Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony - produkcja matryc pod szyldem osobnej firmy

Sony - produkcja matryc pod szyldem osobnej firmy
7 października
2015 14:00

Pod nazwą Sony Semiconductor Solutions Corporation od 1 kwietnia 2016 r. zacznie działać obecny dział półprzewodników Sony, zajmujący się m.in. produkcją matryc.

Sony realizuje obecnie restrukturyzację przedsiębiorstwa. Jednym z procesów jest podział działalności na mniejsze, autonomiczne firmy. Tak też będzie z działem półprzewodników, zajmującym się m.in. produkcją matryc do aparatów cyfrowych.

Firma Sony zapowiedziała powołanie 1 kwietnia 2016 r. firmy Sony Semiconductor Solutions Corporation. Od tego momentu firma ta będzie odpowiedzialna m.in. za produkcję sensorów. Nowa korporacja wciąż będzie jednak kontrolowana przez firmę matkę.

Wydzielenie do oddzielnej firmy produkcji matryc ma pomóc w rozwoju tej gałęzi przemysłu, znajdującej się w portfolio japońskiej korporacji. Rozwiązanie to ma m.in. przyspieszyć procesy decyzyjne oraz wzmocnić konkurencyjność na rynku.


Komentarze czytelników (39)
  1. korab
    korab 7 października 2015, 14:06

    Czyli od pierwszego ceny idą w górę.

  2. espresso
    espresso 7 października 2015, 14:27

    Pewnie tez chodzi o to aby zysków które daje złota kurka nie zjadał mało przyszłościowy dział foto.

  3. handlowiecupc
    handlowiecupc 7 października 2015, 14:32

    @espresso
    Zgadzam się z Tobą. Po upadku Nikona produkcja matryc dla pozostałych odbiorców nie będzie już tak lukratywna.

  4. 7 października 2015, 15:20

    Akurat dział foto przynosi Sony zyski czego nie można powiedzieć o wydawałoby się przyszłościowym dziale urządzeń mobilnych. Bo to dział komórek jest wiecznie w plecy od dobrych kilku lat.

  5. prz3mo
    prz3mo 7 października 2015, 15:32

    Jedna z dwóch działek, która przynosi Sony zyski to... Playstation. I to nie samo urządzenie w postaci konsoli, a usługi i dział gier. Druga to wytwórnia filmowa. Cała reszta niestety jest na minusie. Dział foto także.

  6. +tof
    +tof 7 października 2015, 15:45

    No cóż należało się tego spodziewać.Produkcja matryc przynosi zyski. Można na tym zarobić inwestując pieniądze z własnego kapitału. Ale jeszcze więcej można zarobić gdy pożyczy się pieniądze z banku. Ale żaden z banków nie chce specjalnie pożyczać Sony ze w względu na istniejące już zobowiązania wobec sektora finansowego. Czyli jednym słowem Sony nie ma zdolności kredytowej.
    Więc tworzy firmę córkę z zerowym obciążeniem. I pieniądze się posypią.
    No cóż standardowe zachowanie w biznesie.

    A jeśli teraz Sony wytransferuje zyski z działu foto do działu matryc, w dziale foto zostawiając same długi, to można będzie ogłosić bankructwo foto nie spłacić kredytów bankom za to dalej zarabiać na matrycach.

    @Borat z tego co wiem dział foto nie przynosi Sony zysków, ze sprzętu na plus bodajże są tylko konsole do gier.

  7. sando
    sando 7 października 2015, 15:55

    No to dajcie panowie link do jakiegoś artykułu o sytuacji finansowej Sony. Bo takie gadanie, że ktoś coś słyszał to mało wiarygodne jest.

  8. korab
    korab 7 października 2015, 16:55

    Z waszych złotych myśli wynika, że firma Sony działa charytatywnie dla lubiących fotografię i telefony. No bez jaj. A z zysku od matryc i gier pokrywa koszt utrzymania swojej fundacji.
    Róbcie dalej fotki...

