Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe

Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
4 kwietnia
2014 20:17

Dzisiaj do naszej redakcji trafił bezlusterkowiec Panasonic GH4. Korzystając z dobrej pogody, wybraliśmy się z nim w plener i wykonaliśmy serię przykładowych zdjęć, które niniejszym mamy przyjemność zaprezentować. Zapraszamy zatem serdecznie do obejrzenia galerii.

Przypominamy, że standardowo zdjęcia zostały wykonane przy minimalnym wyostrzaniu i najsłabszym odszumianiu.

Zdjęcia przykładowe

Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 5.76 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.51 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 6.82 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.64 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/200 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 6.89 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.82 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.08 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.57 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.25 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.77 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.85 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/320 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.43 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/320 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.09 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/400 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.38 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/125 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.52 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + G VARIO 14–140 mm f/3.5–5.6 ASPH. P.O.I.S.
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/20 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.97 MB
Aparat: Panasonic GH4 + G VARIO 14–140 mm f/3.5–5.6 ASPH. P.O.I.S.
Parametry: 21 mm, f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.55 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.26 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.46 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.54 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.04 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.58 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/200 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 7.97 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/80 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.36 MB
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/8.0, exp. 1/400 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.69 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.66 MB
Aparat: Panasonic GH4 + M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4608×3456 pix, 8.58 MB


Komentarze czytelników (58)
  1. focjusz
    focjusz 4 kwietnia 2014, 21:08

    "Przypominamy, że standardowo zdjęcia zostały wykonane przy minimalnym wyostrzaniu i najsłabszym odszumianiu."

    Czy naprawdę AD 2014 było by dużym problemem aby oprócz ustawień "redakcji" zacząć publikować JPG ( ! ) na ustawieniach producenta ? To zakończyło by połowę bezproduktywnych ( w sumie ;) dyskusji i Szabla byłby zadowolony ( mam nadzieję ;)

    PS. Najlepiej zrobić to na 2 podstronach ( lub inaczej ale tak aby redakcja mogła sobie sprawdzić klikalność ) - ja jestem jakoś dziwnie pewien rezultatów :)

  2. druid
    druid 4 kwietnia 2014, 21:43

    Akurat najsłabsze odszumianie jest jak najbardziej słuszne. Lepiej widzieć zaszumiony obraz niż mozaikowy.

  3. krisss
    krisss 4 kwietnia 2014, 21:50

    Było wielokrotnie wałkowane ale nic mnie nie przekona do celowego zmiękczania zdjęć. To absurd.

  4. focjusz
    focjusz 4 kwietnia 2014, 22:09

    @druid - ten portal czytają ( a raczej dobrze było by ) nie tylko fanatycy postprocesingu.Do tego chętnie sam bym szybko porównał sobie "skrzynkę" z tak jak ona wygląda na normalnych ustawieniach bez kombinowania.
    Bo przecież RAW i tak nie będzie ...

  5. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 4 kwietnia 2014, 23:33

    "nic mnie nie przekona do celowego zmiękczania zdjęć"
    Wyostrzanie to nic innego jak dodanie do zdjęcia "obwódek" wokół kontrastowych miejsc. Sztuczne dodanie obwódek których nie ma w rzeczywistości ani na zdjęciu ani na fotografowanej scenie.

  6. 4 kwietnia 2014, 23:45

    Jak nie ma plików RAW to w ogóle nie ma o czym rozmawiać.

  7. krisss
    krisss 5 kwietnia 2014, 00:19

    "Obwódki" są przy zdjęciach przeostrzonych. Sam proces wyostrzania nie jest taki prosty jak się wydaje...

  8. eMGie
    eMGie 5 kwietnia 2014, 00:47

    Kolejny walnięty aparat albo obiektyw. Szum i mydło. Optyczni to mają pecha :)

  9. bogdanek
    bogdanek 5 kwietnia 2014, 08:45

    Zaraz, zaraz , ten aparat kosztuje 8999 zł , za body ? Aha , bo to 4 K , ups , popełniłbym gafę .

