Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Problem ze stopką w niektórych aparatach Sony A9 - producent oferuje bezpłatną naprawę

Problem ze stopką w niektórych aparatach Sony A9 - producent oferuje bezpłatną naprawę
29 stycznia
2018 12:58

Firma Sony informuje, że w niewielkiej liczbie korpusów aparatu Sony A9 (ILCE-9) może dojść do obluzowania się stopki akcesoriów Multi Interface.

W komunikacie dotyczącym problemu firma Sony wyjaśnia:

Ostatnio wykryliśmy, że w niewielkiej liczbie korpusów α9 (ILCE-9) może dojść do obluzowania się stopki akcesoriów Multi Interface. Sytuacja ta może wystąpić w specyficznych warunkach, gdy w stopce zamontowana jest sprzedawana oddzielnie, duża lampa błyskowa poddana znacznemu naciskowi.

Jeżeli z weryfikacji numeru seryjnego wynika, że posiadany aparat należy do grupy narażonej na wystąpienie tego problemu, i wystąpi w nim opisane zjawisko, zaoferujemy bezpłatną naprawę.

Problem ze stopką w niektórych aparatach Sony A9 - producent oferuje bezpłatną naprawę

Sony podkreśla, że problem dotyczy niedużej liczby aparatów A9. Można to sprawdzić wpisując numer seryjny urządzenia w formularzu udostępnionym przez japońskiego producenta. Składający się z siedmiu cyfr numer znajdziemy na spodzie aparatu.

Problem ze stopką w niektórych aparatach Sony A9 - producent oferuje bezpłatną naprawę

Program bezpłatnej naprawy potrwa do 31 marca 2020 r. Dodatkowe informacje można znaleźć w notce serwisowej Sony.


Komentarze czytelników (28)
  1. focjusz
    focjusz 29 stycznia 2018, 13:34

    tak przy okazji - to czy Sony dorobiło się wreszcie czegoś na kształt NPS ? Bo jeszcze niedawno słyszałem że to powstrzymuje wielu profesjonalistów przed całkowitą migracją ...

  2. ciszy
    ciszy 29 stycznia 2018, 13:58

    Co to takiego nps?

  3. matzll
    matzll 29 stycznia 2018, 14:02

    O, mój egzemplarz się łapie na wymianę. Ale chyba sobie poczekam aż się faktycznie obluzuje, bo póki nic takiego nie zauważyłem, a często zapinam lampę. Dobrze, że dwa lata na to jest.

  4. mgkiler
    mgkiler 29 stycznia 2018, 14:27

    Niedawno było o dostawaniu się wody do komory baterii w Sony, a teraz luzująca się stopka.

    Coś pecha ma Sony.

  5. matzll
    matzll 29 stycznia 2018, 14:28

    Spoko, jeszcze nie było o oleju czy korozji na matrycy ;)

  6. 29 stycznia 2018, 14:34

    @focjusz
    "tak przy okazji - to czy Sony dorobiło się wreszcie czegoś na kształt NPS ? Bo jeszcze niedawno słyszałem że to powstrzymuje wielu profesjonalistów przed całkowitą migracją ..."

    ...dobre :))

  7. magix
    magix 29 stycznia 2018, 14:42

    Można byłoby się tego spodziewać po zabawkowym aparacie.

  8. komor
    komor 29 stycznia 2018, 15:29

    Zabawkowy aparat, hehe... A Canon czy Nikon nie mieli takich wtop? Ot pierwszy z brzegu przykład dotyczący 1D X: link - to też jest zabawkowy aparat? Już przez litość nie wspomnę o chlapiącym oleju i kurzu w innej marce...

  9. 29 stycznia 2018, 15:39

    @komor
    "... Już przez litość nie wspomnę o chlapiącym oleju i kurzu w innej marce"

    bo ilość oleju trzeba okresowo sprawdzać za pomocą bagnetu :)

  10. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 29 stycznia 2018, 17:18

    ...a sony ma bagnet otwarty.

  11. PDamian
    PDamian 29 stycznia 2018, 17:42

    Bo Japońcy nie testują link
    jak Niemcy.

  12. Cichy
    Cichy 29 stycznia 2018, 19:56

    Gdyby problem dotyczył "niewielkiej liczby aparatów" to by nawet nie puszczali takiej noty, prawdopodobnie chodzi o całą pierwszą partię tych korpusów :)

  13. sanescobar
    sanescobar 29 stycznia 2018, 19:56

    @komor, canon zawsze dobrze smarował zawiasy :) link

    @PDamian, ten link dołuje, oczywiście kazdy sobie zdaje sprawę z ilości zła na świecie ale mimo wszystko takie informacje przygnębiają.

  14. Szabla
    Szabla 29 stycznia 2018, 20:56

    @focjusz: istnieje w niektórych krajach, np. link

  15. PiotrLeonard
    PiotrLeonard 30 stycznia 2018, 08:10

    @mgkiler

    skoro klapka baterii nie jest uszczelniona to żadne odkrycie że woda się tam dostaje ;)

  16. człowiek
    człowiek 30 stycznia 2018, 08:26

    Witam
    ja będąc użytkownikiem A9 w Polsce skorzystał bym z podparcia prawem
    cywilnym.
    Zażądałbym od producenta wymiany produktu wolnego od wad.
    Nie żadna naprawa tylko tak jak napisałem wyżej , sprawa wygrana w 100%
    w takim przypadku w sadzie ponieważ ekspertyzę techniczną wadliwego
    produktu wydał sam producent.
    Czyli żadnych napraw i bez względu na przebieg migawki wymiana na nowy.
    Dodatkowo na okres złożenia sprawy do sądu wynająć można inne body w podobnej cenie i w kosztach sądowych zostanie kwota zwrócona w 100%.
    Lecz jak życie pokazuje w takich sprawach nigdy nie dochodzi do rozprawy sądowej po pozwany zawsze chce ugody.
    Może komuś będzie pomocne ...
    Pozdrawiam serdecznie

  17. 30 stycznia 2018, 09:58

    @człowiek

    Rozumiem gdyby producent nie widział problemu i twierdził, że wszytko jest ok ale bezpłatnie usuwa usterkę więc o czym ty bredzisz?