  9. +tof
    +tof 7 października 2015, 17:04

    @sando: Prawdę pokazują w miarę niezależne portale informując o danych obejmujących CAŁY rok. link
    Przedstawianie danych cząstkowych, kwartalnych albo nieskumulowanych jest taką trochę manipulacją link
    To tylko wnioski oparte o linki w Optyczne.pl

  10. komor
    komor 7 października 2015, 17:08

    @korab, firmy mogą całymi latami dotować pewne działy z przyczyn strategicznych. To nic nadzwyczajnego.

  11. zentaurus
    zentaurus 7 października 2015, 17:10

    +tof@
    Darował byś sobie analiz finansowych Sony od siedmiu boleści.

  12. ciszy
    ciszy 7 października 2015, 17:10

    To chyba jakieś jaja sa 1 kwietnia:)
    A tak na poważnie skoro praktycznie wszystkie dzialy przynoszą straty to jakim prawem firma wciąż istnieje?
    Oby na dobre wyszlo to firmie a przede wszystkim, wszystkim użytkownikom sprzętu foto marki Sony...

  13. +tof
    +tof 7 października 2015, 17:18

    Oh @korab przecież Ty jesteś mądry facet. Zgrywasz się.
    Można mieć kłopoty finansowe i w końcu wyjść na swoje.Taki na przykład Bank Handlowy został założony w 1870 r przeżył "cud nad Wisłą" i bolszewików i Piłsudskiego i odzyskanie niepodległości i obie wojny światowe i Gierka i stan wojenny a nawet przeżyje PIS i PO razem wzięte. A myślisz, że zawsze dobrze było? Apple się podnosił i Microsoft zapomniał o internecie i żyją.
    Tylko firmy z Pcimia dolnego albo z Polski muszą upadać jak im się noga powinie.

  14. jaad75
    jaad75 7 października 2015, 17:25

    ciszy, ja też od lat wykazuję straty i jakoś żyję... :P

  15. SKkamil
    SKkamil 7 października 2015, 17:27

    Ale co to za życie ;

  16. +tof
    +tof 7 października 2015, 17:29

    @zentaurus tak racja, to taki trochę dryf z tematu sprzętowego. Sorry więcej nie będzie.

  17. SKkamil
    SKkamil 7 października 2015, 17:39

    Nie tak dawno był artykuł ..optymistyczne dane firmy Sony ..sprzedaje się więcej matryc ;

  18. Soniak10
    Soniak10 7 października 2015, 21:31

    @prz3mo: odpowiedzią na tą "zagadkę (nie)rentowności Sony" jest to, co napisał jaad75. Strata/zysk to wynik kreatywnej księgowości, prowadzonej z założenia w taki sposób, aby wykazać stratę i w ten sposób uniknąć płacenia podatków, przynajmniej ich części. Znasz mechanizm liczenia straty/zysku przedsiębiorstwa? Wiesz z czego składa się bilans firmy? Czy wiesz jakie elementy składają się na koszty a jakie na przychody? Wiesz które z części składowych zależą od konkretnych decyzji kierownictwa firmy w zakresie podziału i przeznaczenia wyniku finansowego?
    Ergo: to, co widać w oficjalnych sprawozdaniach, to jedynie to, co zarząd (+ rada nadzorcza) chce pokazać. A naiwni próbują z tych fusów wróżyć przyszłość.
    Tak więc pogłoski o rychłej śmierci Sony Foto okazują się przedwczesne.

  19. 7 października 2015, 22:19

    Jak zwykle dokonana została profesjonalna i wnikliwa analiza rynku foto jak i kondycji poszczególnych producentów, a w oparciu o wyciągnięte wnioski wydane zostały wyroki ostateczne. Oczywiście zarządy wspomnianych korporacji z uwagą śledzą te wpisy i zapewne gdy to piszę już pakują zawartość swych biurek do kartonowych pudeł.

  20. Wacław Świntuch
    Wacław Świntuch 7 października 2015, 22:45

    Dla mnie matryce to zawsze były IPS, TN itp. Już lepiej by używać tego samego słowa co w ang. - sensor.

