Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
12 lipca
2014 16:21

Kończący się tydzień niestety nie przyniósł nam żadnych spektakularnych premier. Na szczęście najnowsze nieoficjalne doniesienia wskazują, iż w najbliższym czasie rynek foto wyraźnie się ożywi. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie w naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych plotek.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS 7D Mark II

Ciężko mi zliczyć, które to już zestawienie plotek zaczynamy nieoficjalnymi informacjami na temat Canona EOS 7D Mark II. W tym tygodniu dowiedzieliśmy się, że premiera tej wyczekiwanej przez wielu lustrzanki ma odbyć się 5 września br., a aparat będzie można obejrzeć na rozpoczynającej się 10 dni później Photokinie.

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Canon znalazł się dokument, w którym opisano konstrukcje kilku nowych obiektywów stałoogniskowych o świetle f/1.4. Producent przedstawił projekty dwóch modeli o ogniskowej 50 mm, a także 35-tki i 55-tki.

Fujifilm

Coś dla miłośników patentów

Być może już niedługo rodzina obiektywów Fujifilm dla bezlusterkowców serii X powiększy się o model o ogniskowej 28 mm i świetle f/1.4, który składa się z 7 soczewek ułożonych w 5 grupach. Wszystko za sprawą wniosku patentowego złożonego przez japońskiego producenta, w którym opisano tego typu konstrukcję.

Fujifilm X200

Podobno już pod koniec przyszłego miesiąca ma odbyć się premiera aparatu kompaktowego Fujifilm X200. W nadchodzącym modelu ma zostać wykorzystana zupełnie nowa matryca X-Trans CMOS formatu APS-C o rozdzielczości 24 Mpix, a także obiektyw o nowej konstrukcji optycznej, którego parametrów niestety jeszcze nie znamy.

Fujifilm X-Pro2

Najnowsze doniesienia wskazują, że wspomniany wyżej sensor, w który zostanie wyposażony model X200, ma znaleźć się także w bezlusterkowcu X-Pro2. Aparat ma mieć swoją premierę na wrześniowej Photokinie i będzie wyróżniać się odchylanym ekranem LCD, a także wbudowanym interfejsem WiFi.

Nikon

Następca Nikona COOLPIX A

Podobno Nikon zakończył już produkcję zaawansowanego kompaktu COOLPIX A i aparat będzie dostępny już tylko do wyczerpania zapasów magazynowych. Może to oznaczać, że na Photokinie poznamy następcę tego interesującego modelu.

Olympus

Olympus E-PL7

O bezlusterkowcu Olympus PEN E-PL7 pisaliśmy na początku czerwca, kiedy to do sieci wyciekły rysunki nowego modelu oraz jego pełna specyfikacja. Aparat znów powrócił na łamy plotkarskich portali, bowiem jego premiera ma odbyć się podobno w ciągu najbliższych kilku dni. Nowy model ma być dostępny w srebrnej i czarnej wersji kolorystycznej, a jego cena w Japonii wyniesie około 66 000 JPY, czyli niespełna 2000 zł.

Nowy OMD na Photokinie

Prawdopodobnie na tegorocznej Photokinie zostanie zaprezentowany nowy bezlusterkowiec Olympusa z serii OMD. Na razie nie znamy żadnych szczegółów na jego temat, jednak serwis 43rumors.com oznaczył tę informację jako FT5, co oznacza, iż została ona potwierdzona przez kilka niezależnych źródeł i jest niemal pewna.

Panasonic

FZ1000 z matrycą Sony

Serwis 43rumors potwierdził wcześniejsze spekulacje na temat pochodzenia 1-calowej matrycy wykorzystanej w aparacie Panasonic Lumix FZ1000. Podobno, tak jak przypuszczało wiele osób, sensor jest produkowany przez firmę Sony i został również wykorzystany w aparacie Cyber-shot RX100 III. Inżynierowie z Panasonika jednak nieco lepiej poradzili sobie z odprowadzeniem ciepła z układu, dzięki czemu mogli zaoferować użytkownikom tryb wideo 4K. To, że Panasonic oznaczył matrycę jako „MOS” jest podobno tylko chwytem marketingowym, bo w rzeczywistości jest to układ typu BSI CMOS.

