Optyczne.pl

Partnerzy

proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.






Aktualności

Sony CineAlta VENICE - ruszają dostawy

Sony CineAlta VENICE - ruszają dostawy
5 lutego
2018 14:20

Firma Sony zapowiedziała, że w lutym do pierwszych klientów trafią nowe kamery filmowe CineAlta VENICE, wyposażone m.in. w pełnoklatkowy sensor CMOS oraz wbudowany 8-stopniowy system filtrów ND.

Informacja prasowa

Sony rozpoczyna dostawy pełnoklatkowej kamery filmowej VENICE.

Luty 2018 r. - Firma Sony poinformowała, że w lutym rozpoczną się dostawy do klientów niecierpliwie wyczekiwanej kamery filmowej nowej generacji CineAlta VENICE.

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią kamera VENICE w wersji 1.0 będzie umożliwiała nagrywanie w formacie pełnoklatkowym 24 x 36 mm. Uwzględniając zgłaszane przez klientów opinie i potrzeby, firma Sony ogłosiła również kilka nowych możliwości, w tym tryb „dwóch bazowych czułości ISO”. Ponad 15-stopniowa tolerancja naświetlenia kamery VENICE pozwoliła na wprowadzenie dodatkowego trybu dużej bazowej czułości ISO (2500), w którym wykorzystywane są niepowtarzalne właściwości fizyczne dużego przetwornika obrazu. Zapewnia on nieprzeciętny potencjał w słabym oświetleniu, w tym wyjątkowy zakres dynamiczny: od ponad 6 stopni do 9 stopni przy 18-procentowej szarości.

Ta nowa możliwość to wynik próśb o zwiększenie wskaźników naświetlenia przy większych czułościach ISO w celu zachowania maksymalnej ilości szczegółów w cieniach podczas zdjęć w wieczornych plenerach i ciemnych wnętrzach, a także przy pracy z obiektywami o mniejszej jasności lub produkcji materiału do obróbki w standardzie HDR.

Dodatkową, unikatową zaletą kamery VENICE jest wbudowany, sterowany serwomechanizmem, 8-stopniowy system filtrów ND. Umożliwia on emulację różnych poziomów ISO przy pracy w trybie dużej bazowej czułości ISO 2500 przy zachowaniu bardzo niskiego poziomu szumów, charakterystycznego dla przetwornika kamery VENICE. Ta nowa właściwość znacznie zwiększa uniwersalność i wachlarz twórczych możliwości w profesjonalnych produkcjach.

W kamerze VENICE wykorzystano także ostatnie zdobycze wiedzy o przetwarzaniu kolorów. Uzyskano dzięki temu miękki, typowy dla filmów wygląd przejść tonalnych, naturalną charakterystykę cieni i środka pasma oraz utrzymanie zakresu dynamicznego w światłach.

Sony CineAlta VENICE - ruszają dostawy

Firma Sony opracowała symulator menu kamery VENICE. To wygodne w użyciu narzędzie jest pomyślane jako pomoc dla operatorów. Intuicyjny, elegancki system menu pozwala im oswoić się ze sposobem pracy z kamerą VENICE przed jej użyciem w rzeczywistej produkcji.

Wśród dodatkowych funkcji i możliwości, których udostępnienie w ramach bezpłatnej aktualizacji wewnętrznego oprogramowania do wersji 2.0 zaplanowano na ten rok, znajdą się:

  • W wersji 2 dodany zostanie format 25p w trybie pełnoklatkowym 6K
  • Tryb „barw fałszywych” przeniesiono z wersji 3 do wersji 2

Kamera VENICE ma ugruntowany system organizacji pracy. Jej wsparcie zapewnia program Sony RAW Viewer v3 oraz narzędzia innych producentów, między innymi Filmlight Baselight v5, Davinci Resolve v14.3 czy Assimilate Scratch v8.6. Firma Sony kontynuuje ścisłą współpracę z odpowiednimi podmiotami zewnętrznymi, by zapewnić spójny system organizacji pracy obejmujący montaż, korekcję kolorystyczną oraz zarządzanie kolorami i materiałami dziennymi. Inną często zgłaszaną potrzebą była obsługa zwiększonych szybkości zapisu klatek. Firma Sony pracuje nad wprowadzeniem tej możliwości i jej udostępnieniem w późniejszym terminie. Publiczny pokaz kamery VENICE odbył się na wystawie BSC Expo 2018 odbywającej się w Battersea w Londynie w dniach 2-3 lutego br. Prezentację materiału sfilmowanego kamerą VENICE w trybie pełnoklatkowym prowadził znany na arenie międzynarodowej, brytyjski twórca zdjęć filmowych Richard Blanshard. Poprowadził on również seminarium zatytułowane „Filmowanie kamerą CineAlta VENICE w trybie pełnoklatkowym”.

Najważniejsze cechy i funkcje kamery VENICE

  • Przetwornik obrazu o wymiarach pełnej klatki filmu małoobrazkowego (36 x 24 mm) — standardu fotograficznego o stuletniej tradycji
  • Wbudowany, sterowany serwomechanizmem, 8-stopniowy system filtrów ND
  • Tryb dwóch bazowych czułości ISO, w tym duża bazowa czułość ISO 2500
  • Nowa technologia przetwarzania kolorów zapewniająca w standardzie atrakcyjny wygląd odcieni skóry i przyjemny wygląd świateł
  • Swoboda wyboru współczynnika kształtu obrazu: pełna klatka 3:2 (1,5:1), anamorficzny 4K 4:3 w pełnej wysokości, sferyczny 17:9, 16:9
  • System mocowania z płaszczyzną mocowania odległą o 18 mm od przetwornika obrazu: olbrzymie możliwości wykorzystania obiektywów (włącznie z mocowaniem typu PL)
  • Ponad 15-stopniowa tolerancja naświetlenia: wyjątkowy zakres dynamiczny zarówno podczas zdjęć w pełnym słońcu, jak i niemal zupełnej ciemności
  • Będąca nowością w branży możliwość wymiany przetwornika obrazu po odkręceniu zaledwie sześciu śrub: szansa na przyszłe modernizacje i zwiększenie elastyczności w produkcji
  • Rozdzielczość 6K (6048 x 4032) w trybie pełnoklatkowym

