Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zachęcamy do lektury testu kolejnej klasycznej 50-tki. Tym
razem przyszedł czas na obiektyw
Nikkor AF 50 mm f/1.4D. Jego kuzyn o świetle f/1.8 zebrał
bardzo pozytywne noty. Czy w związku z tym warto dopłacić kwotę około 500 zł i zainwestować w sprzęt o lepszym świetle?
Czy za tą kwotę dostaniemy coś więcej? Na te pytania staramy się odpowiedzieć w naszym najnowszym
teście. Jeszcze raz zapraszamy do lektury i dyskusji.
Mam tylko małą uwagę odnośnie porównania... :) Podmieńcie obrazki rozdzielczości tablicy w teście Canona 50/1.4 na kolorowe i w pełnej palecie. Jak widzę są tam zamieszczone w 256 odcieniach szarości chyba. Tak sobie te obrazki porównywałem i jakoś tak wyszło, a wrażenie z porównania przez to jest paskudne... Czekałem dość długo na ten test ale i tak kupiłem 50/1.8 - ehh.. ta kasa... :)
Używałem obu: 1.4 i 1.8. Mam na stałe ten tańszy, ale po wcześniejszym solidnym przestrzelaniu 1.4. Moim zdaniem "skórka nie warta wyprawki". Jęśli nie jesteś wymagający dla bardzo otwartych przysłon (1.8, 2.0) to moim zdaniem nie warto się pchać w droższe szkło. A 1.8 spokojnie wystarcza żeby złapać ostrość w gorzym oświetleniu, nawet kiedy do zdjęcia trzeba dzirę zamnknąć i błysnąć. A dla ultrawymagających: Nikkor Noct 58 F/1.2 - tylko czy kiedykolwiek takie szkło trafi w łapska "optycznych" (nawet nie wiem czy ktokolwiek w polsce to ma...)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Mam tylko małą uwagę odnośnie porównania... :)
Podmieńcie obrazki rozdzielczości tablicy w teście Canona 50/1.4 na kolorowe i w pełnej palecie. Jak widzę są tam zamieszczone w 256 odcieniach szarości chyba. Tak sobie te obrazki porównywałem i jakoś tak wyszło, a wrażenie z porównania przez to jest paskudne...
Czekałem dość długo na ten test ale i tak kupiłem 50/1.8 - ehh.. ta kasa... :)
Używałem obu: 1.4 i 1.8. Mam na stałe ten tańszy, ale po wcześniejszym solidnym przestrzelaniu 1.4. Moim zdaniem "skórka nie warta wyprawki". Jęśli nie jesteś wymagający dla bardzo otwartych przysłon (1.8, 2.0) to moim zdaniem nie warto się pchać w droższe szkło. A 1.8 spokojnie wystarcza żeby złapać ostrość w gorzym oświetleniu, nawet kiedy do zdjęcia trzeba dzirę zamnknąć i błysnąć.
A dla ultrawymagających: Nikkor Noct 58 F/1.2 - tylko czy kiedykolwiek takie szkło trafi w łapska "optycznych" (nawet nie wiem czy ktokolwiek w polsce to ma...)