Kompakt z dużą matrycą

Plotki głoszą, że wraz z premierą modelu FZ1000 Panasonic nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w temacie aparatów kompaktowych wyposażonych w dużą matrycę. Podobno producent przygotowuje na przełom sierpnia i września premierę kolejnego produktu z wbudowanym na stałe obiektywem, lecz tym razem wyposażonego w matrycę formatu 4/3. Co ciekawe, nie będzie to Lumix LX8, o którym plotkuje się już od kilku tygodni.

Sigma

Nowe obiektywy nadchodzą

Już niemal jako pewnik portale plotkarskie podają, że jeszcze w tym roku mamy poznać dwa nowe obiektywy Sigmy. Będą to modele Sigma A 85 mm f/1.4 DG oraz Sigma A 24 mm f/1.4 DG. Ten pierwszy ma pojawić się już na Photokinie i będzie konkurował z wyczekiwanym Zeissem Otus 85 mm. Drugi produkt być może także będzie miał swoją premierę we wrześniu, jednak bardziej prawdopodobna wydaje się końcówka roku. Oprócz tego wspomina się także o modelach Sigma A 24–70 mm f/2 DG oraz 300–600 mm OS Sport, jednak data ich ewentualnej premiery nie jest jeszcze znana.

Sony

Sony Cyber-shot RX1s z zakrzywioną matrycą

Podobno pierwszym aparatem na świecie wyposażonym w zakrzywioną matrycę będzie pełnoklatkowy Sony Cyber-shot RX1s. Znajdzie się w nim kompaktowy obiektyw Zeissa o ogniskowej 35 mm i świetle f/1.4, który został opisany w jednym z wniosków patentowych złożonych jakiś czas temu przez Sony. Podobno na wysokich czułościach, nowy model ma radzić sobie tak dobrze jak bezlusterkowiec Sony A7s.

Matryca Sony formatu 1" w produktach Fujifilm i Samsung

Jak już pisaliśmy wcześniej, 1-calowa matryca Sony z modelu RX100 III została wykorzystana także w najnowszym kompakcie Panasonika. Okazuje się jednak, że w najbliższym czasie sensor ten może znaleźć się także w aparatach innych producentów. Plotki głoszą, iż najnowszy układ Sony ma być dostarczany także do fabryk Fujifilm oraz Samsunga.

Sony A3500 także w Europie

W marcu pisaliśmy o bezlusterkowcu Sony A3500, który pojawił się na stronie australijskiego oddziału Sony. Podobno aparat jest obecnie dostępny także na rynkach azjatyckich, a najnowsze doniesienia wskazują, iż niebawem zawita również do sklepów w Europie.


Komentarze czytelników (70)
  1. focjusz
    focjusz 12 lipca 2014, 16:36

    O może będę pierwszy ;)

    Ale nie mogę się powstrzymać i skomentować - bo jest znów 7d. Stary kosztuje coś999$ 70D 1450$ a 6D 1800$. Zagadka - ile będzie kosztował nowy a ile stare po premierze ...

    Co do dziś komentowanego Fuji - matryca w starym była tak dobra że zwolennicy twierdzili że jest najlepsza w APS-C. Jeśli tak to dlaczego dosyć konserwatywne Fuji przeskakuje od razu na 24Mpix ?

  2. Adamss68
    Adamss68 12 lipca 2014, 16:39

    A myślałem,że Panas i Canon mają jeszcze swoje matryce...A tu Panas poszedł za Olympusem.
    Globalizacja.

  3. honda68
    honda68 12 lipca 2014, 16:39

    7d poczekamy, zobaczymy. Tyle czekania to i do września damy radę. Oby to nie trwało w nieskończoność. Jacek

  4. sektoid
    sektoid 12 lipca 2014, 17:19

    To już niedziela ?

  5. Jan Kowalski
    Jan Kowalski 12 lipca 2014, 17:24

    sonyalpharumours podaje, że Sony Cyber-shot RX1s ma mieć obiektyw 35mm f/1.8, a nie 35mm f/1.4.