  10. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 5 kwietnia 2014, 08:52

    krisss
    Tak samo te obwódki istnieją na lekko wyostrzonym zdjęciu tylko mniej rzucające się w oczy. Generalnie wyostrzanie polega na rozmyciu obrazu (stąd wartość promień dla maski wyostrzającej), porównaniu jasności rozmytego obrazu z oryginałem, podkreślenia różnic (powstają obwódki) i nałożenia ich na oryginalny obraz w taki sposób że gdy obwódka natrafia na jasne miejsce jeszcze bardziej je rozjaśnia a na ciemnym jeszcze bardziej przyciemnia.


    Dalej chcesz prezentacji wyostrzonych przez aparat zdjęć w optyczne.pl?

  11. Marek B
    Marek B 5 kwietnia 2014, 09:32

    Tak zwany |rynek fotograficzny" wywiera presję na nieustanne i częste nowości w technice fotograficznej. No, to je ma. Niekoniecznie są to nowe matryce, optyka czy soft. Czyli niewiele tego jest, .... ale ?, jest nowość :). "Rynek" jest więc sprzymierzeńcem producentów. W zamian za to tenże "rynek" otrzymuje coraz to nowsze produkty za coraz wyższe ceny nijak nie przystające do "rewelacji" jakie zawierają. Tak też jest w tym przypadku. Ot nowy, kolejny aparat nie odstający zasadniczo od innych produktów. Ma jedną bezcenną zaletę. Jest drogi. Cóż to za honor będzie pokazać się szwagrowi u cioci na imienicach z takim cackiem :) ? ...

  12. Mikrokolos
    Mikrokolos 5 kwietnia 2014, 10:05

    Marek B - jezeli chodzi o zdjecia to bym sie zgodzil, ale zapomniales o filmowaniu - tutaj ma on przelomowe mozliwosci w tej polce cenowej.

  13. DlaZabawy
    DlaZabawy 5 kwietnia 2014, 10:27

    @Marek B, ale (udane!) innowacje w fotografii jak najbardziej są: Sigma 8-16 f4.5-5, Sigma 18-35 f1.8, Sigma 50-150 f2.8, wymienne bagnety w obiektywach, lampa Yongnuo 560-III... Po prostu wychodzą spod marek o pozycji takiej, jaką niegdyś miało Nippon Kodaku...

    Swoją drogą - tragedia z tymi zdjęciami, za 9000 zł oczekiwałbym czegoś o dwa rzędy wielkości lepszego. Mam nadzieje, że Nikon D9300 nie będzie tyle kosztował...

  14. Marek B
    Marek B 5 kwietnia 2014, 10:28

    @ Mikrokolos ... do filmowania z natury rzeczy służy kamera filmowa z wszelkim jej właściwymi atrybutami. Opcja filmowania w aparacie fottograficznym czyni go bardziej uniwersalnym, ale jego podstawowa funkcja pozostaje nadrzedną ... Dla filmowca podstawowym sprzętem bedzie kamera, która przeciez tez wykonuje wysokiej klasy stop-klatki, mogące zastąpić funkcje aparatu fotograficznego. Dlatego należy sie zdecydować, co kupujemy aprat czy kamerę. Bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

  15. Marek B
    Marek B 5 kwietnia 2014, 10:34

    P.S. ... generalnie mam na myśli to, że producenci idąc za "głosem ludu" spełniają jego bezcenne uwagi odpowiednio go za to kasując. I tyle. My, krytykanci domagający się coraz to nowszych bzdetów jestesmy wodą na młyn producentów.

  16. tripper
    tripper 5 kwietnia 2014, 10:41

    @Marek B

    Chyba nawet nie zadałeś sobie trudu, aby przestudiować pełną specyfikację GH4. Prawda jest taka, że na chwilę obecną GH4 nie ma konkurencji. W tej cenie jest to po prostu rewolucja. Nawet Canon 1D C, który kosztuje 10 tys. zielonych, nie oferuje tak szerokiego wachlarza funkcji jak GH4. Oczywiście mowa o filmowaniu. Bo to sprzęt dla ludzi, którym przede wszystkim zależy na funkcji filmowania.

