Canon LEGRIA HF G26
Canon dołączył do swojej oferty nową kamerę z serii LEGRIA. Nagrywający w jakości Full HD model HF G26 wyposażono m.in. w matrycę CMOS 2.91 Mpix w rozmiarze 1/2.84-cala, procesor DIGIC DV4 oraz obiektyw z 20x zoomem i 5-osiową stabilizacją obrazu.
Informacja prasowa
Warszawa, 1 lutego 2018 r. – Canon zaprezentował najnowszą kamerę z serii LEGRIA HF G26 dla entuzjastów filmowania, która dzięki możliwościom kreatywnym pozwala uwolnić twórczy potencjał i daje poczucie pewności i niezawodności podczas nagrywania w jakości Full HD. Kompaktowych rozmiarów kamera LEGRIA HF G26 wyposażona jest w szerokokątny obiektyw o ogniskowej 28,8 mm z 20-krotnym zoomem optycznym, znakomitą optykę, możliwości nagrywania w słabym świetle oraz 8-listkową, okrągłą przysłonę dla uzyskania efektu miękkiego rozmycia tła „bokeh”. To tylko niektóre z funkcjonalności nowej kamery, która pozwoli entuzjastom filmowania oraz bardziej zaawansowanym użytkownikom rejestrować wyjątkowe ujęcia w jakości Full HD 50p.
![]() |
Niezwykła precyzja i jakość
LEGRIA HF G26 wyposażona jest w szereg funkcjonalności umożliwiających płynne nagrywanie niemal w każdych warunkach. 5-osiowa, inteligentna stabilizacja obrazu (IS) daje stabilny obraz podczas nagrywania w ruchu, nawet w przypadku maksymalnego powiększenia. Nowa kamera posiada również technologię Instant Autofocus dla niemal natychmiastowego rozpoznawania pozycji oraz odległości od filmowanego obiektu. To sprawia, że w połączeniu z jakością wideo Full HD, utrzymanie ostrości staje się prostsze niż kiedykolwiek.
Możliwość szybkiego przełączenia między trzema trybami filmowania – ręcznym, automatycznym i kinowym – pozwala dostosować kluczowe funkcje kamery do naszych potrzeb, bez konieczności zmiany ustawień szczegółowych. Duży, 20-krotny zoom optyczny doskonale sprawdzi się zarówno przy filmowaniu szerokich ujęć, jak i odległych obiektów, dając szerokie możliwości kreatywnej i twórczej zabawy obrazem. Szeroki zakres dynamiczny (Wide Dynamic Range) na poziomie 600% oraz tryb priorytetu jasnych partii obrazu (Highlight Priority) sprawia, że LEGRIA HF G26 nagrywa w jakości Full HD 50p z prędkością 35Mbps zachowując jasny, wysoce kontrastowy obraz, a także pozwala uzyskać naturalne odcienie i nasycone kolory – szczególnie przydatne podczas nagrań w bardzo jasnych warunkach.
![]() |
Matryca HD CMOS Pro o przekątnej 1/2,84 cala i rozdzielczości 2,91 megapikseli oraz procesor DIGIC DV4 odznaczają się wyższą czułością, niższym poziomem szumów i szerokim zakresem dynamicznym. Teraz możliwe jest także nagrywanie filmów Full HD 1080p w bardzo ograniczonych warunkach oświetleniowych – LEGRIA HF G26 pozwala rejestrować wideo w wysokiej jakości przy minimalnym świetle na poziomie 0,1 luxa. Dodatkowo, z myślą o użytkownikach filmujących w bardzo jasnych przestrzeniach, wbudowany filtr gradacyjny (ND) redukuje ilość światła wpadającego do matrycy.
Prosta obsługa, niewielki rozmiar
Z myślą o entuzjastach filmowania LEGRIA HF G26 została wyposażona w łatwo programowalne funkcje, pozwalające zapisywać własne ustawienia kamery. Połączenie kompaktowej konstrukcji, wysokiej czułości obiektywu i zaawansowanych funkcji nagrywania sprawia, że kamera jest uniwersalnym i łatwym w użyciu urządzeniem, które sprawdzi się także podczas nagrywania w ruchu. Zaawansowany pierścień zmiany ogniskowej oraz konfigurowalne przyciski i pokrętło funkcyjne w kamerze LEGRIA HF G26, które zapewniają szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji, przyspieszają obsługę, dzięki czemu już nigdy nie przegapisz dobrego ujęcia. Czuły, 3-calowy ekran dotykowy umożliwia precyzyjne skadrowanie ujęcia, a dodatkowe opcje śledzenia punktu ostrości i korekcja ekspozycji dają szerokie możliwości skorygowania ujęcia zgodnie z naszymi oczekiwaniami.