  21. 7 października 2015, 22:49

    Zgadzam się. Nie wiem skąd się ta "matryca" wzięła, ponieważ reszta świata używa własnie określenia sensor. Widuję czasami "czujnik", i to już ma większy sens. Tak, zdaję sobie sprawę, że układ sensora wygląda jak matryca.

  22. bogumil
    bogumil 7 października 2015, 22:52

    Sony Semiconductor Solutions - SSS, April 01,16 / 111 xxx 666...

  23. samp
    samp 8 października 2015, 00:38

    Po przeczytaniu kilku pierwszych postów na temat analizy finansowej Sony, którą byliście uprzejmi tu zrobić, roześmiałem się szczerze. Całkiem nieźle mnie rozbawiliście tymi wywodami, po ciężkim dniu pracy. Dzięki!

  24. johndoe
    johndoe 8 października 2015, 09:14

    Sami analitycy tutaj. Poza fotografami oczywiśćie ( a może jedno i drugie). Oceniać sytuację S na podstawie udziału procentowego w rynku bezlusterkowców. Szacun.
    Tu link można coś o sytuacji S poczytać. Co prawda od 2013 S nie publikuje raportów rocznych ale jest tam linka do danych finansowych za 2015 (S kończy rok 31 marca). I tam już coś można wyczytać.
    Z ciekawostek dla użytkowników N i P jest tam informacja o przejęciu Renesas, chociaż nie do końca wiadomo co dokładnie kupiłlo S. Ale chyba N czy P mają coraz mniejsze pole manewru w kwestii dostawcy matryc.

  25. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 8 października 2015, 10:05

    Sensor to czysty import z angielskiego. trzeba byc kompletnym i zadeklarowanym dyletantem (czyli osoba nizainteresowana nabyciem nawet sladowej wiedzy w danym temacie) zeby to sensor mial wiecej sensu niz matryca.

    Sensor nie znaczy po polsku tyle, co np. manager (a nie kierownik) - czyli nic, dopuki sie slowa nie przetlumaczy i objasni.
    Matryca - link
    link

    Matryca jest slowem zakorzenionym w jezyku od stuleci, o znaczeniu jak najbardziej zbierznym z przeznaczeniem tego komponentu aparatu. Oczywiscie nie kazdy rolnik je zna, tak jak nie kazdy rolnik wiec co to lustrzanka.

  26. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 8 października 2015, 10:08

    A odnosnie tego ze niby czujnik jest lepszym slowem na okreslenie matrycy (pewnie to geninalna mysl jest rezultatem bezposredniego tlumaczenia slowa sensor) - matryca w aparacie ma nie wyczuwac swiatlo tylko rejestrowac, kopiowac na zapis elektryczny. Jak czujnik to moze od razu czajnik, podobno matryce sony w A7RII sie gotuja przy rejestracji filmow w 4K.

  27. 8 października 2015, 10:23

    Fachowość tutejszych analiz jest tak przytłaczająca, że rady nadzorcze na bieżąco śledzą ich wyniki i wdrażają środki zaradcze :P

    Oczywiście wszystko po to, żeby podnieść sobie ego, żeby napisać, że coś gdzieś pada, podczas gdy "moje" idzie w górę.

    Jakaś wystawa? Ohydna! Moja była by lepsza, tzn nie mam co wystawić, i nikt się mną nie interesuje, ale na pewno by była, gdyby była!

    Jakiś gadżet? Bez sensu! Nikt nie kupi! Bo skoro ja nie kupię, to nikt nie kupi, a producent charytatywnie sponsoruje produkcję!

    Warsztaty? Tylko idioci chodzą na warsztaty, a ewentualni "wykładowcy" to zło większe od Nikona.

    Eh, żałość, szkoda że administracja na to pozwala. Tyle jadu i destruktywnej krytyki ciężko znaleźć w jednym miejscu. Gratuluję zatem sukcesu na tym polu.