  17. kazziz
    kazziz 5 kwietnia 2014, 10:41

    Marku B! GH4 za 9000 to i tak jest duuuuużo mniej niż kamera kręcąca w takiej jakości! W dodatku obiektywy m4/3 są też znacznie tańsze niż podobne filmowe, ponadto ten bagnet ma jednego wielkiego plusa - podepniesz do niego prawie wszystko. Jeśli potrzebujesz aparatu do robienia zdjęć, za znacznie mniejsze pieniądze kupujesz coś innego (albo za nieco mniejsze E-M1 w tym samym systemie) i po problemie.

    A mnie się zdjęcia z serii GH nigdy nie podobały i te też mi się nie podobają, ale nie twierdzę, że są złe - kwestia indywidualnego odbioru i tyle :)

  18. tripper
    tripper 5 kwietnia 2014, 10:46

    @Marek B

    Weź pod uwagę, że poważna kamera filmowa 4K to wydatek kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy dolarów. Naprawdę, popularność filmowania za pomocą lustrzanek (czy bezlusterkowca w tym przypadku) nie wzięła się z niczego. To, że akurat dla Ciebie jest to funkcja drugoplanowa, nie znaczy, że tak jest dla wszystkich.

  19. Raflus
    Raflus 5 kwietnia 2014, 10:50

    Warto by robić foty testowe na minimalnym kontraście również i saturacji, gdyż te wartości też wpływają na szumy i niektóre firmy za dobrze wychodzą na ustawieniach producenta :D

  20. stanislaw01
    stanislaw01 5 kwietnia 2014, 11:23

    nawet jak to prawda z tym wyostrzaniem to i tak kazdy chcialby zobaczyc rowniez jak wygladaja zdjecia na ustawieniach fabrycznych.

  21. stanislaw01
    stanislaw01 5 kwietnia 2014, 11:28

    ...zeby chociaz kilka zdjec bylo zawsze na ustwieniach minimalnych i domyslnych dla porownania.

  22. kleofas
    kleofas 5 kwietnia 2014, 11:55

    W przypadku tego aparatu lepsze byłyby filmy przykładowe, niż zdjęcia (podpisuję się pod tym co napisał Tripper - w tej cenie nie ma wśród kamer żadnej konkurencji i obawiam się, że przez długi czas nie będzie), ale skoro aparat trafił do redakcji, to za niedługo pewnie będzie jego test. Czekam z niecierpliwością :)

  23. mav
    mav 5 kwietnia 2014, 11:56

    Tak jak niektórzy piszą. Ten aparat tak naprawdę jest kamerą, tylko z pewnych, znanych pewnie tylko panasonicowi, nie robią tego w obudowie kamery, tylko aparatu. Od sukcesu GH2 ta seria jest praktycznie dedykowana filmowcom.
    Ale w plotach już pojawił się konkurent z szyldem sony - A7s :) ciekawe czasy, ciekawe. Choć przecież to jest zupełnie oczywiste i nieuniknione.

  24. krisss
    krisss 5 kwietnia 2014, 12:02

    @MaciekKwarciak Jpeg z cyfraka jest wynikiem jednego wielkiego postprocesingu - programowo korygowane jest prawie wszystko - od winiety, aberracji chromatycznej, wad obiektywu, balansu bieli, nasycenia - do wreszcie wyostrzania. I nic w tym złego. Bez tych wszystkich algorytmów nie byłoby takich fotek jakie mamy. Jeśli chcesz mi powiedzieć że w swoim sprzęcie masz wyostrzanie nastawione na minimum - bo to "naturalne" - to gratuluję. Producenci sprzętu zakładają że przy pewnym ustawieniu poziomu wyostrzania ( najczęściej jest to zero ) uzyskamy obraz najbliższy naszemu postrzeganiu rzeczywistości. I nieważne czy "obwódki" są zabiegiem sztucznym i czy Ciebie drażnią. Wyostrzanie zbliża obrazek do tego jak widzimy rzeczywistość. Zamieszczanie niewyostrzonych jpg mija się z celem - nie jestem w stanie ocenić tandemu matryca-obiektyw i nie wiem czy uzyskam zdjęcie NATURALNE czy nie.
    Równie dobrze mógłbym zamieścić foty z mojego wiekowego kompaktu Canon A520 ( 4Mpx ). Ostrość będzie podobna i NIC nie powie o możliwościach sprzętu.