  18. opty
    opty 30 stycznia 2018, 10:01

    @focjusz:
    kraje w Europie, które obejmuje program Sony dla zawodowych fotografów to:
    Niemcy, Szwajcaria, Austria, UK, Holandia, Dania, Szwecja, Finlandia, Norwegia.

  19. PDamian
    PDamian 30 stycznia 2018, 10:19

    "...with a further expansion of the programme to France, Italy and Belgium scheduled for April 2018." link

    -czyli w krajach Trzeciego Świata: Polsce, Grecji, Hiszpanii... -nie i jeszcze długo, długo nie.

    link

  20. człowiek
    człowiek 30 stycznia 2018, 10:44

    @Borat
    Witam
    zamiast atakować czytaj z zrozumieniem jak nie rozumiesz pytaj ....
    Sony gwarantuje ci ,,zaoferujemy bezpłatną naprawę,,
    a prawo daje ci możliwość wymiany produktu na nowy wolny od wad.
    Pozdrawiam serdecznie

  21. Adacho
    Adacho 30 stycznia 2018, 10:57

    @człowiek
    A z ciekawości w którym miejscu prawo nakazuje taką wymianę?

  22. człowiek
    człowiek 30 stycznia 2018, 11:07

    @Adacho
    Witam
    Kodeks Cywilny - Art.dotyczące prawa i obowiązki wynikające z gwarancji oraz rękojmi.
    Kodeks Cywilny - Art. dotyczące wad towarów sprzedawanych towarów
    Dokładne numery Art. dotyczącej tej sprawy poda ci twój prawnik
    Pozdrawiam serdecznie

  23. mgkiler
    mgkiler 30 stycznia 2018, 11:16

    @PiotrLeonard

    "skoro klapka baterii nie jest uszczelniona to żadne odkrycie że woda się tam dostaje ;)"

    Ale w specyfikacji jest:
    "Weather Sealed Body"

    link

  24. Adacho
    Adacho 30 stycznia 2018, 11:22

    @człowiek
    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego
    Art. 8. 1. mówi o nadmiernych kosztach przy odrzucaniu żądań przy rękojmi gdzie chęć wymiany może zamienić na bezpłatną naprawę

  25. człowiek
    człowiek 30 stycznia 2018, 11:32

    @Adacho
    Witam
    nie myl rękojmi z gwarancją oraz obowiązkami producenta.
    Polecam w celu zrozumienia wizytę u prawnika
    Pozdrawiam serdecznie

  26. dARTi
    dARTi 30 stycznia 2018, 19:01

    @człowiek
    jeżeli sprzęt został zakupiony na paragon owszem można wojować
    Większość takich sprzętów jest kupowana na fakturę i wtedy siedzi się cicho.

    @mgkiler
    Zasadniczo podczas deszczu i normalnego korzystania ze sprzętu do komory baterii woda się nie dostaje ponieważ nie ma właściwości wspinania się do góry. Podobnie jest z otworem taśmy do ekranu.
    Paradoksalnie otwarte od spodu konstrukcje dużo lepiej reagują na zmiany temperatury niż zamknięte w których para wodna utrzymuje się znacznie dłużej.

    W teście który oblało Sony A7RIII aparaty stały w kałuży wody co nie jest standardowym zjawiskiem w normalnej eksploatacji. Na niekorzyść konstrukcji Sony może działać płaska górna powierzchnia z której woda nie spływa jeżeli sprzęt stoi w bezruchu. To może być potencjalne źródło przesączania się wody do wnętrza. W reporterce znowu bardzo mało prawdopodobny scenariusz. Może mieć miejsce przy długiej pracy na statywie jednak w takich warunkach praktycznie wszyscy okrywają sprzęt choćby z powodu kropli padających na szkło obiektywu. W sztucznych niewiarygodnych warunkach testu sprzęt zawiódł na czas wysuszenia. W normalnych warunkach takie przypadki się nie zdarzają bo wystarczy odrobina zdrowego rozsądku, żeby problemu uniknąć nie narażając sprzętu z premedytacją.

  27. johndoe
    johndoe 31 stycznia 2018, 15:44

    @człowiek
    KC i przestań marudzić, że za furę z węglem dostaniesz samolot


    Art. 561. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

  28. rsaw
    rsaw 3 lutego 2018, 16:26

    @matzll

    No cóż, ja też dostałem informację "Dotyczy Twojego produktu" :(

    Z tym, ze ja chyba tylko raz dopiąłem lampę, z innego systemu w dodatku, by sprawdzić czy błyska, a tak to nie używam. Ale to nie znaczy oczywiście, że nie będę, więc trzeba będzie Żytnią kiedyś odwiedzić .
    A tak w ogóle, to między zapisaniem tych zdań usiłowałem jeszcze tę stopkę palcami wyrwać, ale się nie dała...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.