  6. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 12 lipca 2014, 17:31

    Optyczne - czy naprawde musicie bezmyslnie tlumaczyc 43rumors? "To że Panasonic nazywa matrycę jako "MOS" jest podobno tylko chwytem marketingowym, bo w rzeczywistości jest to układ typu BSI CMOS" - Przeciez CMOS to implementacja MOSa. Wiec gdzie tu chwyt marketingowy?

  7. 12 lipca 2014, 17:49

    Niedobre Sony.

  8. yagi
    yagi 12 lipca 2014, 19:42

    Czy Optyczni byliby skłonni przetłumaczyć i umieścić na swojej stronie
    ten artykuł: link

  9. ok99
    ok99 12 lipca 2014, 19:57

    Sigma A 24-70 mm f/2 DG - jak tylko będzie w cenie systemowych 24-70/2.8 to zanosi się na kolejny hit ze stajni Sigmy.

  10. tripper
    tripper 12 lipca 2014, 20:10

    Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie spodziewam się po Olympusie niczego specjalnego. E-PL7 wygląda na E-M10 w kompaktowej obudowie, a jakoś ciężko mi sobie wyobrazić co ciekawego mogliby wprowadzić w linii OM-D. Następca E-M5 może? Jak dobrze pójdzie, to może nadrobią trochę gigantyczną przepaść w funkcjonalności nagrywania filmów.

    Dużo bardziej mnie ciekawi, co Panas pokaże w LX8 i tym rzekomym kompakcie z matrycą 4/3.

  11. joteem
    joteem 12 lipca 2014, 21:09

    @focjusz
    Cena 7D pewnie będzie w okolicy 6D, tak by klienci decydowali pełna klatka albo lepszy AF i 10-12 kl/s. Jak chce FF i lepszy AF, jest 5D, a jak wszystko na raz to 1DX.

    Niestety, ale sprawdzalność plotek Canona jest nikła, trzymają skubani tajemnicę do ostatniego tygodnia. Śmieszne że lista spodziewanych nowych obiektywów jest ciągle ta sama już od kilku lat : nowe 50ki, nowy 35/1.4, 12-24/2.8, 135/2 IS, 400/5.6 IS, 24-70/2.8 IS, 100-400, nowe tilt-shifty, macro zoom... Mam wrażenie że te plotki to bardziej myślenie życzeniowe. Tak samo zapowiedź na Photokinę to taki "safe bet" bo wiadomo że Canon coś nowego wtedy pokaże, przecież prawie oficjalnie zapowiedział 8 obiektywów w tym roku, a na razie są 3.

    @yagi
    Świetny artykuł, wszystko dobrze wytłumaczone i z przykładami, ale nie radzę patrzeć w komentarze : ludzie są jednak odporni na fakty. Na szczęście mam wrażenie że tutaj tylko nieliczni nie potrafią albo nie chcą tego zrozumieć. Mimo to dla tych nielicznych i bardziej licznych początkujących przydałby się podobny artykuł.

  12. sektoid
    sektoid 12 lipca 2014, 21:30

    Nie widzę niczego odkrywczego w tym artykule.

  13. DlaZabawy
    DlaZabawy 12 lipca 2014, 22:01

    Ty możę nie - ale zaraz zjawią się tu tłumy takich, co stwierdzą, że wypisują tam bzdury o szumach na różnej wielkości matrycach. Choćby ci, którzy dyskutowali ze mną tutaj: link

  14. maksiczek
    maksiczek 13 lipca 2014, 01:12

    ale ruch w interesie

  15. MarcinF
    MarcinF 13 lipca 2014, 07:46

    yagi
    Nie uważasz, że jesteś bezczelny ? Umieszczasz na optyczne.pl link do artykułu z konkurencyjnego portalu i jeszcze prosisz żeby to przetłumaczyli i umieścili na swoich stronach ???
    Zgłaszam twój post do usunięcia.

  16. staytuned
    staytuned 13 lipca 2014, 08:46

    @Focjusz
    Fuji przeskakuje na 24 mpx, bo Sony w swojej ofercie ma jedynie ten model, Pentax i Nikon już kupili:) Poprzednia tzw. najlepsza w aps-c, 16 mpx, to przecież tez był stary dobrze znany sensor IMX071, ten sam co w nex 5n i 6, Nikonie d7000 i Pentaxach, tyle że Fuji posiada swój filtr kolorów:)

  17. tripper
    tripper 13 lipca 2014, 09:38

    @staytuned
    Zaraz zaraz, a Pentax i Nikon przypadkiem nie używają matrycy Toshiby?