![]() |
Dla pełnej widoczności rejestrowanego obrazu w kadrze, szczególnie w warunkach silnego oświetlenia, aspirujący filmowcy mogą skorzystać z elektronicznego, uchylnego wizjera o rozdzielczości 1,56 miliona punktów, który pozwala nagrywać pod kątem nawet do 45 stopni i redukuje odbicia światła. Korzystanie z wizjera jest szczególnie przydatne podczas nagrywania w warunkach zmiennego oświetlenia, panujących np. podczas podróży lub na otwartych przestrzeniach.
Płynna praca i zaawansowane opcje nagrywania
Niezależnie czy transmitujemy obraz w jakości 1080p/50 bezpośrednio z kamery, czy poddajemy go obróbce, LEGRIA HF G26 daje spore możliwości rejestrowania obrazu w różnych formatach i standardach. Jednocześnie nagrywanie w formatach AVCHD i MP4 pozwala rejestrować obraz w jakości Full HD z maksymalną prędkością 35Mb/s w formacie MP4 i 28Mb/s w AVCHD oraz minimalną 3Mb/s. w MP4 i 5Mb/s w AVCHD. Dodatkowe, zaawansowane możliwości rejestracji obrazu, takie jak funkcja nagrywania w zwolnionym i przyspieszonym tempie z prędkością nawet 1200x, gwarantują, że żaden detal nie zostanie pominięty.Wyposażenie w podwójne gniazdo kart SD sprawi, że kamera LEGRIA HF G26 stanie się niezawodnym towarzyszem podczas długich sesji filmowych, ślubnych czy okolicznościowych. Kamera jest także wyposażona w gniazdo HDMI, gniazdo słuchawkowe 3,5mm i wejście mikrofonowe (3,5mm) oraz gniazdo Mini Advanced Shoe. Wbudowane wyjście słuchawkowe z 16-stopniową regulacją dodatkowo zapewnia pełną kontrolę nad rejestrowanym dźwiękiem zarówno podczas wywiadów, jak i nagrywania materiałów na vloga.
![]() |
Kluczowe funkcje:
- 20x zoom optyczny
- Full HD 1080P
- DIGIC DV4
- Szerokokątny obiektyw
- 8-listkowa okrągła przysłona
- Wide DR Gamma
- Tryb priorytetu jasnych partii obrazu (Highlight Priority)
- MP4
- AVCHD
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Brawo Canon, full HD w 2018. Oni żyją w jakimś świecie równoległym. Mają telewizję 8k, a serwują nowość full HD.
@SBB: sarkazm niestety w pełni uprawniony.
W ościennym kraju, osiedlowe amatorskie wideo o tematyce hmmm... rozrywkowej robi się lepszym sprzętem a u nich się naprawdę nie przelewa...
Back to the Future...
Upsss...
*back to the past
aż mi ten artykuł w głowie zmącił:(
Skoro je produkują to oznacza, że ktoś te antyki kupuje. Tylko zastanawiam się kto w dzisiejszych czasach wydaje ponad 4000 zł na amatorską kamerkę Full HD?
Tyle że ta kamera nastawiona jest na zwiększony zakres dynamiczny, mniejsze szumy i filmowanie w bardzo słabym świetle. Znajdą się nabywcy, dla których lepsze będzie solidne FullHD, niż 4K upchnięte na siłę w małym sensorze, z jakością jak z komórki.
Oczywiście, że ta kamera bije na głowę wszystkie np. soniacze 4K z malutką matrycą. Tak to jest jak się wypowiadają "pseudo-znafcy", którzy nie mają pojęcia o kamerach i filmowaniu. No, ale dzisiaj pisać każdy może, trochę lepiej, trochę gorzej..
@Lipen
>>>
Oczywiście, że ta kamera bije na głowę wszystkie np. soniacze 4K z malutką matrycą.
----
Trzeba tylko poszukać np. Soniacza z matryca miniejszą niż 1/2.84. Może xperia jakaś.
@Borat
Np. ja.
Patrzę na specyfikację i widzę że jest to idealna kamera dla mnie, typowego imprezowo-wakacyjnego filmowca.