  25. hijax_pl
    hijax_pl 5 kwietnia 2014, 12:22

    A to JPEG coś mówi o jakości sprzętu? Ciekawe...

  26. krisss
    krisss 5 kwietnia 2014, 12:44

    Jeśli założymy że dobry sprzęt generuje słaby JPEG a słaby sprzęt daje dobry JPEG - to nie...

  27. Adiks
    Adiks 5 kwietnia 2014, 12:58

    Wydaje mi się, że powinno być więcej filmów niż zdjęć przykładowych :-) Głównie po to się używa ten aparat. Zdjęcia to akurat dodatek w gh, jak i innych modelach panasa.

  28. Jan Szpak
    Jan Szpak 5 kwietnia 2014, 13:19

    Coraz wiecej, amatorow, zaawansowanych amatorow i zawodowych fotografow, wie co to jest plik RAW i potrafi sie nimi poslugiwac.

    Najwyzszy czas zeby redakcja to zrozumiala i zaczela zamieszczac "zdecia przykladowe" w formacie RAW, inaczej ta strona straci jeszcze bardziej zainteresowanie i ogladalnosc.

  29. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 5 kwietnia 2014, 13:59

    krisss
    Sam sobie wyostrz zdjęcia takim promieniem i wartością jaka Ci pasuje i jest odpowiednia do tematu zdjęcia (portrety i miękkie kontrasty wyostrza się większym promieniem)

  30. Adams77
    Adams77 5 kwietnia 2014, 14:22

    Popieram Maćka. Sam sobie wyostrz jak ci pasuje. Robię zdjęcia tylko w rawach. Obrabiam i zamieniam na jpgi (do przechowywania). 99% zdjęć nie ostrzę, bo nie mam takie potrzeby. Są dla mnie wystarczająco ostre. Ostrzenie zdjęć nie jest naturalnym procesem- Zdjęcia od tego nie będą lepsze. Trzeba mieś dobre obiektywy i dobrą matrycę. Świadomie nastawiać ostrość i nie potrzeba, by było jeszcze ostrzej. Optyczne dają nam szansę na oglądnie tego co oferuje obiektyw z matrycą i chwała im za to bo gdyby to ostrzyli to nie dałoby się ocenić jakości obrazu jaki daje dany sprzęt.

  31. Jan Szpak
    Jan Szpak 5 kwietnia 2014, 15:09

    Calkowita informacja z matrycy ma 20- 50 mb, (RAW), Zubozala informacja prezentowana na optycznych, 2-5mb (jpg). Kazda firma (C;N;P;S itp..) stosuje inny algorytm, wiec co optyczne prezentuja, jako "zdjecia przykladowe"? Porownanie gruszki z jablkiem?

  32. krisss
    krisss 5 kwietnia 2014, 15:20

    Wyostrzanie JPEGów i wyostrzanie RAWów to nie to samo. Niewyostrzony JPEG - jako plik ze stratną kompresją traci część danych. Nie namawiajcie mnie do wyostrzania zamieszczonych tu zdjęć - bo to bez sensu. Dlatego wyostrzamy RAWy bo algorytm tego procesu w programie komputerowym jest zazwyczaj lepszy, ponadto jest na to wystarczająco czasu. Aparat spieszy się (jeśli ma być szybki) i wiele rzeczy robi - że tak powiem - po łebkach. Dlatego zajmujemy się RAWami (pomijam indywidualne upodobania). Adams77 sam wyostrza RAWy , a namawia mnie do wyostrzanie JPEGów. to są dwie różne rzeczy. Najbardziej byłbym kontent gdyby Optyczne zamieszczały domyślnie wyostrzone JPEGi i oczywiście RAWy. Bo to ma sens.