  18. zentaurus
    zentaurus 13 lipca 2014, 09:54

    Z tego co wiem to Toshiba blisko współpacuje z Sony.

  19. staytuned
    staytuned 13 lipca 2014, 10:10

    D7100, D5200 to Toshiba, a D5300, D3300, czyli nowsze modele to 24Mpx Sony.

  20. tripper
    tripper 13 lipca 2014, 10:33

    @staytuned

    Dzięki za info, byłem przekonany, że siedzi tam ta sama matryca Toshiby.

    Swoją drogą, to ciekawe kiedy ożyje plotka o pełnoklatkowym Pentaxie :)

  21. hijax_pl
    hijax_pl 13 lipca 2014, 10:37

    Yagi, ekwiwalent ogniskowej dla poglądu na kąt widzenia - tak.

    Ekwiwalent przysłony by mieć pogląd na głębię ostrości - i owszem.

    Ekwiwalent ISO? Nieee. Tu za dużo czynników gra decydująca role by brać to nawet jako wskazówkę. Dlaczego? Weź na przykład nikona D800 i focenie w FX i DX. Ten sam obiektyw. Ta sama ogniskowa, przysłona, transmisja. Tej samej wielkości fotodioda na matrycy dla obu trybów. Czy dostaną inna ilośc fotonów podczas tej samej ekspozycji? Nie. Ale gdyby w trybie DX było tez 36 mln pikseli to juz tak - mniejsze sensela to i mniej swiatla łapią. A co jak w tym trybie DX nie dość ze bedzie ta sama ilośc pikseli to na dodatek matryca jest BSI? Złapie wiecej fotonów, bo mniejsze straty w stosunku do starej matrycy FX. I tak dalej i tak dalej...

  22. Arek
    Arek 13 lipca 2014, 11:23

    Dokładnie. Zamiast tłumaczyć wolimy napisać własne - lepsze. Niestety jak zabiorę się za pisanie czegoś innego niż testy, to mi potem liczycie dni bez testów optyki na portalu :)

  23. bogdanek
    bogdanek 13 lipca 2014, 11:45

    @Arek,- i niech tak lepiej zostanie :-)

  24. yagi
    yagi 13 lipca 2014, 12:06

    MarcinF - nie jestem bezczelny - chcę się uczyć - dlatego poprosiłem o pomoc
    Arek - będę odliczać dni do publikacji Twojego artykułu :)

  25. 13 lipca 2014, 12:44

    BSI trafiło do DX?
    Myślałem że największe to calowe sonówki.
    18mpix Łan to zwykły cmos

  26. 13 lipca 2014, 13:03

    Zysk z BSI na dużych matrycach podobno jest niewielki.

  27. focjusz
    focjusz 13 lipca 2014, 13:16

    @staytuned te informacje o matrycach to są pewne ?

  28. hijax_pl
    hijax_pl 13 lipca 2014, 13:26

    Dcs, nie - o ile wiem to BSI w DX na razie nie ma bo i nie ma po co. No chyba, że pojawia sie zaraz DX 45 Mpx ;-)
    Chodziło mi tylko o to, ze ten ekwiwalent ISO to można sobie w...

  29. Łukasz 1
    Łukasz 1 13 lipca 2014, 14:27

    @Arek
    Tak się odgrażałeś kiedyś, że opiszesz wpływ SLT na jakość obrazu i...... nic. Pozostało tylko czcze gadanie. A ja czekam na ten test/tekst

  30. hijax_pl
    hijax_pl 13 lipca 2014, 14:54

    SLT sie lekko zdezaktualizował bo w zasadzie Sony porzuca ten typ konstrukcji ;-)

  31. 13 lipca 2014, 16:15

    ,,Nie widzę niczego odkrywczego w tym artykule. ''

    Oczywiście, że nic odkrywczego, ale po raz pierwszy ktoś uchwycił główne skutki różnic między formatami i pokazał na przykładach. Jak ładnie widać dla porównania różnych systemów - w pierwszym przybliżeniu - nie trzeba komplikować sobie życia żadnymi testami, technicznymi szczegółami budowy matrycy, ani nawet oglądaniem zdjęć. Brakuje mi tylko odniesienia do liczby pikseli. Na przykład FF w porównaniu do m4/3 przy tej samej przysłonie zbiera 4x więcej światła, co oznacza 2EV przewagi pod względem szumów, o ile tylko pikseli jest tyle samo (czyli rozdzielczość obrazka jest ta sama). Alternatywnie można na większy sensor wrzucić 4x więcej pikseli i zyskać rozdzielczość zdjęcia kosztem szumów.

