Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015
6 stycznia
2015 03:08

Na odbywających się w Las Vegas targach CES 2015, firma Sony zaprezentowała nową kamerę z serii Handycam, nagrywającą wideo w standardzie 4K - model FDR-AXP33. Oprócz tego pojawiły się też trzy nowe kamery rejestrujące obraz w standardzie Full HD - modele HDR-PJ620, PJ410 oraz CX405.

Informacja prasowa

Nowa, miniaturowa kamera Sony Handycam® rejestrująca wszystkie szczegóły
z życia w rozdzielczości 4K.
  • Nowy model FDR-AXP33: o mniej więcej 30% mniejszy i o mniej więcej 20% lżejszy od obecnej kamery 4K1
  • Najwyższa jak dotąd jakość obrazu 4K nagrywanego przy przepływności 100 Mb/s
  • Nowe funkcje zapożyczone ze sprzętu profesjonalnego: większa uniwersalność podczas zdjęć
  • Przekształcanie materiału 4K: obniżanie rozdzielczości i wyświetlanie skadrowanego fragmentu
  • Dwa modele kamer HD zapewniające stabilność i wysoką jakość nagrań dzięki stabilizatorowi obrazu SteadyShot i możliwości zapisu w formacie XAVC S
  • Funkcja automatycznego montażu Highlight Movie Maker, możliwość strumieniowej transmisji obrazu na żywo i zgodność z systemem sterowania wieloma kamerami
  • FDR-AXP33: wbudowany projektor wytwarzający światło o natężeniu 50 lumenów

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015

Kamery Handycam z oferty na rok 2015 zwiastują nową jakość: pozwalają utrwalać wszystkie ulotne chwile na zniewalająco realistycznych filmach 4K. Kto raz je wypróbuje, ten nie zadowoli się niczym mniej doskonałym.

Handycam® 4K: uchwycony każdy szczegół

W ofercie kamer Sony na rok 2015 pierwsze miejsce zajmuje model Handycam FDR-AXP33, dzięki któremu imponujący realizm filmów 4K stanie się dostępny dla jeszcze szerszego kręgu odbiorców.

Na całym świecie obserwuje się szybki wzrost sprzedaży telewizorów 4K Ultra HD, nic więc dziwnego, że konsumenci są także zainteresowani tworzeniem własnych nagrań o najwyższej jakości. Kamera Handycam pozwala utrwalać wszystkie ulotne chwile z życia prywatnego - od spotkań rodzinnych do sielankowych wakacji - w jakości 4K.

Model FDR-AXP33 jest o mniej więcej 30% mniejszy i o mniej więcej 20% lżejszy od obecnie sprzedawanej kamery FDR-AX100. Dzięki temu format 4K staje się atrakcyjny dla jeszcze szerszego kręgu odbiorców, a kamera pozwalająca na wykorzystanie jego niezrównanego potencjału wygodnie mieści się w dłoni. Nowy model to również pierwsza wyprodukowana przez Sony kamera 4K, w której zastosowano stabilizator obrazu Balanced Optical SteadyShot (B.O.SS). Ten zaawansowany system wyjątkowo skutecznie kompensuje drgania powstające przy zdjęciach z ręki i pozwala uzyskać niezwykle płynny i stabilny obraz filmowy 4K - nie tylko przy szerokim kącie obiektywu, lecz również w zbliżeniu. W rezultacie nagranie robi profesjonalne wrażenie, nawet jeśli powstaje przy chodzeniu albo przy nastawionym dużym zbliżeniu.

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015

Kamera FDR-AXP33 i wszystkie pozostałe modele 4K Sony na ten rok rejestrują obraz 4K z wykorzystaniem wydajnego formatu XAVC S, który pozwala w prosty sposób zapisywać, przetwarzać i udostępniać nagrania. Osoby ceniące wysoką jakość nagrań mają do dyspozycji specjalny tryb dużej przepływności: 100 Mb/s2. Dzięki znacznie większej ilości informacji w każdej klatce obrazu materiał 4K staje się znacznie wyraźniejszy i ostrzejszy, nawet w przypadku nagrywania subtelnego, ale dynamicznego ruchu - na przykład wody tryskającej z węża ogrodowego.