Od jakiegoś czasu myślę czy nie wymienić mojego Panasa X900 i patrząc na suche dane widzę, że ta kamera byłaby idealnym następcą (wolę dobrej jakości FHD niż gówniane 4K).
Sprzęt dla leśnych dziadkow.
Brakuje tylko trybu 576i i kaset DV
I kolejny "znafca". A wystarczy poszukać filmiki z tych kamer na youtube.
Na te brednie reklamowe Canona nabrałem się w latach 90-tych, kiedy to za równowartość wówczas najbardziej pożądanego przez Polaka VW TDi kupiłem kamerę Hi8 z Eye Control(obsługa ruchami gałki ocznej). Miało być cudo nie z tej ziemi, a okazało się niepraktycznym bublem. O jakości obrazu, w porównaniu do tańszych kamer Sony nawet nie ma co się rozpisywać - gorsza rozdzielczość, praca w słabym świetle i wylewające się kolory z konturów, jak w VHS. Na ścieżce dźwiękowej pięknie nagrywał się silnik od głowicy, a od zoomowania dodawał efekt starej windy. Serwis oczywiście stwierdził, że jest wszystko ok, a marudzenie na 20-to minutową wytrzymałość akumulatora uznali bezzasadne, bo wg. norm firmy Canon ma działać ok. godziny. Teraz na szczęście nastały inne czasy i sprzęt można przetestować przed zakupem.
Lipen znam obraz z tych kamer Canona. Wiesz jakie to oświetlenie 0.1 luxa? Wierzysz w te wierutne bzdury z opisu? Te kamery tylko przy trochę słabszym oświetleniu, ale wciąż dobrym, redukcją szumu robią z ludzi manekiny. Twarz to owalna plama koloru z kropkami-oczy i poziomą kreską-usta.
O jakiej jakości i zwiększonym zakresie dynamicznym mowa w przypadku matrycy niewiele większej od tych stosowanych smartfonach?
@Borad dokladnie
Po za tym ktoś sprawdzał jak wyglada material 4k skalowany do fullhd w porownaniu z dobrym fullHD :) ?
Canon aLergia ?
Ja leśny dziadek kupię ze względów technicznych i praktycznych.
Mam poprzednika tej kamery, G25. I jest świetna! Przede wszystkim używam w pomieszczeniach, często przy słabym świetle. I nie jest mi potrzebne 4k, nawet nikt kto ogląda moje nagrania nie ma tv 4k. A kamera ma bardzo rozbudowane tryby ręczne, więc dużo lepszą kontrolę nad tym co i jak się nagrywa.
Byc moze na papierze nie wyglada bardzo imponujaco w porownaniu do odpowiednikow innych marek.
Ja ekspertem w kwesti nagrywania video nie jestem ,choc jak czesc forumowiczow dosc sporo video nagrywam dla samego siebie I znajomych.
4 K ma swoje zalety, ale wedlug mnie nie jest absolutnie konieczne w tego typu kamerze. Nie zapominajmy iz chyba nikt z forumowiczow jeszcze nie widzial materialu nagranego tym urzadzeniem, wiec nie wiemy jaka jakosc daje.
Nalezy rowniez wziac pod uwage , ze pomimo wysokiej ceny:
1) wiekszosc nagran bedzie wykonywana w przyzwoitym lub dobrym oswietleniu (wakacje nad morzem, itp)
2) w wiekszosci przypadkow nagranie skonczy na You Tube, Facebook I podobnych portalach I bedziedzie ogladane na telefonach, tabletach I komputerach (raczej nikle szanse na dostrzezenie wysokiej jakosci materialu)
3)odbiorcy materialu to w maizdzacej proporcji osoby, ktore nawet nie wiedza czym jest szum albo aberracja
Sam posiadam stara Legrie HF-S21 z 2010r I profesjonalna Sony z 2011rr, ktora w tamtym czasie kosztowala okolo 3x tyle co Legria.
Sony daje lepszy obraz, ale nie jest on 3x lepszy.
Nasal uzywam obie chetniej niz aparat CSC ktory nagrywa 4k, gdyz Obie kamery sa wygodniejsze w uzyciu.
Najwieksza zaleta kamery to fakt iz jest to lekkie I male urzadzenie do ktorego w zasadzie wystarczy dokupic karte pamieci I pojemniejsza baterie, by moc cieszyc sie wysokiej jakosci nagraniami.
Gdybym teraz nie mial obiektywow i innych dodatkow a mialbym wybierac sprzet do video, wydalbym the 4000 na ta, pub podobna kamere zamiast na aparat z funkcja video.