    Z drugiej strony ciekawe byłoby porównanie rzeczywistych ekwiwalentów ISO w stosunku do tych teoretycznych. To by powiedziało najwięcej o jakości obrazowania (pod warunkiem, ze transmisja obiektywów jest taka sama).

  32. hijax_pl
    hijax_pl 13 lipca 2014, 20:29

    "Brakuje mi tylko odniesienia do liczby pikseli. Na przykład FF w porównaniu do m4/3 przy tej samej przysłonie zbiera 4x więcej światła, co oznacza 2EV przewagi pod względem szumów,"

    Nie tak szybko.. Jeśli jest ta sama pojemność studni - to tak, szybciej narasta wartość "cyfrowa" - bo więcej światła. Ale w praktyce większa powierzchnia fotodiody to też większa strefa zaporowa w krzemie czyli więcej zmagazynowanych elektronów: przy tym samym strumieniu światła da to niższą wartość na ADC, co możemy zrozumieć jako niższe efektywne ISO -> by uzyskać tę samą wartość w ADU - musimy dłużej naświetlać (dlatego właśnie na FF tak łatwo uzyskać np ISO 25).

    Tak, piksele grają tu kluczową rolę. I faktycznie jak kiedyś mieliśmy taką sytuację, że czy to FF czy APS-C - rozdziałka była ta sama to faktycznie coś taki ekwiwalent mógł mówić. Dziś jednak sytuacja jest inna, a dysproporcje jeszcze bardziej rozstrzelone np 16 Mp FF vs 34 Mpx APS-C. Czy jak wcześniej wspominałem 16 MPx APS-C vs 36 MPX FF ;)

  33. cube
    cube 13 lipca 2014, 21:35

    Z tymi szumami to aptekarstwo, nie ma teraz żadnej matrycy ff ani nawet apsc która by nadmiernie szumiala w normalnym zakresie ISO. Liczy się przede wszystkim jakość optyki i jeśli ktoś lubi małą go to rozmiar sensora. Przykład z linku yagiego, dla 42/1.2 na u43 ekwiwalent ff to 85/2.4... to moje 85 przy f/2.4 jest juz ostre jak zyletka. O ile trzeba domknac ten 42mm żeby też było super ostro? Jaki wtedybedzie ekwiwalent przyslony na ff? 5.6? Co z moimi ulubionymi przyslonami 1.2-2.4 na u43? ISO to Pikuś rzadko przekraczam 400.

  34. 13 lipca 2014, 21:49

    " Co z moimi ulubionymi przyslonami 1.2-2.4 na u43?"

    za komuny to ciebie chyba jeszcze na świecie nie było?

    Jak to co?

    "-Nie ma."

    "Brak."

  35. druid
    druid 13 lipca 2014, 22:35

    "Tak się odgrażałeś kiedyś, że opiszesz wpływ SLT na jakość obrazu i...... nic. Pozostało tylko czcze gadanie. A ja czekam na ten test/tekst "

    Dokładnie! Sam czekałem na ten test. Ja dobrze wiem, z doświadczenia, że wpływ jest i to bynajmniej nie pozytywny.
    Pewnie redakcja nie chce podpadać S ;)

  36. mav
    mav 13 lipca 2014, 23:08

    Sony ostatnio wydało SLT. Może jeszcze nie postawili krzyżyka?

  37. hijax_pl
    hijax_pl 13 lipca 2014, 23:28

    ...tylko mały krzyżyk ;)

  38. 14 lipca 2014, 01:32

    Ale to słuszny ruch.
    Ile Sony miało rynku lustrzanek?
    Posiadaczy FF DSLR Sony było bardzo mało
    i widoki na zdobycie nowych były żadne.

