?
    :)

  10. ryszardo
    ryszardo 20 sierpnia 2013, 11:00

    Do tej pory wydawało mi się, że będzie gorzej.
    Z ostateczną oceną zaczekam jednak na test.

  11. Langusta
    Langusta 20 sierpnia 2013, 11:00

    Kiedy test ?
    :)

  12. Luke_S
    Luke_S 20 sierpnia 2013, 11:10

    @this
    Też mam wyłączone autoobracanie w aparacie, ale spaliłbym się ze wstydu, gdybym zaprezentował komuś zdjęcie przechylone na bok o 90 stopni. Dobrze, że nie są do góry nogami...

    @Arek
    Co? Jeszcze mam te zdjęcie zapisywać na dysk i otwierać się programem? One powinny się otwierać w przeglądarce w taki sposób, żeby oglądając je nie było groźby nabawienia się kontuzji karku.

  13. 20 sierpnia 2013, 11:26

    W najnowszej Operze 15 tak właśnie jest, są prezentowane prawidłowo

    S.

  14. krzys13k
    krzys13k 20 sierpnia 2013, 11:44

    @Luke_S, masz typowy problem pierwszego świata link

    Współczuję... :(

  15. 20 sierpnia 2013, 11:58

    Jakiś czas temu było porównanie GX7 z E-P5, jakość zdjęć bardzo zbliżona, co sprawia, że Panasonic jest bardzo ciekawą opcją.

  16. Luke_S
    Luke_S 20 sierpnia 2013, 11:59

    @krzys13k
    Dla mnie to nie problem. To tylko żenujący żart ze strony Optycznych. To raczej oni powinni postrzegać go w kategorii problemu i szybko się z nim uporać, jeśli ten serwis ma być wygodny w użytkowaniu dla czytelników, a nie tylko być serwerem dla przypadkowych fotek.

  17. kebab666
    kebab666 20 sierpnia 2013, 12:12

    Popieram przedmówców! Zdjęcia powinny być obrócone! A tu na dodatek daliście taką ilość że kark boli.
    Jakość fotek bardzo dobra jak dla mnie. Na wysokim ISO też jest super.

  18. wulf
    wulf 20 sierpnia 2013, 12:20

    He, ;-) dobre, większość komentarzy dotyczy orientacji zdjęć.
    U mnie na chromie wreszcie (chyba pierwszy raz na optycznych) miniaturki po kliknięciu otwierają się normalnie czyli w pionie pionowe.

  19. mav
    mav 20 sierpnia 2013, 12:26

    Ale gdyby zdjęcia były obrócone, to byłoby to ingerowanie w pliki "źródłowe", prosto z puszki. Niektóre programy chyba co prawda umożliwiają bezstratne obracanie JPG, ale tak czy inaczej byłaby to modyfikacja oryginalnego pliku. A jeśli to jednak nei jest bezstratne, to obrócenie źródłowego JPG i zapis do JPG zaowocuje kolejną kompresją, czyli pogorszeniem obrazka. A przecież ideą plików jest zobaczenie możliwości aparatu.
    Ja to rozumiem jako feature, a nie błąd, że dostaję nietknięte zdjęcia. Do firefoxa jest dodatek czytający exif i obracający zdjęcie.

  20. tripper
    tripper 20 sierpnia 2013, 12:27

    Na profesjonalny test nowego panasa czekam z niecierpliwością. Niestety to co do tej pory znalazłem w sieci niespecjalnie mnie zadowala. Jestem pewien, że test optycznych zaspokoi moją ciekawość.

    Mam też nadzieję, że uprzejmość firmy Panasonic nie ograniczy się do wersji przedprodukcyjnej tego modelu i do testów dostaniecie sprzęt z finalną wersją firmware'u. No chyba, że v0.3 to wersja produkcyjna.

    Co do prezentacji zdjęć, to oczekiwanie, że użytkownik pobierze obrazki na dysk i otworzy je w programie, który pokaże je dobrze jest raczej mało profesjonalne. Jeżeli takie jest założenie, to poproszę po prostu zipa. To w końcu ten serwis jest dla użytkowników, nie użytkownicy dla tego serwisu. Oczekiwanie, że zdjęcia zamieszone w serwisie internetowym o tematyce foto będą się nadawały do oglądania w przeglądarce nie wydaje mi się ani trochę przesadzone. I żadne racjonalizacje czy drwiny nie zmieniają faktu, że dla mnie jako użytkownika jest to irytujące. To w interesie redakcji serwisu jest, aby ten był przyjazny użytkownikowi, wielkiej filozofii w tym nie ma. W tym temacie koniec z mojej strony.

  21. kebab666
    kebab666 20 sierpnia 2013, 13:47

    Proponuję nie robić zdjęć pionowych i problem się rozwiąże.