W kamerach Handycam 4K nie brakuje rozwiązań będących owocem wieloletniego doświadczenia Sony w produkcji sprzętu studyjnego. W modelu FDR-AXP33 należy do nich pierścień służący do ręcznej regulacji ustawień oraz przycisk pozwalający na przypisanie takich funkcji, jak zoom, ostrość czy ekspozycja. Kamera jest ponadto wyposażona w stopkę Multi Interface zgodną ze standardami ISO. Pozwala ona na podłączenie wielu akcesoriów, które dodatkowo zwiększają repertuar dostępnych środków wyrazu.

Praca nad kompozycją ujęcia będzie przyjemnością nawet w pełnym słońcu: to zasługa zaawansowanego, udoskonalonego wizjera elektronicznego, który wyświetla trzykrotnie więcej szczegółów niż poprzednie modele3. Użytkownik kamery ma także do dyspozycji 3-calowy, panoramiczny wyświetlacz Xtra Fine LCD wyposażony w technologię WhiteMagic™. Pozwala on dostrzec najdrobniejsze szczegóły i subtelne odcienie barw nawet na dworze, w ostrym słońcu. Doskonale nadaje się przez to do sprawdzania nagrań i błyskawicznego korygowania ustawień.

Po zakończeniu nagrywania przychodzi czas na obejrzenie filmu. Kamera FDR-AXP33 jest dostarczana w komplecie z przewodem HDMI, który można podłączyć do telewizora 4K, aby po chwili oglądać ważne chwili uwiecznione na szczegółowym filmie o żywej kolorystyce. Imponujące wyniki uzyskuje się również po podłączeniu kamery do dowolnego telewizora Full HD: ogromne ilości danych zawarte w każdej klatce nagrania 4K są automatycznie przekształcane tak, by wyświetlany obraz miał rozdzielczość Full HD.

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015

Dodatkową zaletą kamery Handycam FDR-AXP33 jest możliwość skadrowania obrazu 4K - na przykład w celu odrzucenia tła i powiększenia wybranego fragmentu na cały ekran o rozdzielczości Full HD. Można nawet zmieniać wielkość skadrowanego fragmentu, używając do tego dźwigni zoomu lub ikony na ekranie4.

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015

Sony prezentuje nowe kamery na CES 2015

Więcej sposobów utrwalania zdarzeń i dzielenia się wspomnieniami

Wiele atrakcyjnych ulepszeń pojawiło się również w kamerach Full HD Sony. Trzy nowe modele - HDR-PJ620, PJ410 i CX405 - pozwalają cieszyć się wspomnieniem każdej chwili utrwalonej na doskonałym nagraniu HD z wykorzystaniem technologii stabilizacji obrazu.

Wszystkie modele Handycam pozwalają teraz na użycie funkcji automatycznego montażu Highlight Movie Maker. Jej działanie polega na tworzeniu i udostępnianiu atrakcyjnie wyglądających miniatur filmowych z podkładem muzycznym i przejściami między poszczególnymi scenami - nawet gdy użytkownik nie ma pojęcia o montażu filmów. Kamera wybiera i łączy najlepsze ujęcia, takie jak uśmiechy czy oznaczone przez użytkownika kluczowe sceny, a następnie umożliwia ich udostępnienie przyjaciołom lub rodzinie za pośrednictwem serwisu YouTube albo Facebook. Zmontowany film ma format MP4, co dodatkowo ułatwia udostępnianie go w serwisach społecznościowych.

Do zaprezentowania efektu montażu można też użyć wbudowanego w wybrane modele Handycam projektora. W przypadku kamery FDR-AXP33 natężenie emitowanego światła wynosi aż 50 lumenów.

Większość nowych modeli jest zgodna z systemem sterowania wieloma kamerami5, który umożliwia równoczesne wybieranie we współpracujących kamerach6 podstawowych funkcji: rozpoczynania/zatrzymywania nagrywania, regulacji zoomu, wyzwalania migawki przy fotografowaniu itp. System pozwala równocześnie sterować nawet pięcioma urządzeniami, w tym kamerami Action Cam i aparatami Smart-shot7.