    Teraz sami sobie zdefiniowali segment rynku -bezlustra FF
    i mogą wyszarpnać klientów Canonowi i Nikonowi.

    Niemającego kasy na rozwój Pentaxa (ach te jego stare -nowe Limitedy HD) w najbliższych latach czeka zgon.
    Czym niby ma zachęcić do kupowania swoich lustrzanek? Na pewno nie starą i ubogą szklarnią.
    Jak wypuścił bezlustro to nie było wiadomo czy się z niego śmiać czy płakać.

    Z m4/3 tez pewnie jednego wywiruje.

    Najbardziej zdziwiło mnie to że Panasonic wchodzi w kompakty z matrycami 1 calowymi. -Bo będą one stanowiły konkurencję dla prostych bezluster z ciemnym jak d. zoomem.
    Jak widać bogaty Panas nie chce żeby ten segment rozwijał się bez niego bo nie wiadomo co w przyszłości zgarnie spora część rynku, albo właśnie prognozują że calówki i temu się pchają.

    Świeczkę zapalimy więc też pewnie bezlustrom Olympusa.

    No i zobaczymy jak długo Fujifilm będzie się chciała bawić w bezlustra. Historia ich lustrzanek była dość dziwna. Zrezygnowali sporo przed pojawieniem się AF, jak w lustrzankach zadomowiała się większa elektronika niż światłomierz. Dziwne to było.

    A więc czekają nas pogrzeby w fotograficznej rodzinie.

  39. 14 lipca 2014, 01:51

    ^" Zrezygnowali z pojawieniem się AF"^

  40. Dżozef
    Dżozef 14 lipca 2014, 05:44

    "dcs | 2014-07-14 01:32:27

    Ale to słuszny ruch.
    Ile Sony miało rynku lustrzanek?
    Posiadaczy FF DSLR Sony było bardzo mało
    i widoki na zdobycie nowych były żadne.

    Teraz sami sobie zdefiniowali segment rynku -bezlustra FF
    i mogą wyszarpnać klientów Canonowi i Nikonowi"


    -Raczej wyszarpnąć kasę tym co i tak przecież będą musieli kupić Canona lub Nikona

  41. zentaurus
    zentaurus 14 lipca 2014, 08:34

    Niejedna firma chciałaby tak "słabo" sprzedawać Jak Sony aparaty z bagnetem A. Samsung poległ w tym segmencie a Pentax nadal "śni" o FF mając jednocześnie skromny asortyment. Jeżeli kurczowo C i N będą się trzymać tradycyjnych lustrzanek to sytuacja na rynku może się diametralnie zmienić jak parę lat temu na stało się na podwórku producentów smartfonów.

  42. cube
    cube 14 lipca 2014, 09:21

    dsc, to było pytanie retoryczne. Chodziło o to, że pseudointelektualne wywody o szumie, przetwornikach i mikrosoczewkach są zwykłym biciem piany z niczego. Wpływ na zdjęcie poza jakims ekstremum jest znikomy. Wykresy szum/iso dla wszystkich matryc wyglądają niemal jednakowo, różnice są rzędu 1EV, bo to wszędzie praktycznie ta sama technologia. Kolosalną różnicę robi za to optyka i rozmiar matrycy. :-)

  43. Vendeur
    Vendeur 14 lipca 2014, 11:39

    Arku, to może czas zatrudnić kogoś do redakcji, kto Cię odciąży w pracy? Czy naprawdę zamierzasz w nieskończoność pisać wszelkie testy i artykuły techniczne samemu? Myślę, że to nie sprzyja rozwijaniu się portalu :).

  44. druid
    druid 14 lipca 2014, 11:43

    @zentaurus
    "Niejedna firma chciałaby tak "słabo" sprzedawać Jak Sony aparaty z bagnetem A."

    Bagnet A dla Sony to już poboczna droga rozwoju. A sprzedają się być może dobrze, ale tylko głównie najtańsze korpusy kupowane przez amatorów wchodzących w świat lustrzanek typu a58 ( zresztą chyba jedynie to jedyne przyzwoite APS-C od S ). Sam z niemałym trudem pozbyłem się a77 i to jeszcze w śmiesznie niskiej cenie.