  22. ryycek
    ryycek 20 sierpnia 2013, 13:56

    Z tymi zdjęciami, to chyba kwestia przegladarki. Na mojej Safari widzę zdjęcia prawidłowo.

  23. Marek B
    Marek B 20 sierpnia 2013, 14:42

    Zdjęcia są rewelacyjne /dzięki aparatowi/. Testy tylko to potwierdzą. Ja czekam na ukazanie się tego aparatu w sprzedaży.

  24. septemberlicht
    septemberlicht 20 sierpnia 2013, 16:34

    To prawda. Jeśli chodzi o szum to mamy tu naprawdę rewolucję (na plus) w porównaniu z tym co do tej pory proponowały Panasoniki.

  25. Gemo
    Gemo 20 sierpnia 2013, 18:14

    Proponuje dawac foty do gory nogami, przeciez uzytkownicy przegladarek to idioci, tak musi myslec autor, innego wyjscia nie ma, no... chyba, ze sam ma jakies niezidentyfikowane dolegliwosci..

  26. juha
    juha 21 sierpnia 2013, 00:12

    Hejterzy, zdjęcia są prosto z aparatu, aby ktoś inny nie narzekał, że były modyfikowane, przekompresowywane po obróceniu. Trochę polotu i pomysłu, zainstalujcie sobie plugin typ Autorotate jpg do swoich przeglądarek, ja używam np. takiego w Chromie ...

  27. Quadrifoglio
    Quadrifoglio 21 sierpnia 2013, 13:06

    A propo zdjęć pionowych w poziomie - jak na grono z widoczną przewagą facetów zaskakująco wielu z was ma dziś okres.

  28. amebka4
    amebka4 21 sierpnia 2013, 20:07

    Naprawde? 3/4 komentarzy na temat orientacji zdjec... Zdjecia naprawde swietne i zapowiadaja dobry aparat, skoro juz trafil do redakcji to teraz tylko czekac na test :)

  29. moozq
    moozq 22 sierpnia 2013, 10:33

    Nie bardzo wiem co chcecie tymi zdjęciami pokazać. Trochę jestem zawiedziony brakiem czerwonej skrzynki, a jak chcę zobaczyć faktycznie obrazek z aparatu wolę obejrzeć go na dp bo robią je ludzie, którzy chyba po prostu lubią robić zdjęcia. U Was spora ich część ma niepoprawną ekspozycję i jak to traktować poważnie?

  30. szafir51
    szafir51 23 sierpnia 2013, 09:31

    mi te JPGi z oprogramowania w v.0.3 niestety niewiele mówią. Na wyższych ISO degradacja detali ogromna. Szumu nie ma ale szczegółów też nie.
    Aparat wyjątkowo dobrze wpasowuje się w koncepcję m43. Mały, z wizjerem, stabilizacją. Jeżeli DR będzie jeszcze na wyższym poziomie niż w starszych Panasiach to ciężko będzie znaleźć argumenty przemawiające za kupnem za E-P5

  31. Chris62
    Chris62 23 sierpnia 2013, 09:53

    W warunkach kiedy używa się ISO 100 mamy fotki zrobione na ISO 1600 - po co?
    ISO 1600 można oceniać w warunkach kiedy jego użycie jest konieczne a wtedy jakość zdjecia wygląda zupełni einaczej niz w takim świetle bo im mnije światła tym więcej szumu.

  32. mrawi
    mrawi 23 sierpnia 2013, 10:21

    Racja, po co iso 1600 przy dziennym świetle? Kompletnie bez sensu.

  33. SHOX!
    SHOX! 23 sierpnia 2013, 18:31

    Moim skromny zdaniem, fotografie wykonywane w pełnym słońcu powinny być wykonywane właśnie na ISO 25600 nie mniej a dlaczego? Ponieważ tak robią profesjonaliści z redakcji optyczne, to mi wystarczy, ufam im jak pacjent lekarzowi. Po dwóch tygodniach testowania GH3 powiem wam, że powinien on być rozmiarów tego aparatu. Panasonic poszedł po rozum do głowy i zamiast kloca wykonał bezlusterkowca który gabarytowo jest bezlusterkowcem. Jestem pełen ufności, że aparat ten będzie sporą konkurencją dla Sony i Olympusa, no ale zobaczymy po testach matrycy.

  34. amebka4
    amebka4 26 sierpnia 2013, 19:11

    Ponawiam pytanie : kiedy mozna spodziewac sie testow :)??

  35. lajkonik12
    lajkonik12 29 sierpnia 2013, 21:58

    No zapowiada sie super aparat, czytalem juz jakeis pierwsze testy i naprawde prezentuje sie swietnie. Teraz tylko czekac na premiere w polsce :)

  36. lajkonik12
    lajkonik12 31 sierpnia 2013, 12:52

    Dodatkowe pytanie : kiedy wasz tescik :)??

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.