  33. Jan Szpak
    Jan Szpak 5 kwietnia 2014, 15:34

    Poprawa czy zmiana (JPG), w jakiejkolwiek formie , jest bez sensu. To jest minimalna informacja (cyfrowa) juz maksymalnie manipulowana i (odchudzona) z informcji i zawartosci. (cyfrowej).

  34. Jan Szpak
    Jan Szpak 5 kwietnia 2014, 15:39

    Jest rozmiar Tiff, bogaty w cyfrowa informacje, ten mozna zmieniac.

  35. Jan Szpak
    Jan Szpak 5 kwietnia 2014, 15:46

    To co napisalem, to podstawa (elementarz) fotografi cyfrowei. Kazdy posiadacz systemowego aparatu powinien ja znac. Podobnie jak redaktorzy optycznych.

  36. eMGie
    eMGie 5 kwietnia 2014, 16:21

    @Adiks
    "...Wydaje mi się, że powinno być więcej filmów niż zdjęć przykładowych :-) Głównie po to się używa ten aparat..."
    Oglądam niekiedy filmy przykładowe na testach optycznych.pl i muszę Ci powiedzieć że są beznadziejne. Ani ostrość, ani szumy nie są korygowane do minimum i przez to nie idzie na nie patrzeć! Są po prostu okropne!

  37. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 5 kwietnia 2014, 17:54

    krisss
    Wyostrzanie na 0 (czyli jego brak) to jedyne domyślne wyostrzanie które pozwala porównywać sprzęt różnych producentów. W przeciwnym wypadku zawsze najostrzejszy byłyby smartfony samsunga.

  38. Jan Szpak
    Jan Szpak 5 kwietnia 2014, 19:12

    @ MaciekKwarciak - wyostrzenie "0" jest rozne u roznych producentow, w zaleznosci od uzywanego przez nich logarytmu kompresji do pliku JPG.
    Jedni koryguja bledy optyczne i dowolnie zaostrzaja inni mniej lub wcale. Dlatego ocena sprzetu na podstawie plikow JPG jest bledna.

  39. mav
    mav 5 kwietnia 2014, 20:45

    Tylko, że w sumie przykładowe zdjęcia to są tylko tak przy okazji, a realne wyniki są podawane w testach...
    Poza tym chyba i tak najbliższe zdjęciom w RAW są właśnie jpgi bez żadnego wyostrzania (tzn żadnego deklarowanego:)

  40. stanislaw01
    stanislaw01 6 kwietnia 2014, 02:26

    dla osob ktorym sie nie chce bawic rawami ani poprawiac jpg najlepsza ocena sprzetu sa zdjecia jpg na neutralnych ustawieniach.

  41. johndoe
    johndoe 6 kwietnia 2014, 09:00

    @hijax_pl
    >>>
    A to JPEG coś mówi o jakości sprzętu? Ciekawe.
    ----
    Zaiste. I dlatego w punktacji każdego testowanego aparatu jest "jakość zdjęć JPEG", tak jak np. "autofocus". Więc chyba coś mówi. Elementarne dla każdego Watsonie. No ale jak się procentu z 40 próbek nie potrafi policzyć.....