  45. zentaurus
    zentaurus 14 lipca 2014, 13:24

    druid@
    Ja rozumiem że Twoje problemy z A77 utworzyły mniemanie o bagnecie A, ale nazywanie systemu A "pobocznym" jest zdecydowanie dużą przesadą. Niedawno Sony zaczęło odświeżać "poboczne" obiektywy jak: SAL 70-200/2,8, 70-400, dojdzie ulepszona 135/1,8 , 85/1,4 i jeszcze inne. Czy tak się wygasza system? Zresztą po co, jak można je rozwijać równolegle i zarabiać na jednym i drugim. Aparaty SLT mają zaciekłych przeciwników (np. druid) ale także i zwolenników i to nie tylko budżetowych A58 ale także A77 czy A99. Niedługo ma wyjść następca A99 II.

  46. cube
    cube 14 lipca 2014, 14:46

    odswieżają, bo to jedyne szkła do nowego systemu E, trzeba tylko kupić przejsciówke... ;-)

  47. ncc23marek
    ncc23marek 14 lipca 2014, 20:04

    Vendeur | 2014-07-14 11:39:53

    Arku, to może czas zatrudnić kogoś do redakcji, kto Cię odciąży w pracy? Czy naprawdę zamierzasz w nieskończoność pisać wszelkie testy i artykuły techniczne samemu? Myślę, że to nie sprzyja rozwijaniu się portalu :).

    brawo !
    ale to Polska Właśnie
    tu trzeba oszczędzać i mówić że Canon jest OK ...a Nikon jakby nie OK
    Optycznych nie stać na więcej pamięci dla bazy danych a co dopiero by jeszcze komuś dać zarobić
    Przecież i on kiedyś może chcieć podwyżki ...

    NIE NIE ...lepiej nic nie zmieniać i pisać o braku stabilizacji w puszkach oraz że ma już się pojawić Canon 7D II


    to ostatnie bardziej śmieszy bo nikt na niego nie czeka !!!

  48. zentaurus
    zentaurus 14 lipca 2014, 20:05

    cube@
    Canon i Nikon też wyprodukowali parę szkieł do systemu E, wystarczy przejściówka. Do Canona jest nawet z działającym AF. O Leice i innych firmach nawet nie wspomnę :)

  49. cube
    cube 14 lipca 2014, 20:20

    zentaurus, osmieszasz się. 8 miesięcy po premierze a prawie żadnych szkieł poza dwiema stałkami to jest żenada. Że sobie można jakies protezy robić, cóż z tego, do canona też możesz przypiąć szkła od wielu innych systemów, ale nikt poważny nie wymieania takich domorosłych eksperymentów jako szkła systemowe. Z resztą, jak działają szkła np. Leicy na tych bezlustrach sony to sobie możesz w sieci znalezć... ten system sony na razie istnieje tylko teoretycznie, bida z nędzą, żeby nie zacytować dokładniej słów jednego pana ministra...

  50. 14 lipca 2014, 20:46

    Są jeszcze ze trzy zoom FE.

  51. 14 lipca 2014, 21:31

    cube "siedzi" całym sobą w canonie więc dyskusja bezsensowna :)

  52. zentaurus
    zentaurus 14 lipca 2014, 22:24

    r_a_v_e_n@
    Nie moja wina że cube nie ma poczucia ironii :) Swoją drogą pięć szkieł w osiem miesięcy to faktycznie żenada, Canon by miał teraz w takim tempie kilkaset...

  53. cube
    cube 14 lipca 2014, 22:33

    cube ma ten komfort, że od kąd wydał trochę własnego papieru, może własnoręcznie porównywać między canonem i a7, i stać go na obiektywny osąd w przeciwieństwie do komentujących którzy siedzą całkowicie w sony, a może nawet pobierają z tego tytułu jakies bonusy...
    zoomy... faktycznie, wymarzone do pełnoklatkowych bezlusterkowców, tuż obok podłączonych przez kawałek rury i smierdzących smarem rupieci z ebaya... :-)

  54. 14 lipca 2014, 22:45

    cube

    Jak zoomy do bezlusterkowca nie pasują to ile jest obiektywów (tych właściwych) do Canona M ?
    Ten system już miał czas "zadomowić się" na rynku. ;)