Wydaje mi sie (byc moze mule die), ze ta kamera niekoniecznie jest bezsensownym gniotem.
Byc moze na papierze nie wyglada bardzo imponujaco w porownaniu do odpowiednikow innych marek.
Ja ekspertem w kwesti nagrywania video nie jestem ,choc jak czesc forumowiczow dosc sporo video nagrywam dla samego siebie I znajomych.
4 K ma swoje zalety, ale wedlug mnie nie jest absolutnie konieczne w tego typu kamerze. Nie zapominajmy iz chyba nikt z forumowiczow jeszcze nie widzial materialu nagranego tym urzadzeniem, wiec nie wiemy jaka jakosc daje.
Nalezy rowniez wziac pod uwage , ze pomimo wysokiej ceny:
1) wiekszosc nagran bedzie wykonywana w przyzwoitym lub dobrym oswietleniu (wakacje nad morzem, itp)
2) w wiekszosci przypadkow nagranie skonczy na You Tube, Facebook I podobnych portalach I bedziedzie ogladane na telefonach, tabletach I komputerach (raczej nikle szanse na dostrzezenie wysokiej jakosci materialu)
3)odbiorcy materialu to w maizdzacej proporcji osoby, ktore nawet nie wiedza czym jest szum albo aberracja
Sam posiadam stara Legrie HF-S21 z 2010r I profesjonalna Sony z 2011rr, ktora w tamtym czasie kosztowala okolo 3x tyle co Legria.
Sony daje lepszy obraz, ale nie jest on 3x lepszy.
Nasal uzywam obie chetniej niz aparat CSC ktory nagrywa 4k, gdyz Obie kamery sa wygodniejsze w uzyciu.
Najwieksza zaleta kamery to fakt iz jest to lekkie I male urzadzenie do ktorego w zasadzie wystarczy dokupic karte pamieci I pojemniejsza baterie, by moc cieszyc sie wysokiej jakosci nagraniami.
Gdybym teraz nie mial obiektywow i innych dodatkow a mialbym wybierac sprzet do video, wydalbym the 4000 na ta, pub podobna kamere zamiast na aparat z funkcja video.
Wydaje mi sie (byc moze myle sie), ze ta kamera niekoniecznie jest bezsensownym gniotem.
wiadomo że nie jest bezsensownym gniotem, tylko że normalnie tu trafiają niusy o najnowszych technologiach a to jest zwyczajna kamera, co prawda już przestarzała w momencie premiery, ale zastępuje poprzedni jeszcze bardziej przestarzały model (G25 - nagrywanie full hd aż 25p!), więc jak najbardziej ma sens.
@Radziu GFD
"4 K ma swoje zalety, ale wedlug mnie nie jest absolutnie konieczne w tego typu kamerze."
Oczywiście, że nie jest konieczne, jednak jest w tyle za konkurencją z podobnego poziomu.
"chyba nikt z forumowiczow jeszcze nie widzial materialu nagranego tym urzadzeniem, wiec nie wiemy jaka jakosc daje."
Ale parametry nie są tajne, a matryca 1x1/3', FHD 50p i 35 Mbps nie rzucają na kolana.
"1) wiekszosc nagran bedzie wykonywana w przyzwoitym lub dobrym oswietleniu
2) w wiekszosci przypadkow nagranie skonczy na You Tube, Facebook I podobnych portalach"
To po co w takim razie w ogóle dedykowana kamera za kilka tys. zł? Wystarczy dobrze filmujący kompakt i mamy jedno uniwersalne urządzenie.
@mate
Ty jesteś chyba wytworem dobrze filmującego kompaktu.
Uniwersalny to jest tylko papier toaletowy.
Weź, dotknij, spróbuj w różnych sytuacjach a potem pisz. Myślę, że nie będą to w efekcie takie pierdy o uniwersalności jakiś kompaktów czy innych aparatów.
@Janusz.Z
Pierdami to jest każda twoja wypowiedź tutaj.
Taki Panasonic FZ1000/Sony RX10II to są jak najbardziej uniwersalne urządzenia fotografująco-filmujące, które dobrze się sprawdzają tak jako aparat jak i kamera.
@mate
nie mylisz się, janusz=pierdy, praktycznie przy każdej wypowiedzi ;) jeśli to ma być kamera dla amatora na wakacje to ja też zdecydowanie wolę jakiś kompakt jako bardziej uniwersalne narzędzie niż taką droga i w sumie nie małą kamerę.