Do kamery Handycam można dokupić uchwyt do montażu w stopce VCT-CSM18 - a następnie podłączyć do niej dodatkową kamerę i wykorzystać ją do nagrania tej samej sceny w innym ujęciu, na przykład przy szerokim kącie obiektywu lub w dużym zbliżeniu.

Nagrania z poszczególnych kamer można później połączyć w programie PlayMemories Home, wyświetlając na jednym ekranie obrazy ze wszystkich źródeł.

Funkcja strumieniowej transmisji na żywo9 umożliwia wykorzystanie nowych modeli do „nadawania” obrazu HD i dźwięku rejestrowanego przez kamerę Handycam za pośrednictwem bezprzewodowego punktu dostępowego. W ten sposób można na przykład transmitować w Internecie obchody urodzin lub szkolny koncert - umożliwiając znajomym i rodzinie zdalne uczestnictwo w wydarzeniu.

Wszystkie kamery Handycam z oferty na rok 2015 umożliwiają zapis obrazu w formacie XAVC S przy przepływności 50 Mb/s10 i są wyposażone w zaawansowany system stabilizacji obrazu - Balanced Optical SteadyShot lub Optical SteadyShot z inteligentnym trybem aktywnym. Ułatwia to uzyskanie ostrego, szczegółowego nagrania. Całości dopełnia szerokokątny obiektyw o ogniskowej od 26,8 mm, który pomaga nagrywać piękne filmy z wakacji, wycieczek i życia codziennego.

Nowe kamery Sony Handycam 4K i Full HD można już rezerwować za pośrednictwem witryny www.sony.pl. Ich sprzedaż w Europie rozpocznie się w lutym 2015 r.

Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania kamery FDR-AX100

Na marzec 2015 r. zaplanowane jest wydanie aktualizacji wewnętrznego oprogramowania, która umożliwi użycie kamery FDR-AX100 do nagrywania obrazu 4K w formacie XAVC S przy przepływności 100 Mb/s.

Kamery Handycam® na wiosnę 2015 - najważniejsze dane techniczne:


FDR-AXP33
  • Przetwornik obrazu: CMOS Exmor R typu 1/2,3" (7,76 mm) wykonany w technologii BSI
  • Procesor: BIONZ X
  • Liczba pikseli: około 18,9 megapiksela
  • Rozdzielczość fotografii: 20,6 megapiksela
  • Efektywna rozdzielczość obrazu (film): około 8,29 megapiksela (16:9)
  • Efektywna rozdzielczość obrazu (fotografia): około 10,3 megapiksela (16:9) / około 7,74 megapiksela (4:3)
  • Stabilizacja obrazu: stabilizator Balanced Optical SteadyShot
  • Projektor: 50 lumenów, wejście zewnętrznego sygnału Automatyczne korygowanie zniekształceń trapezowych
  • Typ obiektywu: ZEISS Vario-Sonnar T*
  • Szeroki kąt widzenia (w przeliczeniu na format 35 mm) (tryb filmu): 29,8 mm
  • Zoom Optyczny: 10x
  • Clear Image Zoom: 4K: 15x, HD: 20x
  • Dźwięk: 5.1-kanałowy (AVCHD), 2-kanałowy (XAVC S)
  • Wyświetlacz LCD: 3,0-calowy, panoramiczny, z panelem dotykowym i technologią WhiteMagic
  • Wi-Fi/NFC: Wbudowane
  • Tryby wideo (rozdzielczość): XAVC S 4K: 3840 x 2160/25p, 24p XAVC S HD: 1920 x 1080/50p, 25p, 24p AVCHD: 1920 x 1080 / 50p (PS), 25p (FX, FH), 24p (FX, FH), 50i (FX, FH), 1440 x 1080 / 50i (HQ, LP), MP4: 1280 x 720/25p, 24p
  • Zaawansowane funkcje: Sterowanie wieloma kamerami Strumieniowa transmisja na żywo, Automatyczny montaż (Highlight Movie Maker), Motion Shot Video, Tryb zdjęć golfa, AF z funkcją śledzenia ostrości ruchomych obiektów, My Voice Cancelling, NightShot
HDR-PJ620, HDR-PJ410, HDR-CX405
  • Przetwornik obrazu: CMOS Exmor R™ typu 1/5,8" wykonany w technologii BSI
  • Procesor: BIONZ X
  • Liczba pikseli: około 2,51 megapiksela
  • Rozdzielczość fotografii: 9,2 megapiksela
  • Efektywna rozdzielczość obrazu (film): około 2,29 megapiksela (16:9)
  • Efektywna rozdzielczość obrazu (fotografia): około 2,29 megapiksela (16:9) / około 1,71 megapiksela (4:3)
  • Stabilizacja obrazu: Balanced Optical SteadyShot (HDR-PJ620); Optical SteadyShot z inteligentnym trybem aktywnym (HDR-PJ410, HDR-CX405)
  • Projektor: 25 lumenów, Wejście zewnętrzne (HDR-PJ620); 13 lumenów, wejście zewnętrznego sygnału (HDR-PJ410); (HDR-CX405) - brak
  • Typ obiektywu: Obiektyw G Lens (HDR-PJ620); ZEISS Vario-Tessar® (HDR-PJ410, HDR-CX405)
  • Szeroki kąt widzenia (w przeliczeniu na format 35 mm): 26,8 mm
  • Zoom Optyczny: 30x
  • Clear Image Zoom: 60x
  • Dźwięk: 5.1-kanałowy (AVCHD) 2-kanałowy (XAVC S) - (HDR-PJ620); 2-kanałowy (HDR-PJ410, HDR-CX405)
  • Wyświetlacz LCD: 3,0-calowy, panoramiczny, z panelem dotykowym (HDR-PJ620); 2,7-calowy, panoramiczny (HDR-PJ410, HDR-CX405)
  • Wi-Fi/NFC: Wbudowane (HDR-PJ620, HDR-PJ410); (HDR-CX405) - brak
  • Tryby wideo (rozdzielczość): XAVC S HD: 1920 x 1080/50p, 25p AVCHD: 1920 x 1080/50p (PS), 25p (FX, FH), 50i (FX, FH), 1440 x 1080 / 50i (HQ, LP), MP4: 1280 x 720/25p - (HDR-PJ620); XAVC S HD: 1920 x 1080/50p, 25p AVCHD: 1920 x 1080/50p (PS), 50i (FX, FH), 1440 x 1080/50i (HQ, LP) MP4: 1280 x 720/25p - (HDR-PJ410, HDR-CX405)
  • Zaawansowane funkcje: Sterowanie wieloma kamerami Strumieniowa transmisja na żywo
  • Automatyczny montaż (Highlight, Movie Maker), Motion Shot Video, AF z funkcją śledzenia ostrości ruchomych obiektów, My Voice Cancelling - (HDR-PJ620); Sterowanie wieloma kamerami
  • Strumieniowa transmisja na żywo Automatyczny montaż (Highlight Movie Maker), Motion Shot Video - (HDR-PJ410); Automatyczny montaż (Highlight Movie Maker) Motion Shot Video - (HDR-CX405)

1. 3840 x 2160 pikseli
2. FDR-AX100E
3. Do nagrywania materiału 4K przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDXC UHS-I klasy 3 (U3).
4. Minimalne rozmiary skadrowanego fragmentu to 1920 x 1080 pikseli.
5. Tylko modele wyposażone w Wi-Fi
6. Współpraca z kamerami Sony wyposażonymi w łącze Wi-Fi
7. Zgodność z następującymi modelami: FDR-X1000V, HDR-AS200V/AZ1/AS100V/AS20/AS30V oraz ILCE-QX1/DSC-QX30
8. Uchwyt VCT-CSM1 jest przeznaczony do użytku z kamerami Handycam wyposażonymi w stopkę Multi Interface i zgodnymi z systemem sterowania wieloma kamerami. Kamera i akcesoria przymocowane do śruby statywu tego urządzenia mogą ważyć maksymalnie 300 g. Łączna waga dwóch kamer z akcesoriami nie może przekraczać 1,8 kg.
9. Funkcja dostępna tylko we współpracujących modelach Wi-Fi
10. Do nagrywania materiału HD przy przepływności 50 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDXC klasy 10.