  28. 8 października 2015, 10:29

    @komisarz_ryba, gdyby sensor wynaleźli Polacy, to by go sobie nazwali matrycą, ale nie wynaleźli, a wynalazcy nazwali go sensorem. Przypominam, że w języku angielskim istnieje słowo matrix, a więc zasób słownictwa był wystarczający, żeby tak właśnie go nazwać.

    Polacy oczywiście wiedzą lepiej. Mamy matrycę i odmieniamy BOKEHU :P

  29. szuu
    szuu 8 października 2015, 11:06

    wyśmiewasz się z głupich polaków że mówią po polsku, ale czemu sam napisałeś swój komentarz po polsku? i dlaczego w swoim komentarzu odmieniasz wyrazy? ;-P

  30. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 8 października 2015, 12:18

    @Sawydz - jak juz napisalem, jestes zatwardzialym dyletantem i idziesz w zaparte podajac przyklady ukazujace bezsens twojego rozumowania. W sumie sam sie osmieszyles wiec niespecjalnie chce mi sie wskazywac na oczywistosci typu Polacy nie wynalezli samochodu (czy tysiecy innych przedmiotow jak np. cell phone zwanym tez mobile - co to jest przepraszam mobile po polsku?).

    W angislkisk moze sobie istniec slowo matrix, ale niby dlaczego mamy slepo kopiowac bledy czy tez historyczne zaszlosci anglosasow? Sawydz zabiera obrazy aparatem z sensor - tak dobrze? Jest wyatrczajaco po engliszemu?



  31. 8 października 2015, 12:52

    @komisarz_ryba, napisałem, że nie rozumiem skąd nazwa matryca podczas gdy reszta świata używa słowa sensor. Wprowadza to trudności komunikacyjne, jednak nie napisałem, że to jedyny słuszny sposób nazywania, ale ty nazywasz mnie zatwardziałym dyletantem! Rolnikiem!

    Nawet nie rozpocząłeś dyskusji, lecz od razu użyłeś inwektyw! Zatem weź pan swoją MATRYCĘ i CMYKnij się w DPI.

    Aha, słowo sensor oznacza też receptor, na przykład taki jakie masz w oku fotoreceptory: pręciki i czopki. Może nawiązanie budowy aparatu do konstrukcji oka ma większy sens niż do maszyny drukarskiej, nie wiem, pewnie nie. Nie pogadam z tobą o tym, bo szkoda mi czasu na dalsze ośmieszanie...

  32. Chomsky
    Chomsky 8 października 2015, 17:43

    Sawydz- bo to bałwany są jedne!

  33. Szabla
    Szabla 8 października 2015, 22:54

    Skąd nazwa Włochy, gdy reszta świata używa Italia? :)

  34. 9 października 2015, 06:11

    Bliżej miałeś Niemcy=Deutchland, a dalej Japonia=>Japan=>Nippon.

  35. Szabla
    Szabla 9 października 2015, 09:15

    Nie Deutschland tylko Germania :)

  36. Fabian60
    Fabian60 9 października 2015, 09:31

    ilu specjalistów od finansów! wszystkowiedzący, sami eksperci :D

  37. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 9 października 2015, 09:48

    @Sawydz - a kto mowi Deutschland oprocz Niemcow? Ciekawe coz to za reszta swiata ma z toba problemy komunikacyjne (orpocz Polakow, z ktorymi nie potrafisz sie dogadac po polsku) - musi to byc ciekawa grupa, mozliwe, ze jednoosobowa, skoro w rozumieniu polskiego przeszkadza im slowo matryca.

  38. 9 października 2015, 10:55

    komisarz_ryba, zanim z języka polskiego zaczniesz mnie pouczać, naucz się stosować polskie znaki, bo to podstawa, po drugie podciągnij ortografię, bo zamiast bronić ojczystej mowy tylko ją obrażasz.

    Inwektyw ci oszczędzę, nie ten poziom po mojej stronie.

  39. espresso
    espresso 9 października 2015, 16:38
Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.