Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS - akcja serwisowa

Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS - akcja serwisowa
13 lutego
2018 13:59

Firma Sony opublikowała notę serwisową odnośnie nieprawidłowości w pracy obiektywu FE 24–105 mm f/4 G OSS. Instrumenty podlegają bezpłatnej naprawie do 31 marca 2020 r.

W niektórych egzemplarzach zauważono problemy z działaniem aufofokusa w dwóch przypadkach:

  • tryb automatycznego ustawiania ostrości używany jest podczas zdjęć z przymkniętą przysłoną,
  • ustawienie przysłony zostanie zmienione po ręcznym nastawieniu ostrości.
W celu sprawdzenia, czy dany egzemplarz dotknięty jest wspomnianymi przypadłościami, należy odczytać numer seryjny obiektywu i skorzystać z narzędzia do ich weryfikacji.

Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS - akcja serwisowa

Obiektywy będą naprawiane bezpłatnie, a akcja serwisowa potrwa do 31 marca 2020 r.

Pełną treść noty można znaleźć tutaj.


Komentarze czytelników (44)
  1. qqrq
    qqrq 13 lutego 2018, 14:08

    Wzywam wszystkich trolli, którzy tylko czekają na najmniejsze potknięcia Sony...
    No, do dzieła :P

  2. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 13 lutego 2018, 14:56

    Kiedyś mój Sony TV po 15 latach codziennej eksploatacji wyzionął ducha :)

  3. mokipera
    mokipera 13 lutego 2018, 15:04

    No widzicie, Sony to wuj, pupa i kamieni kupa :)

  4. PeterLeonard
    PeterLeonard 13 lutego 2018, 15:28

    januszu ach januszu uracz nas swą mądrością na temat tego przypadku :)

  5. Rotpil
    Rotpil 13 lutego 2018, 15:54

    O prosze, kilku trollow od Sony probuje ocenzurowac informacje o kolejnej zenujacej wpadce tej firmy. Zgadzam sie co do jednego - zadna sensacja bo ostatnio co nowsc Sony to po chwili akcja naprawy, wymiany itp. Sensacja to bedzie jak Sony wypusci cos sprawnego i dopracowanego.

  6. 13 lutego 2018, 16:12

    Radze poczytać o focus shift w systemie Sony, no ale przecież dla wyznawców Trinitrona system Sony jest qqrq-rwa najlepszy na świecie.

  7. espresso
    espresso 13 lutego 2018, 16:14

    @qqrq,
    "Wzywam wszystkich trolli, którzy tylko czekają na najmniejsze potknięcia Sony... "


    hmmm, a widziałeś kiedy aby leżący się potknął?

  8. qqrq
    qqrq 13 lutego 2018, 17:25

    Ja tam się mało interesuję rynkiem i notami serwisowymi, pluciem olejem, błędami software, ja się interesuję zdjęciami... mało mnie obchodzi wyznawanie czegokolwiek i kategoryczne opinie o upadku czy klęsce firm, które zarabiają miliony i mają tysiące pracowników pokrywających dziesiątki branż...

    Takie rzeczy są dla ludzi, którzy naprawdę potrzebują się na czymś wyżyć...

    Czasami mam po prostu humor na poczytanie głupkowatego fanbojstwa i antyfanbojstwa :D

    No chyba, że chodzi o Pentaxa, który nie wiem jakim cudem jest ciągle na rynku :P

  9. Rafiki
    Rafiki 13 lutego 2018, 18:00

    @espresso
    ...a konkretnie ??

  10. r2mdi
    r2mdi 13 lutego 2018, 18:05

    Dziwne. Skoro jest wada to dlaczego bezpłatnej naprawie podlegają egzemplarze zgłoszone do producenta do 31 marca? Jak wada to mają ją naprawić. Bez żadnego terminu.

  11. qqrq
    qqrq 13 lutego 2018, 18:43

    @r2mdi
    31 marca DWA TYSIĄCE DWUDZIESTEGO ROKU

  12. r2mdi
    r2mdi 13 lutego 2018, 19:00

    qqrq:
    Jasne. Zwracam honor. :)

  13. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 13 lutego 2018, 20:06

    Sony, Canon, Pentax, Nikon jak wam się przez pare miesięcy jakieś Leici na pożarcie nie rzuci to się sami pozagryzacie ;)