System kamery kinematograficznej CineAlta VENICE będzie dostępny w lutym 2018 r. Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania kamery VENICE do wersji 2.0 będzie dostępna w lecie 2018 r. Do pracy w trybie pełnoklatkowym i anamorficznym wymagane są oferowane oddzielnie licencje.

Dalsze informacje o platformie VENICE można uzyskać na naszej stronie internetowej.


Komentarze czytelników (11)
  1. Bahrd
    Bahrd 5 lutego 2018, 15:27

    "Będąca nowością w branży możliwość wymiany przetwornika obrazu po odkręceniu zaledwie sześciu śrub: szansa na przyszłe modernizacje i zwiększenie elastyczności w produkcji"

    A tyle tu pisaliśmy, że się nie da, a jak nawet się da, to pozostałą elektronikę też by trzeba wymieniać...

  2. Szabla
    Szabla 5 lutego 2018, 15:48

    Być może elektronikę łatwo wymienić - to duża kamera.

  3. ciszy
    ciszy 5 lutego 2018, 16:35

    Bazowa czułość iso 2500? Czyli jest to minimalna wartość? Ciekaw jestem jak sobie tadzi w nocnych ujęciach w porównaniu do a7s

  4. Szabla
    Szabla 5 lutego 2018, 17:04

    ISO 500.

  5. rsaw
    rsaw 5 lutego 2018, 21:19

    Ech, czytam te zachwalania i specyfikacje i nic z nich nie rozumiem, a nawet się trochę się ich boję.
    Na przykład "anamorficzny 4K o stuletniej tradycji ". Wypił bym, ale nie wiem, jaki efekt będzie rano, nawet boję się spekulować, bo co prawda mamy "w standardzie atrakcyjny wygląd", ale "mocowanie przy użyciu płaszczyzny ze swobodą wyboru kształtu" może w lustrze przy goleniu doprowadzić do poważnych zacięć i krwawień przecież.

  6. Borat
    Borat 6 lutego 2018, 10:26

    @Bahrd

    Tylko to profesjonalny sprzęt za prawie 50 000$ a nie amatorskie body za 2000$.

    Konstrukcje kamer filmowych tego typu od zawsze miały budowę modułową budowę. Możliwość wymiany mocowań obiektywów itp.

  7. michasacuer
    michasacuer 6 lutego 2018, 10:54

    @ciszy

    A wiesz, że nawet w plenerach nocnych pali się mega mocnymi lampami i jednocześnie używa filtrów ND? W nocy. Niskie ISO w kinematografii nie jest problemem. 2500 w profesjonalnych zastosowaniach to i tak mega dużo

  8. Bahrd
    Bahrd 6 lutego 2018, 12:04

    Borat
    "Konstrukcje kamer filmowych tego typu od zawsze miały budowę modułową budowę. Możliwość wymiany mocowań obiektywów itp."

    Jasne, rozumiem - moim zdanie w aparatach (nawet lustrzankach wielkości EOS 1D) modułowość ograniczana jest przez mniejszy niż w takich kamerach rozmiar.

    A moją uwagę zwróciło tylko te "sześć śrub". Bo jakby sprzęt nie był drogi i duży, to jednak nadal tylko sześć śrub... ;)

  9. Borat
    Borat 6 lutego 2018, 14:15

    Bo sama kamera to prostokątne pudełko i wystarczy odkręcenie kilku śrub jednego panelu obudowy i masz dostęp do wnętrza.

    Taki EOS 1D ma skomplikowany kształt, wewnętrzny szkielet z metalu dodatkowo uszczelniany, który pokrywają gumowe okładziny. Żeby dostać się do matrycy trzeba rozebrać połowę aparatu.

    Kamera filmowa nie musi mieć ergonomicznego kształtu bo nikt z nią nie biega trzymając w ręce jak 1D.

  10. mate
    mate 6 lutego 2018, 15:46

    @Bahrd
    "A tyle tu pisaliśmy, że się nie da, a jak nawet się da, to pozostałą elektronikę też by trzeba wymieniać..."

    Nie wiem co ty pisałęś, ale ci co mają jakies pojęcie o temacie pisali, że w korpusach pokroju obecnych aparatów cropowych i ff jest to mocno utrudnione, a nie niemożliwe technicznie. Po drugie owa wymienność byłaby bardzo ograniczona w czasie i przede wszystkim nieopłacalna patrząc na ceny aparatów.

    "A moją uwagę zwróciło tylko te "sześć śrub". Bo jakby sprzęt nie był drogi i duży, to jednak nadal tylko sześć śrub... ;) "

    No i? W aparatach średnioformatowych wymienność ścianek cyfrowych jest jeszcze prostsza i co z tego?

  11. Bahrd
    Bahrd 6 lutego 2018, 17:07

    Mate,
    "No i? W aparatach średnioformatowych wymienność ścianek cyfrowych jest jeszcze prostsza i co z tego"

    Nic - poza tym, że w przywołanych przez Ciebie aparatach średnioformatowych wymienia się matrycę z elektroniką. A nie samą matrycę.


    "Nie wiem co ty pisałeś, ale ci co mają jakieś pojęcie"

    :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.