  42. kazziz
    kazziz 6 kwietnia 2014, 10:57

    misie patysie, jak chcecie zdjęcia na ustawieniach domyślnych (albo innych wybranych przez redakcję) to jest milijard innych portali. A jednak wciąż siedzicie na Optycznych. Może dlatego, że RedNacz trzyma się swojego stanowiska i dobrze na tym wychodzi? A może dlatego, że "testy" na 3/4 konkurencyjnych portalisą nierzetelne, niewiarygodne i bardzo często mijają się z rzeczywistością, nie mówiąc o tym, ze wyglądają, jakby puscili rawy do softu DxO, opisali wyniki a cały test zajął godzinę (wliczając szukanie interesujących nas opcji w instrukcji i w menu), a drugie tyle zdjęcia przykładowe? (tak, tu piję do tego polskiego na ef, co się kojarzy z greckim miastem :P)

  43. focjusz
    focjusz 6 kwietnia 2014, 11:29

    @Maciej
    "Wyostrzanie na 0 (czyli jego brak) to jedyne domyślne wyostrzanie które pozwala porównywać sprzęt różnych producentów."

    Tylko co jak teoria nie zgadza się z praktyką ? Kilku producentów ewidentnie wyostrza zdjęcia na ustawieniach 0 a inni nie albo wręcz ciut rozmiękczają.

    Jedyna skuteczna metoda to porównanie RAW w teście ( też nie 100% bo dużo zależy od dobrej wołarki lub jej braku - był taki test NX)
    JPG powinny pokazywać realne własności sprzętu. Czyli takie jakie uzyska 60-80% userów którzy nie przestudiują dogłębnie instrukcji obsługi etc. Dotyczy to zwłaszcza sprzętu EL

  44. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 6 kwietnia 2014, 12:09

    Odszumianie na zero tez nie ma sensu. Producenci nierzadko odszumiaja nawet rawy, wiec najnizszy stopien odszumiania rozni sie miedzy aparatami. jeden odszumi mnie a drugi wiecej. Jeden wyostrzy mniej a drugi wiecej. Itp.

    Dlatego tez uwazam, ze zdjecia przykladowe powinny byc zamieszczane na ustawieniach domyslnych, jako cos, co producent uznal za najlepsze ustawienia.

  45. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 6 kwietnia 2014, 13:07

    No to pójdźmy tym tokiem rozumowania i jakie domyślne ma być ustawienie wyostrzania u producenta który ma skale -3,-2,-1,0,+1,+2,+3 a jakie u producenta który ma skalę 0,1,2,3,4,5 oraz 0,1,2,3,4 ?

  46. kazziz
    kazziz 6 kwietnia 2014, 13:29

    a jakie u Nikona, który domyślnie ma ustawione chyba 4/10? :D

  47. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 6 kwietnia 2014, 16:33

    @Maciek Kwarciak - znowu tworzysz problem tam gdzie go nie ma. Dosmyslne ustawienie jest nadane przez producenta. stad nazwa - domyslne. Niby latwo sie domyslic, ale tylko wtedy jak sie pomysli.

  48. Marek_N
    Marek_N 6 kwietnia 2014, 16:51

    Biedny GH4. Ledwo sie pojawił a już za kilka godzin pojawi sie zapowiedź czegoś znacznie od niego ciekawszego.

  49. ***s***
    ***s*** 6 kwietnia 2014, 19:22

    Zdjecia przykladowe w jpeg powinny byc cykane na zielonym kwadracie zeby zobaczyc co producent chce dac przynajmniej 70% uzytkownikow uzywajacych jpeg a wg mnie w aparatach z matryca apsc w dol ten % rosnie srednio oceniajac po znajomych do 95%-99%

    Robienie zdjec w maksymalnym rozwodnieniu zwanym zerowym wyostrzaniem to robienie osmieszanie producenta. Tak szczerze to ja , gdybym pracowal w sony nie zgodzilbym sie na taki " test" - albo pelny test albo zaden. Przeciez niekoniecznie kazdy aparat musi byc testowany na kazdym portalu.
    Toyota tez kiedys zabronila prezentowania swoich aut w TopGear. I niezle na tym wyszla. Bo skoro program jest typowo brits i swietne auta jrytykuje sie za to ze nie sa stworzone pod brytyjski gust to moze lepiej ich tam nie pokazywac.