  55. 14 lipca 2014, 22:48

    Canona EOS M
    ma się rozumieć. ;)

  56. cube
    cube 14 lipca 2014, 22:51

    canon M to niewypał, nawet nie brałem go pod uwagę przy wyborze bezlusterkowca, firma ma najwyrazniej inne priorytety w innym segmencie rynku. dcs, czy ty porównujesz A7 do canona M??? nie może być... :-)

  57. cube
    cube 14 lipca 2014, 22:52

    faktycznie, pod kątem dostępnosci szkieł wyglądają tak samo... :-P

  58. 14 lipca 2014, 23:07

    23 lipca będzie miał (drugie) urodziny, oczywiście życzenia złoże,
    ale imprezki chyba nie będzie
    bo on nawet jeszcze walizek nie rozpakował.

  59. 14 lipca 2014, 23:26

    cube

    Jak zoomy do bezlusterkowca nie pasują to ile jest obiektywów (tych właściwych) do Canona M ?
    Ten system już miał czas "zadomowić się" na rynku. ;)

  60. cube
    cube 14 lipca 2014, 23:32

    Co ty zaciałeś się?

  61. 14 lipca 2014, 23:39

    Mobilny przycięło czy co.

    Urodziny 23.^^^

    A dlaczego A7 musiałeś robić na 1/250s ???

  62. cube
    cube 14 lipca 2014, 23:42

    Inaczej zdjęcia czesto bywają poruszone, nie wiem czy to wina ręki czy aparatu.

  63. 14 lipca 2014, 23:51

    Ale co migawka?

  64. cube
    cube 15 lipca 2014, 00:02

    Nie wiem, poradziłem sobie trzymając się krótkich czasów. Ogólnie daje radę, ale używam rzadko, bo jednak dslr sa wygodniejsze i pewniejsze.

  65. kaznodziej
    kaznodziej 15 lipca 2014, 00:18

    @cube
    A z jakim szkłem ten problem z poruszonymi zdjęciami przy czasach dłuższych niż 1/250? Pytam, bo bez kłapiącego lustra teoretycznie miało być łatwiej o nieporuszone zdjęcia, przynajmniej takie przeświadczenia wyszły od czasów starej jak wojny między lustrami (jednoobiektywowymi) a dalmierzami a tu proszę. I redakcja pisze o problemach z A7R, teraz Ty o A7 w opiniach...

  66. cube
    cube 16 lipca 2014, 07:37

    Dalmierz to inna para kaloszy. Migawka w a7 strzela mocniej niż lustro i migawka w 5d. Czuć w ręku jak kopie. Być może dużo zależy od masy aparatu, w 5d strzał jest jeszcze minimalnie wyczuwalny a np. w 1ds tylko go słychać ale nie czuć żadnych wibracji. Szklo mam kitowe, tak miało być na początek, ale tak już chyba zostanie, wrażenia z obcowania z tym aparatem skutecznie ostudzily mój zapał do kupowania czegokolwiek do niego.

  67. cube
    cube 16 lipca 2014, 09:19

    znaczy, żeby nie było nieporozumień, a7 sam w sobie nie jest zły, da się nim cos wyrzeźbić, ale pewne istotne rzeczy jak choćby AF ma ewidentnie niedopracowane i w porównaniu z DSLR ze sredniej i wyższej półki (FF) wyraźnie odstaje w dół. Nie daje jakosci ani powtarzalnosci jakiej oczekuję od sprzętu z tej półki.

  68. 16 lipca 2014, 11:20

    Cube
    Ale z którym A7 tak źle?

    A7 czy A7r?

  69. cube
    cube 16 lipca 2014, 13:21

    dcs, chyba piszę jasno bez r. Z resztą to chyba nie tylko mój problem, na flickr jest pełno sampli w wysokiej rozdzielczosci z tych aparatów, często widać zdjęcia z nietrafioną ostroscią jak też poruszone i nieostre.

  70. 16 lipca 2014, 16:14

    Dzięki.

    A te wstrząsy to na seryjnych?

    No i ostatnie ;) To może jakaś trefna seria. Kiedy dokładnie kupiłeś?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.