  14. qqrq
    qqrq 13 lutego 2018, 21:35

    @LiSzajFuj,
    Nie zapominaj o μ4/3 :D

  15. Janusz.Z
    Janusz.Z 13 lutego 2018, 21:58

    @PeterLeonard
    Wprawdzie leżącego się nie kopie ale jak chcesz to masz.
    Punkt pierwszy noty serwisowej to raczej zaleta tego słoika. Świadcząca o tym, że przesłona jest elementem zbędnym.
    Punkt drugi natomiast to duży problem logiczny dla Sony , błędne działanie AF przy ręcznym ustawianiu ostrości. Szacunek za kreatywność.
    Nie to jednak jest najzabawniejsze a końcowy termin uznawania reklamacji - 2020 rok. Oni naprawdę wierzą, że ktokolwiek będzie wtedy pamiętał o istnieniu tego systemu. :)

  16. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 13 lutego 2018, 22:16

    qqrq!! μ4/4 może i szczeka ale nie gryzie ;)

  17. Rafiki
    Rafiki 13 lutego 2018, 23:18

    @ Janusz.Z
    "Oni naprawdę wierzą, że ktokolwiek będzie wtedy pamiętał o istnieniu tego systemu. :)"

    Dowcipny jesteś nie ma co :D

  18. deel77
    deel77 14 lutego 2018, 08:24

    Akcje serwisowe najbardziej bolą użytkowników innych systemów (patrz np. Nikon i olej, Leica i rdzewiejące matryce). Moim zdaniem Sony (w tym przypadku) działa dobrze. Wykryto wadę i zaoferowano bezpłatną usługę naprawy. Dodatkowo czas akcji jest dosyć długi.

    PS. Nie jestem użytkownikiem aparatów Sony.

  19. PeterLeonard
    PeterLeonard 14 lutego 2018, 08:41

    dziękuję januszu nie zawiodłeś mnie :) miłego dnia :)

  20. darekcn4
    darekcn4 14 lutego 2018, 08:57

    ha ha ha, ot sony... Ciekawe ile razy będą poprawiać...

  21. dranio
    dranio 14 lutego 2018, 09:06

    Widzę, że niektórzy nie mogą żyć bez dokopania innym (w tym przypadku akurat system fotograficzny konkurencji). To wynik głębokich kompleksów. Szkoda...

  22. Szabla
    Szabla 14 lutego 2018, 09:06

    Trolowanie na śniadanie :P

  23. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 14 lutego 2018, 09:25

    Deel77 = Trol ;)

  24. Szabla
    Szabla 14 lutego 2018, 09:32

    Mniej cycków!

  25. Betelgeuse
    Betelgeuse 14 lutego 2018, 11:14

    @vulkanwawa
    Dobrze, dobrze
    Teraz przetrzyj monitor i klawiaturę i do szkoły :)

  26. deel77
    deel77 14 lutego 2018, 11:59

    @LiSzajFuj ??

  27. qqrq
    qqrq 14 lutego 2018, 13:28

    @Rafiki
    "Dowcipny jesteś nie ma co :D" (do Janusza.Z)

    Chyba chciałeś powiedzieć "upojony urojeniami" :P


    @Szabla
    "Mniej cycków!"

    Tak was wszystkich rozprasza gif z falującym budyniem w potężnym pushupie? :P

  28. qqrq
    qqrq 14 lutego 2018, 13:31

    @deel77
    Nie kopiesz leżącego Sony, więc pewnie jesteś jakimś hipsterskim ironicznym trolem, bo jak można nie kopać Sony?!?!?!?!1111 Przecież to takie badziewie, że żal.pl się chowa!!!1111111 :D

  29. dARTi
    dARTi 14 lutego 2018, 15:52

    Łączy nas jedno. Uwielbiamy tracić czas na czytaniu wypocin idiotów podobnych do nas samych. Kompletnie nie rozumiem po co tutaj zaglądam.. a i tak zaglądam zamiast robić coś ambitnego.

  30. qqrq
    qqrq 14 lutego 2018, 15:56

    Jedni oglądają Warsaw Shore, inni czytają komentarze :P

  31. 14 lutego 2018, 17:40

    @qqrq
    Jedni oglądają Warsaw Shore, inni czytają komentarze :P
    ----------------------------

    ...a jeszcze inni produkują je na kilogramy. ;)

  32. qqrq
    qqrq 14 lutego 2018, 18:00

    Stara gwardia ostatnio wyjątkowo cicha i mało kłótliwa, to ktoś musi produkować kontent, nie ważne jak badziewny :P

  33. Lipen
    Lipen 14 lutego 2018, 19:41

    A ja się nigdy nie przyzwyczaję do tych akcji serwisowych. Czy to w samochodach, czy w sprzęcie foto. Pamiętam czasy kiedy pojęcie "akcje serwisowe" nie istniało. To były normalne czasy, przynajmniej pod wieloma względami normalniejsze. No, ale kiedyś wszystko było dopracowane i nie było takiego konsumpcjonizmu. Takie czasy.