  50. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 6 kwietnia 2014, 21:04

    Załóżmy więc sytuację: powstaje panasonic GH5 (droższy od poprzednika) który różni się od GH4 jedynie mocniejszym wyostrzaniem i odszumianiem jpg na ustawieniach domyślnych. Co więc mogli byśmy powiedzieć na podstawie zdjęć jpg? Że GH5 ma znacznie lepszą matrycę od GH4, a na pewno robi lepsze zdjęcia. Czy warto więc dopłacać do GH5 - warto.

  51. focjusz
    focjusz 6 kwietnia 2014, 21:37

    @MaciekK - tak w takim teoretycznym rozważaniu ( akurat nie dotyczy to raczej serii GH) dla rzeczonych 70-90% użytkowników mogło by się okazać że warto dopłacać ! ( oczywiście zakładam że praktycznie każdy producent obecnie już ma ustawienia domyślnie poprawne dla większości sytuacji i założeniu niewielkiej świadomości użytkownika - dlatego też prawdopodobnie nie wypuści identycznego modelu tylko z innymi ustawieniami bo były by to statystycznie pewnie nieco gorsze ustawienia.)

  52. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 6 kwietnia 2014, 21:48

    focjusz
    Między GF3 i GF5 różnica była tylko w odszumianiu jpg - rawy były identyczne ale panasonic reklamował ulepszoną matrycę

  53. stanislaw01
    stanislaw01 7 kwietnia 2014, 01:58

    dlaczego moje dwa posty sie nie pojawily?

  54. Amba Sador
    Amba Sador 7 kwietnia 2014, 09:18

    Bardzo łatwo z GH4 i innych tu uprzednio testowanych puszkach- poprzez Google można zobaczyć foty RAW na innych portalach. Tutaj mamy od lat testy na ołówkach, Starówce , butelkach i fotce auta. Pomaga to w obserwacji długoletniej progresu w budowie matryc,obiektywów itp. w testowanych aparatach. Długofalowe fotografowanie tych "obiektów" różnymi puszkami - mi osobiście- daje wgląd w możliwości podstawowe tego co matryca wypluwa. Foty na 26000 zjadliwe, więc spokojnie można filmować w kościele na 4k w "zastanym świetle". Testy filmowania na prof. portalach (wygooglujcie)-bije prof. kamerki za 10-35k $.
    Polska pianologia polega na braku chęci choć zrozumienia -do czego została skonstruowana ta linia Panasonic/Leica .
    Świadome fotografowanie w ijpegach na tym portalu nazywa się SENSYTOMERIĄ . Czy się komuś podoba, czy nie, ale ja poleciłem kilku moim znajomym, którzy nie znają polskiego ten portal, by spokojnie analizowali foty przykładowe Arka&co , bo są podstawą do dobrej sensytometrycznej analizy sprzętu, czego nie ma (poza wyjątkami 3-5 portali na kilkaset, które buszują w necie ) w innych analizach, lub przedmioty i miejsca ciągle się zmieniają, a ustawienia puszek mają "domyślne" itp.
    Ludzie to jak by Porsche kosztowało 25 tysięcy złotych, a następny sportowy innych firm, juz normalnie- analogia do rynku aut w porównaniu cena/możliwości.

  55. Adiks
    Adiks 7 kwietnia 2014, 09:24

    @eMGie, wiem, wiem.. Nie każdy fotograf, zrobi też dobre filmy.. Ale przy takich aparatach, aż się prosi, żeby były przykładowe filmy. Do zdjęć, są inne firmy.

  56. Chris62
    Chris62 8 kwietnia 2014, 11:32

    Mnie dziwi jedno.. 4 to pechowa cyfra dla żółtych a tu masz GH4...
    Czyżby przestali wierzyć w przesądy?

  57. blenda
    blenda 9 kwietnia 2014, 00:41

    Robią wrażenie te fotki, czekam na film :)

  58. glebiaostrosci
    glebiaostrosci 9 kwietnia 2014, 00:47

    No ale w pionie to moglibyście je ustawić :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.