Komentarze czytelników (9)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 6 stycznia 2015, 14:40

    Jeśli ten wbudowany projektorek ma rozdziałkę 4k to biorę.

  2. Szabla
    Szabla 6 stycznia 2015, 16:01

    Nie ma. :)

  3. kleofas
    kleofas 6 stycznia 2015, 20:06

    Szału nie ma... Panasonic HC-VX870 wygląda znacznie ciekawiej (pomijając bitrate)

  4. Lipen
    Lipen 6 stycznia 2015, 20:14

    Panasonic HC-VX870 nie ma wizjera tylko ekranik więc wygląda mniej ciekawie dla zaawansowanego amatora-filmowca:)

  5. kleofas
    kleofas 6 stycznia 2015, 20:51

    @Lipen
    Skończyłem operatorstwo w łódzkiej szkole filmowej, mam dwudziestoletnie zawodowe doświadczenie i mówię ci, że w tego typu sprzęcie lupy używam w ostateczności (zwłaszcza że jest to sprzęt zapasowy, bo zazwyczaj pracuję na xdcam). Jeśli ktoś koniecznie chce używać lupy, to można podpiąć zewnętrzną i obraz będzie dużo większy i lepszy niż ze zwykłej lupy (np w wersji zaczepianej na magnesy). Oczywiście są sytuacje, w których nie ma czasu na podpinanie niczego, a słońce wali prosto w ekranik, ale statystycznie zdarza się to jednak rzadko. Dla mnie brak lupy w tego typu sprzęcie jest wybaczalny.

  6. Szabla
    Szabla 7 stycznia 2015, 09:29

    Pewnie jednak wiesz, że filmowe kamery profesjonalne posiadają wizjery elektroniczne.

  7. kleofas
    kleofas 7 stycznia 2015, 13:13

    @Szabla
    Czytaj ze zrozumieniem. " jest to sprzęt zapasowy, bo zazwyczaj pracuję na xdcam". Obejrzyj jakąkolwiek kamerę w tym systemie. Skoro pracuję na takich kamerach to twoje pytanie odbieram jako głupkowatą złośliwość.
    Jest jednak jedno "ale": lupy takie jak w xdcam, hdcam i podobnych systemach, mają większe powiększenie, ostrzejszy obraz i co najważniejsze: są czarno białe (zwykłe zjechanie saturacją na 0 w kolorowej lupie, nie da tego samego efektu). W lupach tych można sterować kontrastem, jasnością i co najważniejsze: poziomem peakingu. Taka lupa, prawdopodobnie kosztuje dwa razy więcej, niż kamera o której rozmawiamy. Tak jak wspomniałem wcześniej: traktuję tego typu kamerę jako sprzęt dodatkowy. Jej zaletą jest to, że mogę ją używać i wsadzić tam, gdzie nie mogę tego zrobić z dużą kamerą i lupa jest ostatnią rzeczą której w takim przypadku potrzebuję (po co mi lupa, jak kładę kamerkę na ziemi, albo montuje pod sufitem?)

  8. Szabla
    Szabla 7 stycznia 2015, 13:24

    Stwierdzenie faktów nie jest złośliwością. Można się obyć bez wizjera w kamerze, podobnie jak aparacie.
    Każdy dobiera sprzęt według swoich potrzeb. Jeden potrzebuje, a inny nie. Proste.

  9. Lipen
    Lipen 8 stycznia 2015, 00:30

    To,że ktoś skończył szkołę filmową i preferuje inny sprzęt nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem, ani argumentem. Wielu ludzi woli kamery z wizjerem, tak jak ja i na inny sprzęt nawet nie spojrzy. Używam wizjera w 90% przypadków, dlatego ten Panasonic mnie nie interesuje. Nieważne jakie ma parametry. I tyle w temacie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.