W bazie znajduje się 2438 aparatów i 10676 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon Z5 - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | Z5 |
Data premiery | 2020-07-21 |
Liczba pikseli | 24.5 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • (L) 6,016 x 4,016 (FX)
• (M) 4,512 x 3,008 (FX) • (S) 3,008 x 2,008 (FX) • (L) 3,936 x 2,624 (DX) • (M) 2,944 x 1,968 (DX) • (S) 1,968 x 1,312 (DX) • (L) 4,016 x 4,016 (1:1) • (M) 3,008 x 3,008 (1:1) • (S) 2,000 x 2,000 (1:1) • (L) 6,016 x 3,384 (16:9) • (M) 4,512 x 2,536 (16:9) • (S) 3,008 x 1,688 (16:9) • Podczas filmowania można zapisywać zdjęcia w rozmiarze 3840 x 2160 lub 1920 x 1080 zależnie od trybu nagrywania |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) CMOS |
Procesor obrazu | EXPEED 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość" • Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
Zakres ISO | Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Migawka | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200 • elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna • elektroniczna migawka |
Konstrukcja obiektywu | • Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 (4K UHD) z odczytem pełnych pikseli: 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080: 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. • Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości • Filmy poklatkowe • Elektroniczna redukcja drgań • Kody czasowe • Focus peaking • Zebra • Funkcja D-Lighting |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF) • 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie. • Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), śledzenie ostrości z przewidywaniem, ręczne ustawianie ostrości (MF) • Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (od -3 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu) |
Pomiar światła | TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy • centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | • Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa, preset ręcznie ustawiony (pamięć 6 ustawień)
• Wybór temperatury barwowej: 2500-10 000 K |
Kompensacja ekspozycji | +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Programy | • Pełna automatyka (Auto), Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne • Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
Zdjęcia seryjne | do 4.5 kl./s |
Lampa błyskowa | Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego • Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | 2 gniazda SD/SDHC/SDXC UHS-II |
LCD | Uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 1040 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia |
Wizjer | LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x • pokrycie kadru: ok. 100% • korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt • dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera) • czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | • USB typu C
• HDMI typu C • wejście mikrofonowe (jack 3.5 mm) • wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm) • wejście na wężyk spustowy (kompatybilność z wężykiem Nikon MC-DC2) • Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac • Bluetooth wersja 4.2 |
Zasilanie | • EN-EL15c (można stosować także EN-EL15b/EN-EL15a/EN-EL15)
• wydajność: 470 zdjęć (monitor) / 390 zdjęć (wizjer) / ok 2 godziny filmowania |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15c z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Waga | • Ok. 680 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 590 g (sam korpus) |
Wymiary | 134 x 100.5 x 69.5 mm |
Dodatkowe informacje | • Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu • Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C • Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 4 lat
Cena zakupu: ~4500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Jak dla mnie jest trochę za mały (a jestem duży). D700 znacznie lepiej leżał w dłoni. Bez dodatkowej przedłużki body trzyma się prawie tak źle jak A7III. No i ogromna szkoda, że ekranik się nie odchyla w dwóch płaszczyznach. Acha no i jeszcze powolość pracy, widać że jest to leciwa konstrukcja.
Zalety: Cuda związane z ML: AF, EVF, IBIS, celność AF, rewelacyjna praca ze starymi obiektywami manualnymi, praca na wysokich czułościach, rozpiętość tonalna. Symulacja ekspozycji. Właściwie wszyskto, co pozwala robić zdjęcia.
Podsumowanie: Jak dla osoby, która przeszła z ery lustrzanek, zakup Z5 był strzałem w dziesiątkę. Pozbyłem się praktycznie wszystkich dolegliwości, które męczyły mnie przy robieniu zdjęć. I choć zdaję sobie, że na rynku są o wiele lepsze konstrukcje, to za pieniądze, które zapłaciłem za ten aparat trudno było kupić coś lepszego. Może Sony A7III, ale jego ergonomia jest jakimś koszmarem. Oczywiście zerkam już porządliwie na nowsze modele korpusów, ale nie mogę powiedzieć, żeby Z5 nie spełnił swojej roli apratatu amatorskiego w 100%. Wiele niedoskonałości odkryłem dopiero wtedy, gdy zacząłem wymagać od zdjęć znacznie więcej, niż wymagałem w dobie lustrzanek ("a niech to, córka na huśtawce ma ostrość na nosie, zamiast oka", czy "nie złapię ostrości na lecącym ptaku!"), bo w ogóle nie miałem czym podejść do takiej fotografii na poziomie "zabawy". Teraz mogę :) Ostatnie 2 wyjazdy wakacyjne w duecie z 28-400 obleciałem w 80% bez zmiany obiektywu. Czego chcieć więcej? Tylko tego, żeby cena Z5II spadła do poziomu, za jaki kupiłem swój aparat, choć już wiem, że nie rozpali ono w takim stopniu zamiłowania do robienia zdjęć, nie będzie takiej rewolucji
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 3750
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wszystko działa przewidywalnie.
Zalety: Solidny ergonomiczny korpus. Dużo preselekcji. Obraz znakomity. Używalne wysokie ISO. Bateria trzyma długo. Praktyczny ekran góra dół a nie na zawiasie.
Podsumowanie: Jakość wykonania i efekty obrazowania super. Jakość na tym poziomie cenowym bez alternatywy. Polecam wszystkim zdecydowanie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 5000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Krótki cykl zdjęć seryjnych, irytujący rolling shuter w trybie migawki elektronicznej
Zalety: Ergonomia, jakość zdjęć, pojemny akumulator, celny AF
Podsumowanie: Po roku użytkownia mogę polecić z czystym sumieniem ten aparat. Przez kilkanaście lat fotografowałem lustrzankami Nikona, więc na początku miałem pewne obawy przed przejściem na bezlusterkowca, jednak już po kilkutygodniach aparat zaczął mnie pozytywnie zaskakiwać, a po kilkumiesięcach całkowicie się do niego przekonałem, zapominając o lustrze. Nikon Z5 to bardzo fajna pełna klatka w dość przyzwoitej cenie. Dobrze się trzyma w ręce, zdjęcia są naprawdę świetnej jakości, super praca pod słońce. Aparat został wyposażony w bardzo pojemny akumulator, spokojnie zrobi 1000 zdjęć na jednym ładowaniu, mi zdarzyło się wiele razy przekroczyć tą liczbę.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 5000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: tylko 4,5 kl/s w serii przeciętna praca AF w słabym świetle
Zalety: stabilizowana matryca dobry wizjer świetna ergonomia wystarczająca matryca 24mpx Niezły eye AF dwa sloty SD (UHS II) czas pracy na akumulatorze
Podsumowanie: Świetna ergonomia. Wizjer bardzo przyzwoity, znacznie lepszy od Sony A7 III. Na plus stabilizowana matryca. Autofocus znakomicie daje radę w dobrym i przeciętnym świetle, jednak gdy zaczyna być go bardzo mało wtedy AF nie jest już taki pewny, znacząco zwalnia. W tym aspekcie (słabe światło) lepiej się spisuje staruszek D750. Prędkość serii ewidentnie jest ograniczona programowo przez producenta, aparat może długo robić jednostajną serię w RAW (14bit) bez wysiłku. Duży plus za dwa sloty SD (UHS II). Możliwości filmowe potraktowane trochę po macoszemu jak to u Nikona ;) Akumulator dużej pojemności (wersja C), bez problemu przekraczam 1000zdjęć na 1 ładowaniu. W tym przedziale cenowym bardzo fajny aparat.