  34. qqrq
    qqrq 14 lutego 2018, 20:40

    Takie wzdychanie, że kiedyś było lepiej ma mało pokrycia z rzeczywistością...

    Pracowałem kilka lat przy pisaniu i testowaniu oprogramowania, czasami nie da się przewidzieć pewnych sytuacji, bo oprogramowanie ma do przetworzenia miliony zestawów danych w ułamki sekund i czasami te dane są przetwarzane z błędami...

    Kiedyś aparat miał sołtys i bogaty przedsiębiorca... Teraz ludzie kupują po 5 body, bo jedno na spacery, drugie na podróże, trzecie do profesjonalnej roboty, czwarte na zapas, a piąte bo ładne... I szóste dla córki, która chce wrzucać słit fotki swojego latte na Instagram. I siódme dla syna, który chce być fotografę.

    Nie zaczynam nawet o tym ile obiektywów większość z nas posiada ;)

    Kiedyś było lepiej... Kiedyś się zbierało 10 lat kartki na Malucha.
    Kiedyś było lepiej, bo miałeś 3 kasety magnetofonowe i słuchałeś tego co było dostępne, i wydawało ci się, że ta muzyka miała duszę i sens, bo nie znałeś nic naprawdę dobrego...
    Kiedyś się miało Zenita, który działa do dzisiaj po latach ubijania nim kotletów...

  35. Janusz.Z
    Janusz.Z 14 lutego 2018, 21:06

    @qqrq
    zbieraj dalej na Planara "upojony urojeniami"
    :)))
    Planar podpięty do Sony to jak Stara Szkapa ciągnąca wóz drabiniasty.
    Kiedyś faktycznie było lepiej.
    O czym nawet świadczy ten wymarzony Planar. :)

  36. Rafiki
    Rafiki 14 lutego 2018, 22:35

    @Janusz.Z
    Jesteś tak przewidywalny że aż nudny...
    :D

  37. qqrq
    qqrq 15 lutego 2018, 00:41

    @Janusz.Z
    Gdzie powiedziałem, że Planara chcę zapiąc na Sony?

    Jak kiedyś było lepiej to kup Amigę i zrezygnuj z internetu ;)

  38. dARTi
    dARTi 15 lutego 2018, 10:21

    Jaśku Planara 80.2 zapina się do średniaka. Nie rób wioski.

  39. qqrq
    qqrq 15 lutego 2018, 20:07

    Chyba się posłuchał :D

  40. Janusz.Z
    Janusz.Z 16 lutego 2018, 19:12

    Akurat tego Planara można zapiąć praktycznie do wszystkiego syfrowego.
    A to, że niczym istotnym się nie wyróżnia rodzi pytanie...po co?
    Do syfrowych średniaków też można i też rodzi się pytanie po co? Skoro zwykła Wołna ma znacznie ciekawsze rysowanie i rozmycia...nawet na rejestratorach syfrowych Sony.

  41. Janusz.Z
    Janusz.Z 16 lutego 2018, 19:14

    Co uznaję za duży sukces tej firmy. :))

  42. qqrq
    qqrq 16 lutego 2018, 21:12

    Aero Ektara też się da zapiąć do wszystkiego cyfrowego... tylko po co wykorzystywać mały wycinek koła obrazowego, jak można wykorzystać całe pole? :D

    Wołna jest bardzo fajna, też mi się podoba.
    Planar po prostu podoba mi się trochę bardziej :)
    Jeśli trafi się Noritar 80/2.0 w dobrej cenie, to łyknę zamiast Planara, bo ceny Zeissów idą tylko ciągle w górę...

    Wielu by powiedziało, że ta Wołna to o kant dupy tylko rozbić...
    Na szczęście każdy ma prawo chcieć tego, czego chce :)

  43. Janusz.Z
    Janusz.Z 16 lutego 2018, 21:34

    A Kowa Six 80/2,8 ?
    Genialnie rysuje i ma takie malarskie rozmywanie.

  44. qqrq
    qqrq 16 lutego 2018, 22:36

    Też fajne szkło, ale takiego szału dla mnie nie robi.

    Zastanawia mnie jeszcze Primoplan 75/1.9, ale wątpię, żeby dało się go sensownie zaadaptować pod 645... chyba że pod Sony, ale z tiltem na przykład.

    Helios 40-2 niestety pod 645 jest bardzo upierdliwym szkłem i ma bardzo krótki zakres ostrzenia, jeśli nie chce się piłować lustra... No i co do tego potężnego swirlu to nie jestem takim fanem. Z Aero Ektara to wygląda inaczej, "łuski" są innego rozmiaru i rozmywają się trochę inaczej i nie kopie to tak bardzo po oczach jak w Heliosie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.